تاثیر هوش مصنوعی در صنایع

تاثیر هوش مصنوعی در صنایع

تاثیر هوش مصنوعی در صنایع مختلف

مقدمه

انسان امروزی همواره به سوی پیشرفت و افزایش سرعت برای انجام فرایند های خود در حرکت است. بشر همواره تلاش می کند راهبردی جدید را برای حل مسائل خود به کار بگیرد. اینجاست که استفاده از هوش مصنوعی  ماهیت خودش را نشان می دهد. به طور کلی هوش مصنوعی کمک های زیادی را در جنبه های مختلف به ما ارائه می کند. در این مقاله قصد داریم تاثیر هوش مصنوعی را در صنایع مختلف بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

ماهیت هوش مصنوعی

تاثیر هوش مصنوعی در صنایع

کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی

تاثیر هوش مصنوعی در آموزش

کاربرد هوش مصنوعی در تجارت و خرید آنلاین!!

استفاده از هوش مصنوعی در رسانه ها


ماهیت هوش مصنوعی

ماهیت هوش مصنوعی:

در واقع هوش مصنوعی دستگاهی است که رفتار  انسان را شبیه سازی کرده و می تواند برای حل مشکلات خاص آموزش ببیند. هوش مصنوعی قادر به حل مشکلاتی است که ممکن است انسان ها برای حل آن، مدت زمان زیادی را لازم داشته باشند. مشگلاتی که شاید هم  زمان حل آن هیچ وقت فرا نرسد!

به طور کلی هوش مصنوعی با دریافت حجم عظیمی از اطلاعات(Big Data)آنالیز گسترده ای را به کار می برد. اطلاعات مفیدی را از حجم داده های ورودی دریافت می کند. که می تواند بسیار مفید و موثر به کار گرفته بشود. همچنین کاربرد های گسترده ی بسیاری را در خود جای می دهد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

تاثیر هوش مصنوعی در صنایع

هوش مصنوعی در طی چند سال گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به طور قابل توجهی رشد و تکامل داشته است و تقریبا در حوزه های بسیاری کاربرد دارد. کارکرد و محبوبیت هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است. هوش مصنوعی در صنایع پزشکی، آموزشی، تجاری، رسانه، حسابداری، تولیدات و… استفاده می شود. در ادامه به بررسی تعدادی از این موارد خواهیم پرداخت.

استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی

کاربرد هوش مصنوعی در پزشکی

ربات ‌های هوش مصنوعی به پزشکان کمک می کنند تا روش‌های درمانی پیچیده را با دقت، کنترل و انعطاف پذیری انجام بدهند که فراتر از توانایی‌های انسانی می‌باشد.
ربات‌های مجهز به دوربین، بازوهای مکانیکی و ابزار جراحی باعث افزایش تجربه، دانش و مهارت پزشکان برای انجام نوع جدیدی از جراحی می شوند.

با استفاده از هوش مصنوعی می توانیم دارو هایی را کشف کنیم  که با استفاده از اطلاعات قدیمی و هوش پزشکی، بیماری های کشنده را درمان می کنند.

همچنین، تاثیر هوش مصنوعی در پزشکی ماشین ها را قادر می کند تا اطلاعات پزشکی بیمار را تفسیر کنند. بیماری هایی که فرد ممکن است در آینده به آنها مبتلا بشود را پیش بینی و احتمال وقوع آن را کاهش بدهند.

هوش مصنوعی می تواند اسکن‌های MRI را با سرعت بیشتری نسبت به پزشکان بررسی کند. تا وجود یا عدم وجود تومورها و همچنین سایر رشد های بدخیم را آنالیز کند.

آموزش با هوش مصنوعی

تاثیر هوش مصنوعی در آموزش

معلمانی که از تکنیک هوش مصنوعی در فرایند آموزشی استفاده می کنند، می توانند نحوه ی یادگیری دانش آموزان را تغییرداده و اطمینان حاصل کنند که آن ها مسیر آموزشی خوبی را طی می کنند.

استفاده از هوش مصنوعی به معلمان کمک می کند که وضعیت تحصیلی دانش آموزان را زیر نظر داشته باشند. همچنین ناظر بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان بوده و در نهایت پیشرفت آن ها را بررسی می کنند.

کاربرد هوش مصنوعی در تجارت و خرید آنلاین!!

احتمالا برای شما هم پیش آمده که با جستجوی یک محصول خاص در سایت های مختلف؛ بعد از چند روز خرید آن مجددا به شما پیشنهاد داده می شود. در واقع شرکت دیجی کالا با استفاده از هوش مصنوعی می تواند به نوعی به تاریخچه جستجوی کاربران دسترسی پیدا کند! در کوتاه ترین زمان محصولی راپیدا کند که امکان قرار گرفتن آن در تخفیف ها باشد. در نتیجه احتمال این که شما نسبت به خرید آن محصول رغبت پیدا کنید افزایش خواهد یافت. این تکنیک به غیر از بهره گیری از امکانات و تاثیر هوش مصنوعی، امکان پذیر نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:”۹ نکته برای شروع یک کسب و کار هوش مصنوعی


تبدیل صوت به متن

استفاده از هوش مصنوعی در رسانه ها

از کاربرد های هوش مصنوعی در رسانه  می‌توان به رتبه‌بندی صفحات وب، برچسب‌گذاری خودکار تصاویر، پاسخ‌ دهی خودکار در نرم‌ افزارهای پیام‌رسان، تبدیل گفتار به نوشتار و توصیف تصاویر اشاره کرد. همچینین تبدیل Mockup(طرح اولیه) به کد HTML، انجام بازی‌های ویدئویی، تولید خودکار مراحل جدید در بازی‌ها،  تشخیص چهره، دستیارهای هوشمند و… از جمله کاربرد های هوش مصنوعی در رسانه هستند.

به طور کلی هوش مصنوعی کاربرد های گسترده ای دارد و پیش بینی می شود که روز به روز همه گیر تر و جذاب تر بشود، چرا که بشر به شدت به آن علاقه مند است.

موفق باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید