طراحی سامانه های اختصاصی

طراحی سامانه های اختصاصی و حرفه ای

مقدمه

امروزه سازمان ها و شرکت های بزرگ همواره به فکر بهره مندی و استفاده از متدهای روز دنیا برای پیشرفت در کسب و کار خود با توجه به گسترش تکنولوژی هستند. یکی از روش های منحصر به فرد بودن سازمان ها که تاثیر بسیاری در پیشرفت آن ها می گذارد، طراحی سامانه های اختصاصی است. در این مقاله به طور کامل توضیحی در رابطه با طراحی سامانه های اختصاصی و ویژگی های آن خدمت شما عزیزان قرار می دهیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

سامانه اختصاصی چیست؟

طراحی سامانه های اختصاصی

مزایای طراحی سامانه های اختصاصی

مراحل طراحی سامانه های تخصصی

سیستم تحت وب چیست؟

طراحی سایت وردپرس بهتر است یا CMS اختصاصی؟


سامانه اختصاصی چیست؟

سامانه اختصاصی چیست؟

طراحی و استفاده از سامانه های اختصاصی کمک زیادی به اتصال بخش های مختلف در سازمان ها و شرکت ها می کند. مدیران و مسئولان هر قسمت می توانند با بهره مندی از سیستم های تخصصی طراحی شده به راحتی بر تمام بخش های آن دسترسی داشته باشند. به دلیل خودکار شدن بخش های مختلف، سازمان ها می توانند عملکرد بهتری ارائه دهند. این کار باعث جذب مشتریان بیشتر و گسترش کسب و کار می شود. برای داشتن سامانه های تخصصی مناسب بهتر است طراحی آن را به دست افراد ماهر در این زمینه سپرده شود.

طراحی سامانه های اختصاصی

سامانه های اختصاصی از اجزای مختلفی تشکیل شده و در آن داده های مختلف رد و بدل می شود. برای داشتن سامانه های اختصاصی مختلف باید از نرم افزار های مربوط به آن استفاده کرد. نرم افزار هایی که مورد استفاده قرار می گیرند باید متناسب با نیاز سازمان طراحی شوند در غیر این صورت کارایی خاصی نخواهند داشت. نرم افزار های این نوع سامانه ها معمولا به دو دسته ی کلی ویندوز و نرم افزار های تحت وب تقسیم می شوند. با توجه به هر برنامه کد و ساختار آن متفاوت است. برای سازمان ها و شرکت های مختلف با توجه به نوع کسب و کار و خدماتی که قرار است ارائه کنند، باید نرم افزار های اختصاصی طراحی شود. طراحی نرم افزار های تخصصی نسبت به نرم افزار های عمومی مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.


شرکت آترین فناوران یکی از شرکت های معتبر در طراحی انواع وب سایت و اپلیکیشن است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کرده یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


طراحی سامانه های اختصاصی

مزایای طراحی سامانه های اختصاصی

  1. راحت تر شدن کارها
  2. افزایش سرعت در انجام کار
  3. طراحی خاص با توجه به معیار های مد نظر شرکت و سازمان. این کار باعث کم شدن هزینه ها و جلوگیری از طراحی بخش های غیر قابل استفاده در نرم افزار می شود.
  4. استفاده از آن بر روی همه ی دستگاه ها. بر خلاف سیستم های دیگر، در سیستم های اختصاصی نیازی نیست کاربر برای بروزرسانی هزینه اضافی پرداخت کند. همچنین استفاده از آن ها بر روی هر نوع سیستم عاملی امکان پذیر است.
  5. بهره مندی از امنیت بالا. به روزرسانی سیستم ها باعث کم شدن امنیت می شود. زیرا در برخی موارد کاربر امکان بروزرسانی آن را با توجه به سیستم خود ندارد. ممکن است به دلیل قدیمی بودن آن امنیت به خطر بیفتند.
  6. شناخت نیاز های مشتریان و حل آن
  7. یافتن نقاط ضعف سازمان و تلاش برای بر طرف کردن آن
  8. شناسایی افراد مختلف با توجه به نیازهای سازمان و استخدام آن ها

مراحل طراحی سامانه های تخصصی

  1. شناسایی کاربران و نیاز آن ها
  2. مشخص شدن قسمت های مختلف عملیاتی
  3. طراحی اولیه از فرم ها و کنترل آن توسط طراحان و برنامه نویسان
  4. مشخص کردن کارها و زمان بندی رسیدگی به هر بخش
  5. آزمایش موارد طراحی شده و رفع خطاهای آن
  6. کنترل کیفیت پروژه ها و بروزرسانی آن در صورت نیاز

سیستم تحت وب چیست؟

استفاده از نرم افزاری که در قسمت قبل به طور مفصل درباره ی آن توضیح داده شد، بدون اینترنت امکان پذیر است. اما نرم افزار های تحت وب همان طور که از نام آن ها مشخص است، برای دسترسی به آن حتما باید سیستم به اینترنت متصل باشد. این نرم افزارها بر روی هر نوع سیستمی قابل اجرا هستند و هزینه های استفاده از آن ها به مراتب از نرم افزار های دیگر کمتر است.

مزایای سیستم های تحت وب

  1. افزایش سرعت در کارهای اداری
  2. مدیریت بهتر کار
  3. نگهداری انواع داده ها
  4. امنیت بالا
  5. توانایی رفع خطای ایجاد شده با سرعت بالا

سیستم تحت وب چیست؟

طراحی سایت وردپرس بهتر است یا CMS اختصاصی؟

داشتن cms اختصاصی تاثیر زیادی در افزایش امنیت و بالا رفتن سرعت آن دارد. سایت های وردپرسی معمولا هزینه های کمتر نسبت به طراحی cms تخصصی دارند و طراحی آن در زمان کمتری صورت می گیرد.
سیستم وردپرس نزد طراحان سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی به سرعت قابل پیگیری است. نمی توان به طور قطعی گفت که طراحی سایت وردپرس بهتر است یا CMS اختصاصی به این دلیل که هر کدام دارای نکات مثبت و منفی هستند. برای بهره مندی از این سیستم ها باید نوع سایت یا شرکتی که قرار است سیستم برای آن طراحی شود مورد بررسی قرار گیرد.
برای سایت های اینترنتی فروشگاهی خیلی بزرگ و سایت های دولتی بهتر است از cms اختصاصی استفاده شده و بر خلاف آن برای سایت های خبری و شرکتی طراحی با وردپرس صورت می گیرد.

سخن آخر

شرکت و سازمان های بزرگ برای پیشرفت در کار خود نیاز دارند از نرم افزار های طراحی سامانه های اختصاصی کمک بگیرند. مدیران شرکت ها با استفاده از این سیستم می توانند بر عملکرد کارمندان و مشتریان تسلط داشته باشند. همچنین در صورت بروز مشکل آن را به سرعت رفع کنند. طراحی این سیستم دارای مراحل پیچیده و خاصی است که فقط توسط افراد ماهر در این زمینه امکان پذیر است. طراحی سامانه های اختصاصی مزایای بسیاری را به همراه دارد که در این مقاله درباره ی آن توضیح داده شد. امیدواریم از خواند این مقاله لذت برده و در صورت داشتن سوال حتما آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید