روش کاهش اسپم اسکور

اسپم اسکور چیست و چگونه باید آن را کاهش داد؟

مقدمه

امروزه اکثر کسب و کار ها دارای سایت اینترنتی هستند. علاوه بر طراحی سایت باید به مواردی دیگر برای قرارگیری در صفحه اول نتایج گوگل توجه شود. سئو یا همان بهینه سازی موتور های جست و جو گوگل یکی از مهم ترین مسائل پس از طراحی سایت است که باید مورد توجه قرار گیرد. سئو شامل مراحل و موارد مختلفی است. یکی از مواردی که باید در سئو رعایت شود این است که لینک های اسپم به سایت فرستاده نشود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی روش کاهش اسپم اسکور بپردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست

طراحی سایت و سئو آن

اسپم اسکور و کاربرد آن

روش کاهش اسپم اسکور

دلایل افزایش اسپم اسکور چیست؟

اهمیت اسپم اسکور در سئو سایت ها

محاسبه اسپم اسکور

سفارش طراحی سایت با کمترین اسپم اسکور


طراحی سایت و سئو آن

طراحی سایت و سئو آن

یکی از روش های شناخته شدن بیشتر کسب و کار و جذب مشتریان طراحی سایت است. امروزه کسب و کار هایی که سایت ندارند ارزش کمی پیدا می کنند و باعث می شود از رقبای خود عقب بمانند. پس از طراحی سایت باید اقداماتی برای قرارگیری آن در صفحه اول نتایج گوگل انجام شود. یکی از این موارد سئو سایت است. سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جو گوگل و اقداماتی است که بر روی سایت انجام می شود. در صورتی که موارد سئو به درستی رعایت شود سایت ها در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار می گیرند. بیش از ۲۰۰ روش برای سئو وجود دارد. یکی از موارد مهم که جزء سئوی خارجی است، لینک های اسپم است. در نتیجه باید جلوی ورود این لینک ها به سایت گرفته شود و اگر لینک در سایت وجود داشت باید اقداماتی برای کاهش اسپم اسکور صورت بگیرد. در ادامه مقاله به طور کامل به لینک اسپم و روش های کاهش آن می پردازیم.

اسپم اسکور و کاربرد آن

لینک سازی یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت ها دارد. معمولا لینک سازی به دو صورت داخلی و خارجی انجام می شود. در صورتی که در قسمت هایی از سایت خود به سایت دیگران لینک دهید به آن لینک خارجی می گویند. لینک های خارجی علاوه بر مزایایی که دارد در برخی موارد می تواند برای سایت ها مضر باشد. اسپم اسکور نوعی از لینک های مخرب است که اگر مقدار آن از مقدار مشخص بالاتر رود باعث می شود از طرف گوگل امتیاز منفی دریافت کنید.

اسپم اسکور و کاربرد آن

کاربرد اسپم اسکور

  1. شما می توانید لینک های خود را شناسایی کنید و به بررسی درصد اسپم اسکور آن بپردازید. لینک های اسپم حتما باید بر طرف و حذف شود.
  2. در برخی موارد اسپم اسکور نمی تواند تمامی لینک ها شناسایی کند. در نتیجه باید با فیلتر کردن لینک ها و حذف لینک های اسپمی رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.
  3. همه سایت ها حداقل ۲ لینک اسپم دارند شناسایی این لینک ها مشکل است ولی می توانید با ابزار اسپم اسکور آن را شناسایی کنید.
  4. در طراحی سایت ممکن است فایل هایی را آپلود کنید. این فایل ها ممکن است دارای اسپم باشد در نتیجه توصیه می شود این فابل ها را شناسایی کنید و اقدام به حذف آن کنید.

نکته!

اگر مقدار اسپم اسکور بین ۱تا ۳۰ درصد باشد برای سایت مشکلی ندارد، ۳۰ تا ۶۰ درصد تا حدی مانعی ندارد ولی باید بررسی شود تا بیشتر از این مقدار نشود. زیرا اسپم اسکور های بین ۶۰ تا ۹۰ درصد بسیار مخرب است.


روش کاهش اسپم اسکور

ممکن است حتی با رعایت اصول اسپم اسکور سایت شما دچار لینک های اسپم شود. در نتیجه برای بر طرف کردن آن باید روش های زیر را انجام دهید.

  1. افزایش تعداد صفحات سایت
  2. در هنگام ساخت دامنه از پسوند های pl ، .cc ، .info استفاده نکنید. این پسوند ها مخرب و دارای اسپم هستند.
  3. دامنه های طولانی علاوه بر اینکه سئو سایت را دچار مشکل می کند باعث افزایش اسپم می شود.
  4. فونت های خاص و نا متعارف برای گوگل قابل تشخیص نیست و آن ها را اسپم در نظر می گیرد.
  5. تیترهای h1 نباید بیش از حد طولانی در نظر گرفته شود.
  6. حتما سرچ کنسول را برای سایت خود راه اندازی کنید.
  7. از کلمه کلیدی در متا استفاده کنید اما آن را به صورت لینک قرار ندهید.
  8. از لینک دهی به شبکه های اجتماعی به خصوص لینکدین استفاده کنید.
  9. تبلیغات دو کلیکی اصولا برای سئو مخرب است و بهتر است استفاده نشود.
  10. در نام دامنه نباید از اعداد یا علامت های مختلف استفاده شود.
  11. وجود لینک های خارجی در سایدبار، هدر و یا فوتر سایت
  12. نسبت متن به کد ها
  13. امتیاز MOZ Trust یا MOZ Rank پایین

روش کاهش اسپم اسکور

دلایل افزایش اسپم اسکور چیست؟

برای اینکه اسپم اسکور شما افزایش پیدا نکند باید مواردی که باعث ایجاد آن می شود را بشناسید. وقتی این موارد را شناختید باید سعی کنید آن را در سایت خود استفاده نکنید.

از دامنه نامعتبر استفاده نکنید!

  1. دامنه ای که می سازید نباید طولانی در نظر گرفته شود.
  2. از فونت های غیر معمول نباید استفاده شود.
  3. از پسوند های نامعتبر نباید استفاده شود و توصیه می شود از پسوند com. استفاده کنید.
  4. دامنه ای در نظر بگیرید که در ذهن خواننده جای بگیرد.

حتما از ssl استفاده کنید!

  1. برای افزایش امنیت سایت باید از ssl استفاده شود.
  2. استفاده از ssl مانع از ورود هکر ها به سایت می شود.
  3. ssl را جدی بگیرید زیرا تاثیر آن در کاهش اسپم اسکور بسیار زیاد است.

رعایت اصول لینک سازی

  1. برای بالا بردن سایت نباید به صورت همزمان و در یک زمان مشخص از لینک سازی استفاده کنید.
  2. بک لینک های بی کیفیت را بشناسید و آن ها را حذف کنید.
  3. لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما فرستاده می شود را بررسی کنید.

افزایش تنوع لینک سازی

  1. لینک هایی که در سایت شما قرار دارد تاثیر بسیار زیادی در امتیاز سایت شما و سئو آن دارد.
  2. از لینک های متنوع استفاده کنید و سعی کنید آن ها را در صفحه های مختلف سایت خود قرار دهید.
  3. بک لینک های خود را دامنه محدود دریافت نکنید.
  4. طبق اصول و برنامه مشخص اقدام به گرفتن بک لینک کنید.

سایت های بزرگ با لینک های محدود

  1. سایت هایی که ۲ تا ۳ سال راه اندازی شده اند معمولا دارای مقالات زیادی هستند. در صورتی که این سایت ها تولید محتوا و لینک سازی را محدود کنند اسپم اسکور آن ها افزایش پیدا می کند.
  2. سایت ها از نظر سن دامنه، مقالات و محتویات آن مورد بررسی قرار می گیرند. در نتیجه باید به روز رسانی شوند تا اسپم اسکور آن ها افزایش پیدا نکند.
  3. سایت های بزرگ باید دارای تعداد لینک متناسب با آن باشند.

لینک های nofollo نامناسب

  1. بهتر است تعداد لینک های نوفالو در سایت ۳۰ درصد در نظر گرفته شود.
  2. لینک Dofollow به صورت مستقیم بر سایت ها تاثیر می گذارد و مقدار آن حدود ۷۰ درصد در نظر گرفته می شود.

محتوا های کم و بی کیفیت

یکی از مسائلی که به طور مستقیم بر روی سئو سایت و دریافت لینک های اسپم تاثیرگذار است، محتوا است. محتوا هایی که کم و بی کیفیت نوشته شوند از نظر گوگل مفید نبوده و امتیاز منفی دریافت می کنند. الگوریتم پاندا برای بررسی این مورد طراحی شده است. محتوا اگر کم تر از ۳۰۰ کلمه نوشته شود معمولا امتیاز منفی دارد. امروزه محتوا های مفید و از ۱۰۰۰ کلمه به بالا باعث به دست آوردن امتیاز می شود.

اطلاعات تماس

در تمامی سایت ها لازم است اطلاعات تماس به طور دقیق قرارگیرد. اطلاعات تماس یکی از مواردی است که اگر در سایت وجود نداشته باشد باعث کسب اسپم اسکور می شود.
برای اینکه این مشکل ایجاد نشود باید در صفحه ی اصلی شماره های تماس نوشته شود. همچنین بهتر است صفحه ای با عنوان تماس با ما در سایت قرار گیرد.

پایین بودن لینک داخلی و بالا بودن لینک خارجی

یکی از اصلی ترین موارد در افزایش اسپم اسکور این است که لینک های داخلی و خارجی است. لینک های داخلی که برای سایت خود در نظر می گیرید باید به مقدار کافی در صفحات مختلف سایت قرار گیرد. همچنین باید به این نکته توجه کنید که افزایش ناگهانی لینک های خارجی و کم بودن لینک های داخلی باعث شک گوگل و امتیاز منفی برای شما می شود.

انکر تکست های طولانی

انکر تکست ها به کلماتی گفته می شود که به صورت لینک هستند. در صورتی که طول انکر تکست بالا انتخاب شود از طرف گوگل با عنوان مزرعه لینک شناخته می شود. همین امر باعث افزایش اسپم اسکور خواهد شد. گوگل با دیدن انکر تکست های طولانی سایت به این نتیجه می رسد که به صورت غیر اصولی لینک دریافت کرده اید. در نتیجه امتیاز منفی دریافت می کنید.

دلایل افزایش اسپم اسکور چیست؟

اهمیت اسپم اسکور در سئو سایت ها

  1. بررسی اسپم اسکور این امکان را به شما می دهد که زیر دامنه خود را بررسی کنید و اسپم ها را بشناسید. در نتیجه با این شناخت می توانید اسپم اسکور را کاهش دهید.
  2. دریافت لینک از سایت هایی که اسپم بالایی دارد کار غلطی است. این امر باعث می شود از سمت گوگل امتیاز منفی دریافت کنید.
  3. معمولا بک لینک گرفتن از سایت هایی که اسپم بالایی دارد به ضرر سایت است.

برای تشخیص اسپم بودن سایت ها باید می توانید از ابزار های مختلف استفاده کنید. یکی از این بزار های سایت moz است. برای استفاده از این سایت کافی است پس از ورود نام دامنه ی مورد نظر خود را به طور دقیق در کادر مشخص شده وارد کنید. سپس به صورت آنلاین درصد اسپمی بودن سایت مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج آن نمایش داده می شود.


محاسبه اسپم اسکور

برای به دست آوردن اسپم اسکور رفتار سایت شما با سایت های رقبایتان مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از برنامه هایی که به طور دقیق می توان رتبه و درصد اسپم اسکور هر سایتی را محاسبه کرد، moz است. اگر مواردی که در ماز به صورت ایراد مشخص شده جدی گرفته نشود باعث می شود از سمت گوگل امتیاز منفی دریافت کنید. معمولا مقدار اسپم اسکور به صورت درصد بیان می شود. اسپم اسکور های هر سایت اگر تا ۵ درصد در moz نمایش داده شود ایرادی ندارد اما بیشتر از آن به منزله ی ایراد اساسی است.

سفارش طراحی سایت با کمترین اسپم اسکور

شرکت های مختلفی به طراحی انواع سایت و اپلیکیشن مشغول اند. اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید باید طراحی آن را به دست متخصصین ماهر در این زمینه بسپارید تا وقت و هزینه ای که صرف می کنید به هدر نرود. شرکت طراحی سایت اگر معتبر و با سابقه باشد می داند که از انجام چه اقداماتی باید خودداری کند تا اسپم اسکور آن افزایش پیدا نکند. زیرا افزایش درصد اسپم اسکور باعث می شود سایت شما از طرف گوگل امتیاز منفی دریافت کند. یکی از شرکت های معتبر در طراحی سایت، شرکت آترین فناوران زنده رود است. این شرکت سابقه ی بالایی در ارائه عنوان سایت دارد و با خیال راحت می توانید طراحی سایت خود را به این شرکت بسپارید.


برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

طراحی سایت یکی از روش های پرکاربرد در گسترش کسب و کار به حساب می آید. پس از طراحی سایت لازم است اقدامتی به جهت بهبود رتبه ی آن در گوگل انجام شود. یکی از این اقدامات سئو سایت است. سئو باعث می شود سایت ها در صفحه اول نتایج قرار بگیرند. روش و اصول مختلفی برای سئو سایت وجود دارد. اسپم اسکور یکی از مواردی است که بی توجهی به آن باعث کسب امتیاز منفی می شود. اگر قصد طراحی سایت را دارید باید آن را به دست طراحان ماهر در این زمینه بسپارید تا رتبه اسپم اسکور شما افزایش پیدا نکند. با استفاده از برنامه ماز می توانید درصد اسپم اسکور سایت خود را مشاهده کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی روش کاهش اسپم اسکور و تاثیر آن بر روی سایت ها پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با روش کاهش اسپم اسکور با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید