رتبه بندی سایت در گوگل

رتبه بندی سایت در گوگل

مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت

مقدمه

امروزه بیشتر کسب و کارها به دلیل پیشرفت تکنولوژی در فضای اینترنتی رونق پیدا کرده اند. طراحی سایت یکی از ابزارهای اصلی و لازم به جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی به حساب می آید. نکته حائز اهمیت علاوه بر طراحی حرفه ای سایت، قرار گرفتن سایت در قسمت رتبه بندی گوگل است. اگر سایت شما از گوگل رتبه و امتیاز مثبت کسب نکند، دیده نمی شود و عملا بی فایده خواهد بود. در صورتی که  علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ی رتبه بندی سایت در گوگل هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

سئو و طراحی سایت

موارد مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

عوامل موثر در رتبه بندی سایت وردپرسی توسط گوگل

اهمیت رتبه سایت در گوگل

ابزارهای بررسی رتبه سایت

قوانین گوگل در رتبه بندی سایت

راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل


سئو و طراحی سایت

سئو و طراحی سایت

یکی از راه های گسترش کسب و کار در فضای اینترنتی و شناسایی آن توسط عده ی زیادی از مردم راه اندازی و طراحی سایت با توجه به نوع محصول است. اما آیا داشتن سایت با طراحی مناسب کافی است؟
باید بدانید که طراحی سایت بدون در نظر گرفتن محتوا و سئوی مناسب برای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست. در نتیجه سایت در نتایج گوگل رتبه ای دریافت نخواهد کرد. سئو یا بهینه سازی موتورهای جست و جوگر گوگل یکی از عوامل مهم در گرفتن رتبه و شناخته شدن سایت شما به حساب می آید. برای داشتن سایتی مناسب باید محتوایی که در آن قرار داده می شود بروز و جذاب باشد تا کاربران مشتاق به دیدن قسمت های دیگر سایت شوند. این امر باعث می شود کاربران زمان زیادی را در سایت شما بگذرانند که امتیاز خوبی برای دریافت رتبه از طریق گوگل به حساب می آید. سئوی مناسب باعث قرار گرفتن سایت در بین نتایج اول جست و جوی گوگل شده و جلب رضایت کاربران را به همراه خواهد شد.

سفارش طراحی سایت

برای داشتن سایتی حرفه ای که بتواند در بین نتایج اول گوگل رتبه دریافت کند، نیاز است از طراحان ماهر و حرفه ای کمک بگیرید. در صورتی که قصد دارید طراحی سایت خود را به شرکت ها بسپارید باید از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید تا وقت و هزینه ی شما به هدر نرود.

شرکت آترین فناوران یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن است. شما می توانید با خیال راحت طراحی سایت خود را به دست آنان سپرده و در نتایج اول رتبه بندی گوگل قرار بگیرید.


برای کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با مشاوران ما در شرکت آترین فناوران تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


موارد مهم در رتبه بندی سایت در گوگل

سایت از قسمت های مختلفی تشکیل شده و هر کدام از این قسمت ها در رتبه بندی سایت در گوگل موثراند. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

دامنه

دامنه یا نام سایت یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. دامنه نمایانگر اسم سایت شما است. هرچقدر دامنه جذاب تر باشد، باعث ماندگاری بیشتر آن در ذهن مخاطبان خواهد شد. بهتر است نام دامنه ی خود را متناسب با محصولی که قرار است ارائه دهید انتخاب کنید. هرقدر که دامنه ی شما ساده تر و دارای پیچیدگی های کمتری باشد، بهتر است. این کار باعث جذب مخاطبان بیشتری می شود.
از عوامل موثری که در انتخاب دامنه و تاثیر آن برای رتبه بندی سایت در گوگل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

طول عمر دامنه

هنگام خرید دامنه مدت زمانی برای داشتن آن مشخص شده و بلافاصله پس از تمام شدن آن در صورت تمدید نشدن از دسترس خارج می شود. دامنه هایی که چندین سال اشتراک آن ها تمدید شود نزد گوگل از اهمیت ویژی ای برخوردار خواهند بود.

کلمه ی کلیدی در دامنه

خوب است در دامنه از کلمات کلیدی مربوط به سایت استفاده شود اما خیلی ضروری نیست. اگر قصد دارید از کلمه ی کلیدی در دامنه ی خود استفاده کنید بهتر است آن را اول دامنه به کار ببرید.

زیر دامنه

استفاده از کلمه کلیدی در زیر دامنه موجب داشتن سئوی مناسب و کسب رتبه می شود.

دامنه اختصاصی

باید از دامنه ای برای سایت خود استفاده کنید که منحصر به فرد باشد. دامنه هایی که کپی هستند یا شباهت زیادی به دامنه های معروف دارند علاوه بر اینکه رتبه ی خوبی از طرف گوگل دریافت نمی کنند، در بین کاربران نیز مورد توجه قرار نمی گیرند.

پسوند دامنه

از پسوند های مناسب با توجه به موضوع و نوع سایت خود استفاده کنید. اگر از پسوند های اختصاصی هر کشور مانند ir برای ایران استفاده می کنید، سایت شما در کشور ممکن است رتبه دریافت کند. در سطح بین المللی تنها سایت هایی که پسوند مربوطه را دارند بیشتر شناخته می شوند.

سئوی وب سایت

سئو جزء عوامل مهم در کسب رتبه از گوگل است. برای داشتن سئویی مناسب باید به موارد گفته شده توجه کرد.

کلمه کلیدی در تگ عنوان

استفاده از کلمه ی کلیدی در ابتدای تگ عنوان در قدیم بسیار تاثیرگذار بود اما امروزه زیاد اهمیتی ندارد. استفاده از آن می تواند به سئوی داخلی سایت شما کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی باید در جای درست و به اندازه باشد در غیر این صورت بی اهمیت خواهد شد.

تگ شرح و توصیفات

به کار بردن کلمه ی کلیدی در تگ description کمک به کلیک کردن کاربران و ورود به سایت شما می کند. این امر می تواند تاثیر بسیاری در گرفتن رتبه از گوگل بگذارد.

سئوی وب سایت در رتبه بندی سایت در گوگل

محتوای وب سایت

محتوا بروز و مناسب یکی از عوامل تاثیرگذار در جذب مخاطبان به سایت شما و کسب رتبه به شمار می رود. تولید محتوا برای کسب رتبه در گوگل شرایطی دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

میزان محتوای تولید شده

محتوایی که برای سایت خود طراحی می کنید بهتر است کوتاه و در عین حال کامل باشد. هچنین باید از کلمات کلیدی به قدر کافی استفاده شود.

داشتن فهرست محتوا

مقالاتی که در سایت خود بارگذاری می کنید بهتر است دارای فهرست از مطالب ارائه شده باشد. این کار هم باعث دریافت امتیاز برای سئو می شود و هم مخاطبان زیادی به خود جذب می کند.

استفاده از LSI

در محتوای خود از LSI استفاده کنید. این کلمات معمولا به دنبال کلمه ی کانونی آورده می شود و ممکن است در طول متن زیاد مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این نوع کلمات مرتبط با متن تاثیر بسیاری در سئو می گذارد.

تگ متا

در قسمت تگ متا توضیحاتی درباره ی کلیت مقاله ارائه می شود که به موتور های جست و جوی گوگل در شناخت عنوان و موضوع سایت شما کمک می کند.

محتوای وب سایت در رتبه بندی سایت در گوگل

رعایت نکات فنی در رتبه بندی سایت

سرعت بارگذاری

بهتر است سایت شما سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. در غیر این صورت کاربران از سایت شما خارج می شوند. این امر تاثیر منفی در سئوی سایت شما می گذارد.

تصاویر alt

کیفیت تصاویر را طوری در نظر بگیرید که علاوه بر مناسب بودن حجم زیادی را اشغال نکنند. همچنین برای عکس های موجود در سایت خود با توجه به موضوع آن بهتر است alt در نظر گرفته شود. عده ای از کاربران با مشاهده ی عکس به سایت شما مراجعه می کنند و این امر تاثیر بسیار مثبتی در رتبه بندی سایت شما خواهد داشت.

توجه به الگوریتم موبایل

سایتی که طراحی می کنید باید به نحوی باشد که برای استفاده و ورود به آن توسط موبایل کارآمد و بدون مشکل باشد.

لینک داخلی و خارجی

استفاده از لینک های داخلی در مقاله خود به قسمت های مختلف آن با توجه به موضوع و لینک خارجی به سایت های دیگر، کمک بسیاری در شناخته شدن سایت شما توسط موتورهای جست و جوی گوگل می کند. سایتی که لینک های زیادی به آن وارد شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بک لینک

یکی از مسائلی که در بررسی سایت ها مورد توجه گوگل قرار می گیرد بک لینک ها هستند. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که به سایت شما داده می شود. تعداد ورود افراد به سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کار باعث می شود گوگل سایت شما را معتبر در نظر بگیرد و جز ۱۰نتایج اول خود قرار دهد.

قرار دادن محتوا در فضای مجازی

قرار دادن محتوای سایت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که روزانه عده ی زیادی از مردم با آن سر و کار دارند باعث جذب بیشتر مخاطب و بک لینک گرفتن از سایت شما می شود. بازدید افراد به گوگل این پیام را می رساند که سایت شما معتبر بوده و لایق گرفتن رتبه است.

طراحی سایت

سایت هایی که طراحی خاص و منحصر به فردی دارند در بین کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در نتیجه کاربران وقت زیادی را در آن می گذرانند که امتیازی مثبت برای شناسایی شدن توسط گوگل است. توجه داشته باشید که برای خاص بودن نیازی نیست سایت شما دارای پیچیدگی های زیادی باشد. بهتر است در طراحی سایت خود از قالب ها و طراحی های ساده اما تاثیرگذار استفاده کنید.
سعی داشته باشید که هر روز سایت را به روز کنید. سایت هایی که پویایی ندارند به مرور از رتبه بندی گوگل خارج می شوند. همچنین توصیه می شود از نقشه ی گوگل برای سایت استفاده کنید.

الگوریتم RankBrain

این الگوریتم توسط هوش مصنوعی ساخته شده است و رفتار کاربران را به هنگام ورود به سایت مورد بررسی قرار می دهد.

استفاده از سایت های ارائه شده توسط گوگل

گوگل برای سایت هایی که از سرویس های آن مانند google Ads استفاده می کنند رتبه ی خاصی در نظر می گیرد.

عوامل موثر در رتبه بندی سایت وردپرسی توسط گوگل

اگر سایت شما توسط نرم افزار وردپرس طراحی می شود باید برای کسب امتیاز از طرف گوگل مواردی را مد نظر قرار دهید. در ادامه به موارد مهم در این زمینه اشاره می کنیم.

۱. هاستی که انتخاب می کنید باید مطمئن و دارای پشتیبانی باشد. هاست فضایی است که تمام اطلاعات سایت بر روی آن قرار می گیرد. نوع هاست و خدماتی که شرکت های مختلف هاستینگ ارائه می کنند کاملا متفاوت است و باید طبق نیاز سایت انتخاب شود.

۲. برای امنیت وب سایت وردپرسی باید از الگوریتم HTTPS در آن استفاده شود.

۳. یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، ظاهر یا قالب سایت است. قالب های مختلفی به صورت رایگان و پولی برای وردپرس وجود دارد. توصیه می شود برای بالا رفتن امنیت سایت و همچنین دریافت پشتیبانی از قالب های پولی استفاده کنید. قالب های رایگان معمولا کپی از نسخه ی قالب های اصلی هستند که در سایت های مختلف بارگذاری شده اند. اگر سایتی که از آن قالب دریافت می کنید معتبر نباشد، امنیت وب سایت شما به خطر افتاده و احتمال هک شدن آن بالا می رود.

۴. بررسی سئو بخش اساسی در داشتن سایتی موفق است. وردپرس افزونه های مختلفی را در اختیار طراحان سایت قرار داده تا به کمک آن بتوانند سایت خود را بهبود ببخشند. یکی از افزونه های پرکاربرد در بررسی سئوی سایت افزونه ی یواست سئو(YOAST SEO) است.


برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی سایت وردپرسی همین حالا با مشاوران ما در شرکت آترین فناوران تماس بگیرید.

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۱۶۵۶۰۲۱۲۸۴۲۱۶۵۶


اهمیت رتبه سایت در گوگل

  1. ورود کاربران بیشتر و افزایش بازدید سایت
  2. جلب اعتماد مخاطبان
  3. شناخته شدن سایت شما
  4. پیشرفت در کسب و کار
  5. رتبه ی بالا باعث برند شدن محصولات شما می شود.

ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل

ابزارهای بررسی رتبه سایت

یکی از برنامه هایی که امروزه به طور گسترده ای برای طراحی سایت از آن استفاده می شود، وردپرس است. به کمک این نرم افزار می توانید برای سایت خود قالبی در نظر بگیرید و محتوای سایت خود را از لحاظ خوانایی و سئوی آن مورد بررسی قرار دهید. از دیگر ابزارهای پرکاربرد در بررسی رتبه سایت در گوگل می تون به موارد زیر اشاره کرد.

جت سئو

با خرید اشتراک و وارد کردن دامنه ی خود در سایت جت سئو می توانید سایت خود را از لحاظ رتبه بندی توسط گوگل بسنجید. از امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد می توان به تاریخچه و رتبه ی کلمات، مطالب ارائه شده توسط رقبا، سختی کلمه، مشخص کردن خطای سئو و محتوا، تعداد کلماتی که در مقاله باید استفاده شود، کمک به یافتن عنوان مناسب و… اشاره کرد.

جت سئو

FATRANK

این افزونه که مخصوص کروم است و با نصب آن و قرار دادن کلید واژه می توانید رتبه ی آن را بررسی کنید. همچنین می توانید سایت رقبای خود را بشناسید و برای پیشی گرفتن از آن ها تلاش کنید.

FATRANK

SERPWatcher

این ابزار به شما کمک می کند تا موقعیت کلمه ی کلیدی خود را برای دامنه انتخاب و بررسی کنید.

SERPWatcher

 local Rank Checker

دسترسی به local Rank Checker کاملا رایگان بوده و به شما این امکان را می دهد که شرایط کلمه ی کلیدی خود را در بین نتایج جست و جوی گوگل بررسی کنید.

 local Rank Checker

سرچ کنسول

یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد سرچ کنسول است. با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعات زیادی در رابطه با رتبه ی کلمات کلیدی، آنالیز ورود کاربران به سایت، آمار دقیق سایت و جزئیات آن و… بدست آورید.

ابزار های گوناگون دیگری هم برای بررسی رتبه بندی توسط گوگل وجود دارد که اصلی ترین و پرکاربرد ترین آن ها در این قسمت مطرح شد.

سرچ کنسول

قوانین گوگل در رتبه بندی سایت

۱. اینکه هر سایت روزانه مقاله منتشر کند برای گوگل حائز اهمیت است. سایت هایی که محتوای بروز ندارند پس از مدت کوتاهی از رتبه بندی گوگل خارج شده و شناخته نمی شوند.

۲. مدت زمانی که کاربران در سایت می مانند در رتبه بندی گوگل موثر است. هرچه این زمان بیشتر باشد، موجب گرفتن امتیاز سایت از گوگل می شود.

۳. محتوا یکی از عوامل مهم در رتبه بندی است. شاید عده ای بر این باور باشند که محتوا چندان اهمیتی ندارد و دیگر قسمت های سایت برای ارزیابی آن مهم هستند. این نگرش کاملا اشتباه است. گوگل محتوای سایت را مد نظر قرار می دهد. محتواها از لحاظ طول متن، کلمات کلیدی، ساختار، خوانایی و… توسط گوگل مورد بررسی قرار می گیرد.

راهکارهای افزایش رتبه ی سایت در گوگل

  1. سئوی سایت خود را به طور روزانه تحلیل و بررسی کنید. ممکن است در برخی قسمت های آن اشکالاتی رخ داده باشد که از آن بی خبر باشید.
  2. رفتار و سایت رقبای خود را تحلیل کنید و سعی بر این داشته باشید که اشکالات و نواقص آن ها را تکرار نکنید.
  3. به این نکته توجه داشته باشید که کاربران دقیق دنبال چه چیزی هستند. شناخت نیاز کاربران و استفاده از کلمات کلیدی مناسب در وب سایت باعث کسب رتبه می شود.
  4. در تولید محتوا برای سایت طول محتوای رقبایتان را مورد بررسی قرار داده و سعی کنید محتوای بیشتر و کامل تری نسبت به آنان بنویسید. همچنین محتوای نوشته شده را توسط ابزار های موجود برای سئوی آن مورد بررسی قرار دهید.
  5. در طراحی و راه اندازی سایتتان نظر کاربران و سلیقه ی آن ها را مدنظر قرار دهید. همچنین سایت را به نحوی طراحی کنید که سرعت بالایی داشته باشد.
  6. برای سایت خود ابتدا محتواهای مناسب قرار دهید و در مقاله های بعدی به محتوایی که در ابتدا ایجاد کرده اید لینک بدهید.
  7. امنیت سایت خود را با https فراهم کنید.

راهکار های افزایش رتبه ی سایت در گوگل

سخن آخر

امروزه اکثر کسب و کار های اینترنتی از طریق سایت ها در حال پیشرفت و گسترش است. برای داشتن سایتی مناسب باید آن را از جنبه های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار داد. سئو، محتوا، طراحی گرافیکی، قالب سایت و… از عواملی هستند که در داشتن سایتی حرفه به شما کمک می کنند. هر کدام از موارد مطرح شده خود زیر مجموعه های گوناگونی دارند. شناخت این موارد و بهره مندی از آن ها باعث افزایش رتبه ی سایت در گوگل می شوند. در این مقاله به طور مفصل درباره ی چگونگی رتبه بندی سایت در گوگل و راهکارهای آن مطالبی ارائه شد. امیدواریم از خواند این مقاله لذت برده باشید. اگر سوال و یا دیدگاهی درباره ی رتبه بندی سایت در گوگل دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید