نرم افزار اتوماسیون کسب و کار

طراحی و برنامه نویسی نرم افزار اتوماسیون کسب و کار و مدیریت فرآیندها

مقدمه

یکی از انواع نرم افزار های پرکاربرد که از آن در ادارات و سازمان ها استفاده می شود، نرم افزار اتوماسیون کسب و کار است. از این فناوری برای اجرای وظایف یا کارهای تکرار شونده در یک سازمان و اداره استفاده می شود. فرآیند های مختلفی در کسب و کار استفاده می شود که از این فرایند ها می توان به صدور سفارش خرید مشتری، تایید درخواست وام، تکمیل ورود داده‌ها، حضور کارمند جدید، خدمات مالی و… اشاره کرد. در صورتی که از نرم افزار های اتوماسیون اداری استفاده شود، دیگر نیازی به تلف کردن وقت برای انجام این کار ها نیست. در نتیجه خیلی راحت و به صورت خودکار این مراحل طی می شود. امروزه به دلیل مزایایی که این نرم افزار ها دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی نرم افزار اتوماسیون کسب و کار بپردازیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

فهرست

اتوماسیون کسب و کار چیست؟

مزیت های خودکار شدن نرم افزار های کسب و کار

تفاوت اتوماسیون کسب و کار با مدیریت فرآیند

نکات مهم در رابطه با نرم افزار کسب و کار

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری و تاثیر آن بر کارایی تیم

سفارش طراحی نرم افزار اتوماسیون کسب و کار


اتوماسیون کسب و کار چیست؟

Business Process Automation  یا به اختصار BPA به نرم افزار هایی می گویند که از آن ها در قسمت های مختلف سازمان و ادارات استفاده می کنند. وظیفه ی اتوماسیون کسب و کار صدور سفارش خرید مشتری، تایید درخواست وام، تکمیل ورود داده‌ها، حضور کارمند جدید، خدمات مالی و… است. در نتیجه با استفاده از این برنامه ها علاوه بر اینکه سرعت در کار افزایش پیدا می کند، دیگر نیازی به کاغذ بازی های اداری نیست زیرا تمامی اقدامات در بستر این نرم افزار به صورت خودکار انجام می شود.

اتوماسیون کسب و کار چیست؟

اهمیت اتوماسیون های کسب و کار

مدیران شرکت ها و سازمان ها به دنبال کاهش هزینه های سازمان و اجرای کار ها با سرعت بالا هستند. در نتیجه استفاده از این نرم افزار ها می تواند تاثیر مثبتی بر روند فعالیت همه ی قسمت ها ایجاد کند. این نرم افزار ها دارای راه حل هایی برای ایجاد یکپارچگی میان بخش های مختلف هستند. استفاده از نرم افزار های اتوماسیون کسب و کار مانع از ایجاد بی نظمی می شود. در صورتی که از این نرم افزار ها استفاده نشود، ممکن است در برخی قسمت های ادارات کارمندان از انجام کار سرپیچی کنند. مدیر نیز از این مشکلات آگاه نمی شود و روند کار در کل سازمان دچار مشکل می شود.

مزیت های خودکار شدن نرم افزار های کسب و کار

برای اینکه فرایند ها در کسب و کار زودتر انجام شود، باید از نرم افزار و فناوری های روز استفاده شود. با این کار سرعت انجام کار ها بیشتر می شود و مدیران می توانند بر نحوه ی انجام آن تسلط پیدا کنند. از مزیت های خودکار شدن نرم افزار های کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. کسب و کار هایی که نیاز دارند در کار خود پیشرفت و تحول ایجاد کنند می توانند از نرم افزار های اتوماسیون کسب و کار استفاده کنند.
  2. وظایف هر فرد به صورت مشخص و واضح قرار می گیرد و باید هر فرد عملکرد درستی در کار داشته باشد.
  3. استفاده از این نرم افزاره ها کمک می کند تا فرایند ها به هترین شکل انجام شود. انجام درست و مناسب فرآیند ها باعث می شود نیاز مشتری شناخته و بر طرف شود.
  4. کیفیت کار ها افزایش پیدا می کند.
  5. رعایت استاندارد ها و انجام کار هایی که مشتری به آن نیاز دارد باعث برتری شما نسبت به رقبایتان می شود.
  6. اینکه فرایند های عملیاتی در شرکت ها و خروجی آن ها استاندارد انجام شود باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطب نسبت به برند می شود.
  7. استفاده از اتوماسیون کسب و کار موجب کاهش خطای نظارتی، سریع تر شدن عملیات، گرفتن تصمیمات آگاهانه و درست، حذف روش های قدیمی و… می شود.
  8. در هنگام استخدام فرد در ادارات با استفاده از نرم افزار اداری دیگر نیازی به پر کردن ورق های مختلف نیست. تمامی این فعالیت ها با ورود به اتوماسیون و پر کردن فرم ها در آنجا انجام می شود.
  9. برای خرید کافی است افراد فرم پر کنند و پس از بررسی آن روند خرید انجام شود.
  10. ارائه ی تجربیات دقیق و بهتر به مشتریان
  11. دسته بندی و فراهم کردن سوابق قابل بازرسی
  12. کاهش هزینه ها

تفاوت اتوماسیون کسب و کار با مدیریت فرآیند

مدیریت فرایند کسب و کار (BPM)، باعث ایجاد همکاری بین تیم های تجاری و فناوری اطلاعات برای مدل سازی، تجزیه و بهینه سازی فرایند ها برای رسیدن به اهداف می شود. این فرایند باید به صورت مداوم انجام شود تا کار به نتیجه برسد. هدف BPM و BPA بهبود کارایی، کاهش هزینه و خطاها به منظور ارائه محصولات و خدمات بهتر به مشتریان است. این دو سیستم شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. اما باید بدانید برای دستیابی به هر کدام آن روش های مختلفی پیش روی مدیران است. BPM دید وسیعی از سازمان در اختیار شما قرار می دهد. در صورتی که BPA برای بهبود فرایند های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. این دو سیستم می توانند به صورت جدا با یکدیگر کار کنند. پیشنهاد می شود برای عملکرد بهتر در سازمان ها حتما از این دو سیستم به طور همزمان استفاده شود.

نکات مهم در رابطه با نرم افزار کسب و کار

قبل از اینکه برای کسب و کار خود از این نوع اتوماسیون ها استفاده کنید، باید نکاتی مورد توجه شما قرار گیرد. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

  1. زمان کافی برای آموزش کارکنان باید در نظر گرفته شود.
  2. تلاش برای رسیدن به ROI خوب و مناسب
  3. در صورتی که اهداف مشخص شود، در زمان صرفه جویی می شود.
  4. نتایج به مرور زمان مشخص می شود.
  5. همه باید وظایف خود را بشناسند و به درستی به آن عمل کنند.

نکات مهم در رابطه با نرم افزار کسب و کار

استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری و تاثیر آن بر کارایی تیم

برای افزایش بازدهی و کارایی تیمی باید از نرم افزار های اتوماسیون کسب و کار استفاده شود. افراد ممکن است در برخی مواقع کار های روتین و تکراری انجام دهند که با سطح دانش مغایرت داشته است. در نتیجه برای اینکه از انجام کار های روتین روزمره کم شود و سطح هر فرد در کاری که انجام می دهد بالا تر رود باید از سیستم توماسیون اداری استفاده شود. با این کار رضایتی که افراد از شغل خود دارند بیشتر می شود. روحیه ای که در تیم ایجاد می شود به صورت مستقیم بر روی بازدهی تاثیر گذار است. استفاده از نرم افزار های اتوماسیون اداری کمک می کند که مشتری و مدیر شرکت بتواند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

بخش های مورد نیاز برای استفاده از نرم افزاز های اتوماسیون کسب و کار

  1. استفاده از نرم افزار های اتوماسیون کسب و کار برای استخدام افراد
  2. بررسی عملکرد قسمت های مختلف سازمان به خصوص منابع انسانی
  3. استفاده از نرم افزار های برای ثبت نام دانشجویان
  4. مناسب برای مدیریت اسناد
  5. استفاده برای حضور و غیاب
  6. مناسب برای نوبت دهی
  7. ثبت سفارش درخواست ها و خرید مشتریان

سفارش طراحی نرم افزار اتوماسیون کسب و کار

نرم افزار های مختلفی برای استفاده از اتوماسیون کسب و کار وجود دارد. شما می توانید بهترین نرم افزار در این زمینه را خریداری کنید. همچنین می توانید برای افزودن امکانات مختلف از شرکت های معتبر نرم افزاری بخواهید که این نرم افزار را برای شما طراحی کنند. امروزه به دلیل وجود فناوری های نوین باید از نرم افزار ها استفاده شود. زیرا به دلیل گسترش کسب و کار ها دیگر مدیریت و بررسی عملکرد قسمت های ختلف با روش های قدیمی امکان پذیر نیست. یکی از شرکت های معتبر نرم افزاری که می توانید به راحتی نرم افزار مورد خود را به آن ها سفارش دهید، شرکت آترین فناوران زنده رود است. شما می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کنید و نمونه کار های این شرکت را مشاهده کنید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی نرم افزار را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن:

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سفارش طراحی نرم افزار اتوماسیون کسب و کار

سخن آخر

از نرم افزار اتوماسیون کسب و کار برای اجرای وظایف یا کارهای تکرار شونده در یک سازمان و اداره استفاده می شود. مدیران باید برای سفارش خرید مشتری، تایید درخواست وام، تکمیل ورود داده ها، حضور کارمند جدید، خدمات مالی و… اشاره کرد. در صورتی که از نرم افزار های اتوماسیون اداری و… از این نرم افزار ها استفاده کنند. زیرا با این کار علاوه بر موارد مطرح شده بازدهی بیشتر می شود. همچنین مدیر می تواند بر بخش های مختلف کار تسلط پیدا کند. با توجه به اینکه فناوری مدام در حال پیشرفت است؛ استفاده نکردن از آن باعث کاهش راندمان ادارات و شرکت ها می شود. برای سبقت از رقبا توصیه می شود برای کسب و کار خود حتما از این نوع نرم افزار استفاده کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی نرم افزار اتوماسیون کسب و کار پرداختیم. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نرم افزار اتوماسیون کسب و کار با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید