بهترین افزونه های وردپرس

بهترین و جدیدترین افزونه های وردپرس که برای شروع به آن نیاز دارید!

مقدمه

با پیشرفت فضای اینترنتی و استقبال زیاد کاربران از این فضا امروزه یکی از روش های گسترش کسب و کار طراحی سایت های اینترنتی است. شما در هر زمینه ای که در حال فعالیت باشید برای کسب و کارتان نیاز به یک سایت دارید. هر چقدر هم که کسب و کار شما کوچک و یا نوپا باشد، طراحی سایت می تواند کمک زیادی به پیشرفت شما بکند. این کار به دو صورت طراحی اختصاصی با استفاده از کد و زبان مخصوص برنامه نویسی و یا با استفاده از وردپرس انجام می شود. هزینه های سفارش طراحی سایت با وردپرس کمتر از طراحی با کد های برنامه نویسی است. این برنامه قابلیت های مختلفی دارد که به کمک نصب افزونه ها امکان پذیر می باشد. در این مقاله قصد داریم به توضیح بهترین افزونه های وردپرس و کاربرد هر کدام بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست

طراحی سایت با وردپرس

بهترین افزونه های وردپرس و کاربرد هر کدام

سفارش طراحی سایت با وردپرس


سفارش طراحی سایت

طراحی سایت با وردپرس

استفاده از کد های برنامه نویسی با توجه به میزان سختی و وقتی که برای آن نیاز است، دارای هزینه های زیادی می باشد. یکی از ابزار های تقریبا جدیدی که امروزه مورد استفبال طراحان حرفه ای سایت ها قرار گرفته، وردپرس می باشد. وردپرس یک برنامه است که به شما این قابلیت را می دهد تا هر نوع سایتی که مد نظر دارید طراحی کنید. برای افزودن امکانات به آن می توانید از انواع افزونه های موجود استفاده کنید و سایتی منحصر به فرد داشته باشید. اگر اطلاعاتی در زمینه ی طراحی سایت ندارید بهتر است این کار را به دست طراحان ماهر بسپارید.

مراحل طراحی سایت با وردپرس

  1. ابتدایی ترین کار برای شروع خرید دامنه و هاست است. دامنه نام یا همان آدرس سایت و هاست فضایی است که اطلاعات شما در آن قرار می گیرد.
  2. پس از تایید شدن دامنه و هاست نوبت به راه اندازی وردپرس و نصب قالب می رسد. قالب ها در دو نوع پولی و رایگان وجود دارند. توصیه می شود برای افزایش امنیت و جلوگیری از هک، قالب های پولی را از سایت های معتبر خریداری کنید.
  3. بعد از نصب قالب باید افزونه های مهم و کاربردی بر روی سایت خود نصب کنید. نصب افزونه امکان اضافه کردن قابلیت های مختلف را برای شما فراهم می کند.
  4. سایت خود را به گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس معرفی کنید. این کار کمک می کند که روند و رفتار کاربران را بررسی کنید.
  5. باید برای سایت خود با توجه کلمات کلیدی که مد نظر دارید و همچنین نوع سایت محتوا تولید کنید. تولید محتوا به صورت روزانه تاثیر بسیار زیادی در بهبود روند سایت شما ایجاد می کند.

بهترین افزونه های وردپرس و کاربرد هر کدام

هنگامی که وردپرس را نصب می کنید، تعدادی افزونه بر روی آن وجود دارد. برخی از این افزونه ها مربوط به قالبی است که خریداری می کنید و تعداد دیگر آن ممکن است برای شما قابل استفاده نباشد. اما یک سری افزونه ها هستند که حتما باید روی وردپرس شما نصب و راه اندازی شوند. در صورتی که این افزونه ها را نصب نکنید نمی توانید امکانات جدید به سایت خود اضافه کنید. در ادامه به توضیح و بررسی افزونه های مهم می پردازیم.


نکته ی مهم!

قبل از اینکه با انواع پلاگین آشنا شوید باید بدانید که در وردپرس افزونه ها به دو صورت رایگان و پولی وجود دارد. افزونه های رایگان را با ورود به قسمت افزودن افزونه از پیشخوان وردپرس می توانید اضافه کنید. اما برای استفاده از افزونه های پولی پس از خریداری آن از سایت های معتبر باید در قسمت افزودن افزونه به صورت فایلی بارگذاری و نصب کنید.


۱. افزونه ی امنیتی wordfence

امنیت مسئله ای بسیار مهم است که حتما در طراحی سایت باید به آن توجه داشته باشید. کاربران به سایت هایی که امنیت پایینی دارند نمی توانند اعتماد کنند. در نتیجه سایت شما عملا بی فایده خواهد بود. خود برنامه ی وردپرس به تنهایی امنیت بالایی ندارد در نتیجه با نصب این افزونه می توانید امنیت سایت خود را افزایش دهید. شما می توانید این افزونه را به صورت رایگان از پیشخوان و قسمت افزودن افزونه نصب نمایید.

کاربرد

از کاربرد های این افزونه می توان به ورود دو مرحله ای به سایت، اسکن فایل ها و بررسی فایل های مضر و مخرب، جلوگیری از ورود کاربرانی که قصد دستکاری و ورود به پنل مدیریت و آدمین سایت را دارند و… اشاره کرد.

wordfenceبهترین افزونه های وردپرس

۲. افزونه ی Yoast SEO

یکی از افزونه های مهم، کاربردی و شناخته شده در وردپرس Yoast SEO است. این افزونه کمک زیادی به سایت می کند تا از موتورهای جست و جوگر امتیاز و رتبه بالا دریافت کنند. سئو یا بهینه سازی موتور های جست و جوی گوگل تاثیر بسیار زیادی در شناخته شدن سایت ها و قرارگیری آن ها در صفحه ی اول نتایج گوگل می گذارد. معمولا کاربران به سایت هایی که در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار دارند اعتماد می کنند. در نتیجه به کمک این افزونه می توانید سایت خود را در سئو و تولید محتوایی که انجام می دهید بسنجید. یواست سئو را می توانید به صورت رایگان دریافت کنید. سایت هایی هستند که نسخه ی پولی و به روز شده ی این محصول را در اختیار کاربران قرار می دهند. برای افزودن قابلیت های بیشتر می توانید نسخه ی پولی آن را خریداری و نصب کنید.

کاربرد

از کاربرد های این افزونه می توان به رایگان بودن امکانات، آسان تر کردن درک ساختار سایت برای گوگل،کمک به بهینه‌ سازی متا دیسکریپشن و عنوان متا، امکان استفاده از نسخه ی پشتیبان به دلیل ترجمه ی آن به زبان های مختلف مخصوصا فارسی و… اشاره کرد.

yoast seo بهترین افزونه وردپرس

۳. افزونه ی WP Rocket

سرعت بالا یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در سئو می گذارد. اگر سرعت سایت شما پایین باشد کاربران با ورود به سایت به سرعت از آن خارج می شوند. این روند تاثیر منفی در سئوی سایت شما می گذارد و نمی توانید از گوگل امتیاز دریافت کنید. راه حل این مشکل افزودن پلاگین WP Rocket در وردپرس است. در کنار کاربرد و مزیت های این افزونه باید بدانید که رایگان نیست و حتما باید آن را از سایت های معتبر خریداری و درون وردپرس بارگذاری و نصب کنید.

کاربرد

از کاربردهای این افزونه می توان به افزایش سرعت سایت، امکان کش در وردپرس، امکان اتصال به سرویس های CDN و… اشاره کرد.

افزونه ی WP Rocket

۴. افزونه ی Smush

هنگامی که قصد راه اندازی سایت و تولید محتوا برای آن را دارید حتما باید از تصاویر استفاده کنید. با توجه به نوع سایت تعداد عکسی که نیاز به بارگذاری است سنجیده می شود. به عنوان مثال اگر مشغول به طراحی سایت فروشگاهی هستید باید برای هر محصول تصویری قرار دهید تا کاربر راحت تر بتواند آن را خریداری کند. همچنین در مطالب و محتواهایی که به طور روزانه منتشر می کنید باید از تصاویر برای جذب بیشتر کاربران استفاده کنید. در برخی موارد کیفیت و یا حجم عکس ها بسیار بالا است و فضای هاست را تا حد زیادی پر می کند. برای رفع این مشکل باید از افزونه ی Smush استفاده کنید. نسخه ی رایگان این پلاگین وجود دارد که می توانید به راحتی آن را نصب کنید.

کاربرد

کاهش حجم تصاویر بدون از بین بردن کیفیت، کمک به بهبود سرعت سایت، کاهش فضای اشغال شده ی تصاویر در هاست و…

۵. افزونه Schema و Schema Pro

ممکن است تا به حال به این مسئله برخورد کرده باشید که هنگامی که مطلبی را جست و جو می کنید در زیر برخی سایت ها یک سری سوالات و اطلاعات و یا نشانه گذاری برای محتوا مشخص می شود. این کار به موتور های جست و جو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. همچنین اسکیما تاثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ کلیک سایت شما دارد. زیرا ممکن است پرسش و پاسخ هایی که مطرح می کنید سوال کاربران باشد. این پلاگین به دو صورت Schema رایگان و Schema Pro به صورت پولی وجود دارد. استفاده از این پلاگین به طور ویژه ای بر سئو تاثیر می گذارد.

کاربرد

از کاربرد های این افزونه می توان به افزایش نرخ کلیک، بهبود سئوی سایت، افزودن سؤالات متداول (FAQ) و لوکال بیزینس، کمک به راه اندازی و بهبود قابلیت فروشگاهی در سایت و… اشاره کرد.

بهترین افزونه های وردپرس مثل افزونه Schema و Schema Pro

۶. افزونه ی WooCommerce

اگر قصد طراحی سایت به صورت فروشگاهی را دارید برای عملکرد بهتر لازم است از افزونه ی WooCommerce استفاده کنید. این افزونه امکانات زیادی برای شما فراهم می سازد. ووکامرس یکی از بهترین افزونه های فروشگاه ساز به حساب می آید.

کاربرد

اتصال آسان به درگاه اینترنتی برای خرید آنلاین، دسته بندی محصولات، افزودن تصاویر برای محصولات، ساخت فروشگاه آنلاین با چند کلیک ( هم برای فروش محصول فیزیکی و هم برای فروش محصول دیجیتال و دانلودی)، اضافه‌کردن تگ برای محصولات، تعریف ویژگی‌های مختلف برای محصولات، در نظر گرفتن مالیات برای محصولات، ارائۀ نمودار فروش،تعریف محصولات ویژه یا جدید، ارسال پیامک ثبت سفارش، امکان وصل کردن به سیستم پست ایران، استفاده از سیستم انبارگردانی و… از کاربرد این پلاگین است.

بهترین افزونه های وردپرس افزونه ی WooCommerce

۷. افزونه ی W3 Total Cache

برای بهبود عملکرد وب سایت و همچنین لود شدن سریع آن می توانید از این افزونه استفاده کنید. این افزونه بسیار موفق عمل کرده و تا به امروزه نصب فعال میلیونی داشته است.

کاربرد

از قابلیت های دیگر این افزونه یکپارچه‌سازی شبکه تحویل محتوا (CDN)، قابلیت استفاده از جدیدترین متدهای SEO و بهبود تجربه کاربری سایت اشاره کرد.

بهترین افزونه های وردپرس مانند افزونه ی W3 Total Cache

۸. افزونه ی Duplicator

به کمک این افزونه می توانید نسخه ی پشتیبان برای سایت خود در نظر بگیرید. از مهمترین مزایای این افزونه کپی و جا به جایی سایت شما است. این پلاگین به صورت رایگان در دسترس طراحان سایت قرار گرفته است که می توانند به راحتی آن را بر روی سایت نصب کنند.

کاربرد دیگر این افزونه تکثیر نوشته های شما در وب سایتتان است.

۹. افزونه ی Google Analytics

برای اینکه رفتار کاربران و همچنین عملکرد وب سایت خود را مد نظر قرار دهید نیاز است از این افزونه استفاده کنید. امروزه به دلیل تحریم هایی که برای ایران وجود دارد فعلا نصب این افزونه امکان پذیر نیست. شما علاوه بر این افزونه با وارد کردن مشخصات سایت خود به گوگل سرچ کنسول نیز می توانید به طور دقیق عملکرد سایت و رفتار کاربرانتان را مشاهده کنید.

بهترین افزونه های وردپرس مثل Google Analytics

۱۰. افزونه ی WP Forms

اگر قصد دارید برای سایت خود فرم بسازید افزونه های مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آن ها WP Forms است. این پلاگین رایگان است و قابلیت های ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد.

کاربرد

از کاربرد های این افزونه می توان به امکانات ساخت فرم تماس، فرم ثبت نام به صورت ایمیل، کپچا، فرم های مربوط به پرداخت و… اشاره کرد.

بهترین افزونه های وردپرس افزونه ی WP Forms


بیشتر بدانید!

علاوه بر پلاگین هایی که مطرح کردیم افزونه های دیگری نیز وجود دارند. تعداد این افزونه ها بسیار زیاد است و هر کدام قابلیت های خاصی با توجه به نیاز سایت شما ایجاد می کنند. نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که برخی از افزونه ها هستند که تقریبا کاربرد یکسانی را ارائه می دهند. توجه داشته باشید که چند افزونه با این مشخصات را با یکدیگر نصب نکنید زیر علاوه بر کاهش کارایی به سایت شما نیز آسیب می رساند. حتی در برخی موارد انجام این کار باعث اختلال در سیستم و هک شدن سایت می شود.


سفارش طراحی سایت با وردپرس

بدون داشتن سایت در دنیای دیجیتالی امروز، هیچ کسب و کاری پیشرفت نمی کند. حتی کسب و کار های کوچک و نوپا نیز برای افزایش مشتری و سود بیشتر باید از سایت مخصوص برای کسب و کار خود استفاده کنند. با توجه به این نیاز امروزه شرکت های مختلفی به طراحی سایت وردپرسی و یا طراحی به صورت اختصاصی و با کد های برنامه نویسی مشغول هستند. سفارش طراحی سایت را باید به دست شرکت های ماهر و با سابقه در این زمینه بسپارید. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه آترین فناوران است. این شرکت طراحی سایت های اینترنتی را به دو صورت طراحی سایت وردپرسی و یا با استفاده از کد های برنامه نویسی انجام می دهد. پیشنهاد ما به شما سفارش طراحی سایت به آترین فناوران در اصفهان است. شما می توانید با ورود به سایت آترین فناوران نمونه کار های این شرکت را مشاهده کنید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سفارش طراحی سایت با وردپرس

سخن آخر

وردپرس یکی از ابزار های طراحی سایت است. نصب بهترین افزونه های وردپرس بر روی سایت خود بر بهبود عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی می گذارد. روش دیگری برای طراحی سایت وجود دارد که طراحی به کمک کد های برنامه نویسی به صورت اختصاصی است. هزینه ی طراحی به صورت اختصاصی معمولا بیشتر از وردپرس است. با توجه به مزایا و قابلیت هایی که وردپرس در اختیار طراحان سایت قرار داده امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای سفارش طراحی سایت حتما باید از معتبر بودن شرکت اطلاعاتی داشته باشید. پیشنهاد ما به شما سفارش طراحی سایت به شرکت آترین فناوران است که با مراجعه به سایت می توانید نمونه کارهای آن را مشاهده کنید. در این مقاله قصد داشتیم به توضیح بهترین افزونه های وردپرس و کاربرد هر کدام آن بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با مقاله با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید