بازاریابی موبایلی و کاربرد آن

بازاریابی موبایلی چیست و چه کاربردی در افزایش درآمد دارد؟

مقدمه

امروزه به دلیل فناوری های نوین و پیشرفتی که تلفن های همراه پیدا کرده اند اکثر افراد از آن برای کار های مختلف استفاده می کنند. یکی از روش های بازاریابی توسط تلفن های همراه انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی بازاریابی موبایلی و کاربرد آن می پردازیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست

بازاریابی موبایلی چیست؟

بازاریابی موبایلی و کاربرد آن

ابزار های موبایل مارکتینگ

مزایا موبایل مارکتینگ

رابطه ی طراحی سایت با موبایل مارکتینگ

سفارش طراحی سایت در اصفهان


بازاریابی موبایلی چیست؟

یکی از روش های بازاریابی با استفاده از موبایل انجام می شود که به آن بازاریابی موبایلی می گویند. بازاریابی موبایلی به این معناست که با استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتالی چند کاناله تبلیغات با استفاده از پیامک، ایمیل، سایت، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها به موبایل و تلفن های همراه اشخاص فرستاده می شود. به دلیل در دسترس بودن تلفن های همراه این روش دیجیتال مارکتینگ تا حد زیادی موفق بوده است. گوگل نیز اعلام کرده که از سال ۲۰۱۵ به بعد میزان جست و جوی کاربران با تلفن همراه از دسکتاپ بیشتر شده است.

بازاریابی موبایلی چیست؟

انواع بازاریابی موبایلی

  1. بازاریابی با استفاده از پیامک
  2. ارسال تبلیغات به ایمیل کاربران
  3. بررسی موقعیت کاربر از لوکیشن تلفن همراه و ارسال پیام تبلیغ نزدیک ترین کسب و کار ها
  4. استفاده از اپلیکیشن برای تبلیغات
  5. جست و جو با استفاد از تلفن همراه به صورت صوتی

بازاریابی موبایلی و کاربرد آن

همان طور که به آن اشاره کردیم بازاریابی موبایلی اهمیت ویژه ای در دنیای پیدا کرده و افراد به روش های مختلفی از آن برای تبلیغات استفاده می کنند. در ادامه به توضیح بیشتر کاربرد انواع روش های بازاریابی موبایلی اشاره می کنیم.

۱. کاربرد SMS / MMS در بازاریابی موبایلی

پیام کوتاه نوعی متن است که از آن برای تبلیغات استفاده می کنند. نوشتن متن تبلیغ آن را به طور همگانی برای شماره های مختلف ارسال می کنند. ارسال اسمس مزایای فراوانی دارند که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. SMS به راحتی قابل ارسال است و دستیابی افراد نیز به آن به راحتی صورت می گیرد.
  2. می توان SMS را برای تعداد زیادی از افراد به صورت همزمان ارسال کرد که در کمتر از ۱۵ ثانیه به آن ها می رسد.
  3. ارسال پیامک راحت ترین روش برای بازاریابی موبایلی نسبت به روش های دیگر آن است.
  4. یک پیام SMS استاندارد نهایتا می تواند شامل ۱۶۰ حرف باشد. در نتیجه کوتاه است و مخاطب را سریع تر به هدف می رساند.

MMS نوعی دیگر از بازاریابی به این روش است که می توان با آن علاوه بر متن عکس یا ویدئو نیز برای مخاطبان ارسال کرد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که متن پیام شما باید جذاب و ترغیب کننده باشد.


۲. کاربرد پیام پاپ آپ (push notifications) در بازاریابی موبایلی

یکی دیگر از روش های بازاریابی موبایلی این است که تبلیغات از طریق هشدار های اپلیکیشن به کاربر نمایش داده می شود که به آن پاپ آپ می گویند. این تبلیغات بدون باز کردن اپلیکیشن بر روی موبایل شخص نمایش داده می شود. برای دستیابی به پاپ اپ ها کاربر پس از نصب اپلیکیشن باید گزینه ی پاپ اپ را فعال کند تا تخفیفات، رویداد ها و تبلیغات برای او نمایش داده شود.

۳. کاربرد پیام درون اَپ (in-app messaging) در بازاریابی موبایلی

با پیام های درون اپ می توانید با کاربران تعامل داشته باشید و آن ها را ترغیب کنید که از دوباره از اپلیکیشن استفاده کنند. به کمک این نوع پیام ها دیجیتال مارکتر ها می توانند به راحتی محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. رفتار کاربران در این اپ بررسی می شود و در صورت وجود نواقص قابل تغییر و بهبود است. حجم پیامی که با پیام درون برنامه ای قابل ارسال است بیشتر از پیامک بوده و از مزایای آن محسوب می شود.

کاربرد پیام درون اَپ (in-app messaging) در بازاریابی موبایلی

ابزار های موبایل مارکتینگ

از ابزار های مختلفی برای موبایل مارکتینگ استفاده می شود که از انواع آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. Google ads

یکی از ابزار هایی که گوگل برای کاربران خود در نظر گرفته است، تبلیغات گوگل است. گوگل ادز به این صورت است که فرد سایت مخصوص تبلیغات طراحی می کند و به ازای هر کلیک پول پرداخت می کند. در کنار نام دامنه ی این نوع سایت ها ad نوشته می شود که نشان دهنده ی تبلیغاتی بودن سایت است. این نوع سایت ها بدون سئوی پیچیده در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار می گیرد.

۲. Google search console

از ابزار های دیگر گوگل، سرچ کنسول است و با آن می توانید اطلاعات مختلفی از وب سایت و آنالیز رفتار کاربران به دست آورید. توصیه می شود سایت ها را حتما به سرچ کنسول متصل کنید. برای پیشرفت و رفع خطاها می توانید مورد استفاده قرار دهید.

۳. Google data studio

یکی از ابزار های گزارشی سازی تصویر که به شما امکان ایجاد گزارشاتی سرگرم‌کننده و زیبا را از منابعی گوگل ادز، گوگل سرچ کنسول و… می دهد را فراهم می آورد و در قالب نمودار های مختلف و اشکال جذاب ارائه می‌دهد.

۴. Google optimize

یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل سایت، بهینه سازی قیف فروش است. برای انجام این کار ابزارهای مختلفی وجود دارد اما Google Optimize قطعا یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای بررسی آزمایشات مختلف در سایت است.

از تمامی این ابزارها برای بازاریابی موبایلی استفاده می شود. در نتیجه برای بهینه سازی بازاریابی موبایلی باید از این ابزار ها بهره مند شوید.

مزایای موبایل مارکتینگ

از مزایای بازاریابی موبایلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. استفاده از ابزار های تبلیغات موبایلی کم هزینه تر از تبلیغات به روش سنتی است.
  2. سرعت دیده شدن تبلیغ در بازاریابی موبایلی بیشتر از روش های دیگر است.
  3. استفاده از این ابزار ها برای تبلیغ نیاز به مهارت خاصی ندارد.
  4. به دلیل هشدار هایی که در این روش به وجود می آید بی توجهی به آن دشوار است.
  5. درج تخفیف در این تبلیغات باعث جذب بیشتر کاربران می شود.
  6. تعامل با مشتریان راحت و سریع اتفاق می افتد.
  7. با قرار دادن لینک در تبلیغات و ورود افراد به آن نرخ کلیک و بازدید سایت شما افزایش پیدا می کند.
  8. امکان استفاده از آن در شبکه های اجتماعی وجود دارد.
  9. این نوع تبلیغات به راحتی قابلیت وایرال شدن دارد.

بازاریابی موبایلی و کاربرد آن

رابطه ی طراحی سایت با موبایل مارکتینگ

امروزه در تبلیغات به جای اینکه از جمله ی ” با شماره های زیر تماس بگیرید” از عبارت” به لینک زیر مراجعه کنید استفاده می شود”
علت استفاده از جمله ی دوم تاثیر بسیار زیاد طراحی سایت برای فروش محصولات و نشان دادن خدمات است. در نتیجه توصیه می شود قبل از بازاریابی موبایلی برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید. سپس لینک سایت خود را در تبلیغات به کار ببرید تا با ورود افراد نرخ کلیک افزایش پیدا کند. طراحی سایت آسان نیست و برای داشتن سایتی مناسب با قابلیت های بالا از شرکت و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

سفارش طراحی سایت در اصفهان

شرکت های مختلفی در اصفهان و شهر های دیگر به طراحی انواع سایت و اپلیکیشن مشغول اند. در صورتی که قصد استفاده از تبلیغات موبایلی را دارید توصیه می شود در ابتدا سایت داشته باشید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن شرکت آترین فناوران است. شما می توانید با مراجعه به سایت آترین فناوران نمونه کار های این سایت را مشاهده کنید.


برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

یکی از روش های بازاریابی با استفاده از موبایل انجام می شود که به آن بازاریابی موبایلی می گویند. بازاریابی موبایلی به این معناست که با استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتالی چند کاناله تبلیغات با استفاده از پیامک، ایمیل، سایت، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها به موبایل و تلفن های همراه اشخاص فرستاده می شود. روش ها و انواع مختلفی برای بازاریابی موبایلی وجود دارد که باید حتما به آن توجه کنید. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی بازاریابی موبایلی و کاربرد آن اشاره کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با بازاریابی موبایلی و کاربرد آن با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید