سئوی کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه چیست و چه تاثیری بر سایت دارد؟

مقدمه

علاوه بر طراحی سایت یکی از مواردی که باید مد نظر قرار بگیرد، سئوی سایت است. سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو گر گوگل می باشد. هنگامی که افراد مطلبی را جست و جو می کنند اگر سایت شما در صفحه ی اول نتایج قرار بگیرد به این معناست که سئو به خوبی انجام شده و کاربران می توانند به سایت شما اعتماد کنند. سئو انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها سئوی کلاه سیاه است. سئوی کلاه سیاه یکی از مخرب ترین عوامل سایت به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی اینکه سئوی کلاه سیاه چیست بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

سئو چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

انواع سئوی سایت

سئوی کلاه سیاه چیست؟

عواملی که به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می شوند

سفارش طراحی سایت با استفاده از سئوی کلاه سفید


سئو چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

سئو چیست و چه کاربردی در طراحی سایت دارد؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جو گر است. به این معنا که با انجام اقداماتی بر روی سایت پس از طراحی آن سایت در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار بگیرد. سایت هایی که در صفحه ی اول گوگل قرار می گیرند، بازدید بیشتری دارند و افراد زیادی به آن وارد می شوند. بدون سئو نمی توان امنیت سایت را تامین کرد و بی امنیتی در سایت علاوه بر کاهش بازدید امکان ورود هکر ها و دستیابی به اطلاعات را افزایش می دهد. سئو انواع مختلفی دارد. سئوکار ها هر کدام استراتژی خاصی برای کار خود دارند و هر کدام از روشی را برای رتبه گرفتن از گوگل استفاده می کنند. سئو هم می تواند برای سایت ها مفید و هم مضر باشد. سئوی کلاه سفید مفید ترین روش سئو برای سایت و سئوی کلاه سیاه مضرترین آن به شمار می رود.

کاربرد سئو

  1. دیده شدن سایت در نتایج اول جست و جو
  2. افزایش رتبه ی سایت
  3. بالا رفتن بازدید از سایت و جذب مخاطب
  4. افزایش فروش
  5. راحت تر کردن تبلیغات
  6. کمک به برند سازی

انواع سئوی سایت

روش های مختلفی برای انجام سئوی سایت وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

۱. سئوی کلاه سفید

بهترین روش در انجام سئو  استفاده از سئوی کلاه سفید است. طراحان در سئوی کلاه سفید با استفاده از روش های استاندارد به طور سالم و بدون کلک زدن به موتورهای جست و جو گر سعی بر رتبه گرفتن از سایت می کنند. سئو کلاه سفید با ریسک بسیار کم همراه است و نتایجی که به دست می آید در مقایسه با سایر انواع سئو ماندگاری طولانی تری دارد.

سئوی کلاه سفید

۲. سئوی کلاه سیاه

این روشی به نوعی دور زدن قوانین گوگل به حساب می آید. در صورتی که گوگل و موتورهای جست و جو گر متوجه این مسئله شوند سایت ممکن است به طور کلی از گوگل حذف شود و دیگر امکان بازگشت آن وجود ندارد. رتبه گیری به کمک این روش سرعت بالایی دارد و سئوکار ها با کمترین زمان سایت را به نتایج خوبی می رسانند. اما آیا این نتایج ماندگار است؟ در ادامه ی مقاله به بررسی کلی تری در رابطه با اینکه سئوی کلاه سیاه چیست می پردازیم.

سئوی کلاه سیاه

۳. سئوی کلاه خاکستری

کلاه خاکستری روشی است بین سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید. در اینجا تا حدی از قوانین گوگل سرپیچی می شود. فعلا این نوع سئو از طرف گوگل ممنوعیتی به همراه ندارد اما باید توجه داشته باشید که ممکن است در ادامه ی مسیر با مشکل مواجه شوید. دلیل استفاده از این روش کم هزینه بودن آن است. در ابتدای کار ممکن است این روش به پیشرفت شما کمک کند و سایتتان رتبه های خوبی به دست آورد اما در آینده ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که جبران ناپذیر باشد و یا نیاز باشد هزینه های زیادی را به عنوان جریمه پرداخت کنید تا سایت به طور کامل حذف نشود.
از روش های سئوی کلاه خاکستری می توان به استفاده از مقالات کلیک طعمه، محتوای چرخشی، محتوای استفاده مجدد یا استفاده از همان محتوا با تغییرات جزئی تبادل لینک و… اشاره کرد.

سئوی کلاه خاکستری

۴. سئوی منفی

با آسیب رساندن به رقبای خود می توانید از گوگل رتبه دریافت کنید و به جای آن ها در نتایج اول قرار بگیرید. این روش سئوی منفی است. افرادی هستند که برای بهبود سایت خود اقدام به از بین بردن سایت های دیگران می کنند. سوالی که در ذهن به وجود می آید این است که آیا این کار تا حد زیادی ناجوانمردانه نیست؟
درست است که استفاده از روش کلاه سفید برای پیشرفت در سئو و طراحی سایت وقت گیر و تا حدی هزینه بردار است اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که ماندگاری و اعتباری که توسط موتورهای جست و جو گر بدست می آورید با وقت و هزینه ای که صرف می کنید قابل مقایسه نیست.

از انواع سئوی منفی می توان به ایجاد لینک های غیر طبیعی به وب سایت رقیب، ارسال نظرات منفی عمدی در مورد محصول/خدمات رقیب، هک کردن وب سایت های رقیب و تغییر محتوای آن ها و… اشاره کرد.

سئوی منفی

۵. سئوی درون صفحه

به تمام تغییرات و اقداماتی که بر روی قسمت های مختلف سایت خود انجام می دهید، سئوی درون صفحه می گویند. از انواع کار هایی که برای سئوی درون صفحه انجام می شود می توان به سئوی محتوا ها، استفاده از برچست ها، نوشتن متا، alt برای تصاویر، کلمات کلیدی، لینک دهی داخلی و… اشاره کرد.

سئوی درون صفحه و تفاومت آن با سئوی کلاه سیاه

۶. سئوی برون صفحه

بر خلاف سئوی درون صفحه که نیاز بود اقداماتی را بر روی سایت خود انجام دهید، سئوی برون صفحه تمام کار هایی است که خارج از سایت شما صورت می گیرد. لینک هایی که سایت های دیگر به شما می دهند در کسب رتبه موثر است. یکی دیگر از کارها قرار دادن لینک سایت خود در انواع شبکه های اجتماعی است. این کار می تواند بر ورود افراد به سایت شما تاثیر بگذارد. هدف اصلی این روش کسب اعتبار برای سایت است. بک لینک های با کیفیت، با ارزش ترین عنصر در سئو خارج از صفحه هستند. وقتی لینک های زیادی از سایت های مختلف به سایت شما وارد می شود گوگل سایت شما را معتبر می شناسد و این کمک زیادی به قرار گرفتن در نتایج اول جست و جو می کند. اما فقط در صورتی که لینک های ورودی ارگانیک باشند.

سئوی برون صفحه

۷. سئوی فنی

در این قسمت تمرکز بر روی قسمت هایی که ارتباطی به محتوای سایت و خطاهای آن ندارد است و تنها به بررسی نکات و خطاهای فنی سایت شما می پردازد. گرافیک سایت، سرعت بارگذاری، آدرس مناسب و… از عواملی هستند که بر روی سئوی فنی سایت شما اثر می گذارند.
در نظر داشته باشید که هنگام تولید محتوا برای سایت خود باید آن را از لحاظ سئو مورد بررسی قرار دهید در غیر این صورت محتوای شما عملا بی فایده است و رتبه ای از گوگل دریافت نمی کند.

۸. سئوی محلی

امروزه افراد برای کوچکترین چیزی در گوگل جست و جو می کنند. هدف از سئوی محلی نشان دادن کسب و کار ها در یک محیط خاص جغرافیایی است. مثلا فردی به دنبال شرکت طراحی سایت است. با جست و جوی عبارت طراحی سایت در اصفهان شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند در صفحه ی اول برایش نمایش داده می شود. در نتیجه می تواند به راحتی به آن شرکت مراجعه کند.

حال که با انواع سئو آشنا شدید خوب است که اطلاعاتی در رابطه با سئوی کلاه سیاه به دست آورید تا فریب آن را نخورید. در ادامه ی مقاله قصد داریم به توضیح اینکه سئوی کلاه سیاه چیست بپردازیم.

سئوی کلاه سیاه چیست ؟

یکی از روش های سئوی سایت البته با فریب دادن موتورهای جست و جو گر گوگل سئوی کلاه سیاه است. این نوع سئو ماندگار نیست و در صورتی که گوگل متوجه آن شود سایت شما به طور کلی از پاک می شود و امکان بازگشت آن به هیچ وجه وجود ندارد. رتبه ای که افراد از این سئو به دست می آورند فقط در مدت زمان کوتاهی مناسب است و امکان تغییر رتبه تا حد بسیار زیادی وجود دارد. عده ای از سئو کار ها به دلیل بی توجهی و نا آگاهی ممکن است یک سری اقدامات انجام دهند که توسط گوگل سئوی کلاه سیاه تشخیص داده شود. ولی عده ی دیگر با آگاهی کامل از این تکنیک استفاده می کنند.

عواملی که به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می شوند

محتوای بی کیفیت

تولید محتوای بی کیفیت یا محتواهای کپی شده از دیگران

استفاده زیاد از کلمات کلیدی

استفاده ی بیش از اندازه از کلمات کلیدی در متن و قسمت های مختلف سایت

پنهان کاری

روش دیگر پنهان کاری است. این کار به این معناست که یک سری اطلاعات توسط کاربران دیده نمی شود. این اطلاعات برای گوگل در قسمت HTML قابل مشاهده است.

صفحات درگاهی

صفحات درگاهی یا (doorway pages) از دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه است که نوعی پنهان کاری محسوب می شود. به این صورت که از کلمه کلیدی به عنوان لینک استفاده می‌شود تا رتبه بالاتری کسب کند اما بازدید کنندگان را به صفحات دیگر و اشتباه منتقل می کند.

تغییر مسیر یواشکی

تغییر مسیر به صورت یواشکی به این معناست که کاربر با کلید بر روی لینکی مشخص و مرتبط با موضوع به لینک در صفحه های بی ربط فرستاده می شود. تغییر در مسیر ها زمانی قابل قبول هستند که مثلا به هدف اطلاع رسانی از تغییر دامنه یا یکی کردن دو محتوا به کار برده شوند. در صورت تشخیص این پنهان کاری‌ ها جریمه سنگین گوگل است که حتما باید آن را بپردازید.

هرزنامه

در قسمت کامنت وب سایت از لینک دهی استفاده شود که امروزه دیگر این روش مورد استفاده قرار نمی گیرد. در وردپرس برای جلوگیری از این مشکل افزونه ای به نام هرزنامه وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

استفاده ی نادرست از داده های ساختار یافته

این نوع محتوا ها به شما کمک می کند که محتوای بهتری تولید کنید و بتوانید از آن در گوگل رتبه بگیرید. اما در صورتی که اطلاعات دست کاری شوند و اطلاعات نادرست برای فریب گوگل و موتور‌های جستجو به کار روند نوعی سئوکلاه سیاه محسوب می‌شود.

لینک های پولی

برخی از سایت ها وجود دارند که با گرفتن مبلغی یک سری لینک به سایت شما وارد می کنند. گوگل می توان لینک های اسپم و غیر واقعی را شناسایی کند. در نتیجه ممکن است در ابتدای کار از آن نتیجه بگیری اما در ادامه راه به مشکل بر می خورید.

شبکه‌ های خصوصی لینک سازی (PBN)

گروهی از وب سایت ها هستند که با هدف ارتقای غیر اصولی رتبه به یکدیگر لینک می‌دهند. Pbn ها برای این طراحی شده‌اند که که با اعتباری که به دامنه می‌دهند باعث افزایش رتبه سایت در گوگل شوند. صاحب شبکه توانایی این‌ را دارد که محتوا را هرطور که می‌خواهد دستکاری کند و هر تعداد لینک که می‌خواهد اضافه کند. در این روش از دامنه هایی که منقضی شده اند استفاده می شود.

کامنت های اسپم

برخی از سئو کار ها اقدام به خرید کامنت هایی می کنند که در سایت آن ها قرار بگیرد. این روش یکی دیگر از روش های کلاه سیاه است. معمولا این کامنت ها توسط ربات هایی بر روی سایت قرار می گیرند که موتور های جست و جو گر قادر به شناسایی آن هستند. این کامنت ها معمولا با محتوا و وب سایت کاملا به ارتباط هستند.

بهینه سازی بیش از حد

در برخی موارد بهینه سازی بیش از حد در سایت باعث می شود که ناخواسته اقدام به انجام سئوی کلاه سیاه کنید. از نمونه این کار می توان به استفاده از کلمات کلیدی در همه تگ های H هر صفحه، استفاده ی بیش از حد کلمات کلیدی در قسمت alt تصاویر و… اشاره کرد.

سئوی کلاه سیاه چیست؟

سفارش طراحی سایت با استفاده از سئوی کلاه سفید

به این مسئله توجه داشته باشید که گول سایت هایی که وعده ی رسیدن به سئو در زمان کم را می دهند، نخورید. سئو مراحلی دارد که باید طی شود. این مراحل امکان دارد تا چند ماه طول بکشد که به کسب رتبه از گوگل برسد. استفاده از روش سئوی کلاه سفید باعث ماندگاری سایت شما می شود. بر خلاف آن سئوی کلاه سیاه است که با سرعت بسیار بالا باعث کسب رتبه می شود اما پایداری ندارد. طراحی سایت را باید به دست افرادی بسپارید که از سئوی کلاه سیاه استفاده نکنند. این کار باعث هدر رفتن وقت و هزینه های شما می شود. یکی از شرکت های معتبر در طراحی سایت آترین فناوران است که با خیال راحت می توانید طراحی سایت خود را به آن ها بسپارید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل می باشد. بی توجهی به سئو و انواع آن باعث می شود سایت شما بازدیدی نداشته باشد و عملا وقت و هزینه ای که صرف آن می کنید به هدر برود. روش های مختلفی برای انجام سئو و قرار گرفتن در صفحه ی اول نتایج گوگل وجود دارد. یکی از این روش ها سئوی کلاه سیاه است. سئوی کلاه سیاه خطرناک ترین نوع سئو است. در این مقاله قصد داشتیم به توضیح اینکه سئوی کلاه سیاه چیست بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با سئوی کلاه سیاه، از ما بپرسید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید