نرم افزار مدیریت منابع انسانی

طراحی و برنامه نویسی نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM)

مقدمه

منابع انسانی در شرکت ها نقش بسیار ویژه ای در گسترش کسب و کار ها ایجاد می کنند. نو آوری، خلاقیت، ایده های مفیده و… در کار از اهمیت زیادی بر خوردار است که توسط افراد در قسمت های مختلف انجام می شود. عوامل مختلفی در حفظ و نگهداری منابع انسانی مفید تاثیر گذار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی مفید در رابطه با نرم افزار مدیریت منابع انسانی خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

فهرست

مدیریت منابع انسانی چیست؟

اهداف مدیریت منابع انسانی

مسئولیت های مدیر منابع انسانی

اصول مدیریت منابع انسانی

نرم افزار مدیریت منابع انسانی

طراحی و برنامه نویسی نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM)


مدیریت منابع انسانی چیست؟

به افرادی که در بخش های مختلف سازمان و شرکت ها مشغول به فعالیت هستند، منابع انسانی می گویند. مدیریت منابع انسانی در واقع به انگیزه، رفتار سازمانی و ارزیابی عملکرد افراد می پردازد و مدتی است مورد توجه مدیران قرار گرفته است. اینکه فرد در چه سطحی مشغول به فعالیت است اهمیت زیادی ندارد و مهم این است که افراد در هر بخش کار خود را به چه صورت انجام می دهند. از فرایند هایی که در مدیریت منابع انسانی به کار می رود می توان به ارزیابی عملکرد کارمندان، اخراج یا استخدام، تدوین استراتژی های مربوط به نگهداری کارمندان و… اشاره کرد. در صورتی که مدیریت منابع انسانی به درستی انجام شود، تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت و گسترش کسب و کار ایجاد می کند. در نتیجه در تمامی سازمان و شرکت ها نیاز است از این نرم افزار ها استفاده شود.

مدیریت منابع انسانی چیست؟

اهداف مدیریت منابع انسانی

  1. اهداف اجتماعی: در این بخش اقداماتی انجام می شود که نیاز های اخلاقی و اجتماعی را پاسخ دهد. به عنوان مثال حقوق برابر با کار برابر یکی از اهداف اجتماعی است.
  2. اهداف سازمانی: برای اینکه کارایی سازمان ها مورد بررسی قرار گیرد این بخش استفاده می شود. آموزش، استخدام تعداد مناسب کارمندان برای یک کار مشخص یا حفظ نرخ بالای نگهداری کارکنان از انواع اهداف سازمانی به حساب می آید.
  3. اهداف عملکردی: به اقداماتی گفته می شود که برای عملکرد مناسب منابع انسانی در کل سازمان انجام می شود.
  4. اهداف شخصی: منابعی که برای حمایت از اهداف شخصی هر کارمند استفاده می شود. حق تحصیل و پیشرفت های شغلی جزئی از اهداف شخصی در منابع انسانی به حساب می آید.

مسئولیت های مدیر منابع انسانی

برنامه ریزی

اولین قدم برای موفقیت داشتن برنامه است. برای برنامه ریزی در منابع انسانی باید به تحلیل عرضه و تقاضای منابع انسانی توجه کنید. مدیر منابع انسانی باید با تحلیل عملکرد شرکت و سازمان در ادامه به بررسی تعداد افراد مورد نیاز برای کار در سازمان تا چند سال آینده بپردازد. سپس باید منابع و بودجه ای که صرف آن می شود مورد بررسی قرار گیرد.

سازماندهی کار و فعالیت ها

مدیر این بخش باید بتواند تمامی عوامل که در سازماندهی کار ها تاثیر گذار است را بررسی کند. از دیگر وظایف مدیر منابع انسانی می توان به پیگیری وظایف، شفاف سازی جایگاه های شغلی، تعیین وظایف شغلی کارکنان، آماده نمودن بسترهای لازم برای ورود کارکنان جدید و در نهایت به نظم بخشی وظایف و امور کارمندان و… اشاره کرد.

استخدام یا اخراج افراد

یک مدیر برای جذب نیرو باید موارد مختلفی را بررسی کند و کارمندی را استخدام کند که هم متعهد به کار باشد و هم بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد. علاوه بر استخدام در صورتی که کارمند در انجام فعالیت های خود کوتاهی کند و آن را به درستی انجام ندهد باید جریمه و سپس اخراج شود. در نتیجه پیگیری این مسائل بر عهده ی مدیر منابع انسانی است.
از موارد مهم و تاثیرگذار در استخدام یک فرد می توان به شایستگی فرد در انجام وظایف خود، بررسی و توانمندی افراد در هنگام استخدام، ارزیابی افراد و استخدام نیرو های مفید برای پیشرفت سازمان و… اشاره کرد.

آموزش منابع انسانی

مدیران منابع انسانی باید بتوانند در هر زمینه ای آموزش های لازم را برای پیشرفت افراد بدهند. زیرا آموزش در کار یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار است. این آموزش ها با توجه به جایگاه هر فرد و کاری که انجام می دهد باید داده شود. علاوه بر اینکه برای کارمندان جدید باید آموزش صورت گیرد، برای کارمندان قدیمی هم باید دوره های پیشرفته آموزشی خریداری شود تا بتوانند با استفاده از آن پیشرفت کنند.

نظارت بر کار افراد و پاداش دهی

یکی دیگر از موارد مهم که می توانند باعث ایجاد انگیزه و روحیه در فعالیت کارمندان شود، پاداش دهی است. نظارت همیشگی بر کار افراد و پاداش دهی به آن ها پس از انجام کار به صورت صحیح و موثر از کارهایی است که مدیر منابع انستنی برای تشویق افراد تیم باید استفاده کند.

مراقبت از فرهنگ سازمانی

هر کدام از شرکت و سازمان ها دارای ارش ها و باید ها و نباید های خاص خود هستند که کارمندان در هنگام فعالیت باید به آن توجه کنند. مدیران باید در فرآیند ورود کارمندان جدید، استعفاء، اخراج، مرخصی و هر نوع رویدادی در که در سازمان رخ می‌دهد، با تمام توان مراقب حفظ ارزش های سازمان باشند و از تغییر یا انحراف فرهنگ سازمانی جلوگیری کنند.

حل مشکلات در سازمان

افرادی که در قسمت های مختلف شرکت یا سازمان ها مشغول به کار هستند دارای روحیات، آرمان ها، مذهب، اعتقادات مختلفی هستند و نمی توان تمامی کارمندان را مثل هم انتخاب کرد. در نتیجه باید کارمدان در آرامش به کار خود بپردازند و زمانی که مشکل ایجاد شد، مدیر منابع انسانی آن را بر طرف سازد.

اهداف مدیریت منابع انسانی

اصول مدیریت منابع انسانی

  1. ایجاد محیط مناسب برای کارمندان
  2. احترام به کارمندان و توجه به نیاز آن ها
  3. شفاف سازی و مشخص کردن اولویت های کاری هر فرد
  4. کمک به پیشرفت و توانمند سازی افراد در زمینه های کاری مختلف
  5. دادن حقوق منصفانه به افراد با توجه به کار و انرژی که صرف آن می کنند.
  6. مشخص کردن استاندارد های موجود در کار که باید رعایت شود.
  7. بررسی دقیق عملکرد افراد در بخش های مختلف سازمان
  8. بررسی و مدیریت های بازخورد کاری و اقدامات صورت گرفته
  9. ایجاد حفظ اعتماد و آرامش در محیط کاری شرکت
  10. کارمندان از مدیر خود الگو می گیرند در نتیجه باید مدیر الگوی مناسبی برای آن ها باشد.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی

امروزه با بروز تکنولوژی و استفاده ی افراد از سیستم های نرم افزاری مختلف، برای مدیریت منابع انسانی هم باید از نرم فزار مخصوص آن استفاده شود. نرم افزار های منابع انسانی انواع مختلفی دارند و می توانید با توجه به نوع سازمان خود از هر کدام آن ها استفاده کنید. از کاربرد های نرم افزار های مدیریت منابع انسانی استخدام، کنترل بر ورود و خروج، محاسبه کارکرد کارکنان و انجام فرایند اخراج یا بازنشستگی کارکنان است. این نرم افزار به صورت برنامه های کاربردی برای نصب بر روی تلفن های همراه و همچنین تحت وب هستند که می توان با استفاده از آن به مدیریت دقیق منابع انسانی پرداخت.

کاربرد نرم افزار های مدیریت منابع انسانی

  1. قابلیت تطبیق دهی مناسب با توجه به خواسته ی مشتری
  2. امکان نصب برنامه در فضای ابری و خارج از محیط کاری شرکت
  3. استفاده از ابزار های هوش مصنوعی
  4. وجود داشبورد های کاری متعدد
  5. حافظت از داده و اطلاعات

طراحی و برنامه نویسی نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM)

برای انجام دقیق روش های مدیریت منابع انسانی باید از نرم افزار های مخصوص آن استفاده شود. شرکت های مختلفی در ایران وجود دارند که انواع نرم افزار های منابع انسانی را با توجه به نیاز مخاطب طراحی می کنند. شما باید طراحی نرم افزار خود را به افرادی بسپارید که در این زمینه مهارت بسیار بالایی دارند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه ی طراحی انواع نرم افزار ها شرکت آترین فناوران است. شما می توانید با مراجعه به سایت نمونه کار ها را مشاهده کنید و نرم افزار منابع انسانی مورد نیاز خود را به آن ها سفارش دهید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی نرم افزار را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن:

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


طراحی و برنامه نویسی نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRM)

سخن آخر

به افرادی که در یک شرکت مشغول به فعالیت هستند، منابع انسانی آن شرکت می گویند. مدیران در هر بخش باید بر روی عملکرد قسمت های مختلف بررسی انجام دهند. این کار فقط با استفاده از نرم افزار مدیریت منابع انسانی انجام می شود. در انجام مدیریت منابع انسانی باید اصول و اهداف آن را در دستور کار خود قرار دهید تا بتوانبد افراد را بهتر مدیریت کنید. در قدیم این کار به سختی انجام می شد اما امروزه با نرم افزار هایی که در این حوزه وجود دارد امکان مدیریت آن راحت تر شده است. اگر قصد خرید نرم افزار های مدریتی منابع انسانی را دارید باید آن را از شرکت های معتبر در این زمینه خریداری کنید. در این مقاله به طور کامل به بررسی نرم افزار مدیریت منابع انسانی پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نرم افزار مدیریت منابع انسانی با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید