تاثیر اسکیمای سوالات متداول بر سئو

همه چیز در مورد اسکیما کد FAQ و تاثیر آن بر سئو سایت

مقدمه

امروزه اکثر مردم برای رونق کسب و کار خود از طراحی سایت کمک می گیرند. برای داشتن سایتی مناسب و کارآمد نیاز است اقداماتی بر روی آن انجام شود. داشتن سئوی مناسب گام اول برای بهبود سایت به حساب می آید. برای اینکه سایت در بین نتایج اول در جست و جوی گوگل قرار بگیرد روش های مختلفی برای بهبود سئوی آن وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از اسکیما است. در ادامه این مقاله توضیح کاملی در رابطه با تاثیر اسکیما کدFAQ بر سئو خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست

اسکیما چیست؟

کاربرد کدهای اسکیما

تاثیر اسکیما کدFAQ بر سئو

بهترین افزونه های اسکیما در وردپرس

مزایا و معایب اسکیما کدFAQ

فعال سازی اسکیما FAQ در وردپرس

سفارش طراحی سایت با سئوی کاربردی


اسکیما چیست؟

یکی از ابزارهایی که برای نشان دادن سایت خود به موتورهای جست و جوی گوگل از آن استفاده می کنیم اسکیما است. با سرچ کردن یک موضوع در زیر عنوان برخی از سایت ها مفاهیمی قرار گرفته می شود و کاربر تا حدی از موضوع مقاله ی نوشته شده اطلاعات بدست می آورد. یکی از روش های کاربردی که برای بهبود سئوی سایت از آن استفاده می شود، اسکیما است. اسکیما انواع مختلفی دارد و در زمینه های مختلف می توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال می خواهید درباره ی مزایای گوگل ترند اطلاعاتی بدست آورید. در سایتی که مشخص شد دو پرسش قرار گرفته است. این همان قابلیت اسکیمای سوالات متداول است. در ادامه این مقاله به توضیح تاثیر اسکیما کدFAQ بر سئو می پردازیم.

اسکیما چیست؟

کاربرد کدهای اسکیما

در موضوعات و قسمت های مختلف سایت می توان از کدهای اسکیما استفاده کرد. به عنوان مثال برای مقالات، اخبار، رستوران، خلاصه ی کتاب، برنامه های تلوزیون، اپلیکیشن ها، فیلم، محصولات و… می توان از این کدها استفاده کرد تا رتبه ی سایت با توجه به محتوایی که ارائه می دهند بهبود یابد.

اسکیما کدFAQ چیست؟

یکی از انواع کدهای موجود در اسکیما FAQ است. به کمک این کد می توانیم سوالاتی طرح کنیم که وب سایت ما بازدید بیشتری پیدا کرده و کاربران به آن جذب شوند. در اسکیما FAQ یک سری پرسش با توجه به مقاله در نظر می گیریم و آن را در قسمت اسکیما که قبلا افزونه ی آن را در وردپرس نصب کرده ایم ایجاد می کنیم. به این ترتیب هنگامی که افراد موضوعی را سرچ می کنند که مرتبط با مقاله ی ما است پرسش هایی در زیر عنوان سایت ما قرار می گیرد. این کار برای موتورهای جست و جو به این معناست که سایت ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است برای بهبود سایت خود از متاهای مناسب استفاده کرده و در قسمت اسکیما با توجه به موضوع مقاله سوالاتی را مطرح کنید که کاربران بیشتر آن ها را جست و جو می کنند.

اسکیما کدFAQ چیست؟

محل استفاده از اسکیما FAQ

از اسکیما FAQ در دو قسمت سایت استفاده می شود.

  1. در قسمت سوالات متداول که پرسش و پاسخ هایی گذاشته می شود و نیاز است که کاربران آن ها را بخوانند.
  2. استفاده از آن برای مقالاتی که می خواهیم محتوای آن ها مورد توجه قرار گیرد.

معمولا روش دوم برای استفاده از اسکیما FAQ بهتر است زیرا باعث می شود افراد زیادی ترغیب شوند مقاله ی شما را بخوانند. در نتیجه افزایش بازدید سایت شما بیشتر شده که تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما نیز خواهد داشت.

تاثیر اسکیما کدFAQ بر سئو

۱. منحصر به فرد و جذاب شدن سایت

این روزها به دلیل گسترش سایت ها برای اینکه سایتی متمایز با دیگران داشته باشید نیاز است اقداماتی انجام دهید که کاربران مشتاق به دیدن سایت شما شوند. یکی از این کارها استفاده از اسکیما FAQ بوده که با توجه به قدرتی که در دیده شدن سایت دارد زیاد مورد استفاده ی کاربران قرار نگرفته است. در نتیجه داشتن این کدها سایت شما را منحصر به فرد می کند.

۲. اشغال فضای بیشتر در نتایج

زمانی که سایت شما در نتایج گوگل قرار می گیرد؛ علاوه بر عنوان سایت، سوالات مطرح شده به وسیله ی اسکیما FAQ نیز فضا اشغال می کند این کار باعث دیده شدن بیشتر سایت می شود.

۳. جذب کاربران به سایت

وجود پرسش های کلی در رابطه به مقاله یا موضوعی که کاربران جست و جو می کنند کمک زیادی به جذب آن ها می کند. سوالاتی که مطرح می کنید باید کلی باشد و از جملاتی استفاده کنید که برای آن ها ترغیب کننده باشد.

۴. افزایش نرخ کلیک

یکی از مسائل مهمی که در سئوی سایت باید مد نظر قرار گرفته شود، افزایش نرخ کلیک ارگانیک سایت است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از اسکیما FAQ است. ورود هر کاربر به سایت علاوه بر بازدید و کسب رتبه از گوگل به افزایش فروش نیز کمک می کند.


اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نرخ کلیک سایت هستید پیشنهاد می کنیم به مقاله ی CTR و روش افزایش نرخ کلیک مراجعه فرمایید.


۵. جست و جوی صوتی

یکی از روش هایی که امروزه به طور گسترده از آن استفاده می شود، جست و جو در گوگل به وسیله ی صوت است. در آپدیتی که گوگل چند سال پیش ارائه کرد قسمتی را در نظر گرفت که در کنار قسمت سرچ قرار گرفته و به جای نوشتن متن می توان با صحبت کردن موضوع مد نظر را جست و جو کرد. استفاده از اسکیما FAQ کمک می کند تا نتایج و سوالاتی مرتبط با جست و جوی صوتی کاربر ایجاد شود و دستیابی به قسمت های مختلف سایت آسان تر شود.

بهترین افزونه های اسکیما در وردپرس

افزونه های مختلفی برای ایجاد اسکیما کد در برنامه ی وردپرس وجود دارد. از معروف ترین این افزونه ها می توان به: WP Schema Pro، Faq Schema، Rank Math Pro و… اشاره کرد.

پس از نصب و راه اندازی هر کدام از این افزونه ها می توانید به کمک ابزار سرچ کنسول خطاهایی که ممکن است در اسکیما رخ دهد برای شما مشخص می شود و می توان به راحتی آن را برطرف کرد.

مزایا و معایب اسکیما کدFAQ

مزایا

  1. نصب و دسترسی آسان
  2. استفاده از آن در اکثر موضوعات
  3. اشغال فضای زیاد و دیده شدن بهتر سایت در بین نتایج گوگل

معایب

  1. فقط در صفحه ی اول سایت نمایش داده شده و در قسمت های دیگر مشخص نمی باشید.
  2. در قسمت فروش محصول و ووکامرس به هیچ عنوان نمایش داده نمی شود.

مزایا و معایب اسکیما کدFAQ 

فعال سازی اسکیما FAQ در وردپرس

برای استفاده از اسکیما FAQ ابتدا باید یکی از افزونه های گفته شده در بالا را انتخاب و در قسمت افزودن افزونه آن را جست و جو کنید. پس از نصب و فعال سازی به قسمت پیشخوان وردپرس خود بروید. هنگامی که مقاله ای می نویسید در انتهای آن کنار سئو و خوانایی گزینه ای به نام اسکیما ظاهر می شود. در اینجا می توانید سوالاتی کلی از مقاله ی خود ایجاد کنید. برای استفاده از اسکیما FAQ در قسمت سوالات متداول باید از قسمت نوشته ها، پرسش و پاسخ را انتخاب کرده و سوال و جواب هایی که ممکن است برای کاربران ایجاد شود را مطرح کنید. این قابلیت در نسخه ی اسکیما پرو قابل نمایش بوده و اگر از افزونه ی رایگان استفاده می کنید، نمی توانید این قسمت را تغییر دهید. یکی دیگر از روش های اضافه کردن اسکیما FAQ به سایت استفاده از کدهای مخصوص برنامه نویسی می باشد. برای نوشتن این کدها نیاز است از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

سفارش طراحی سایت با سئوی کاربردی

اگر قصد دارید طراحی سایت خود را به شرکت های طراحی سایت بدهید، باید به یک سری نکات توجه کنید. شرکتی که قرار است برای شما طراحی سایت انجام دهد باید سایت را از نظر سئو کنترل کند. بدون داشتن سئوی کاربردی سایت ها اهمیتی پیدا نمی کنند. یکی از روش هایی که به بهبود سئوی سایت کمک می کند استفاده از اسکیما است. شرکت آترین فناوران با سابقه ی بالا در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن کمک زیادی به شما در داشتن سایتی موفق می کند. کافی است طراحی سایت خود را به دست طراحان ماهر در آترین فناوران بسپارید تا از نتیجه ی خوبی در کسب و کار خود بهره مند شوید.


برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

برای گسترش و پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی نیاز است مواردی مد نظر قرار گرفته شود. پس از طراحی کلیت سایت، سئو و محتوای مناسب برای سایت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عوامل مختلفی برای بهبود سئوی سایت وجود دارد. یکی از راه های بهبود سئوی سایت و افزایش نرخ کلیک ارگانیک استفاده از اسکیما FAQ است. استفاده از اسکیما FAQ کمک می کند که در زیر عنوان هنگام سرچ سوالات کلی با توجه به متن مقاله یا قسمت سوالات متداول مطرح شود و کاربر ترغیب شود که قسمت های مختلف سایت شما را ببیند. این کار تاثیر مثبتی در بهبود سئو و افزایش بازدید سایت شما دارد. در این مقاله به طور کامل به تاثیر اسکیما کدFAQ بر سئو پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید