بهبود سئوی سایت

۱۰ نکته ی طلایی برای بهبود سئوی سایت

مقدمه

گسترش تکنولوژی و تاثیر آن در زندگی روزمره ی انسان ها سبب شده تا سایت های مختلفی برای دستیابی و رفع نیاز انسان ها طراحی شود. طراحی سایت کمک زیادی به گسترش و رونق کسب و کار می کند. در طراحی سایت نکات مهمی باید بررسی شود. سئو، محتوا، طراحی گرافیکی و… از عواملی هستند که در هنگام راه اندازی سایت باید به آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم نکاتی در رابطه با بهبود سئو سایت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

سئو چیست؟

۱۰ نکته طلایی برای بهبود سئوی سایت

سفارش طراحی سایت

مفهوم سختی کلمه کلیدی و اهمیت آن در سئوی سایت

تاثیر دامنه بر بهبود سئوی سایت

گوگل سرچ کنسول و تاثیر آن در بهبود سئوی سایت

نقش CDN در سئوی سایت

چرا نوع هاست برای بهبود سئوی سایت اهمیت دارد؟


سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل است. اگر بخواهیم به زبانی ساده سئو سایت را توضیح دهیم باید بگوییم، تمام اقداماتی که بر روی سایت ها صورت می گیرد تا سایت در بین نتایج جست و جو در صفحه ی اول باشد. سایت هایی که در صفحه ی اول گوگل قرار می گیرند نسبت به سایت های دیگر از مزایای ویژه ای برخوردارند. از مزایای قرارگیری سایت بین نتایج اول جست و جوی گوگل می توان به: اعتماد بیشتر کاربران، افزایش بازدید سایت و کسب رتبه از گوگل، شناخته شدن سایت، افزایش فروش و… اشاره کرد. برای بهبود عملکرد سئو نیاز است اقداماتی انجام شود. در ادامه ی این مقاله ۱۰ نکته ی طلایی برای بهبود سئوی سایت خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم.

۱۰ نکته طلایی برای بهبود سئو سایت

نکات مختلفی برای بهبود سایت ها از لحاظ سئو وجود دارد که به آن اشاره می کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی را جدی بگیرید!

داشتن کلمات کلیدی کمک زیادی به کاربران در جست و جوی سایت شما و همچنین کسب امتیاز مثبت از گوگل می کند. برای انتخاب کلمات کلیدی باید به این نکته توجه داشته باشید که کلمات متناسب با موضوع سایت انتخاب شوند. همچنین از کلماتی استفاده کنید که کاربران زیادی آن ها را جست و جو کرده اند. برای این کار می توانید از نرم افزارهای مخصوص مانند جت سئو و سایر نرم افزار های موجود در این زمینه استفاده کنید.

رقبای خود را بشناسید!

یکی دیگر از کارهایی که برای بهبود سئو باید انجام شود، شناسایی کسانی است که در زمینه ی کار شما فعالیت می کنند. این کار کمک زیادی به بهبود روند سایت شما و سئوی آن می کند. شما می توانید مشکلات سایت آن ها را شناسایی کرده و سعی کنید در سایت خود از آن ها استفاده نکنید. برای این کار باید به صورت خصوصی یک صفحه ی سرچ باز کرده و موضوع کسب و کارتان را در آن جست و جو کنید. در طراحی سایت خود سعی کنید همیشه یک پله از رقبای خود بالاتر باشید.

محتوای جذاب تولید کنید!

یکی از قسمت های مهم که باید به آن توجه شود، محتوای سایت است. سایت هایی که محتوایی جذاب دارند، کاربران زیادی را نیز به خود جذب می کنند. در نتیجه بازدید سایت افزایش می یابد. افزایش بازدید سایت این پیام را به به موتورهای جست و جو می دهد که سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه روند بهبود سئوی آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند. در تولید محتوای سایت سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط و پرکاربرد استفاده کرده و از تکرار جملات بیهوده بپرهیزید. این روزها اکثر مردم به دنبال محتواهایی هستند که به روز و کوتاه باشد. محتواهای طولانی حوصله ی کاربران را سر می برد و باعث خروج آن ها از سایت شما می شود. به هیچ عنوان محتواهای خود را از جایی کپی نکنید. محتواهایی که کپی باشند نه تنها باعث دریافت رتبه از جانب گوگل نمی شوند، بلکه اعتماد کاربران نسبت به سایت را هم از بین می برند. سعی کنید به زبانی ساده و بیانی شیوا محتوای مدنظرتان را به دیگران منتقل کنید.

کلمات کلیدی در عنوان مقالات

استفاده از کلمات کلیدی جذاب در عنوان مقاله باعث جذب کاربران می شود. تعداد عبارت های کلمات کلیدی در عنوان مقالات طبق اصول سئو بهتر است ۴ کلمه باشد.

به سایت اصلی خود لینک دهید!

در مقالات خود سعی کنید به قسمت های مختلف سایت خود اشاره کنید. مثلا اگر قصد دارید در سایت فروشگاهی مقاله بگذارید در مقاله به قسمت خرید و نحوه ی آن اشاره کنید. این کار باعث می شود مخاطبان شما علاوه بر اینکه مطلبی جدید آموزش می بینند می توانند در همان سایت وسایل مورد نیاز خود را نیز خریداری کنند. این کار کمک زیادی به افزایش فروش شما می کند. پس از اینکه مقالات سایت شما زیاد شد بهتر است مقالات قبلی را ویرایش کنید.
علاوه بر لینک های داخلی، لینک دادن به مقالات خارجی نیز باعث افزایش بازدید سایت شما می شود. اینکه به سایتی لینک خارجی داده شود به معنای معتبر بودن آن از نظر کاربران است که از اهمیت بالایی بر خوردار می باشد.
لینک های خارجی به صورت پولی وجود دارد که می توانید آن را خریداری کنید. توصیه می شود که به هیچ عنوان از آن ها استفاده نکنید. لینک های خارجی پولی دارای زمان خاصی هستند و پس از تمام شدن مدت آن دیگر کارایی نداشته و تاثیر منفی در سئوی سایت شما می گذارند.

سرعت سایت را افزایش دهید.

سرعت نقش ویژه ای در بهبود سئو و عملکرد بهتر آن دارد. طراحی و راه اندازی سایت به باید به صورتی انجام شود تا با ورود کاربر به سایت به طور سریع بارگذاری شود. سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند مخاطبان خود را از دست می دهند. وقتی کاربردی نتواند به راحتی از امکانات سایت شما استفاده کند از آن خارج شده و این کار تاثیر منفی در سئوی سایت شما می گذارد. افزونه های مختلفی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد. یکی از افزونه های پرکاربرد در این زمینه wp rocket است.

سایت با طراحی ریسپانسیو

طبق آمار داده شده از گوگل بیشترین جست و جو در آن با موبایل انجام می شود. موبایل ها ابزاری در دسترس هستند. در طراحی سایت باید به این نکته توجه داشت که به طور کامل با موبایل قابل دسترسی باشد. طراحی و کد نویسی سایت باید به نحوی باشد که به کمک هر نوع موبایلی قابل بارگذاری بوده و قسمت های مختلف سایت دچار مشکل نشود.

سایت با طراحی ریسپانسیو

سئوی محتوای مقالات

یکی از نکات بسیار مهمی که باید مد نظر قرار گرفته شود این است که مقالات شما از نظر سئو و خوانایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس در سایت بارگذاری شود. روش ها و نرم افزارهای زیادی برای طراحی سایت وجود دارد. یکی از معروف ترین آنها که امروزه به طور گسترده ای از آن استفاده می شود، وردپرس است. به کمک این برنامه می توانید محتواهایی که نوشته را از لحاظ خوانایی و سئوی آن مورد بررسی قرار دهید. قبل از نوشتن مقاله به موضوعی که قرار است درباره ی آن بنویسید خوب فکر کنید. سپس مقدمه و فهرستی برای آن در نظر گرفته و پس از تمام شدن اصل محتوا نتیجه گیری کنید. انجام این مراحل به ترتیب کمک زیادی در بهبود محتوای مقالات و سئوی آن ها می کند.

سئوی محلی سایت

اگر قصد دارید برای فروشگاه، شرکت یا هر شغل دیگری در محل زندگی خود سایت طراحی کنید، بهتر است از تنظیمات سئوی محلی استفاده کنید. سئوی محلی این قابلیت را ایجاد می کند تا هنگامی که کاربران عبارتی مثل ” طراحی اپلیکیشن در اصفهان” را جست و جو می کنند، بلافاصله سایت شما برای آنان نمایش داده شود. امروزه جست و جوی محلی زیاد استفاده می شود و داشتن سئوی محلی کمک زیادی به بازدید سایت شما و افزایش کاربران می کند.

از صفحات اجتماعی کمک بگیرید!

اکثر مردم در صفحات اجتماعی عضو هستند. یکی از راه هایی که به بهبود سئوی سایت شما کمک می کند، بارگذاری تبلیغات در آن هاست. برای شناخته شدن بیشتر سایت خود می توانید از کسانی که دنبال کننده های زیادی دارند کمک بگیرید تا سایت شما را تبلیغ کنند. محتوایی که این افراد از کسب و کار شما تولید می کنند در صورتی که جذاب باشند، مخاطبان زیادی را به دیدن سایت شما ترغیب می کند.

10 نکته طلایی برای بهبود سئو سایت

سفارش طراحی سایت

اگر قصد دارید سایتی با کیفیت و مناسب داشته باشید باید طراحی آن را به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید. یکی از شرکت های معتبر در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن شرکت آترین فناوران است. با مراجعه به سایت آترین فناوران می توانید نمونه کارهایی که در این توسط این شرکت انجام شده است را مشاهده کنید. طراحان شرکت آترین فناوران همواره در تلاش برای داشتن سایتی کامل با سئوی مناسب هستند.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی طراحی سایت و اپلیکیشن می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کرده یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


مفهوم سختی کلمه کلیدی و اهمیت آن در سئوی سایت

دانستن مفهوم سختی کلمات به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی را بشناسید. بهتر است در مقالات خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. درجه سختی مشخص می کند که رقابت بر سر کلمه ی کلیدی مد نظر شما چقدر است. همچنین چقدر نیاز است برای بهتر شدن آن تلاش کنید. فهمیدن مقدار سختی کلمات به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرده و رتبه ی خوبی در سئو دریافت کنید. ابزارهای مختلفی برای سنجش میزان سختی کلمات کلیدی وجود دارد که با استفاده از آن می توانید بهترین کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید. یکی از این ابزارها Google Ad words می باشد. در حال حاضر این ابزار فیلتر بوده و برای استفاده از آن باید از فیلترشکن استفاده شود.

تاثیر دامنه بر بهبود سئوی سایت

دامنه نام سایت و آدرسی است که سایت با آن جست و جو می شود. در انتخاب دامنه باید نکاتی رعایت شود تا به کمک آن بازدید سایت افزایش پیدا کند.

  1. برای نام سایت از کلماتی استفاده کنید که قابل فهم بوده و دارای پیچیدگی های زیادی نباشد. این کار کمک می کند تا جست و جوی سایت شما هم برای موتورهای جست و جو گر گوگل و هم برای کاربران راحت تر باشد.
  2. بهتر است نام سایت کوتاه و مربوط به فعالیت شما باشد.
  3. سعی کنید آدرسی جذاب و منحصر به فردی داشته باشید تا در ذهن کاربران جای بگیرد.

رعایت نکات گفته شده به افزایش بازدید سایت و بهبود سئوی آن کمک زیادی می کند.

بالا بردن سایت در سرچ گوگل | بهبود سئوی سایت

گوگل سرچ کنسول و تاثیر آن در بهبود سئوی سایت

خزندگی موتور های جست و جوی گوگل قابلیتی است که به کمک آن صفحات جدید با محتوای کاربردی توسط گوگل شناسایی می شود. ابزارهایی برای بهبود و سرعت بخشیدن به این عمل وجود دارد. یکی از این ابزارها که بسیار کاربردی و مهم است، گوگل سرچ کنسول می باشد. این نرم افزار به شما کمک می کند تا روند موتورهای جست و جوی گوگل در سایت خود را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار لازم است که وارد سایت google search console  و سپس آدرس سایت خود را وارد کنید. پس از انجام مراحل سایت شما به آن معرفی شده و می توانید عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهید. دانستن مفاهیم گوگل سرچ کنسول به شما در بهبود سئوی سایت و افزایش بازدید آن کمک بسیار زیادی می کند.

نقش CDN در سئوی سایت

CDN به معنای شبکه ی تحول محتواست و هدف آن کم کردم فاصله بین میزبان وب سایت و کابر است. یکی از مزایای ویژه ای که CDN برای وب سایت ها دارد، افزایش سرعت آن و بالا بردن کیفیت محتوای تولید شده است. به طور کلی نمی توان گفت که CDN ها به تنهای برای وب سایت کافی هستند. استفاده از آن ها در کنار اقداماتی دیگر می تواند بسیار موثر باشد.
از مزایای CDN می توان به: افزایش ورود کاربران به سایت، کاهش مدت زمان لود شدن سایت، بهبود و افزایش دسترسی موتورهای جست و جو، جلوگیری از محتوای مخرب و… اشاره کرد.

چرا نوع هاست برای بهبود سئوی سایت اهمیت دارد؟

قبل از اینکه پاسخ سوال مطرح شده را بدهیم باید توضیحی در رابطه با هاست در اختیار شما قرار دهیم. هاست و دامنه دو جزء اصلی و ابتدایی در راه اندازی سایت می باشند. دامنه نام سایت و هاست فضایی است که اطلاعات سایت در آن قرار گرفته می شود. سرعت و امنیت هاست می تواند به طور مستقیم بر سئوی سایت و بهبود عملکرد آن تاثیر بگذارد. در انتخاب شرکت هاستینگ باید دقت کافی صورت بگیرد.

تاثیر هاست در سئو

  1. هاست انتخابی باید دارای پشتیبانی باشد تا در صورت بروز خطا به سرعت بر طرف شود.
  2. سرعت و حجمی که هاست در اختیار سایت ها قرار می دهد بسیار مهم بوده و در بهبود عملکرد سئو نیز تاثیرگذار است.
  3. هاستی که انتخاب می کنید موظف است امنیت سایت شما را تضمین کند.

سخن آخر

طراحی سایت یکی از روش های شناسایی کسب و کار به انسان ها در سراسر دنیاست. سایت ها با هدف های مختلفی طراحی می شوند. طراحی و راه اندازی سایت به تنهایی کافی نیست. برای داشتن سایتی موفق نیاز است آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد. یکی از نکات مهم در طراحی سایت که باید مد نظر قرار گرفته شود، سئو و بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل می باشد. سئو کمک می کند تا سایت بیشتر شناخته شود. راهکارهایی برای بهبود و افزایش بازدید سایت به کمک آن وجود دارد. در این مقاله به توضیح ۱۰ نکته ی طلایی که به بهبود سئوی سایت شما کمک می کند پرداخته شده است. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با روش های بهبود سئوی سایت با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید