تاثیر هاست بر سرعت و امنیت

تاثیر هاست بر سرعت و امنیت سایت

مقدمه

امروزه اکثر خرید و فروش ها به صورت سفارش از طریق سایت های اینترنتی انجام می شود. داشتن یک سایت با طراحی و محتوای به روز و مناسب کمک زیادی به گسترش کسب و کارها می کند. اولین قدم برای داشتن سایت، خرید دامنه و هاست است. دامنه اسم سایت و هاست فضایی است که اطلاعات سایت در آن قرار می گیرد. در ادامه این مقاله قصد داریم به نکاتی پیرامون تاثیر هاست بر سرعت و امنیت سایت اشاره کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

فهرست

هاست چیست؟

کاربرد هاست

انواع هاست و اهمیت استفاده از آن

تاثیر هاست بر سرعت و امنیت سایت

تاثیر هاست بر سئوی سایت چگونه است؟


هاست چیست؟

هاست چیست؟

به بیانی ساده، هاست فضایی که اطلاعات سایت روی آن قرار می گیرد. هاست ها بخشی از سرور اصلی محسوب می شوند. خرید هاست مانند اجاره ی فضایی برای قرار دادن اطلاعات است. هاست ها انواع مختلفی دارند و با توجه به مقدار فضایی که هر کدام در اختیار کاربران می گذارند، قیمت های متفاوتی پیدا می کنند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع هاست و تاثیر هاست بر سرعت و امنیت سایت می پردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کاربرد هاست

می توان گفت که یکی از مهمترین بخش های سایت داشتن هاست و دامنه است. اگر هاست خریداری نشود عملا امکان طراحی و انجام بقیه مراحل سایت امکان پذیر نمی باشد.
فضای هاستی که در اختیار شما قرار می گیرد باید به صورت ماهانه یا سالیانه تمدید شود.
از کاربرد های هاست می توان به: ذخیره تمام اطلاعات سایت، گسترش اطلاعات، افزایش سرعت و پهنای باند سایت، قابلیت بک آپ گیری از اطلاعات سایت و…اشاره کرد.

انواع هاست و اهمیت استفاده از آن

هاست ها انواع مختلفی دارند. هاست های لینوکس و ویندوز دو نوع معروف هاست های میزبانی سایت هستند. در هنگام خرید و نصب هاست باید به زبان برنامه نویسی سایت خود توجه داشته باشید. سیستم مدیریت محتوای وردپرس که امروزه یکی از سیستم های پر طرفدار مدیریت محتوا و طراحی سایت است، دارای زبان برنامه نویسی PHP می باشد و بهتر است از هاست لینوکس برای آن استفاده کرد. هاست لینوکس و ویندوز از لحاظ رایگان یا پولی بودن و زبان برنامه نویسی تفاوت هایی با هم دارند.
هاست ها به صورت پولی و رایگان و خارجی یا ایرانی بودن دارای انواع مختلفی هستند.
با توجه به کاربرد هر هاست انواع مختلفی پیدا می کند که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

هاست اختصاصی

این نوع هاست ها به دلیل اینکه حجم بسیار بالایی را با سرعت بالا در اختیار کاربران قرار می دهند، بیشتر برای سایت های پر ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد. این هاست ها تمامی منابع را در اختیار یک سرور قرار می دهد.

هاست اشتراکی

معمولا از این هاست برای وب سایت هایی استفاده می شود که ترافیک بالایی ندارند. این هاست بسیار پرکاربرد بوده و طرفداران زیادی دارد. در این هاست منابع یک سرور در اختیار سایت های مختلف قرار می گیرد و در هزینه های خرید سرور صرفه جویی می شود.

هاست مجازی

VPS یا همان هاست مجازی، به نوعی بین دو هاست اختصاصی و اشتراکی قرار می گیرد و کارایی آن به این صورت است که منابع یک سرور به طور اشتراکی در اختیار سایت های مختلف قرار داده می شود ولی به دلیل مجازی بودن، سایت های زیادی نمی تواند روی آن قرار گیرد. این قابلیت محبوبیت هاست را نسبت به هاست اشتراکی افزایش می دهد.

هاست وردپرسی

همان طور که گفته شد سیستم مدیریت محتوای وردپرس که برای کنترل محتوا و سئوی مناسب سایت از آن استفاده می شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. به منظور بهره گیری مناسب از امکانات آن هاستی مخصوص وردپرس در نظر گرفته شده است. همچنین سایت های کمتری بر روی یک سرور در این هاست قرار داده می شود.

هاست ابری

یکی از جدید ترین نوع هاست ها، هاست ابری می باشد. در این هاست سرورها به صورت همزمان به یکدیگر متصل می شوند. در صورت بروز خطا در یک سرور بقیه سرور ها به فعالیت خود ادامه داده و دچار مشکل نمی شوند که از مزیت های این هاست به شمار می رود.

تاثیر هاست بر سئو

تاثیر هاست بر سرعت و امنیت سایت

داشتن یک هاست مناسب با توجه به نوع سایت، تاثیر زیادی بر سرعت و امنیت سایت می گذارد.
تاثیر هاست بر سرعت سایت:

هنگامی که کاربر وارد سایت می شود، اگر سایت سرعت بالایی نداشته باشد باعث می شود کاربر به سرعت از آن خارج شود حتی اگر سایت جز نتایج اول گوگل قرار گرفته باشد. خارج شدن کاربران از سایت تاثیر منفی در سئو و دیده شدن سایت را به همراه دارد. انتخاب هاست مناسب سرعت بارگیری سایت را افزیش می هد و در نتیجه سایت با استقبال زیاد کاربران مواجه می شود. در نظر داشته باشید که هاست نامناسب باعث کاهش بازدید سایت، برقرار نشدن تعامل مناسب میان مشتری و بازاریاب، کاهش فروش، دیده نشدن سایت توسط موتورهای جست و جو گر گوگل، از دست دادن مخاطبان و… می شود.
تهیه ی هاست از هاستینگ مناسب، حافظه ی بالا، ایجاد شبکه محلی و… از عوامل تاثیر گذار بر داشتن هاست مناسب و بالا رفتن سرعت سایت می باشد.
توجه داشته باشید که اگر به منظور کاهش هزینه ها از هاست با سرعت پایین استفاده کنید تاثیر منفی در سئوی سایت شما به وجود می آید و سایت شما بین نتایج جست و جوی گوگل قرار نمی گیرد. در نتیجه عملا سایت کارایی خود را از دست می دهد.

تاثیرهاست بر امنیت سایت:

با راه اندازی هاست برای یک وب سایت امکان آسیب رساندن هکر ها به آن وجود دارد. برای جلوگیری از این خطرات باید یک سری اقدامات جهت حفظ امنیت آن ایجاد شود. در بین هاست های موجود، هاست اشتراکی کمی نسبت به بقیه از امنیت پایین برخوردار است. به دلیل اینکه اگر هکری به یکی از سرور ها دسترسی پیدا کند به دلیل اشتراکی بودن فضا می تواند سرورهای دیگر را نیز دچار مشکل کند. برای بالا رفتن امنیت سایت باید هاست را از سایت هایی خریداری کنید که پشتیبانی ۲۴ساعته داشته باشد تا در صورت بروز کوچکترین خطا بتوانند آن را رفع کنند. برای بالا رفتن امنیت بهتر است فایل های غیر قابل استفاده ای که روی سایتتان قرار دارد را حذف کنید. سعی کنید از رمز های منحصر به فرد و خاص استفاده کنید که به راحتی نشود آن را شناسایی کرد. همچنین بهتر است روی یارانه ی خود آنتی ویروس نصب کرده تا در صورت وجود ویروس مخرب به طور خودکار آن را از بین ببرد. توجه داشته باشید که امنیت هاستی که استفاده می کنید تاثیر مستقیم بر امنیت سایت شما را به همراه دارد.

تاثیر هاست بر سرعت و امنیت سایت

تاثیر هاست بر سئوی سایت چگونه است؟

پس از خرید هاست مناسب با توجه به وب سایت خود به این نکته توجه داشته باشید که عوامل دیگری نیز علاوه بر هاست در دیده شدن سایت موثر است. امروزه اکثر سایت ها با سیستم مدیریت محتوای وردپرسی کنترل می شود. وردپرس نرم افزاری است که این امکان را به کاربران می دهند تا سایت خود را از لحاظ سئوی مناسب و خوانایی مورد بررسی قرار دهند تا نتایج خوبی از موتورهای جست و جو گر گوگل دریافت کنند. هاست وردپرسی یکی از انواع هاست های موجود است که با سیستم وردپرس هم خوانی داشته و می توان از آن استفاده کرد.
قبل از تهیه ی هاست مورد نظر باید از زبان برنامه نویسی و نوع و ترافیک سایت اطلاعات کافی داشته و سپس اقدام به خرید هاست کنید. زیرا هر هاست کاربرد خاصی را ارائه می دهد.

شرکت آترین فناوران

طراحان سایت در شرکت آترین فناوران ، با شناخت هاست مناسب و کارآمد با توجه به سایت شما و تسلط بر سئوی مناسب می توانند سایتی حرفه ای متناسب با نیاز شما طراحی کنند. برای سفارش طراحی سایت دراصفهان می توانید همین حالا با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.


برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

کسب و کارهای امروزی از طریق سایت ها در حال گسترش هستند. دامنه و هاست دو قسمت اصلی و اولیه برای داشتن یک سایت اینترنتی به شمار می روند. دامنه نامی برای سایت است که انتخاب می کنید و هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما روی آن قرار می گیرد. هاست ها انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع سایتی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد انتخاب می شوند. هاست مناسب و با کیفیت تاثیر زیادی بر سرعت و امنیت سایت می گذارد. برای تهیه هاست مناسب حتما آن را از سایت های معتبر خریداری کنید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما همراهان عزیز مفید بوده باشد.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید