بهبود سئو تصاویر سایت

۱۰ نکته کلیدی و اساسی برای سئو تصاویر سایت

مقدمه

امروزه طراحی سایت و تولید محتوای متناسب با آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر طراحی و تولید محتوا سایت ها باید از نظر سئوی مناسب مورد بررسی قرار بگیرند. راهکار های زیادی برای افزایش بازدید سایت و بهبود عملکرد سئو وجود دارد. یکی از این راه ها بهبود سئوی تصاویر است. در ادامه به طور کامل به بررسی روش های بهبود سئو تصاویر سایت می پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست

سئو چیست؟

سئوی تصاویر سایت به چه معناست؟

۱۰ نکته کلیدی برای بهبود سئو تصاویر سایت

مزایای استفاده از تصاویر در بهبود سئو

غیر فعال کردن هات لینک و تاثیر آن در سئو

لینک سازی تصاویر را جدی بگیرید!


سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل و تمام اقداماتی است که باید برای قرار گرفتن سایت در بین نتایج گوگل در صفحه ی اول نمایش داده شود. روش های مختلفی برای بهبود سئوی سایت وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از عکس برای بهبود سئو می باشد. در این مقاله قصد داریم به طور ویژه به بررسی تاثیر سئوی تصاویر در بهبود سئوی سایت بپردازیم. با ما همراه باشید.

بهبود سئو تصاویر سایت

سئوی تصاویر سایت به چه معناست؟

هنگامی که شما موضوعی را در گوگل جست و جو می کنید در قسمت all تمامی مقالات، ویدئوها، نقشه و تصاویر که به موضوع شما مربوط است نمایش داده می شود. مشخص شدن عکس در این قسمت به این معناست که سئوی تصاویر به خوبی رعایت شده است. سئوی تصاویر به معنای تمامی اقداماتی است که باید بر روی تصاویر سایت انجام شود تا در بین نتایج قرار گیرد. تصاویری که در سایت بارگذاری می شوند باید از نظر حجم، کیفیت، اندازه، alt تصاویر، متن جایگزین و… مورد بررسی قرار گرفته و سپس درون سایت قرار داده شوند. انجام تمامی این کارها برای افزایش رتبه ی سایت و بهبود سئوی آن تاثیرگذار است. به کمک برنامه های مختلفی می توانید تاثیر سئوی تصاویر در ورود کاربران به سایت خود را مشاهده کنید. یکی از این برنامه ها گوگل سرچ کنسول است. با معرفی سایت خود به آن می توانید میزان ورود کاربران به سایتتان را با استفاده از تصاویر مورد بررسی قرار دهید. طبق آمار روزانه میلیون ها نفر در گوگل از قسمت image به دنبال تصاویر می گردند. تقریبا ۲۷ درصد آمار سرچ گوگل به این قسمت اختصاص دارد.

۱۰ نکته کلیدی برای بهبود سئو تصاویر سایت

برای بهبود عملکرد سئوی سایت لازم است اقداماتی انجام شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

۱. فرمت مناسب

فرمت های بسیار زیادی برای تصاویر وجود دارد که هر کدام از آن ها مزیتی دارند اما نمی توان تمام آن ها را برای بارگذاری تصویر در وب سایت استفاده کرد. در نتیجه لازم است فرمت های کاربردی و اصلی را برای تصاویر خود استفاده کنید. از معروف ترین فرمت هایی که برای تصاویر سایت استفاده می شود JPEG و PNG است. فرمت PNG تصاویر را با کیفیت و حجم بالا بارگذاری می کند. برخلاف آن فرمت JPEG حجم تصاویر و کیفیت آن را کمی کاهش می دهد که می توان با تنظیماتی بر روی آن کیفیت را تا حدی بهبود بخشید. WebP نیز از فرمت های دیگر برای بارگذاری تصاویر است که حجم را به مقدار بسیار زیاد کاهش می دهد و باید از نرم افزار فوتوشاپ برای این کار استفاده کرد.

۲.فشرده کردن تصاویر

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بهبود سئو تصاویر کم کردن حجم آن ها است. تقریبا ۲۱ درصد از فضای وب سایت ها به تصاویر اختصاص داده می شود. اگر تصاویر با حجم بسیار بالا درون سایت قرار داده شود علاوه بر اشغال فضای سایت موجب کاهش عملکرد سئوی سایت نیز می شود. برای کم کردن حجم تصاویر و فشرده سازی آن دو راه وجود دارد. راه اول استفاده از نرم افزار فوتوشاپ و راه دوم استفاده از افزونه ی wp smush در وردپرس است.

۳. استفاده از تصاویر منحصر به فرد

سعی کنید در مقالات و قسمت های وب سایت خود از تصاویری استفاده کنید که مربوط به موضوع شما بوده و کپی از مقالات دیگران نباشد. تصاویر منحصر به فرد باعث جذب بیشتر کاربران به سایت شما و افزایش بازدید آن می شود.

۴. تغییر نام فایل تصاویر

یکی از مسائلی که ممکن است به آن توجه نکرده باشید نام فایل تصاویر است. این کار در بهبود سئو تصاویر سایت شما تاثیر می گذارد. برای این کار بهتر است نامی که استفاده می کنید متناسب با تصویر و یا کسب و کارتان باشد. مثلا اگر به فروش آجیل در اصفهان مشغول هستید می توانید نام فایل هایتان را به “فروش آجیل در اصفهان” تغییر داده و سپس بارگذاری کنید.

۵. اضافه کردن متن جایگزین در مقاله

همان طور که عنوان در مقالات اهمیت دارد به کاربردن متن جایگزین برای تصاویر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تصاویر خود در قسمت افزودن متن جایگزینی از متنی استفاده کنید که کلمه ی کلیدی شما در آن قرار داشته و متناسب با تصاویر شما باشد.

۶. محل قرارگیری فایل های تصاویر

یکی از نکات بسیار جالبی که گوگل در به روز رسانی اخیر خود مورد توجه قرار داده است، مسیر قرار گیری فایل ها می باشد. مثلا اگر شما سایتی در رابطه با فروش لوازم آرایشی دارید بهتر است نام فایل و مسیر آن را به همان اسم تغییر دهید. مثلا پوشه ای ایجاد کنید به نام لوازم آرایشی. درون آن پوشه ای جدا برای هر محصول ایجاد کرده و تصاویر را در آن قرار دهید. این کار علاوه بر اینکه بر سئوی تصاویرتان تاثیر می گذارد به دسترسی راحت تر خودتان هنگام بارگذاری کمک می کند.

۷. دقت در اندازه ی تصاویر

تصاویر بارگذاری شده در برخی سایت ها ابعاد و اندازه ی متفاوتی داشته و نحوه ی قرارگیری آن ها نیز از یک الگوی خاصی پیروی نمی کند. این کار موجب از بین رفتن زیبایی سایت به هنگام ورود کاربران و همچنین کسب امتیاز منفی در سئوی تصاویر می شود. سعی کنید برای تمامی تصاویر مقالات و قسمت های سایت از الگو و ابعاد مشخص پیروی کنید.

۸. ریسپانسیو بودن تصاویر 

همان طور که ریسپانسیو بودن مقالات و طراحی سایت اهمیت دارد، ریسپانسیو بودن عکس نیز باید مد نظر قرار گرفته شود. ریسپانسیو بودن عکس به این معناست که کاربرانی که با موبایل وارد سایت شما می شوند بتوانند به راحتی عکس ها را مشاهده کرده و از آن استفاده کنند. امروزه به دلیل در دسترس بودن تلفن های همراه درصد زیادی از جست و جو در گوگل به آن اختصاص داده می شود.

ریسپانسیو بودن تصاویر 

۹. افزودن تصاویر به نقشه سایت

هر سایت باید برای خود نقشه ای داشته باشد. نقشه ی سایت این امکان را به موتور جست و جوی گوگل می دهد که به راحتی صفحات سایت شما را تشخیص دهد. استفاده از نقشه ی سایت برای تصاویر می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدید سایت شما بگذارد.

۱۰. استفاده از alt تصاویر

یکی از نرم افزارهایی که امروزه به طور گسترده برای طراحی سایت از آن استفاده می شود، وردپرس است. هنگام بارگذاری تصاویر قسمتی به نام alt تصاویر وجود دارد. کلماتی که برای این قسمت استفاده می کنید بهتر است متناسب با کلمه ی کلیدی و مرتبط با آن باشد. استفاده از alt برای تصاویر به موتورهای جست و جوی گوگل کمک می کند تا سایت شما را بهتر پردازش کند. این عمل تاثیر بسیار زیادی در قرار گرفتن سایت در قسمت image می گذارد. در نتیجه بازدید سایت شما نیز افزایش پیدا می کند. برای استفاده از alt مناسب تصاویر می توانید از برنامه ی جت سئو کمک بگیرید.

مزایای استفاده از تصاویر در بهبود سئو

  1. جذب بیشتر کاربران به سایت شما و ترغیب شدن به خواندن ادامه ی مقاله. این کار موجب قرار گرفتن آن ها در سایت به مدت طولانی می شود. در نتیجه تاثیر بسیار مثبتی بر سئو می گذارد.
  2. یکی از راه هایی که امروزه تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن سایت می گذارد، تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی است. استفاده از تصاویر جذاب باعث می شود کاربران سایت شما را در صفحات اجتماعی خود قرار داده و بازدید آن افزایش یابد.
  3. کسانی که در وب سایت ها تولید محتوا می کنند استفاده از تصاویر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به کمک تصاویر می توانند منظور خود را به راحتی به کاربران انتقال دهند. همچنین کاربران نیز با دیدن تصاویر بهتر مقالات شما را درک کرده و تاثیر بهتری در ذهن آن ها می گذارد.
  4. تصاویر کمک زیادی به جذب مخاطبان می کند. جذب مخاطبان نیز تاثیر مثبتی بر افزایش بازدید و رتبه ی سئو می گذارد.
  5. افزایش ترافیک ارگانیک سایت

مزایای استفاده از تصاویر در بهبود سئو

سفارش طراحی سایت

برای داشتن سایتی حرفه ای که به بهبود کسب و کار شما کمک کند نیاز است از طراحان ماهر در این زمینه کمک بگیرید. شرکت آترین فناوران با سابقه ی بالا در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن گزینه ی مناسبی برای شما است. شما می توانید با مراجعه به سایت آترین فناوران از روند کار این شرکت و نمونه کارها اطلاعاتی بدست آورید.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی طراحی سایت و اپلیکیشن می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کرده یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


غیر فعال کردن هات لینک و تاثیر آن در سئو

ممکن است برخی افراد مطالب و مقالاتی را که در سایت خود بارگذاری کرده اید کپی کنند. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما در برخی موارد تاثیر مخربی هم بر سایت نمی گذارد. اما ممکن است افرادی لینک تصاویر شما رو کپی کرده و آن را داخل مقاله خود بارگذاری کنند این کار باعث می شود از منابع سرور شما برای بارگذاری عکس استفاده کنند. در نتیجه بهتر است هات لینک خود را غیر فعال کنید. راه های زیادی برای این کار وجود دارد شما می توایند به هاست خود پیام داده تا این کار را برای شما انجام دهند و یا اینکه از افزونه هایی برای انجام این کار استفاده کنید.

لینک سازی تصاویر را جدی بگیرید!

اگر تاکنون لینک سازی را فقط برای محتوای متنی سایت خود در نظر می گرفتید باید بگوییم یک پله از رقبای خود عقب هستید. یکی از راه هایی که در بهبود سئو تصاویر سایت تاثیرگذار است، لینک دادن به تصاویر است. اما به یاد داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید. شما می توانید لینک سازی را به دو صورت برای تصاویر خود انجام دهید. دادن لینک خارجی به سایت که باید هر چند وقت یکبار انجام شود و این پیام را به موتور های جست و جوی گوگل می دهد که سایت قابل اعتماد است. دادن لینک داخلی به تصاویر نیز بهبود سئوی داخلی را به همراه دارد.

سخن آخر

سئوی کلی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سئوی قسمت های جزئی تر سایت مانند سئوی تصاویر بر عملکرد بهتر سایت موثر بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد. روش های مختلفی برای بهبود سئو تصاویر سایت وجود دارد. در این مقاله به طور کامل به بررسی بهبود سئو تصاویر سایت پرداختیم. از مزایای داشتن تصاویر در سایت می توان به جذب کاربران، افزایش بازدید و ترافیک ارگانیک سایت، درک بهتر مقالات و… اشاره کرد. تمامی این اقدامات به موتورهای جست و جوی گوگل این پیام را می رساند که سایت شما قابل اعتماد است. در نتیجه این عمل به بهبود جایگاه شما و قرارگیری آن در نتایج اول جست و جوی گوگل تاثیر می گذارد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با بهبود سئو تصاویر سایت با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید