و روش افزایش کلیک CTR

بهترین روش های افزایش نرخ کلیک

مقدمه

طراحی وب سایت یکی از های موثر در فروش بیشتر محصولات است. برای فروش بیشتر و کسب رتبه از طریق گوگل علاوه بر طراحی حرفه ای باید محتوای مناسب و سئو روی آن صورت گیرد. رعایت الزامات مربوط به طراحی سایت حرفه ای باعث افزایش نرخ بازدید و کلیک سایت می شود. کلیک سایت توسط کاربران این پیام را به گوگل می دهد که سایت معتبر است. در نتیجه باید در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار گیرد. باید توجه داشته باشید که تنها کلیک بر روی سایت و وارد شدن به آن کافی نیست. باید سایت طوری طراحی شده باشد که کاربران به سرعت از آن خارج نشوند. در این مقاله به توضیح CTR و روش افزایش کلیک می پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

نرخ کلیک چیست؟ 

تفاوت نرخ کلیک و نمایش

محاسبه ی نرخ کلیک وب سایت

و روش افزایش کلیک CTR

۵ فاکتور تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت

تاثیر نرخ کلیک در سئو

یک نرخ کلیک طبیعی خوب و مناسب چیست؟

راهکار مهم برای دریافت کلیک طبیعی

تاثیر نرخ کلیک یا CTR روی سئو سایت

سفارش طراحی سایت حرفه ای با CTR مناسب

نقش نرخ کلیک در تبلیغات گوگل


یا نرخ کلیک چیست؟ CTR

نرخ کلیک چیست؟ 

نرخ کلیک یا Click Trough Rate به معنای نسبت تعداد کلیک کاربران به لینک و به تعداد کل نمایش آن است. اکثرا کاربران در گوگل بر روی لینک های مختلف کلیک کرده و وارد سایت می شوند. علاوه بر آن، این لینک ها می توانند به صورت ایمیل، پیامک، تبلیغات و… به کاربران نمایش داده شوند. این که کاربران تا چه میزان جذب محتوا و طراحی سایت شما شوند، بر افزایش نرخ کلیک و بازدید سایت شما تاثیرگذار می گذارد. معمولا سایت هایی که در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار می گیرند، نرخ کلیک بالاتری را به خود اختصاص می دهند.

تفاوت نرخ کلیک و نمایش

سایت شما ممکن است در نتایج جست و جو در صفحه ی اول نمایش داده شود. نمایش سایت در صفحه ی اول به تنهایی کافی نیست. کلیک بر روی سایت و وارد شدن به آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. در نررسی نرخ کلیک تعداد نمایش سایت شما تاثیر گذار است. در ادامه با نحوه ی محاسبه ی آن بیشتر آشنا می شوید.

محاسبه ی نرخ کلیک وب سایت

محاسبه ی نرخ کلیک سایت آسان است. برای انجام آن شما باید مجموع تعداد کلیک های منحصر به فرد بر روی سایت را بر مجموع تعداد نمایش آن تقسیم کنید. برای بیان آن به درصد باید عدد بدست آمده در ۱۰۰ ضرب شود. مقداری که محاسبه می کنید درصد کلیک کاربران و وارد شدن به سایت شما توسط لینک است. در صورتی که می خواهید به تحلیل و بررسی کلی سایت خود بپردازید باید آن را به کمک ابزارهای در دسترس مانند سرچ کنسول بسنجید. قرار گرفتن در نتایج اول باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران می شود. طبق تحقیقات صورت گرفته حدود ۹۲ درصد ترافیک گوگل مربوط به ۱۰ لینک صفحه ی اول آن شده و از این ۹۲ درصد حدود ۳۳درصد آن به سه لینک اول اختصاص دارد. پس باید سعی شود تا سایت در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار گیرد.

محاسبه ی نرخ کلیک وب سایت

و روش افزایش کلیک CTR 

برای افزایش کلیک بر روی سایت روش های مختلفی وجود دارد.

افزایش نرخ کلیک به کمک محتوا

یکی از راه هایی که تاثیر بسیاری در افزایش نرخ کلیک دارد محتوایی است که درون سایت قرار می گیرد. محتوا های جذاب و کاربردی تعداد زیادی از کاربران را جذب خود می کنند. این کار علاوه بر جذب کلیک و بازدید بیشتر سایت به معتبر شناخته شدن سایت شما نیز کمک می کند. برای داشتن محتوایی جذاب باید در مرحله ی اول نیاز کاربران را بشناسید و با توجه به آن محتوا تولید کنید. هر چقدر موضوع محتواها با نیاز کاربران فاصله داشته باشد، کلیک کمتری به سایت می شود حتی اگر متای حرفه ای و مناسبی داشته باشد. بهتر است دنبال محتواهایی بگردید که کمتر درباره ی آن ها مطلب وجود دارد. می توانید از جت سئو برای این کار کمک بگیرید. توجه داشته باشید که محتواهایی کاربران را جذب می کنند که کپی نباشند و از کلمات و جملات تکراری در آن استفاده نشود.

استفاده از اسکیما

هنگامی که در گوگل مطلبی را جست و جود می کنید در زیر عنوان برخی از سایت ها پرسش هایی در رابطه با موضوع سرچ شما نمایش داده می شود. با دیدن آن شما کم و بیش به موضوع مقاله پی برده و ممکن است سوالاتی که نوشته شده، سوالات شما هم باشد در نتیجه با سرعت بر روی آن کلیک کرده و مشغول به خواندن آن می شوید. این کار تاثیر بسیار زیادی در جذب کاربر به سایت و افزایش نرخ کلیک می گذارد.

ستاره دار کردن مطالب

برای ستاره دار کردن مطالب خود در گوگل باید از برنامه ی اسکیما پرو کمک بگیرید. به کمک این روش کاربران می توانند به مطالب ارائه شده توسط شما امتیاز دهند و در نتیجه مقالاتی که امتیازی بالایی دارند مخاطبان بیشتری نیز به سایت خود اضافه می کنند. و باعث افزایش نرخ کلیک و بازدید آن می شوند.

عنوان های جذاب

یکی دیگر از روش های با اهمیت برای افزایش CTR، استفاده از عنوان های جذاب و منحصر به فرد می باشد که کاربر با دیدن آن جذب شود و به سرعت برای خواندن ادامه ی مقاله به سایت شما وارد شود.

متا دیسکریپشن

هنگام نوشتن محتوای خود قسمتی به عنوان متا وجود دارد. متاها توضیحات کوتاهی هستند که زیر عنوان اصلی نوشته می شوند. تعداد کلماتی که باید به عنوان توضیحات متا نوشته شود کم است. برای تاثیر گذاری بیشتر آن باید بتوانید خلاصه ای مفید در حد چند کلمه و جمله ی کوتاه برای آن قرار دهید.

استفاده از برچسب در مقالات

در مقالات قسمتی به نام برچسب وجود دارد. با توجه به موضوع و متن مقاله برای بازدید و نرخ کلیک بیشتر سایت خود باید آن ها را ایجاد کنید. کلماتی که در متن شما مهم است و کاربران این کلمات را بیشتر جست و جو می کنند، در قسمت برچسب ها قرار دهید. این کار باعث می شود تا کاربر به هنگام سرچ کلمه ی مورد نظر خود به مقاله ی شما درسترسی پیدا کرده و به سرعت وارد آن شود.

شناسی رقبا

برای اینکه در کار خود پیشرفت کنید بهتر است رقبای خود را بشناسید. نقاط مثبت آن ها را در نظر گرفته و انجام دهید و سعی کنید نقاط منفی کار آن ها را تکرار نکنید. نتایجی که از کلیدواژه های خود بدست می آورید را با کلمات کلیدی رقبای خود بسنجید. این کار کمک می کند تا اشتباهات آن ها را تکرار نکنید و نرخ کلیک بالایی از گوگل دریافت کنید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

تعداد زیادی از کاربران به دلیل در دسترس بودن تلفن همراه از آن برای جست و جو و وارد شدن به آن استفاده می کنند. سایت باید طوری طراحی شود که واکنشگرا بوده و بتوان آن را به راحتی با موبایل جست و جو کرد. استفاده از قابلیت های سایت به کمک تلفن همراه مسئله ی مهمی است که باید مد نظر قرار گرفته شود.


و روش افزایش کلیک CTR با استفاده از روش های گفته شده کمک زیادی به رتبه بندی سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله ی رتبه بندی سایت در گوگل مراجعه فرمایید.


و روش افزایش کلیک CTR 

۵ فاکتور تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت

  1. به کمک روش های مختلفی مانند طرح سوال، استفاده از عدد، افعال منفی، جملات تاثیرگذار می توانید عنوان سئوی خود را جذاب تر کنید. کاربران با دیدن آن ترغیب به کلیک بر روی سایت شما می شوند.
  2. توضیحات متا
  3. به کارگیری نشانه گذاری استاندارد
  4. استفاده از URL های کوتاه و در عین حال با معنا که کمک زیادی به شناسایی توسط گوگل می کند.
  5. استفاده از مفاهیم ترند شده در محتوای خود که باعث کنجکاوی کاربران و جذب آن ها به سایت شود.

5 فاکتور تاثیرگذار بر نرخ کلیک سایت


برای سفارش طراحی سایتی حرفه با نرخ کلیک بالا همین حالا با مشاوران ما در شرکت آترین فناوران تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


تاثیر نرخ کلیک در سئو

یکی از عوامل مهم که باید در طراحی و راه اندازی سایت ها به آن توجه شود سئوی سایت است. سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جوی گوگل است. نرخ کلیک در سئو باعث افزایش بازدید سایت و شناسایی آن به عنوان سایتی معتبر برای موتورهای جست و جو گر گوگل می باشد. نرخ کلیک یکی از روش های بهبود عملکرد سایت و دریافت نتیجه است. سئو بخش اصلی هر سایت به شمار می رود و نمی توان از تاثیری که بر دریافت رتبه از گوگل می گذارد چشم پوشی کرد. نرخ کلیک می تواند به افزایش عملکرد سئو کمک کند ولی نمی تواند جای آن را بگیرد. الگوریتم نرخ کلیک به نحوی است که نمی تواند به طور مستقیم بر رتبه بندی سایت توسط گوگل تاثیر بگذارد اما تا حد بسیاری باعث سرعت بخشیدن به این روند می شود.

یک نرخ کلیک طبیعی خوب و مناسب چیست؟

عده ای از افراد برای افزایش بازدید و نرخ کلیک سایت افرادی را استخدام می کنند تا در یک زمان مشخص به سایت وارد شوند. یا اینکه ربات هایی طراحی می کنند که به طور خودکار این کار را انجام دهند. در ابتدا با انجام این کار گوگل رتبه ی خوبی به سایت داده و در نتایج اول قرار خواهد گرفت. اما بلافاصله پس از قطع این کار سایت به نتایج طبیعی خود بر می گردد و اهمیت آن کم می شود. نرخ طبیعی خوب و مناسب افراد و مخاطبان واقعی سایت شما است که به آن وارد می شوند. داشتن یک کلیک طبیعی نیازمند تلاش فراوان است.
برای داشتن کلیک طبیعی و مناسب باید سعی کنی سایت در صفحه ی اول جست و جو و در رتبه ی یک تا سه قرار بگیرد. البته سایت هایی که در انتهای صفحه اول وجود دارند نیز دارای نرخ طبیعی خوبی هستند. نسبت به میزان سه مورد اول نرخ کلیکشان کمتر است. در سئو و تولید محتوا افراد سعی بر این دارند که مطالب جذابی ایجاد کنند. در بین مطالب لینک سایت خود در را قرار دهند تا کاربران را به کلیک طبیعی جذب کنند.

راهکار مهم برای دریافت کلیک طبیعی

حال که با مفهوم کلیک طبیعی آشنا شدید به توضیح مهمترین راهکارهای داشتن نرخ کلیک طبیعی برای وب سایت می پردازیم.

برای کاربران محتوا های جذاب بنویسید.

ممکن است تا به حال به سایتی وارد شده باشید و با خواندن مطالب آن منظور نویسنده را نفهمیده باشید. برخی از نویسندگان فقط موتورهای جست و جو را ملاک خود قرار داده و به نوعی می نویسند که رتبه دریافت کنند. مسلما یکی از راه های افزایش رتبه ی سایت مخاطبان آن است. در نتیجه اگر مخاطبی مطلب شما را نفهمد به سرعت از آن خارج می شود. پس سعی کنید برای مخاطبان خود با لحنی زیبا مقاله بنویسید.

توضیحات کاربردی

وقتی کاربری کلمات کلیدی را جست و جو می کند قصد دارد به طور دقیق در رابطه با همان مطلب مقاله دریافت کند. با وارد شدن به سایت انتظار دارد که توضیح کاملی درباره ی آن مطلب بدست آورد. اگر شما در تولید محتوا فقط به طور فهرست وار به آن اشاره کنید و مطالب مفیدی در مقاله ی شما نباشد برای آن ها خوشایند نبوده و از سایت شما خارج می شوند.

رعایت نکات سئوی محتوا

در صورتی که از متا استفاده می کنید باید در نظر داشته باشید که طول کارکترهای آن حفظ شود. در غیر این صورت نکته ای منفی برای سایت بوده و مانع از نرخ کلیک خواهد شد. به کمک افزونه های مختلفی مانند یواست این امکان در اختیار شما قرار داده می شود تا به طور کامل آن را بررسی کنید.

استفاده نکردن از اصطلاحات پیچیده

برخی از تولیدکنندگان محتوا بر این باورند که استفاده از کلمات و اصطلاحات پیچیده باعث ارزشمندی مقاله آن ها می شود. این نگرش غلط است. استفاده از کلمات و جملات سخت و پیچیده خواننده را دچار سردرگمی می کند. در نتیجه نمی تواند بر متن شما تمرکز کند و از سایت خارج می شود. امروزه اکثر مردم به دنبال محتواهای کامل و در عین حال روان هستند.

استفاده از عنوان های طولانی

در سال های گذشته استفاده از عنوان های طولانی به هیچ عنوان توصیه نمی شد. اما امروزه استفاده از عنوان های بلند باعث افزایش نرخ بازید و ارزشمند بودن سایت توسط گوگل به شمار می رود.

تاثیر نرخ کلیک یا CTR روی سئو سایت

سایت های فروشگاهی با هدف شناخت بیشتر محصولات و بهره مندی از آن توسط افراد مختلف راه اندازی می شوند. در نظر بگیرید سایت شما در بین نتایج گوگل باشد اما کلیکی بر روی آن صورت نگیرد. در نتیجه عده ی زیادی از افراد از کسب و کار مطلع نمی شوند. در نتیجه سایت شما عملا بی فایده بوده و زحماتی که برای آن کشیده شده به هدر می رود. دانش کافی در رابطه با و روش افزایش کلیک CTR کمک زیادی به بازدید سایت شما می کند.

سفارش طراحی سایت حرفه ای با CTR مناسب

اگر قصد دارید سایتی حرفه ای و مناسب داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم طراحی آن را به دست طراحان حرفه ای آترین فناوران بسپارید. شرکت آترین فناوران با سابقه ی بالا در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن کمک زیادی به گسترش کسب و کار شما می کند. متخصصان حرفه ای طراحی سایت در هر بخش اقدامات لازم جهت قرار گرفتن سایت در صفحه اول جست و جوی گوگل و CTR مناسب را انجام می دهند. در نتیجه با خیال راحت می توانید طراحی سایت خود را به شرکت آترین فناوران بسپارید.


برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۱۶۵۶۰۲۱۲۸۴۲۱۶۵۶


نقش نرخ کلیک در تبلیغات گوگل

یکی از کارهایی که گوگل برای سایت های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در فضای وب انجام می دهد این است که با دریافت مبلغی از آن ها سایت را در نتایج اول می گذارد. این نوع سایت ها با Ad (Advertisment) مشخص می شوند. با دیدن این کلمه می توانید از تبلیغاتی بودن سایت آگاه شوید. هر کلیکی که بر لینک شما زده می شود موظف به پرداخت مبلغی به گوگل هستید. سایت های فروش گسترده از این روش برای افزایش بازدید سایت خود کمک می گیرند. نرخ کلیک پولی با کلیک طبیعی متفاوت است. هر کدام از آن ها می توانند برای افزایش بازدید سایت مفید باشند فقط جنبه مالی آن باید در نظر گرفته شود.

سخن آخر

یکی از راه های افزایش بازدید سایت استفاده از طراحی منحصر به فرد، محتوای جذاب و سئوی مناسب است. و روش افزایش کلیک CTR کمک زیادی به افزایش بازدید سایت می کند. روش های مختلفی برای افزایش نرخ کلیک وجود دارد. بهتر است برای داشتن نرخ کلیک طبیعی مناسب از روش های مختلف کمک بگیرید. طراحی ربات ها به این منظور ممکن است در ابتدا بازدید بالا به همراه داشته باشد اما به محض قطع شدن سایت به جایگاه اصلی خود بر می گردد که چندان خوشایند نیست. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل درباره ی و روش افزایش کلیک CTR اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید