طراحی سیستم های یکپارچه

طراحی سیستم های یکپارچه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مقدمه

با پیشرفته شدن جوامع امروزی بهره مندی از روش های قدیمی برای گسترش کسب و کارها اهمیت چندانی ندارد. امروزه با وجود سیستم های مختلف علاوه بر راحت تر شدن روند کاری در هزینه ها نیز صرفه جویی می شود. یکی از سیستم های پرکاربرد برای گسترش و پیشرفت شرکت و سازمان های بزرگ طراحی و استفاده از سیستم های یکپارچه است. مدیریت سیستم های یکپارچه علاوه بر طراحی آن موردی است که حتما باید به آن توجه شود. در این مقاله قصد داریم توضیحی در رابطه با طراحی سیستم های یکپارچه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست

طراحی سیستم یکپارچه به چه معناست؟

اهداف طراحی سیستم های یکپاچه

مزایا و معایب داشتن سیستم یکپارچه

سیستم مدیریت یکپارچه IMS

اجرای سیستم مدیریت یکپارچه

قسمت های مختلف سیستم طراحی و مدیریت یکپارچه


طراحی سیستم های یکپارچه به چه معناست؟

طراحی سیستم یکپارچه به چه معناست؟

طراحی سیستم های یکپارچه به معنای قرار گرفتن چند سیستم و مجموعه ی کوچک است که زیر سیستم یک مجموعه ی بزرگتر قرار می گیرند. معمولا در شرکت ها و سازمان های بزرگی که از سیستم طراحی یکپارچه استفاده می کنند، عملکرد مجموعه بهبود یافته و بازدهی کار بیشتر شده است. با طراحی سیستم های یکپارچه مناسب این امکان در اختیار شرکت و سازمان های مختلف قرار می گیرد تا روند خدماتی خود را سریع تر و بهتر انجام دهند. علاوه بر طراحی، مدیریت این نوع سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است که در ادامه ی این مقاله به طور کامل به توضیح آن می پردازیم.

اهداف طراحی سیستم های یکپارچه

به دلیل اتوماتیک بودن سیستم های طراحی یکپارچه، دیگر نیازی نیست که شرکت های کوچک که زیر مجموعه شرکت های بزرگ قرار می گیرند وقت زیادی را برای قرار دادن اطلاعات فناوری به صورت دستی برای شرکت های بزرگ صرف کنند.
از اهداف اصلی این سیستم می توان به افزایش سرعت در انتقال اطلاعات و کم شدن روند و هزینه های عملیاتی در سیستم اشاره کرد.
طراحی و داشتن سیستم های یکپارچه این امکان را در اختیار شرکت ها قرار داده تا در جریان موجودی مواد اولیه خود قرار گیرند. مشتریان نیز می توانند محصولات مورد نیاز خود را از این طریق پیگیری کنند. برای بهبود عملکرد در کسب و کار مدیران باید روی آن تسلط کافی داشته و از فرایند کاری اطلاعات داشته باشند. به این ترتیب بهره مندی از این سیستم کمک زیادی به مدیران شرکت ها در این خصوص می کند.
طراحی سیستم یکپارچه ی مناسب کار هر کسی نیست. برای طراحی و داشتن یک سیستم یکپارچه ابتدا باید اهداف اصلی سازمان، نیاز های آن و اینکه قرار است سیستم یکپارچه برای کدام بخش مورد استفاده قرار گیرد شناسایی شود.

مزایا و معایب داشتن سیستم یکپارچه

مزایا

  1. افزایش درآمد و سود شرکت ها
  2. پیگیری راحت و سریع تر مدیران از وضعیت شرکت
  3. کاهش هزینه های اضافی
  4. جلب اعتماد و رضایت بیشتر مشتری

معایب

  1. مشکلات بوجود آمده در امنیت سیستم
  2. بالا بودن هزینه های طراحی این نوع سیستم
  3. نصب و به روز رسانی پیچیده و نیاز به نیروی متخصص

سیستم مدیریت یکپارچه IMS

IMS یا به عبارتی Integrated Management System به معنای سیستم مدیریت یکپارچه است. IMS یک سیستم یکتا برای مدیریت و یکپارچه سازی چند سیستم که زیرمجموعه آن قرار می گیرند، به حساب می آید. با استفاده از این سیستم می توان تمام سیستم های زیر مجموعه ی آن را به طور همزمان مدیریت و روند عملیاتی را کنترل کرد. معمولا اکثر شرکت ها برای خود سیستم هایی دارند که با آن کسب و کارشان را اداره می کنند. بیشتر این سیستم ها تاثیر مثبتی بر روند عملیاتی وب سایت آن ها می گذارد. مدیریت سیستم های یکپارچه کمک بسیار زیادی به یکدست کردن عملکرد و پیشرفت کلی سازمان می کند.

انواع مدیریت یکپارچه سیستم

  • EAI: یکپارچه کردن برنامه های سازمان
  • DI: یکپارچه کردن داده های سازمان
  • EDI: تبادل الکترونیکی اسناد ضروری

مزایای سیستم مدیریت یکپارچه IMS

  1. انجام ندادن کارهای تکراری
  2. صرفه جویی در وقت
  3. کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی کاری
  4. جلوگیری از سردرگمی در زمان حسابرسی

سیستم مدیریت یکپارچه IMS


اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه کار و درآمد زایی در فضای مجازی هستید، می توانید با کارشناسان شرکت آترین فناوران در این زمینه گفت و گو کنید.


اجرای سیستم مدیریت یکپارچه

۱.تشکیل کلاس های آموزشی برای مدیران و سهامداران شرکت ها به جهت کسب اطلاعات و اموزش در زمینه ی سیستم های مدیریتی جدید برای یکپارچه سازی سیستم.

۲.شناسایی نحوه منطبق شدن سیستم و دانستن موارد لازم با توجه به IMS شرکت.

۳. ثبت عملیات با در نظر گرفتن استانداردها

۴.اجرای فرایند های ثبت شده

۵.قرار دادن آموزش های لازم برای افرادی که در سازمان مشغول به فعالیت هستند.

۶.برگزاری جلسات مختلف در خصوص یکپارچه سازی سیستم و بهبود مشکلات بوجود آمده در آن

۷.پیگیری و بررسی های دقیق به جهت ثبت مجوز رسمی نهایی

قسمت های مختلف سیستم طراحی و مدیریت یکپارچه

سیستم طراحی و مدیریت یکپارچه از اجزای مختلفی تشکیل شده است از نمونه های آن می توان به مدیریت خدمات و محصولات، مدیریت انبار، پیگیری های مالیاتی، مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت سیستم فروشگاهی و مدیریت محتوا اشاره کرد.

مدیریت محتوا

یکی از بخش های سیستم طراحی و مدیریت یکپارچه مدیریت محتوا است. این سیستم کمک زیادی به بهبود سایت های شرکتی برای مدیریت محتوای سایت بدون نیاز به استفاده از کد های پیچیده ی برنامه نویسی می کند. به کارگیری این سیستم کمک زیادی به پیشرفت و بهبود سایت شما می کند. همچنین می توانید به کمک آن برای منحصر به فرد شدن سایت شرکتی خود استفاده کنید.

اجزای سیستم طراحی و مدیریت یکپارچه

سخن آخر

یکی از راه های پیشرفت در کسب و کار طراحی سیستم های یکپارچه است. IMS یا همان سیستم طراحی یکپارچه به معنای قرار گرفتن چند مجموعه کوچک به عنوان زیر مجموعه ی یک سازمان و شرکت بزرگ است. داشتن این نوع سیستم کمک زیادی به مدیران و سهامداران شرکت برای بهبود عملکرد در کسب و کار می کند. به کارگیری این سیستم مزایا و معایبی دارد و استفاده از آن نیازمند دانش کافی در این زمینه است. علاوه بر طراحی مناسب این سیستم باید نحوه ی صحیح مدیریتی آن مورد بررسی قرار گرفته شود. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی در رابطه با مدیریت سیستم های یکپارچه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم که از مطالب ارائه شده لذت برده باشید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید