تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی چیست و چه تاثیری بر پیشرفت کسب و کار دارد؟

مقدمه

با گسترش فضای اینترنتی و استقبال کاربران از آن یکی از انواع روش های گسترش کسب و کار استفاده از تبلیغات کلیکی یا ppc است. تبلیغات کلیکی روشی جدید برای رونق کسب و کار اینترنتی به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی اینکه تبلیغات کلیکی چیست و چه تاثیری بر روی کسب و کار ها دارد بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

تبلیغات کلیکی چیست ؟

هر آنچه که باید در رابطه با انواع تبلیغات کلیکی بدانید!

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات کلیکی

تاثیر تبلیغات کلیکی بر روی کسب و کار ها

سفارش طراحی سایت و انجام تبلیغات کلیکی

کلیک دزدی به چه معناست؟


تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. یکی از روش های نوین در تبلیغات، پرداخت به ازای کلیک است. Pay Per Click (ppc) راهی برای تبلیغ در فضای دیجیتالی است. در این روش با استفاده از موتور های جست و جو گر و به کمک کلیک کاربران بر روی تبلیغات وارد سایت می شوند. به طور کلی می توان گفت افرادی که به تبلیغ مشغول اند به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ هزینه پرداخت می کنند. در صورتی که تبلیغ دیده شود و کلیکی بر روی آن نشود، هزینه ای هم پرداخت نخواهد شد.

روش انجام تبلیغات کلیکی

عملکرد تبلیغات کلیکی بسیار حرفه ای است. شما می توانید تبلیغات کلیکی با توجه به نوع کلمه ی کلیدی خود را سفارش دهید. برای این کار باید مبلغی را با توجه به تعداد کلیکی که می خواهید دریافت کنید بپردازید. پس از اینکه تعداد کلیکی که مد نظر داشتید انجام شد، به طور خودکار تبلیغ شما حذف می شود.

هر آنچه که باید در رابطه با انواع تبلیغات کلیکی بدانید!

۱. تبلیغات کلیکی بنری

Banner PPC Ads یا همان تبلیغات کلیکی بنری، یکی از انواع تبلیغات است که در آن باید بنری برای تبلیغ خود طراحی کنید. این بنر در سایت های معتبر قرار می گیرد. این سایت ها به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغ شما می شود پول دریافت می کنند. این روش بسیار پرکاربرد است و معمولا مخاطبان زیادی جذب آن می شوند. برای افزایش کلیک و جذب مخاطبین بیشتر باید از طراحی بنر های جذاب استفاده کنید.

۲. تبلیغات کلیکی درون برنامه ای

In Application PPC Ads یکی از روش های تبلیغات کلیک است که در آن شرکت هایی که نرم افزار موبایل یا کامپیوتری طراحی می کنند قسمتی برای تبلیغات در نظر می گیرند. این راه هم برای کسانی که تبلیغ می دهند موثر است و هم هزینه ای در اختیار سازنده ی نرم افزار قرار می گیرد. تاثیر تبلیغات در این قسمت بسیار زیاد است.

۳. تبلیغات کلیکی درون موتورهای جست و جو

SERP Ads یکی از انواع تبلیغات کلیکی محسوب می شود. موتور های جست و جو گر عامل اصلی و پرکاربرد در دریافت کاربران می باشد. کاربران کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را جست و جوی می کنند و به سایت مرتبط با آن وارد می شوند. برای اینکه سایت شما در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار بگیرد باید سئو بر روی آن انجام شود. معمولا افراد به سایت هایی که در صفحه ی اول نتایج نمایش داده می شود اعتماد می کنند. سایت های نوپا و تازه کار برای اینکه در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار بگیرند باید سئوی دقیق بر روی سایت انجام دهند. گوگل برای آسان تر کردن این کار روشی را به نام SERP Ads معرفی می کند. برای استفاده از این روش باید یک یا چند کلمه کلیدی را انتخاب کنید و با توجه به تعداد کلیک مورد نظر به موتور جستجو پول پرداخت می‌کند. با انجام این کار، در صورتی که کاربر عبارتی را جست و جو کند که کلمه ی کلیدی شما در آن باشد، موتور جستجو علاوه بر نتایج جستجوی عمومی، وب‌سایت شما را نیز در صفحه اول یا دوم نتایج نمایش می دهد.

۴. تبلیغات کلیکی ویدئویی

این نوع تبلیغات مانند تبلیغات بنری با جذب مخاطب آن ها را وادار می کنند تا بر روی تبلیغ شما کلیلک کنند. برای انجام این نوع تبلیغ هم می توان آن ها را به صورت بنری طراحی کرد تا با دیدن ویدئو بر روی آن کلیک کنند و وارد سایت شما شوند. هم می توان در نمایش ویدئو ها در قسمت های مختلف اینترنت تبلیغ شما قرار داده شود.

۵. تبلیغات محلی

تبلیغات کلیکی محلی نوعی از انواع تبلیغات است که برای یک قسمت و محدوده ی خاص انجام می شود. مثلا زمانی که زبان فارسی را انتخاب می کنید تبلیغ برای فارسی زبانان نمایش داده می شود. یا اینکه کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را بر اساس منطقه ی خاصی بررسی کنید انتخاب کنید تا با توجه به آن تبلیغ شما نمایش داده شود.

۶. تبلیغات کلیکی شبکه های اجتماعی

امروزه افراد زیادی در شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستند. شما می توانید انجام تبلیغات خود را به دست افراد پر طرفدار در این شبکه ها دهید. این افراد با قرار دادن لینک سایت شما در تبلیغات خود به کلیک بیشتر آن و جذب مخاطب کمک می کنند. علاوه بر آن می توانید در شبکه های اجتماعی پر طرفدار که قسمتی را به عنوان تبلیغ به نمایش گذاشته اند قرار دهید.

هر آنچه که باید در رابطه با انواع تبلیغات کلیکی بدانید!

مزایا و معایب استفاده از تبلیغات کلیکی

حال که اطلاعاتی در رابطه با اینکه تبلیغات کلیکی چیست آشنا شدید، خوب است از مزایا و معایب آن نیز با خبر باشید. در ادامه به توضیح مزایا و معایب استفاده از تبلیغات کلیکی می پردازیم.

مزایای تبلیغات کلیکی

  1. اینکه به ازای هر کلیک کاربر بر روی تبلیغ پول پرداخت می کنید از نظر اقتصادی نسبت تبلیغات دیگر کم هزینه تر است.
  2. شما می توانید تعداد کلیکی که بر روی تبلیغ زده می شود را مدیریت کنید.
  3. این نوع تبلیغات هدفمند است. شما می توانید روش استفاده از تبلیغات کلیکی را با توجه به مخاطبان خود انتخاب کنید.
  4. با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) و گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) می توانید تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغ و وارد شدن آن ها به سایتتان را مشاهده کنید.
  5. علاوه بر ابزرار های مطرح شده پلتفرم ها نیز نتایجی از تبلیغ شما را برایتان ارائه می کنند.
  6. تبلیغات کلیکی بسیار سریع انجام می شود. در روش سنتی وقت و هزینه ی زیادی صرف انجام تبلیغات می شد. اما امروزه با پیشرفت فضای اینترنتی با یک کلیک می توانید کاربران را به سایت خود جذب کنید.
  7. یادگیری این روش آسان است. پس از یادگیری آن می توانید برای شرکت و یا سازمان های مختلف تبلیغ طراحی کنید.

معایب تبلیغات کلیکی

  1. شما می توانید تبلیغات خود را پس از بارگذاری تحلیل کنید. اما برای اینکه به نتیجه ی بهتری برسید نیاز است زمان زیادی را صرف آن کنید.
  2. برای موفقیت تبلیغ کلیکی باید دانش و اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشید. در صورتی که تجربه و دانش کافی در این زمینه نداشته باشید هزینه های شما به هدر می رود.
  3. برای تبلیغ باید هزینه بپردازید و باید بر روی تبلیغ خود نظارت داشته باشید. بلافاصله پس از اینکه بررسی به درستی بر روی سایت شما انجام نشود هزینه ای که صرف آن کردید به هدر می رود.
  4. توجه داشته باشید که تبلیغات شما لزوما به کلیک و بازدید منجر نمی شود.

تاثیر تبلیغات کلیکی بر روی کسب و کار ها

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم تبلیغات کلیکی مزایای زیادی برای رونق کسب و کار ها در فضای اینترنتی دارند. استفاده از انواع روش های تبلیغاتی باعث می شود که کاربران جذب تبلیغ شما شوند و بر روی آن کلیک کنند. هر کلیک کاربر به سایت شما باعث می شود موتور های جست و جو آن را معتبر بشناسند. افزایش اعتبار سایت برای موتور های جست و جو گر گوگل باعث قرارگیری آن در صفحه ی اول نتایج گوگل می شود. معمولا کاربران به صفحاتی اعتماد می کنند که در صفحه ی اول نتایج جست و جو نمایش داده شود. برای اینکه سایت ها بدون تبلیغات در نتایج اول جست و جوی گوگل قرار بگیرند زمان زیادی نیاز است. در نتیجه یکی از راه های سریع و موثر استفاده از روش های تبلیغات کلیکی خواهد بود.

سفارش طراحی سایت و انجام تبلیغات کلیکی

پس از استقبال مردم از فضای اینترنتی کسب و کار ها در این فضا گسترش پیدا کردند. برای داشتن سایت اینترنتی باید طراحی آن را به دست طراحان ماهر بسپارید. اگر شرکتی که برای طراحی انتخاب می کنید معتبر نباشد وقت و هزینه ای که صرف می کنید به هدر می رود و هیچ سودی کسب نخواهید کرد. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در این زمینه شرکت آترین فناوران می باشد. این شرکت سابقه ای بالا در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن دارد. شما می توانید طراحی سایت خود را با خیال راحت به آن بسپارید. سئوی سایت که یکی از اساسی ترین نکات داشتن سایتی موفق است توسط این شرکت بر روی سایت انجام می شود.
برای سفارش تبلیغات کلیکی با توجه به نوع کسب و کار و مخاطبان خود باید آن را انتخاب کنید. شرکت هایی هستند که تبلیغات کلیکی طراحی کرده و آن ها را در سایت های معتبر بارگذاری می کنند. شما می توانید برای تبلیغات از آن ها کمک بگیرید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سفارش طراحی سایت و انجام تبلیغات کلیکی

کلیک دزدی به چه معناست؟

برای انجام تبلیغات کلیکی به ازای افرادی که بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند و وارد سایتتان می شوند مبلغی پرداخت می کنید. تعداد کلیک ها طبق خواسته ی شما در نظر گرفته می شود. در بعضی موارد ممکن است که در پنل گزارشات تبلیغات PPC نوشته شده است که مثلا ۵۰۰ نفر وارد سایت شده‌اند، در صورتی که آمار گوگل آنالیتیکس عددی کمتر از عدد آن سرویس تبلیغاتی را نشان می دهد. برخی از سرویس های تبلیغاتی متهم به دزدیدن کلیک می شوند. برای جلوگیری از این مشکل باید آمار دقیق سایت خود را از Google Analytics دریافت کنید و در صورتی که این عدد با عدد ارائه شده توسط سرویس های تبلیغاتی مطابقت نداشت باید آن را با پشتیبانی سایت در میان بگذارید و موضوع را پیگیری کنید.

سخن آخر

روش های مختلفی برای انجام تبلیغات کلیکی وجود دارد. تبلیغات کلیکی روشی برای گسترش کسب و کار ها به شمار می رود. روش کار به این صورت است که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ باید پول پرداخت شود. تبلیغات کلیکی انواع مختلفی دارد. از پرکاربرد ترین و جذاب ترین آن می توان به تبلیغات کلیکی بنری یا ویدئویی اشاره کرد. تبلیغات کلیکی در کنار مزایای زیادی که دارد شامل معایب هم می شود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در صورتی که این نوع تبلیغات به درستی انجام نشود، وقت و هزینه های شما هدر می رود. در این مقاله قصد داشتیم به توضیح اینکه تبلیغات کلیکی چیست و چه تاثیری بر گسترش کسب و کارد دارد بپردازیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با اینکه تبلیغات کلیکی چیست از ما بپرسید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید