آشنایی با تبلیغات گوگل ادورز

آشنایی با تبلیغات گوگل ادورز

گوگل ادوردز به سیستمی گفته می شود. که گوگل برای خدمات و یا بازاریابی در موتور جستجوی گوگل و سایت های وابسته به آن توسعه داده است. در این روش متن تبلیغ در نتایج گوگل برای کوئری های مرتبط نشان داده می شود. و یک سیستم پرداخت به ازای کلیک است.بدین گونه که شما می توانید از طریق سرمایه گذاریبرای یک سری عبارات جایگاه تبلیغ را مشخص کنید. و تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده باشد.

در واقع در گوگل ادوردز تبلیغ در قالب یک متن کوتاه به همراه یک لینک url که به سایت یا صفحه خاصی از سایت اشاره دارد، نمایش داده می شود و تبلیغ جایی از صفحه باز  میشود که شما میخواهید. این تبلیغات در قالب بنر بر روی سایت هایی قرار میگیرند که بخشی از شبکه نمایش هستند .شبکه نمایش گوگل تقریبا به ۹۰ درصد از کاربران در سراسر جهان دسترسی دارد، که این درواقع انبوه زیادی از مخاطبین را در بر می‌گیرد. تبلیغات از طریق این پلت‌فرم در بخش های متفاوتی پخش می‌شود، از جمله گوگل، یوتیوب، بلاگر، و میلیون‌ها وب‌سایت دیگر که به‌عنوان شبکه نمایشی گوگل شناخته شده‌اند. با داشتن دسترسی وسیع گوگل احتمال زیادی وجود دارد که شما یک تبلیغات گوگل را مشاهده کرده (و شاید روی آن کلیک کنید) و از همین طریق به مشتریان زیادی دست یابید.

میتوانید با این مثال این مطلب را بهتر درک کنید

اگر در اوج تابستان به شکار پروانه بروید ، هرچه تور پروانه شما بزرگتر باشد ، پروانه های بیشتری خواهید گرفت. در مورد مشتریان شما نیز همین طور است: اگر از شبکه گسترده تری استفاده می کنید ، ممکن است بتوانید مشتریانی را از قسمتهای پرترافیک وب که قبلاً در دسترس شما نبوده ، جذب کنید. به همین دلیل نمایش تبلیغات شما در سایت های ناشر Ad Manager می تواند به شما کمک کند مشتریانی جدید بیاورید که قبلاً نمی توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید.

و دیگر اینکه شما حتی با داشتن یک وب سایت ساده در مدت زمان کوتاهی میتوانید کلمات کلیدی خود را تبلیغ کنید به عبارت دیگر تبلیغات در گوگل ادوردز یکی از سریعترین و قویترین روش های جذب مخاطب میباشد.

سه نکته را در تبلیغات گوگل آویزه گوشتان کنید و سعی کنید از آن استفاده کنید

  • پول زیادی خرج نکنید: سعی کنید در ابتدا مبلغ کمی برای این کار در نظر بگیرید. مثلاً دویست هزار تومان یا حتی کمتر!
  • کار را پیچیده نکنید: وارد گوگل ادوردز که میشوید مشاهده خواهید کرد که آپشن های زیادی دارد. و ممکن است کمی سردرگم شوید. سعی کنید بدون درگیر شدن با همه آپشن ها به طور ساده فقط یک تبلیغ ایجاد کنید.
  • صبور باشید: تقریباً ۹۹% افرادی که در پول خود را در گوگل ادوردز از دست میدهند. یا خیلی زود کار را نیمه تمام رها میکنند. و یا مقدار زیادی از پول خود را در زمان خیلی کم مصرف میکنند. پس صبور باشید کمی زمان میبرد تا کمپین تبلیغاتتان در گوگل جواب دهد.

بیــــــــشتر بخـــــــــوانید:عوامل موثر در افزایش بازدید سایت


چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم

قبل از اینکه بخواهید تبلیغ در گوگل ادوردز را آغاز کنید. باید اکانت خود را تنظیم کنید. تنظیم و راه اندازی یک اکانت جدید در گوگل ادوردز بسیار ساده و آسان است. و چند دقیقه از شما وقت میگیرد. شما می توانید با ایمیل فعلی که در گوگل دارید، یک اکانت ادوردز بسازید یا اکانت جدید مخصوص برای استفاده در گوگل ادوردز ایجاد کنید.

بعد از ایجاد اکانت باید برخی از موارد اصلی همچون موقعیت مکانی و زمانی را مشخص کنید. در نهایت، جزییات حساب را مشخص خواهید کرد. گوگل می تواند هر ماه صورت حساب را برای شما ایجاد کند.

قدرت اکانت گوگل ادوردز خود را ارزیابی کنید

اختصاص زمان کافی برای تنظیم و بهینه سازی منظم اکانت یکی از موارد مهمی است که می توان به عنوان یک تبلیغ کننده انجام داد. با اینحال حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید باز هم درک اینکه کمپین شما چقدر موثر بوده است کمی دشوار است.

به همین خاطر سایت WordStream ابزاری به نام AdWords Performance Grader را ایجاد کرده است. این ابزار در عرض ۶۰ ثانیه یا کمتر از آن، اکانت شما را مورد بررسی قرار می دهد. بعد از اینکه به طور امن وارد اکانت اگوگل ادوردز شدید، این ابزار رایگان قدرت اکانت شما را بر اساس معیارهای PPC ضروری همچون موارد زیر بررسی و ارزیابی می کند:

  • بهینه سازی موبایل
  • صفحات فرود (Landing Pages)
  • هزینه های تلف شده
  • نرخ کلیک (CTR)
  • بهینه سازی تبلیغات متنی

  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید