افزایش سرعت سایت وردپرسی

روش های افزایش سرعت سایت های وردپرسی

مقدمه

امروزه داشتن سایت برای کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای پیشرفت و گسترش در کار نیاز است سایتی مناسب با نوع شغلی خود داشته باشید. برنامه های مختلفی برای طراحی و راه اندازی سایت های وردپرسی وجود دارد. یکی از این برنامه ها وردپرس است. این برنامه به دلیل قابلیت های مختلفی که دارد مورد استقبال اکثر طراحان سایت قرار گرفته است. یکی از عوامل مهم در موفقیت سایت ها سرعت بارگذاری آن ها می باشد. برای افزایش سرعت سایت وردپرسی راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

فهرست

وردپرس چیست؟

ویژگی های نرم افزار وردپرس

طراحی سایت وردپرسی

مزایای طراحی سایت با وردپرس

سفارش طراحی سایت وردپرسی

افزایش سرعت سایت وردپرسی

معرفی بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

بررسی سرعت سایت

راه اندازی سایت وردپرسی برای چه کسب و کارهایی لازم است؟

تاثیر سئو در افزایش سرعت سایت وردپرسی


وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

یکی از برنامه های کاربردی که امروزه طراحان حرفه ای سایت از آن استفاده می کنند، وردپرس نام دارد. این برنامه از قسمت های مختلفی تشکیل شده و به کمک آن می توان سایت های حرفه ای و کاملی طراحی کرد. به طور کلی وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز است و به دلیل قابلیت های فروانی که دارد برای ساخت هر نوع سایتی مناسب است. پس از خرید دامنه و هاست و نصب کامل برنامه می توانید قالب های مختلف روی آن نصب کنید. پس از نصب قالب در این برنامه افزونه های کاربردی وجود دارد که به ما در بهتر شدن سایت کمک می کنند. از افزونه های کاربردی وردپرس می توان به افزونه های افزایش سرعت سایت اشاره کرد. در ادامه این مقاله به بررسی روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی می پردازیم.

ویژگی های نرم افزار وردپرس

  1. استفاده از آن برای همه آسان است.
  2. رایگان است.
  3. می توان آن را به کمک افزونه ها ارتقا داد.
  4. با آخرین نسخه ی وب به روز رسانی شده است.
  5. سئوی آن بهبود یافته است.
  6. برای انتشار مقالات ابزارهای مختلفی دارد.
  7. قابلیت سنجش و رفع خطاها از نظر خوانایی و سئو در مقالات را دارد.

طراحی سایت وردپرسی

شاید در نگاه اول و با دیدن ویدئو های آموزشی فکر کنید که طراحی سایت و سئوی آن بسیار آسان است. درست است که وردپرس این قابلیت را دارد که همه از آن برای طراحی سایت استفاده کنند اما باید بدانید که داشتن سایتی حرفه ای به این سادگی ها نیست. برای طراحی سایت وردپرسی نیازمند مهارت هایی هستید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. آشنایی کامل با فضای اینترنت
  2. انتخاب نام مناسب برای دامنه و خرید هاست
  3. نحوه ی نصب و راه اندازی وردپرس
  4. آشنایی با قسمت های مختلف این برنامه
  5. انتخاب قالبی مناسب با کسب و کار
  6. انتخاب افزونه ی مناسب با توجه به نیاز سایت
  7. تولید محتوا و سئوی مناسب برای سایت
  8. ساخت صفحات مختلف

مزایای طراحی سایت با وردپرس

  1. وردپرس طوری طراحی شده که بر روی هر کامپیوتر و سیستم عاملی قابلیت نصب و راه اندازی داشته باشد.
  2. این برنامه به راحتی قابل ویرایش است.
  3. بهینه سازی سایت به کمک کلمات کلیدی
  4. هر فرد می تواند چندین وبلاگ یا سایت وردپرسی داشته باشد.
  5. به روز رسانی و ویرایش در آن راحت است و می توان از افزونه های رایگان برای بهبود آن کمک گرفت.
  6. کنترل محتوای سایت از لحاظ سئو و خوانایی

سفارش طراحی سایت وردپرسی

دو راه برای طراحی سایت وجود دارد. راه اول این است که آموزش های لازم جهت طراحی و راه اندازی سایت را به طور کامل ببینید و سپس سایتی مخصوص به خود طراحی کنید. این راه مدت زمان زیادی لازم دارد و به کارگیری آن به راحتی امکان پذیر نیست. راه دوم این است که طراحی سایت خود را به شرکت های حرفه ای در این زمینه سفارش دهید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی انواع سایت شرکت آترین فناوران است. این شرکت مهارت های زیادی در طراحی و راه اندازی انواع سایت های اینترنتی و اپلیکیشن ها دارد. طراحی سایت به دو صورت معمولی و حرفه ای انجام می شود و با توجه به نوع کسب و کار خود می توانید آن را سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ی نمونه کارها می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کنید.


برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۱۶۵۶۰۲۱۲۸۴۲۱۶۵۶


افزایش سرعت سایت وردپرسی

یکی از نکات مهمی که در طراحی سایت باید مد نظر قرار گرفته شود، سرعت سایت است. سایت هایی که بیش از ۵ثانیه طول می کشد تا لود شوند اکثر مخاطبان خود را از دست می دهند. اگر سایتی بازدید نداشته باشد از نظر سئو مورد بررسی قرار نگرفته و عملا بی فایده است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد. بالا رفتن سرعت لود سایت در سئو به طور مستقیم تاثیرگذار بوده و امتیاز ویژه ای برای سایت محسوب می شود.

بارگذاری تنبل

یکی از روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی بارگذاری تنبل یا lazy load است. هنگامی که کاربر وارد سایت شما می شود اگر مدت زمانی منتظر بماند تا عکس و ویدئوهای هر قسمت لود شود این شرایط برای آنان خوشایند نبوده و به سرعت از سایت شما خارج می شوند. برای افزایش سرعت و برطرف کردن این مشکل می توان از بارگذاری تنبل استفاده کرد. به این صورت که تنظیماتی انجام شود تا کاربر فقط در زمانی که صفحه را به پایین اسکرول می کنند آن را مشاهده کند. این کار هم سرعت را افزایش می دهد و هم فضای اضافی اشغال نمی کند.

کش صفحات

cache pages یا کش صفحات به این صورت است که هنگامی که کاربر صفحه ای را در سایت جست و جو می کند اطلاعات آن صفحه درون قسمتی از هاست قرار می گیرد تا هنگامی که نیاز به بارگذاری مجدد آن صفحه بود از آن فایل استفاده شده و نیاز به بارگذاری مجدد آن نباشد. این کار باعث نشان داده شدن سریعتر اطلاعات به کاربران می شود.

کش مرورگرها

کش مرورگرها نیز مانند کش صفحات انجام شده با این تفاوت که فایل کش شده در قسمت مرورگر ذخیره می شود و نه در قسمت هاست. هنگامی که کاربران صفحه را دوباره سرچ کنند به سرعت برای آن ها نمایش داده شده و معطل نمی شوند.

فشرده کردن کدها

طراحان قالب سایت برای ایجاد سایتی زیبا و منظم در نوشتن برنامه برای کدها، فاصله هایی بین آن ها ایجاد می کنند. این کار باعث می شود تا تقریبا ۲۰ درصد از سرعت سایت صرف لود آن شود. برای اینکه از بروز این کار جلوگیری شود و سرعت افزایش پیدا کند باید کدها را فشرده سازی کرد.

جدول های دیتابیسی

با بهینه سازی این جدول ها سرعت افزایش پیدا کرده و زمان واکنشی که صفحات نسبت به سرچ آن می دهند افزایش پیدا می کند. برای بهبود این روش بهتر است جداول اضافی به طور کامل پاک شود.

افزایش سرعت سایت وردپرسی

معرفی بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردپرس

افزونه های مختلفی به صورت رایگان و پولی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی وجود دارد. از انواع این افزونه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. Lazy load images: در قسمت قبل به طور کلی به نحوه ی بارگذاری تنبل اشاره شد. در اینجا با نصب افزونه بر روی وب سایت خود می توان بارگذاری تنبل را برای عکس های سایت به طور خودکار ایجاد کرده تا سرعت سایت افزایش پیدا کند.

Lazy load images

  1. w3 total cache: اگر تا به حال با وردپرس کار کرده اید حتما نام این افزونه برای شما آشناست. w3 total cache یکی از کاربردی ترین افزونه ها برای افزایش سرعت است. افزونه ی w3 total cache به تنهایی این قابلیت را دارد که فایل ها را فشرده کرده و کش صفحات و مرورگر را نیز به طور خودکار کنترل کند.

w3 total cache

  1. wp-Rocket: برای بهبود و افزایش سرعت سایت می توان از این افزونه استفاده کرد. این افزونه پولی بوده و با نصب آن سرعت سایت بهینه سازی می شود.

wp-Rocket

  1. wP-optimize: این افزونه کمک می کند تا تصاویری که حجم زیادی دارند، فضای کش آن ها کاهش پیدا کرده و فضای زیادی را در هاست ایجاد نکند.

wP-optimize


نکته ی طلایی: به این نکته توجه ویژه داشته باشید که نصب چند افزونه به طور هم زمان برای افزایش سرعت سایت وردپرسی نه تنها باعث بهبود آن نمی شود بلکه به طور کلی تنظیمات سایت را دچار مشکل می کند.


روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

۱. هاست مناسب

دامنه اسم سایت و هاست مکانی است که اطلاعات سایت درون آن قرار می گیرد. یکی از کارهای ابتدایی که برای افزایش سرعت سایت باید انجام شود، استفاده از هاستی مناسب می باشد. هاست ها به دو صورت اختصاصی و اشتراکی در دسترس قرار می گیرند. هاست های اشتراکی به دلیل اینکه چند سرور از آن ها استفاده می کنند ممکن است حجم و فضایی که تصاویر و محتوای آن ها اشغال می کنند بر کار شما اثر بگذارد. اگر از نظر مالی توانایی خرید هاست اختصاصی را دارید، می توانید برای خود تهیه کرده و به راحتی از امکانات آن استفاده کنید.

۲. کاهش حجم تصاویر

در مقالات و محتویاتی که می نویسید تصاویر نقش اساسی دارند. تصاویر به تاثیرگذاری متن شما کمک بسیار زیادی می کنند و نمی شود از اهمیت آن چشم پوشی کرد. سایت هایی که از تصاویر استفاده نمی کنند جذابیتی برای مخاطب ندارند. برای بهبود تصاویر و افزایش سرعت سایت باید حجم تصاویری که قرار است بارگذاری شود را کم کرد.

۳. فرمت تصاویر

استفاده از فرمت PNG باعث می شود تمام اطلاعات عکس ذخیره شده و عکس ها با حجم و کیفیت بالا آپلود شود. برای کم کردن حجم و افزایش سرعت پیشنهاد می شود از فرمت JPEG استفاده کرد که با کاهش حجم و فشرده سازی فایل باعث بهبود سرعت می شود.

روش های افزایش سرعت سایت وردپرسی

۴. به روز رسانی افزونه ها

افزونه ها و قسمت های مختلف سایت های وردپرسی مدام در حال به روز رسانی هستند. برای افزایش سرعت سایت خود بهتر است افزونه و قسمت های مختلف آن را به روز رسانی کنید. این کار علاوه بر افزایش سرعت سایت به پویایی سایت شما نیز کمک کرده و مشکلاتی که در سایت و امنیت آن ممکن است رخ دهد از بین می رود.

۵. صفحه جدا برای نظرات کاربران

کاربران با ورود و مشاهده ی قسمت های مختلف سایت نظرات خود را در آنجا مطرح می کنند. اگر سایت شما دارای صفحه ای جدا برای نظرات کاربران نباشد، سرعت آن کاهش پیدا کرده و تاثیر منفی در سئوی سایت شما نیز می گذارد.

۶. محل قرارگیری سرور های سایت

هنگامی که سایتی مناسب و حرفه ای داشته باشید عده ی زیادی از مردم از سراسر جهان ممکن است به آن وارد شوند و بخواهند از بخش ای مختلف آن استفاده کنند. فاصله ی افراد و دسترسی آن ها به محل قرارگیری سرور اصلی می تواند بر سرعت سایت تاثیرگذار باشد. استفاده از شبکه ی تحویل محتوا می تواند به شما در برطرف کردن این مشکل کمک کند.

مزایای استفاده از شبکه ی تحویل محتوا:

  1. افزایش سرعت بارگذاری محتوا
  2. اشغال حجم کمتری از پهنای باند
  3. بهبود و افزایش امنیت محتوای سایت
  4. امکان دسترسی و ویرایش آسان

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شبکه ی تحویل محتوا به مقاله ی CDN چیست مراجعه فرمایید.


۷. بارگذاری مستقیم چند فایل

توصیه می شود از آپلود چند فایل به طور همزمان در وردپرس جلوگیری کنید به دلیل اینکه این کار فشار زیادی بر هاست شما ایجاد می کند. افزایش فشار بر هاست و اشغال فضای آن باعث می شود که سرعت سایت کاهش پیدا کرده و نیاز به افزایش آن باشد. توجه داشته باشید که افزایش فضای هاست هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت که برای سایت شما صرفه اقتصادی ندارد.

۸. تاثیر قالب در سرعت سایت

قالب های وردپرسی مختلفی در سایت ها وجود دارد. این قالب ها به دو صورت پولی و رایگان در اختیار طراحان سایت قرار می گیرد. توصیه می شود برای سایت خود از قالب های پولی مناسب استفاده کنید. قالب های رایگان ممکن است امنیت سایت شما را به خطر بیندازد. برای استفاده از قالب های پولی از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. قالب های مختلفی وجود دارد که از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند اما ممکن است امکانات و کد نویسی های مناسبی برای بهبود سرعت سایت نداشته باشند. استفاده از قالب بهتر است متناسب با کسب و کار شما باشد. مثلا اگر وب سایت فروشگاهی دارید سعی کنید از قالب های مخصوصی که در این زمینه وجود دارد استفاده کرده تا علاوه بر افزایش سرعت، کارایی آن نیز برای شما افزایش پیدا کند.

۹. کد نویسی مناسب

همان طور که می دانید برای داشتن سایت کدهای برنامه نویسی و زبان های مختلفی برای نوشتن آن به کار برده می شود. این کدها می توانند در کاهش سرعت سایت موثر باشند. بهبود این کد ها در بهبود سرعت وب سایت تاثیر مستقیم می گذارد. توجه داشته باشید که در سایت های وردپرسی نیازی به تغییر کدها نیست و با تغییراتی در افزونه ها می توانید سرعت آن را افزایش دهید.

۱۰. استفاده از افزونه های کش مناسب

استفاده از افزونه هایی که در بالا گفته شد کمک زیادی به بهبود سرعت سایت های وردپرسی می کند. افزونه های w3 total cache ،wp-Rocket ،Lazy load و… در بهبود سرعت و افزایش آن بسیار موثرند.

۱۱. خلاصه سازی مطالب در بایگانی سایت

مقالات و نوشته هایی که در سایت قرار می گیرد به صورت کامل در صفحات نیز نمایش داده می شود. این کار سرعت سایت را کاهش می دهد. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات وردپرس رفته، منوی خواندن را بازکنید و به جای گزینه ی FULL TEXT گزینه ی SUMMERY را انتخاب کرده و آن را به روز رسانی کنید.

۱۲. ایجاد محتوای گسترده

در صورتی که قصد دارید در ارتباط با موضوعی محتوایی جامع تولید کنید باید در نظر داشته باشید که طولانی بودن محتوا و افزایش عکس و ویدئو در آن باعث کند شدن سرعت می شود. برای رفع این خطا و بهبود سرعت سایت وردپرسی باید محتواها را در چند صفحه تقسیم و سپس بارگذاری کرد. این کار باعث کم شدن حجم صفحات و افزایش سرعت می شود.

۱۳. فشرده کردن GZIP

یکی از قسمت هایی که به تازگی ایجاد شده GZIP کردن فایل ها است. با فعال سازی این قسمت برخی از فایل ها به صورت زیپ به مخاطب داده می شود. این کار علاوه بر کاهش فضای ایجاد شده، افزایش سرعت سایت را به همراد دارد. افزونه ای که برای این کار در سایت وردپرسی استفاده می شود افزونه ی w3 total cache است. با ورود به این افزونه و انتخاب Browers cache و سپس انتخاب (Enable HTTP (GZIP می توانید به راحتی این قابلیت را برای سایت خود فعال کنید.

۱۴. بهبود و بهینه سازی دیتابیس

پس از گذشت مدت زمانی از راه اندازی سایت و بارگذاری قالب ممکن است بعضی اطلاعات دیگر کاربردی نباشند. به همین دلیل بهتر است برای کاهش فضای ذخیره ی آن از افزونه هایی برای بهینه سازی فضای دیتابیس استفاه کرد. از افزونه های مناسب برای این کار می توان به WP-Sweep plugi اشاره کرد.

بررسی سرعت سایت

هنگامی که سایت خود را راه اندازی می کنید می توانید سرعت سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. سایت های مختلفی برای بررسی سرعت وجود دارد. از انواع این سایت ها می توان به GTmetrix و Pagespeed lnsights اشاره کرد. برای بررسی سرعت بیشتر از GTmetrix استفاده می کنند. این سایت تمامی صفحات وب سایت شما را از نظر سرعت بررسی کرده و دلیل کاهش سرعت و خطا را در آن مشخص می کند. این افزونه مدتی است که در ایران فیلتر شده و امکان دسترسی به آن تاحدی مشکل است.

بررسی سرعت سایت

راه اندازی سایت وردپرسی برای چه کسب و کارهایی لازم است؟

به یاد داشته باشید که امروزه راه اندازی و طراحی سایت برای اکثر مشاغل کاربردی است. برای بیشتر کسب و کارها مانند فروشگاه، خدمات درمانی و پزشکی، سایت های خبری، سایت های شرکتی و اداری و… می توان از طراحی سایت وردپرسی استفاده کرد. طراحی سایت با این ابزار امکان گسترش دارد و به راحتی می توان قسمت های مختلف آن را به روز رسانی کرد و بهبود بخشید. در نتیجه راه اندازی این نوع سایت ها به گسترش کسب و کار و پیشرفت مشاغل کمک بسیار زیادی می کند.

تاثیر سئو در افزایش سرعت سایت وردپرسی

پس از طراحی سایت وردپرسی نوبت به مرحله ی اصلی آن یعنی سئوی سایت می رسد. سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل است و باعث می شود که سایت ها در صفحه ی اول نتایج جست و جوی آن قرار بگیرند. راهکارهای زیادی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که یکی از آن ها بهبود عملکرد سئو می باشد. سئو برای قسمت های مختلف سایت مانند محتوای آن باید بررسی شود. در برنامه ی وردپرس این امکان وجود دارد که محتوای قرار داده شده برای سایت را از لحاظ سئو و خوانایی کنترل کنید. این کار باعث عملکرد بهتر سئو و افزایش سرعت سایت می شود. بهبود تصاویر، ویدئوها، مقالات، صفحات مختلف سایت و… می تواند علاوه بر سئو بر افزایش سرعت سایت نیز تاثیرگذار باشد. اگر در طراحی سایت به سئوی آن توجه نشود، سایت در نتایج اول جست و جو قرار نخواهد گرفت و عملا بی فایده خواهد بود.


اگر دوست دارید اطلاعاتی در رابطه با روش های بهبود سئو کسب کنید پیشنهاد می کنیم به مقاله ی بهبود سئوی سایت مراجعه فرمایید.


تاثیر سئو در افزایش سرعت سایت وردپرسی

سخن آخر

برای داشتن سایتی حرفه ای نیاز است تمام قسمت های آن مورد بررسی قرار گرفته شود. یکی از قسمت های مهم که باید به آن توجه کرد سرعت سایت است. اکثر سایت ها امروزه با ابزاری به نام وردپرس طراحی می شوند. روش های مختلفی برای افزایش سرعت سایت وردپرسی وجود دارد که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شد. به دلیل وجود افزونه های مختلف در این برنامه می توان به راحتی مشکلات بوجود آمده را برطرف کرد. توجه داشته باشید که افزونه هایی که استفاده می کنید بر عملکرد یکدیگر تاثیر منفی نگذارند. در غیر این صورت سایت شما دچار مشکل اساسی می شود. اگر قصد طراحی سایت وردپرسی را دارید می توانید به راحتی آن را به دست طراحان ماهر در شرکت آترین فناوران بسپارید. در این مقاله به توضیح افزایش سرعت سایت وردپرسی پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نحوه ی افزایش سرعت سایت وردپرسی با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید