Local SEO سئو محلی یا

صفر تا صد سئو محلی یا همان Local SEO

مقدمه

طراحی و راه اندازی سایت راهی سریع برای فروش محصول و افزایش مخاطبان به شمار می رود. سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل است. سئو سهم بسیار زیادی در پیشرفت سایت و شناخته شدن آن دارد. یکی از انواع سئو، سئوی محلی است. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحی در رابطه با سئو محلی یا Local SEO خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

فهرست

سئو محلی یا Local SEO چیست؟

نکات مهم در رابطه با سئوی محلی

اهمیت سئو محلی (Local SEO) برای کسب‌وکارها کوچک

اصول و روش استفاده از سئوی محلی

مزایای سئو محلی چیست؟

 بهینه کردن سایت برای موبایل در سئو محلی

سفارش طراحی سایت و سئوی محلی

اسلایدر سئو محلی یا Local SEO چیست؟

راهکارهای افزایش بازدید سئوی محلی

آیا سئوی محلی مخصوص مشاغل خاصی است؟


Local SEO سئو محلی یا

سئو محلی یا Local SEO چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل است. اگه قصد دارید موقعیت مکانی شما در هنگام جست و جو حتما مشخص شود باید از سئوی محلی استفاده کنید. با بهره مندی از سئوی محلی کسب و کار شما به کاربرانی که اطراف آن قرار دارند نشان داده می شود. برای استفاده از سئوی محلی نیاز است تنظیماتی بر روی سایت انجام شود. تمام اقداماتی که برای سئو انجام می شود مانند سئوی محتوا و داخلی باید برای سئوی محلی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن انجام شود. به کمک این ویژگی شما می توانید مثلا با جست و جوی عبارت “شرکت طراحی سایت در اصفهان” از وجود تمامی شرکت های طراحی در این زمینه مطلع شوید. باید بدانید که بهره مندی از سئوی محلی به دیده شدن سایت شما کمک بسیاری می کند. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل بیش از یک سوم کاربران به جست و جوی محلی در آن می پردازند.

نکات مهم در رابطه با سئوی محلی

در سئوی محلی مانند سئوی اصلی سایت باید نکاتی مد نظر قرار گیرد. در ادامه به بررسی نکات مهم سئوی محلی می پردازیم.

۱. سایت خود را طوری طراحی کنید که استفاده از آن به همان اندازه که با لبتاب کاربردی است با موبایل هم باشد. اکثر کاربرانی که به جست و جوی می پردازند برای دستیابی سریع به اطلاعات از تلفن همراه خود استفاده می کنند. در صورتی که سایت شما برای تلفن همان طراحی نشده باشد و بارگذاری آن با سرعت کم انجام شود، مخاطبان بسیاری را از دست خواهید داد.

۲. معمولا اکثر ما قبل از سفارش محصول نظراتی که کاربران در رابطه با آن قرار دادند را میخوانیم. اگر نظرات کاربران درباره ی محصولی منفی باشد اصولا آن را خریداری نمی کنیم.در سئوی محلی نیز باید به نظر کاربران بسیار توجه کرده و در صورت بروز خطا آن را برطرف سازید.

۳. هنگامی که قصد استفاده از سئوی محلی را دارید، نباید از دیگر قسمت های سایت غافل شوید. برای اینکه سایت شما مخاطبان زیادی پیدا کند باید محتوای قرار گرفته شده در آن را به طور کامل بررسی کنید. محتوای جذاب به شما در جذب مخاطبان بیشتر کمک می کند. همچنین اصول سئو به طور کامل باید رعایت شود. مثلا به کارگیری کلمات کلیدی در هر نوع سئویی که مد نظر دارید باید مد نظر قرار گرفته شود.

اهمیت سئو محلی (Local SEO) برای کسب‌ و کارها کوچک

  1. اکثر کسانی که در گوگل جست و جوی محلی می کنند به دنبال پیدا کردن مکانی جدید در نقطه ی جغرافیایی خود هستند. این کار تاثیر زیادی در شناخته شدن کسب و کارهای کوچک می گذارد.
  2. دستیابی به اطلاعات مورد نیاز با سرعت زیادی انجام می شود.
  3. اگر محتوای جذابی داشته باشید و از طراحی گرافیکی سایت به بهترین نحو استفاده کنید، این کار کمک زیادی به جذب مشتری های محلی شما می کند.
  4. هزینه های مربوط به تبلیغات در سئوی محلی کمتر از تبلیغات فیزیکی است.
  5. با ثبت نام و قرار دادن سایت خود در Google place وب سایت شما سریع تر شناخته می شود.
  6. به دلیل ارسال سفارشات با سرعت بالا در جست و جوهای محلی و اعتماد بیشتر مردم به آن ها انجام سئوی محلی برای پیشرفت کسب و کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

سئو محلی یا Local SEO چیست و چه مزایایی دارد؟

اصول و روش استفاده از سئوی محلی

۱. باید نام شهر، کشور و آدرس محل شرکت و یا فروشگاه در وب سایت مشخص شود. در محتوایی که قرار می دهید بهتر است نام شهر و مکان کسب و کارتان نوشته شود و جز کلمات کلیدی باشد.

۲. برای داشتن سئوی محلی کارآمد بهتر است در قسمتی به طور مجزا که معمولا با عنوان صفحه ی درباره ی ما از آن یاد می شود اطلاعات کامل محل قرارگیری شرکت نوشته شود. در صفحه ی تماس با ما نیز بهتر است شماره تلفن، ایمیل شرکت، آدرس شبکه های اینترنتی و… قرار گرفته شود.

۳. برای شناسایی بیشتر سایت در گوگل مپ می توایند از GMB استفاده کنید. GMB مانند پروفایلی است که اطلاعات مختلفی به صورت یکجا درباره ی آن مجموعه در اختیار مخاطبان قرار گرفته می شود.

۴. از برچسب های قرار داده شده برای بهبود سئوی محلی خود استفاده کنید. همچنین بهتر است در این تگ ها اسم شهر و آدرس قرار گیرد.

۵. توضیحات متا تاثیر بسیاری در بهبود عملکرد سئوی محلی دارد. از توضیحات متا به بهترین شکل استفاده کرده و خلاصه ای از کار و مکان قرارگیری کسب و کارتان قرار دهید.

۶. اگر کسب و کارتان در شهرهای مختلف هر استان یا در کل کشور شعبه دارد، باید برای هر کدام از شعبه های آن صفحه ای جداگانه در سایت طراحی کنید.


در صورت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با GMB می توانید به مقاله ی GMB و مزایای آن مراجعه کنید.


مزایای سئو محلی چیست؟

  1. کم بودن هزینه های تبلیغات در سئوی محلی
  2. علاوه بر نشان داده شدن سایت در جست و جوهای محلی در جست و جوی غیر محلی نیز نمایش داده می شود.
  3. کسب و کارهای محلی در رتبه بندی گوگل از اهمیت ویژه ای بر خوردار هستند.
  4. طول عمر و ماندگاری سایت با سئوی محلی بسیار بالا است.
  5. برتری نسبت به رقبای خود در کسب و کار
  6. شناسایی بهتر مشتریان و خدمات رسانی سریع به آن ها که باعث می شود آنان جزو مشتریان ثابت شما قرار گیرند.
  7. افزایش اعتبار و شناخت کسب و کار شما به عنوان یک برند معتبر

 بهینه کردن سایت برای موبایل در سئو محلی

برای طراحی انواع وب سایت به ویژه سایت هایی که برای جست و جوی محلی طراحی می شوند باید از بهینه سازی برای تلفن همراه استفاده کرد. تبلت و تلفن همراه دو ابزاری هستند که به دلیل در دسترس بودن برای جست و جو بیشتر از آن ها استفاده می شود. سرعت لود شدن سایت برای استفاده از آن با موبایل باید بالا باشد. اکثر افرادی که با موبایل جست و جوی محلی می کنند می خواهند اطلاعات سریع در اختیار آنان قرار بگیرد. در نتیجه سرعت بارگیری سایت بسیار مهم است. در صورت سرعت لود پایین کاربران از سایت خارج شده و امتیاز منفی در سئو محسوب می شود.
طبق آمار گوگل ۵۸ درصد از کاربران از موبایل برای دستیابی به اطلاعات استفاده می کنند. طراحی سایت و قرارگیری محتوا در آن باید به نحوی تنظیم شود که علاوه بر اینکه با لبتاب و دسکتاپ به طور واضح و کامل نمایش داده می شود برای موبایل هم به همین صورت باشد.

بهینه کردن سایت برای موبایل در سئو محلی

سفارش طراحی سایت و سئوی محلی

اگر قصد دارید سایتی با توجه به محل قرارگیری کسب و کار خود و کنترل سئوی محلی آن راه اندازی کنید، می توانید طراحی آن را به متخصصان ماهر در شرکت آترین فناوران بسپارید.
شرکت آترین فناوران با سابقه ی بالا در طراحی انواع وب سایت و اپلیکیشن خدمات زیادی به همراه پشتیبانی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شما می توانید با خیال راحت طراحی سایت وردپرسی خود را به دست طراحان ماهر در آترین فناوران بسپارید.


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی طراحی سایت با سئوی محلی می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کرده یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


اسلایدر سئو محلی یا Local SEO چیست؟

هنگامی که در مرورگر خود مطلبی را جست و جو می کنید در برخی از سایت ها بعد از عنوان مقاله تعدادی عکس در رابطه با مقاله نمایش داده می شود. به این کار نمایش اسلایدی گفته می شود. نمایش اسلایدی کمک زیادی به شناخته شدن و رتبه گیری سایت از گوگل می کند. می توانید برای افزایش سئوی محلی به کمک نمایش اسلایدی می توانید عکس هایی متناسب با کسب و کار، شهر و محل قرار گیری شرکت به نمایش بگذارید. این کار جلوه ی سایت و جذابیت آن را بیشتر می کند. عکس هایی که استفاده می کنید بهتر است دارای alt باشد. این کار باعث می شود عده ای با سرچ موضوع کسب و کار شما و دیدن عکس های مربوط به آن به سایت شما وارد شوند.

راهکارهای افزایش بازدید سئوی محلی

  1. در قسمتی از گوگل صفحه ای با عنوان کسب و کار من وجود دارد. بهتر است برای افزایش بازدید سایت در این قسمت اطلاعات شرکت و کسب و کارتان را وارد کنید.
  2. در صفحه ی اصلی سایت خود توضیح مختصری در رابطه با کسب و کارتان و همچنین آدرس کامل و شماره تماس قرار دهید.
  3. قرار دادن صفحه ی گوگل مپ در سایتتان باعث جذب مخاطبان بیشتر و کسب امتیاز از گوگل می شود.
  4. ممکن است محل قرارگیری شما دارای آدرس خاصی باشد. از تگ ها برای شناسایی بهتر آن و دستیابی راحت تر موتورهای جست و جوی گوگل استفاده کنید.
  5. زیر هر عنوان اطلاعاتی نوشته می شود. این اطلاعات در رابطه با مقاله و کسب و کارتان است و می تواند کمک زیادی به شما برای افزایش بازید سایت کند.
  6. در محتواها و استفاده از کلمات کلیدی سایت خود از کلید واژه های محلی پرکاربرد استفاده کنید.
  7. امروزه اکثر مردم در شبکه های اجتماعی عضو هستند. تبلیغات سایت در شبکه های اجتماعی و داشتن صفحه در آن ها کمک زیادی به شناخته شدن سایت و افزایش بازدید آن می کند.

راهکارهای افزایش بازدید سئوی محلی

آیا سئوی محلی مخصوص مشاغل خاصی است؟

باید بدانید که بهره مندی از سئوی محلی و ایجاد سایت هایی با توجه به یک نقطه ی جغرافیایی نه تنها محدود به مشاغل خاصی نمی شود بلکه برای تمام آن ها نیز ضروری است. سئوی محلی باعث افزایش فروش می شود. تمامی مشاغل مانند رستوران ها، سوپر مارکت، آرایشگاه ها، لباس فروشی ها، خشک شویی، مطب پزشک، شرکت ها و… می توانند با داشتن سایت و سئوی محلی فروش و مشتریان خود را چند برابر کنند. پیشرفت سایت وابسته به مدیریت عالی در زمینه های مختلف مانند سئوی محلی مناسب آن است. دقت داشته باشید که طراحی سایت به تنهایی کافی نیست. سایت شما باید به طور روزانه از نظر سئو مورد بررسی قرار گیرد. همچنین مطالب سایت باید به روزرسانی شود. سایت هایی که چند ماه یک بار مطلب و محصولات در آن قرار داده می شود حتی اگر برای مشاغل کوچک باشند توسط موتورهای جست و جوگر گوگل شناسایی نشده و اهمیتی نخواهند داشت.

سخن آخر

سئو محلی یا Local SEO به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به شما کمک می کند تا با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن قرار دارید، کسب و کارتان را به افراد آن منطقه و همچنین در سراسر کشور نمایش دهید. استفاده از سئوی محلی باعث رشد و پیشرفت کسب و کارهای کوچک محلی می شود. سئوی محلی مزایای فراوانی دارد که در این مقاله به طور کامل در رابطه با مزایا و ویژگی های این سیستم توضیح داده شد. برای داشتن سایتی معتبر با سئوی محلی مناسب می توانید طراحی آن را به شرکت آترین فناوران بسپارید. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی در رابطه با سئوی محلی خدمت شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین می توانید سوالات خود را در رابطه با سئوی محلی با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید