نکات انتخاب اسم برای سایت

نکات انتخاب اسم برای سایت

مقدمه

امروزه طراحی سایت نقش پر رنگی در رونق کسب و کارها دارد. یکی از نکات مهم هنگام طراحی سایت، استفاده از اسم مناسب برای سایت است. نامی که برای سایت انتخاب می شود باید به نوعی معرف ویژگی های محصولاتی باشد که قرار است در دسترس مخاطب قرار گیرد. هنگام طراحی سایت باید به نکات انتخاب اسم برای سایت توجه شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

فهرست

دامنه سایت به چه معناست؟

اهمیت انتخاب اسم مناسب برای سایت

انتخاب پسوند مناسب برای دامنه

نکات انتخاب اسم برای سایت

طراحی سایت


دامنه سایت به چه معناست

دامنه سایت به چه معناست؟

اولین نکته ای که باید در طراحی سایت به آن توجه کرد، دامنه یا url سایت است. دامنه نام سایت شما است که معمولا از چند قسمت تشکیل می شود. بخش اول پروتکل دامنه است که انواع مختلفی دارد ولی بهتر است به دلیل امنیت بالا از پروتکل http استفاده شود و پس از آن نوبت به انتخاب پسوند مناسب برای دامنه می رسد.

اهمیت انتخاب اسم مناسب برای سایت

یکی از مراحل مهم در طراحی سایت انتخاب اسم مناسب برای آن است. در ادامه به توضیح نکات انتخاب اسم برای سایت می پردازیم.

  1. اولین چیزی که مخاطب آن را می بیند، اسم سایت است. دامنه ای که اسم خوب و جذابی داشته باشد، تاثیر زیادی در ورود کاربران به سایت دارد.
  2. یکی از نکات اصلی که باید به آن توجه شود این است که نام دامنه به نوعی برند و ماهیت کالای شما رو مشخص می کند.
  3. در صورتی که نام دامنه مناسب باشد، کاربران آن را بیشتر سرچ می کنند و یا با دیدن آن به سرعت وارد سایت شما می شوند. در نتیجه سایت شما رتبه بسیار خوبی در سئو دریافت می کند.
  4. بهتر است اسمی برای سایت خود انتخاب کنید که منحصر به فرد بوده و به نوعی معرف محصولاتی باشد که قرار است به کاربران ارائه دهید. دامنه های تکراری یا کپی از دامنه های معروف باعث کاهش بازدید سایت شما شده و همچنین موجب از بین رفتن مخاطبان نیز می شود.

انتخاب پسوند مناسب برای دامنه

برای انتخاب پسوند مناسب باید به نکاتی توجه شود. پسوند هایی که زیاد به کار برده می شوند ir. و com. هستند. با توجه به نوع سایت باید پسوند آن را انتخاب کنید.
دامنه ی ir. به دلیل اینکه مخصوص ایران است قیمت مناسب تری نسبت به دامنه ی com. دارد. دامنه com. در سطح جهانی استفاده می شود و اگر قصد دارید سایت شما در سطح بین المللی شناخته شود، باید از این دامنه استفاده کنید. از نظر رتبه گیری سایت در بین موتور های جست و جو گر گوگل استفاده از com. به دلیل جهانی بودن از اهمیت بیشتری برخوردار است.
پسوند های دیگری مانند com. (تجاری)- ir. (مخصوص ایران)- net. (شبکه)- info. (اطلاعاتی)- gov. (دولتی)- edu. (آموزشی)- biz. (تجارت)- org. (ارگان ها)- jobs. (استخدام) نیز به کار می روند اما پسوند های com. و ir. برای همه ی فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نکات انتخاب اسم برای سایت

نکات انتخاب اسم برای سایت

  1. نام سایت باید کوتاه بوده و دارای پیچیدگی نباشد. همچنین باید به راحتی قابل تایپ باشد تا در ذهن مخاطب جای بگیرد.
  2. از اسم ها یا شکل مخفف شده ی کلمات به هیچ عنوان نباید استفاده شود. زیرا علاوه بر اینکه مفهوم را به طور دقیق نمی رساند، از برند و محصولی که ارائه می شود هیچ نوع اطلاعاتی در اختیار مخاطب قرار نمی دهد.
  3. استفاده از عدد برای نام سایت به دو دلیل پیشنهاد نمی شود. اولین دلیل آن اشتباه تایپی است که هنگام نوشتن بین کلمات و اعداد رخ می دهد و دوم محدود شدن نام سایت به زمان خاصی مانند shop2020 که آن را محدود به سال ۲۰۲۰ کرده است.
  4. با توجه به سایتتان بهتر است از اسم های خلاقانه یا ترند استفاده کنید که جذابیت بیشتری برای مخاطبان ایجاد کند.
  5. علاوه بر طراحی سایت بهتر است برای افزایش مخاطبان در شبکه های اجتماعی نیز صفحه ایجاد شود. نام سایت با نام صفحه ایجاد شده باید یکسان باشد.
  6. می توانید برای بهتر شدن نام دامنه از صفات مناسب استفاده کنید.
  7. برای داشتن سئو مناسب و سرچ راحت سایت پیشنهاد می شود به هیچ عنوان از اسامی فارسی استفاده نکنید.
  8. از پسوند هایی استفاده کنید که مربوط به سایت شما بوده و آن را توصیف کند. اگر سایت شما نیاز به انتخاب پسوندی دارد که کمی گران تر از بقیه پسوند ها است، بهتر است از همان اول پسوند مناسب انتخاب شود زیرا ممکن است در آینده هزینه های بیشتری به همراه داشته باشد.
  9. نامی انتخاب کنید که شکل های مختلفی به هنگام نوشتن آن وجود نداشته باشد. اما در صورتی که نتوانستید این کار را انجام دهید، باید حالت های مختلف نوشتن آن را نیز معرفی کنید.
  10. نظر دیگران را درباره ی نام انتخابی سایت خود بپرسید. ممکن است نامی که انتخاب می کنید به نظر شما عالی باشد ولی از نظر دیگران زیاد مورد توجه قرار نگیرد.

طراحی سایت

همانطور که گفته شد یکی از نکات مهم در طراحی سایت انتخاب نام مناسب برای سایت است. اگر شما هم علاقه مند به طراحی سایت و تولید محتوا هستید، می توانید با حضور در دوره های آموزشی و کارآموزی این حرفه را یاد بگیرید. شرکت آترین فناوران یکی از شرکت های معتبر در طراحی سایت و انواع اپلیکیشن ها است. این شرکت با برگزاری دوره های مختلف در زمینه ی تولید محتوا و طراحی سایت امکان یادگیری آن را به طور آسان در محیطی دوستانه برای شما فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی دوره های کارآموزی حضوری و آنلاین می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کنید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید