اینترنت ۵G و کاربرد آن

اینترنت ۵G و کاربرد آن

مقدمه:

احتمالا تاکنون نام اینترنت ۵G به گوش خیلی از شما خورده است. اینترنت ۵G نسل جدیدی از فناوری اینترنتی بوده که اکثر موبایل های امروزی از این قابلیت برخوردار اند. وجود این نسل از اینترنت مزایا و قابلیت های زیادی دارد که در ادامه این مقاله به بررسی اینترنت ۵G و کاربرد آن در زندگی روزمره انسان ها می پردازیم.

فهرست مطالب

اینترنت ۵G چیست؟

اینترنت ۵G و کاربرد آن

مزایای اینترنت ۵G چیست؟

معایب اینترنت۵G  چیست؟

تفاوت های اینترنت  ۵G  با ۴G

اینترنت ۵G و کاربرد آن در ایران

برای بهره مندی از اینترنت ۵G و کاربرد آن نیاز به گوشی های جدید داریم؟

آیا امکان استفاده از اینترنت ۵G در مناطق روستایی هم امکان پذیر است؟

اینترنت اشیا چیست؟

هدف از ایجاد اینترنت ۵G و کاربرد آن


اینترنت 5G و کاربرد آن

اینترنت ۵G چیست؟

اینترنت ۵G یا همان فناوری نسل پنجم اینترنت، علاوه بر سرعت بالایی که نسبت به نسل های قبل خود دارد ، دارای ظرفیت شبکه ی بالایی هم بوده که از نقاط قوت آن به شمار می رود. اکثر گوشی های جدید امروزی از فناوی اینترنت ۵G برخوردار هستند. با استفاده از اینترنت ۵G این امکان در اختیار کاربران قرار می گیرد تا بتوانند به راحتی فایل های حجیم را در کمتر از یک دقیقه ارسال کنند. با توجه به هزینه بردار بودن راه اندازی بستر اصلی اینترنت ۵G معمولا شرکت های پشتیبان کننده اینترنت از بستر نسل ۴ استفاده می کنند. در ادامه مقاله به توضیح جامع تری پیرامون اینترنت ۵G و کاربرد آن می پردازیم.

اینترنت ۵G و کاربرد آن

اینترنت های ۵G دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به نسل های قبل از خود هستند.
با استفاه از اینترنت نسل پنجم شما با سرعت بالا می توانید انواع فایل ها را ارسال و یا آن ها را دانلود کنید. همچنین می توانید فیلم و سریال ها را با کیفیت ۴K ببینید.
یکی دیگر از کاربردهای دیگر آن این است که به دلیل استفاده این شبکه از فرکانس های مخصوص به خود دیگر تداخل فرکانسی ایجاد نمی شود.
زمان تاخیر در اینترنت ۵G بسیار پایین بوده. این کاهش زمان تاخیر مزایای زیادی برای صنایعی مانند: صنایع حمل و نقل هوایی، مراقبت های بهداشتی و در کل تمامی صنایعی که سرعت در آن ها اهمیت زیادی دارد، استفاده می شود. به دلیل پهنای باند گسترده ای که این شبکه دارد، مشکل اضافه بار در اتصال چند سیستم ایجاد نمی شود.

مزایای اینترنت ۵G چیست؟

۱. جالب است بدانید اینترنت ۵G در آینده می تواند کمک زیادی در کشاورزی، دامپروری، شیلات و…بکند. زیرا پیش بینی می شود در آینده نحوه انجام کارها مثل کشاورزی امروزی پاسخگوی نیاز انسان ها نخواهد بود. پس یکی از مزیت های آن تهیه غذا برای انسان هاست!

۲.با توجه به سرعت بالای این فناوری، امکان عمل جراحی رباتیک از راه دور امکان پذیر خواهد بود. درست است که این عمل از حساسیت های بالایی برخوردار است ولی می تواند کمک زیادی در زمینه ی پزشکی ارائه دهد.

۳.به کمک این فناوری، گیمرها می توانند ازقابلیت های بیشتری در بازی بهره مند شوند. همچنین با استفاده از عینک های مخصوص تصاویر را واضح تر می بینند و احساس می کنند در آنجا حضور دارند. اینترنت ۵G میتواند سهم بسیار مهمی در دنیای متاورس در آینده داشته باشد.


برای اطلاع جهان آینده می توانید به مقاله ی متاورس چیست در سایت آترین فناوران مراجعه کنید.


۴.با این قابلیت تعامل میان خودرو ها سرعت بالایی پیدا کرده که مزیت آن کم شدن آمار تصادفات است.

۵.با بهره مندی از اینترنت ۵G امکان آپلود یا دانلود فایل ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

۶.فیلم های مورد علاقتان را می توانید با کیفیت بالاتری ببینید و از تماس تصویری با کیفیت بالا لذت ببرید.

مزایای اینترنت 5G چیست؟

معایب اینترنت ۵G چیست؟

نسل پنجم اینترنت می تواند خطرات زیادی را نیز به همراه داشته باشد.
تا کنونی سازمان یا نهادی از مضرات آن برای سلامت انسان خبر خاصی منتشر نکرده اند اما ظاهرا این نسل از اینترنت خطرهای زیادی را نسبت به نسل های قبل در سلامت انسان ها به همراه خواهد داشت. علاوه بر آن با وجود نو ظهور بودن این فناوری از امنیت بالا برخوردار نبوده و می تواند آسیب رسان باشد.
پوشش های محدودی که این نسل در سراسر جهان دارد و ضعیف بودن باتری دستگاه از معایب دیگر اینترنت ۵G است.

تفاوت های اینترنت ۵G با ۴G

از اولین تفاوت بارز اینترنت ۵G می تواند به سرعت بالا نسبت به نسل های قبل اشاره کرد. اینترنت ۵G سرعت را تا ۱۰گیگابایت بر ثانیه افزایش می دهد.
سرعت دانلود و یا اپلود فایل ها بالا رفته و مشاغلی که نیاز به اینترنت با سرعت بالایی دارند به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
ظرفیت اینترنت ۵G نسبت به نسل های قبل از بالاتر است.
امکان برگذاری کلاس های آنلاین، کنفرانس های خبری، همایش ها و… توسط اینترنت ۵G توسعه پیدا کرده و از سرعت و کیفیت بالاتری نسبت به نسل قبل از خود یعنی اینترنت های ۴G خواهد داشت.

اینترنت ۵G و کاربرد آن در ایران

چند سالی است که اینترنت ۵G در برخی مناطق ایران مورد استفاده قرار گرفته است. اوپراتورهای تلفن همراه نظیر ایرانسل در ابتدا و سپس همراه اول توسعه دهنده و ارائه دهنده ی این قابلیت در ایران هستند.
اینترنت ۵G ابتدا در تهران و سپس در شهرهای مشهد، قم، کیش راه اندازی شد. بهره مندی از آن نیازمند داشتن موبایل هایی است که سیستم های نصب شده بر روی آن از این قابلیت پیروی می کنند. این فناوری با کندی در ایران پیشرفت می کند. می توان گفت دلیل عمده آن این است که همه ی مردم نمی توانند برای دستیابی به اینترنت ۵G تلفن همراهی با این مزیت خریداری کنند.
درست است که بهره مندی از این سیستم هزینه های بالایی را به همراه خواهد داشت ولی در نظر داشته باشید که اینترنت ۵G و کاربرد آن می تواند سهم بزرگی را در توسعه و پیشرفت کشور داشته باشد.


برای دریافت مشاوره رایگان همین الان با ما تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


اینترنت 5G در ایران

برای بهره مندی از اینترنت ۵G و کاربرد آن نیاز به گوشی های جدید داریم؟

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا استفاده از اینترنت نسل ۵ با هر گوشی قابل استفاده است؟
باید گفت که بهره مندی از نسل پنجم اینترنت فقط با یک سری از گوشی های جدید قابل دسترسی است. اکثر گوشی هایی که قابلیت بهره مندی از اینترنت ۴G را داشتند امروزه از نسل پنجم اینترنت نمی توانند حمایت کنند. اگر مایل به استفاده از اینترنت ۵G هستید، باید گوشی هایی که از این نسل پیروی می کنند را خریداری کنید.
این تلفن ها با قیمت های مختلف در بازار موجود می باشند. قیمت هر کدام از این گوشی ها با توجه به قابلیت ها و مزایایی که دارند متفاوت خواهد بود.

آیا امکان استفاده از اینترنت ۵G در مناطق روستایی هم امکان پذیر است؟

برای استفاده از اینترنت ۵G باید از باندهایی استفاده شود که علاوه بر فرکانس بالا، دارای ظرفیت زیادی هم باشند که مناطق روستایی شامل آن نمی شوند. برای بر طرف کردن این مشکل باید دکل هایی در قسمت های روستایی قرار داده شود که این کار از لحاظ اقتصادی به صرفه نمی باشد. در نتیجه دولت ها ترجیح می دهند این قابلیت را برای برخی از مناطق شهری فعال کنند تا هزینه ها کاسته شود.

اینترنت اشیا چیست؟

هر دستگاه فیزیکی که بتواند بدون همکاری با انسان ها به تبادل اطلاعات بپردازد اینترنت اشیا نام دارد. دستگاه هایی نظیر قهوه ساز های هوشمند، تلویزیون های نسل جدید، حسگر های موجود در خودرو ها و… جزئی از اینترنت اشیا به شمار می روند.
اینترنت های نسل پنجم به گونه ای طراحی شده اند که زیرساختی برای اینترنت های اشیا باشند. این سیستم ها دارای پهنای باند گسترده بوده و قابلیت اتصال چند دستگاه را دارند که بسیار پرکاربرد است.

هدف از ایجاد اینترنت ۵G و کاربرد آن

آینده ی اینترنت ۵G به موارد گفته شده دربالا ختم نمی شود. در آینده با بهره گیری ازنسل پنجم اینترنت شاهد شهر ها و خانه های هوشمند خواهیم بود. با پیشرفت این تکنولوژی زندگی آینده انسان ها تغییر زیادی پیدا خواهد کرد. تمام ابزار و وسایلی که امروزه از آن ها استفاده می کنیم هوشمند خواهد شد. اینترنت ۵G تاثیری زیادی در دنیای متاورس در آینده خواهد داشت. زیرا یکی از نیاز های بهره مندی و وجود جهان متاورس استفاده از اینترنت های پرسرعت است.

سخن آخر

با توجه به مطالب بالا دریافتیم، که اینترنت ۵G به دلیل سرعت بالا و مزیت های دیگری که دارد می تواند کمک زیادی برای پیشرفت انسان ها در زمینه های مختلف داشته باشد. در کنار مزیت های این سیستم باید به معایب آن هم توجه کنید. یکی از موارد مهم و مورد نیاز در آینده برای بهره مندی از جهان متاورس، استفاده از اینترنت ۵G است. در برخی مناطق ایران قابلیت اینترنت ۵G راه اندازی شده است. لازمه ی استفاده از نسل پنجم اینترنت داشتن گوشی های جدیدی است که این قابلیت را داشته باشد. در ایران پیشرفت این نسل از اینترنت به کندی صورت گرفته است. یکی از مهمترین دلایل آن نداشتن گوشی جدید برای همه مردم است که از این قابلیت پیروی می کنند. به امید آنکه مقاله ی اینترنت ۵G و کاربرد آن برای شما دوستان مفید بوده باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید