نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

طراحی و برنامه نویسی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

مقدمه

برای افزایش فروش کسب و کار ها نیاز است بازاریابی برای محصولات و خدمات انجام شود. امروزه با وجود اینترنت بازریابی در این فضا موثر تر است. اما با افزایش آن فقط در صورتی کسب و کار ها رونق می گیرند که ایده های خلاقانه داشته باشند و بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. اگر بازاریابی به روش گذشته انجام شود، وقت زیادی لازم دارد ولی امروزه با وجود تکنولوژی های نوین این کار با استفاده از نرم افزار های بازاریابی راحت تر انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست

اتوماسیون بازاریابی چیست و چه کاربردی دارد؟

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

بررسی عملکرد اتوماسیون های بازاریابی

اقدامات لازم برای برای ایجاد استراتژی های اتوماسیون بازاریابی

سفارش طراحی و برنامه نویسی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی


اتوماسیون بازاریابی چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه بازاریابی در دنیای دیجیتالی امروزی راحت تر و با سرعت بیشتر انجام شود؛ باید از نرم افزار هایی متناسب با آن استفاده شود. تنها راه افزایش بازدهی در بازاریابی داشتن ایده های خلاقانه است. باید بدانید که بدون مهارت و تجربه این کار امکان پذیر نیست. معمولا بازاریابی با استفاده از اقداماتی مانند ارسال ایمیل، پیامک، تبلیغ در شبکه های اجتماعی، تبلیغ در رسانه های مختلف و… انجام می شود اما این روش های تکراری در برخی مواقع اگر از حد معقول بیشتر شود، باعث سردرگمی مخاطب می شود. استفاده از اتوماسیون بازاریابی کمک می کند تا با انجام فرایند های بازاریابی به صورت خودکار مشتریان بالقوه شناسایی شوند. شناسایی مشتریان و بررسی عملکرد آن ها باعث انجام فرایند بازاریابی به بهترین و موثرترین نحو می شود. در صورتی که اقدامات لازم به درستی انجام شود، بدون صرف وقت زیاد بازاریابی به فروش منجر می شود.

کاربرد اتوماسیون بازاریابی

  1. کاهش خطاهایی که ممکن است از جهت بازاریاب انجام شود.
  2. کمک به بازاریابی آسان تر همراه با بازدهی بالا
  3. جلوگیری از انجام کارهای تکراری
  4. انجام اقدامات مهم مانند برنامه ریزی و طراحی، توسعه هدف، انجام تحقیقات، ایجاد ثبات برند، اندازه گیری KPI و…
  5. ایجاد هدف و دسته بندی کار های مختلف
  6. فروش محصولاتی که با یکدیگر در ارتباط هستند.
  7. شناخت مشتری و استفاده از روش هایی برای نگهداری آن
  8. ایجاد پروفایل مخصوص برای مشتریان و بررسی نیاز آن ها
  9. درک بهتر مشتریان
  10. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی می توانید استراتژی های پیچیده انجام دهید.
  11. افزایش سطح کارایی در قسمت های مختلف شرکت و سازمان ها

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

برای انجام فرایند های بازاریابی نرم افزار های مختلفی طراحی شده که می توانید با استفاده از آن روند کاری خود را بهبود ببخشید.

نحوه ی عملکرد نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی

  1. در ابتدا باید با طراحی سایت، ساخت اپلیکیشن و… اطلاعات مورد نیاز در رابطه با مشتریان را به دست آورید.
  2. پس از آن باید اقدام به جمع آوری اطلاعات مفید و مهم کنید.
  3. برای مشتریان احتمالی خود هدف گذاری کنید.
  4. از ایمیل، طراحی سایت، تبلیغات و… برای ارائه تجربیات خود استفاده کنید.
  5. برنامه ریزی ها در اتوماسیون بازاریابی به صورت خودکار انجام می شود.
  6. در مرحله ی آخر باید تجزیه و تحلیل و همچنین پیگیری نتایج کار انجام شود.

ابزار های مختلف اتوماسیون بازاریابی

  1. سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند که ارتباط با مشتری و شناخت عملکرد آن ها راحت تر و با سرعت بیشتر انجام شود.
  2. اتوماسیون های فروش امکان مدیریت موارد مختلف را راحت تر ایجاد می کند.
  3. از طریق ایمیب امکان بازاریابی وجود دارد و به ارسال فرم های مختلف برای مشتریان انجام می شود.
  4. با استفاده از شبکه های مختلف اجتماعی و فعالیت موثر در آن ها می توانید بازاریابی درستی انجام دهید.
  5. استفاده از این نرم افزار ها کمک می کند که استفاده از نیروی انسانی کاهش پیدا کند.
  6. خودکار سازی استفاده از سرنخ های موجود
  7. قیمت گذاری به صورت خودکار و کاهش خطا
  8. اصلاح فرایند ها و تبلیغات دیجیتالی مختلف
  9. برنامه ریزی مناسب و انجام اقدامات مختلف در زمینه ی بازاریابی بدون از دست رفتن وقت

روش استفاده از ایمیل در اتوماسیون بازاریابی

ارسال ایمیل و تولید سرنخ های مختلف برای فروش از رایج ترین نرم افزار های مورد استفاده در قسمت اتوماسیون بازاریابی به شمار می رود. نکته ی جالبی که خوب است بدانید این است که ارسال ایمیل برای بازاریابی هنوز هم یکی از ابزار های موثر به شمار می رود. شاید با خود تصور کنید که نرم افزار های دیگری مانند تلگرام، اینستاگرام و… مناسب ترین راه برای بازاریابی است. اما باید بگوییم که به دلیل اینکه همه ی افراد حتما برای خود اکانت ایمیل دارند و صندوق دریافت پیام ها هر چند وقت یکبار به روز رسانی می شود امکان استفاده و تاثیر بیشتری دارد. استفاده از ایمیل در اتوماسیون بازاریابی روش های مختلفی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. ارسال پیام های مختلف مثلا به عنوان خوش آمدگویی
  2. پیشنهادات و نشان دادن محصولات بر اساس سلیقه و انتخاب مشتری
  3. یادآوری های مربوط به تکمیل سبد خرید
  4. هدف گیری دوباره ی کاربران برای استفاده دوباره از محصولات

ارسال ایمیل می تواند دستیابی به سر نخ های فروش را راحت تر سازد. پرورش مؤثر سرنخ های فروش، باعث رشد و بهبود ۵۰ درصدی کاربرانی که قصد خرید دارند، باعث کمتر شدن ۳۳ درصدی هزینه ها می شود. همچنین سرنخ‌های پرورش یافته، نسبت به باقی مشتریان، خرید هایی با حجم بیشتری انجام می دهند.

روش استفاده از ایمیل در اتوماسیون بازاریابی

مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

استفاده از نرم افزار های اتوماسیون های بازاریابی مزایای مختلفی مانند پرورش لید، جذب مشتری، فروش محصولات مکمل و… را به دنیال دارد. البته به جز موارد مطرح شده این نرم افزار مزایای دیگر هم دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

۱. افزایش نرخ تبدیل

در اتوماسیون های بازاریابی شناخت دقیق تر و هدف گذاری بهتری از عملکرد و رفتار مخاطب صورت می گیرد. در نتیجه این کار به فروش بیشتر کمک می کند.

۲. جلوگیری از هدر رفتن وقت در کمپین ها

برخی کمپین ها عملا بی فایده هستند. در نتیجه باید از تصمیم گیری بر اساس شواهد بپرهیزید و از داده و اطلاعات سیستم های crm استفاده کنید. از اطلاعات دقیق و تصمیمات درست در کمپین ها استفاده کنید تا وقت به هدر نرود و کار ها با سرعت بیشتر انجام شود.

۳. مرتب بودن فعالیت بازاریابی

مرتب سازی معاملات و هم تراز کردن فعالیت های مرتبط با یکدیگر. همچنین در این نوع اتوماسیون ها فعالیت ها با یکدیگر به طور کامل در ارتباط هستند.

۴. بهبود عملکرد کارکنان

با استفاده از این روش ها از انجام کار های تکراری جلوگیری می شود. در نتیجه هر فرد موقعیت بهتری در جایگاه شغلی که دارد به دست می آورد.

۵. بهبود درآمد و افزایش آن

با استفاده از اتوماسیون بازاریابی شما می توانید به راحتی با انجام اقداماتی به افزایش درآمد شرکت کمک کنید. از نمونه اقدامات لازم برای این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بهینه سازی هزینه هایی که برای بازریابی نیاز است.
  2. تولید لید هایی که شرایط ویژه ای دارند.
  3. شناخت مخاطبان اصلی و انجام اقداماتی برای افزایش رضایت آن ها
  4. پیش بینی درآمد آینده با استفاده از اتوماسیون های بازاریابی
  5. بررسی و میزان اثرگذاری بخش های مختلف بازاریابی در مرحله خرید
  6. شناسایی و بررسی موثر ترین کمپین ها
  7. هدایت مشتریانی که امکان خرید و دائمی شدن آن ها وجود دارد.

۶. حفظ مشتری

باید بدانید هر زمانی که لید به مشتری تبدیل شود، بازاریابی تمام نمی شود. به همان میزان که جذب مشتری اهمیت دارد حفظ آن نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اتوماسیون های بازاریابی هم از برنامه ها و روش های مختلفی استفاده می کند تا با آن مشتریان حفظ شوند. همچنین با کمک گرفتن از اتوماسیون های مدیریت مشتری رابطه ی بهتری میان بخش های مختلف ایجاد می شود که تاثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد می گذارد.

مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

بررسی عملکرد اتوماسیون های بازاریابی

اگر بخواهیم بهترین حالت را در نظر بگیریم باید بگوییم اتوماسیون های بازاریابی ترکیبی از استراتژی و نرم افزار است. در نتیجه شما می توانید با استفاده از تولید محتوا به صورت منحصر به فرد مشتریان فعلی را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. مشتریان باید در جریان قسمت های مختلف کار و عملکرد بازاریابی قرار بگیرند. امروزه با استفاده از این روش دیگر مشتریان در انتهای قیف فروش قرار نمی گیرند و آن ها را معمولا در چرخه ی اصلی کار قرار می دهند. این کار علاوه بر افزایش راندمان کاری باعث افزایش رضایت مشتریان شما می شود.
باید بدانید که امکان بر طرف کردن هر نوع مشکلی در چرخه ی بازاریابی وجود ندارد و نمی توان لید جدید ایجاد کرد. تولید سرنخ، ارسال ایمیل به صورت خودکار و در نهایت اعلام امادگی مشتری برای خرید باعث ایجاد بهم ریختگی در عملکرد قسمت های مختلف اتوماسیون بازاریابی می شود.

اقدامات لازم برای ایجاد استراتژی های اتوماسیون بازاریابی

۱. مشخص کردن اهداف

قبل از انجام هر کاری لازم است هدف خود را از آن مشخص کنید. در بازریابی نیز باید بدانید اتوماسیون بازاریابی چیست و چه اقداماتی لازم است برای پیدا کردن سرنخ ها انجام شود. هر کدام از اهدافی مه دارید استراتژی خاصی برای انجام آن وجود دارد که حتما باید بررسی شود. در نتیجه نمی توان از اهمیت تعیین هدف چشم پوشی کرد.

۲. مشخص کردن بازار هدف

پس از اینکه هدف خود را مشخص کردید باید مشتریان خود را بشناسید و بازار هدف را به درستی انتخاب کنید. توصیه می شود وقت خود را صرف افرادی کنید که در مرحله ی مشخصی قرار دارند. مثلا در صورتی که سرنخ های فروش خود را به خوبی شناختید اما قصد دارید کاربران بیشتری به مشتری بالقوه تبدیل شود باید زمان و انرژی خود را روی قسمت‌های میانی و پایین قیف تبدیل صرف کنید.

۳. ترسیم جریان عملکردی کاربر

در این قسمت به بررسی و ترسیم راهکار هایی که کاربر باید انجام دهد می پردازید. برخی مشتریان برای اینکه اقدامی انجام دهند نیازمند اطلاعات بیشتری هستند. باید توجه کنید که این اطلاعات نباید خیلی سریع یا خیلی کند در دسترس آن ها قرار گیرد و باید با یک استراتژی مشخص این اقدامات صورت گیرد. در نتیجه مرحله ای است که نیازمند دقت بالا در هنگام انجام آن است.

۴. رتبه بندی سر نخ های فروش

کیفیت سرنخ هایی که برای فروش وجود دارد متفاوت است. در لیستی که جمع آوری می کنید ممکن است برخی افراد در حال خرید و برخی دیگر برای خرید مردد هستند. در نتیجه ارسال برخی پیام ها برای این اشخاص نه تنها به خرید زودتر آن ها کمک نمی کند، ممکن است باعث پشیمان شدن آن ها شود. با امتیاز دهی به سرنخ های موجود می توانید به راحتی کاربران خود را که نیاز به دریافت پیام دارند انتخاب کنید.

سفارش طراحی و برنامه نویسی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی

امروزه شرکت های مختلفی در ایران به طراحی انواع نرم افزار ها مشغول اند. اگر شما هم برای کسب و کار خود قصد دارید از نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید می توانید آن ها را به صورت مستقیم از شرکت های معتبر خریداری کنید. همچنین برخی شرکت ها این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند تا بتوانند قابلیت های مختلف به نرم افزار های خود اضافه کنند. اگر شما هم قصد خرید نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی را دارید پیشنهاد می کنیم آن را از شرکت های معتبر در این زمنیه خریداری کنید. یکی از این شرکت های معتبر که سابقه ی بالایی در طراحی انواع نرم افزار ها دارد، شرکت آترین فناوران زنده رود است. شما می توانید با ورود به سایت آترین فناوران نمونه کار های این شرکت را مشاهده کنید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی نرم افزار را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن:

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

برای اینکه بازاریابی در دنیای دیجیتالی امروزی راحت تر و با سرعت بیشتر انجام شود؛ باید از نرم افزار هایی متناسب با آن استفاده شود. تنها راه افزایش بازدهی در بازاریابی داشتن ایده های خلاقانه است. استفاده از نرم افزار های مختلف در اتوماسیون بازریابی به شما این امکان را می دهد که بتوانید راحت و سریع تر به بهبود کسب و کار خود کمک کنید و بازدهی کار شما فروش شما افزایش پیدا کن. امروزه با استفاده از نرم افزار های اتوماسیون بازاریابی به دلیل انجان آن به صورت خودکار مراحل بازاریابی با دقت بیشتر و انجام خطاهای کمتر رو به رو است. در این مقاله به طور کامل به بررسی نرم افزار اتوماسیون بازاریابی پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید