ساخت کپچا در وردپرس

نحوه نصب و ساخت کپچا در وردپرس

مقدمه

در طراحی سایت باید اقداماتی صورت گیرد که امنیت کاربران به خطر نیفتد. همچنین باید طراحی به نحوی انجام شود که استفاده از امکانات مختلف برای آن ها راحت تر شود. افزونه و کد های مختلف برنامه نویسی برای این کار وجود دارد که ساخت کپچا در وردپرس یکی از آن ها است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل اطلاعاتی در رابطه با نصب و ساخت کپچا در وردپرس برای شما عزیزان ارائه کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست

کپچا و کاربرد آن در طراحی سایت های وردپرسی

نصب و ساخت کپچا در وردپرس

از کپچا برای چه مواردی استفاده می شود؟

بهترین افزونه های ساخت کپچا در وردپرس

سفارش طراحی سایت در اصفهان


کپچا و کاربرد آن در طراحی سایت های وردپرسی

در طراحی سایت باید به نکات مختلفی توجه شود که یکی از این نکات امنیت سایت است. کپچا قابلیتی است که با آن می توان انسان از کاربر تشخیص داده شود. از کاربرد های کپچا می توان به طراحی انواع فرم های ورود و فرم هایی نظیر فرم ارسال نظرات در وردپرس و فرم تماس از کپچا برای جلوگیری از اسپم و حملات به سایت اشاره کرد. نحوه ی عملکرد کپچا به این صورت است که در هنگام ثبت نام، خرید و هر کار دیگری در سایت کادری نمایش داده می شود و در آن عددی، حروف یا ترکیبی از این دو نمایش داده می شود. سپس کاربر باید به طور دقیق آن را وارد کند. این کادر فقط توسط کاربر قابل شناسایی و استفاده است و ربات ها نمی توانند آن را تشخیص دهند.

نصب و ساخت کپچا در وردپرس

اگر قصد نصب و راه اندازی کپچا در وردپرس را دارید کافی است وارد پیشخوان ورد پرس خود شوید. سپس با ورود به افزونه ها و از قسمت افزودن افزونه باید پلاگین مخصوص کپچا را نصب کنید. یکی از این پلاگین ها Google Captcha است که کاربران فراوانی برای ساخت کپچا از آن استفاده می کنند. برای اینکه روش نصب را بهتر متوجه شوید در ادامه به توضیح کامل مراحل می پردازیم.

مرحله اول

مرحله اول نصب و ساخت کپچا در وردپرس

مرحله دوم

مرحله دوم نصب و ساخت کپچا در وردپرس

مرحله سوم

پس از نصب افزونه کافی است آن را اجرا کنید و قسمت های مختلف را فعالسازی کنید.

مرحله سوم نصب و ساخت کپچا در وردپرس

مرحله چهارم

روی گزینه ی Get the API Keys کلیک کنید و سپس در بخش Authentication برای سایت خود api کپچا طراحی کنید. بعد از وارد کردن این مراحل و دریافت کد های Site Key و Secret Key آن را در قسمت مناسب برای نصب افزونه وارد کنید. پس از انجام مراحل این پلاگین برای شما فعال می شود و کاربر باید در هنگام استفاده از قسمت های مربوط به آن کد امنیتی را وارد کند.

از کپچا برای چه مواردی استفاده می شود؟

جلوگیری از نظرات اسپم در سایت و وبلاگ

در طراحی برخی سایت ها از ربات هایی استفاده می شود که این ربات ها در سایت های دیگر ممکن است کتامنت گذاری انجام دهند. کپچا برای این طراحی شد که از گذاشتن کامنت های اسپم جلوگیری شود و فقط کاربر واقعی بتواند کامنت بگذارد. این اقدام باعث جلوگیری از ورود های کامنت های اسپمی و افزایش امنیت سایت می شود.

افزایش امنیت هنگام عضویت در سایت

زمانی که قصد دارید در سایتی ثبت نام کنید کادری مشخص می شود که پس از وارد کردن مشخصالت باید گزینه ی im not a robot را بزنید. برای ابزار های کاربردی حساس مانند گوگل و ساخت اکانت در آن بهترین راه استفاد از کپچا است. با کپچا دیگر ربات ها نمی توانند چندین ایمیل و اکانت مختلف بسازند.

فرم های نظرسنجی آنلاین

برگزاری انواع نظر سنجی ها بدون استفاده از کپچا در فضای اینترنتی بی فایده است. زیرا افراد می توانند با استفاده از ربات ها رای های فیک بدهند. وجود این نوع رای های فیک باعث افزایش رای می شود اما به هیچ عنوان عادلانه نخواهد بود. به همین علت استفاده از فرم های کپچا لازم و ضروری است.

مانع از هک شدن پسورد

برای اینکه در سایت های مختلف و از هک شدن اکانت کاربر جلوگیری شود از کپچا استفاده می کنند. نبود کپچا در زمان های گذشته موجب ورود هکر ها به اکانت کاربران می شد و هکر ها به راحتی می توانستند به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کنند.

از کپچا برای چه مواردی استفاده می شود؟

بهترین افزونه های ساخت کپچا در وردپرس

امروزه افزونه های مختلفی برای راه اندازی قابلیت کپچا در سایت های مختلف طراحی شده است. از پرکاربرد ترین افزونه های کپچا می توان به Really Simple CAPTCHA، Captcha Code، Advanced noCaptcha & invisible Captcha (v2 & v3)، Google Captcha، Captcha Bank و… اشاره کرد. هر کدام از انواع این افزونه ها کاربرد متفاوتی دارند که با دانستن آن می توانید بهترین آن را برای سایت خود انتخاب کنید.

سفارش طراحی سایت در اصفهان

طراحی سایت روشی است که امروزه از آن برای گسترش کسب و کار ها در فضای اینترنتی استفاده می شود. نکاتی در طراحی سایت، تولید محتوا، طراحی گرافیکی، سئو، امنیت سایت و… وجود دارد که حتما باید مورد توجه قرارگیرد. به همین منظور اگر قصد طراحی سایت را دارید باید آن را به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید. شرکت های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که یکی از آن ها شرکت آترین فناوران زنده رود است. شما عزیزان می توانید با ورود به سایت آترین فناوران نمونه کار های این شرکت را مشاهده کنید.


برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

یکی از قابلیت جدیدی که می توانید به سایت های وردپرسی و ختصاصی اضافه کرد، کپچا است. با استفاده از کپچا انیت سایت ها افزایش پیدا می کند و هکر ها دیگر نمی توانند به اطلاعات آن وارد شوند. برای اجرای کپچا در سایت های وردپرسی کافی است یکی از افزونه های مطرح شده در مقاله بالا را نصب کنید. در سایت های اختصاصی نیز با قرار دادن کد مخصوص کپچا این امکان به سایت افزوده می شود تا از آسیب ربات ها به آن جلوگیری شود. کپچا ها معمولا در شکل های مختلف استفاده می شود و بستگی به نوع افزونه ای دارد که نصب می کنید. در این مقاله قصد داشتیم به بررسی ساخت کپچا در وردپرس بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با ساخت کپچا در وردپرس با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید