درباره ما

صفحه درباره ما سایت

نکات مهم در طراحی صفحه درباره ما سایت

 

مقدمه

امروزه افراد به داشتن وب سایت خوب اهمیت زیادی می دهند. یکی از علت های این میزان توجه، بالا رفتن توقع افراد از کسب و کار های امروزی است. در واقع داشتن وب سایت خوب به معنی درگاهی تمام و کمال و بدون عیب نیست! هر وب سایتی ممکن است معایب ریز و درشت خودش را داشته باشد! اما نکته مهم، رعایت استاندار های لازم در هر صفحه ای از وب سایت است. وقتی شما در حال مطالعه این مقاله هستید، این معنا را می دهد که شما از اهمیت صفحه درباره ما سایت به خوبی آگاهید. شما می دانید که لازم است به طراحی آن توجه کرد اما نمی دانید چطور؟ البته که این آگاهی شما جای تحسین دارد. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی نکات مهم و کلیدی در “طراحی صفحه درباره ما “سایت بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

چگونه صفحه درباره ما برای سایت خود بنویسیم؟

نکات کلیدی در طراحی صفحه درباره ما

از چه وب سایت هایی برای نوشتن درباره ما الگو بگیریم؟


صفحه درباره ما سایت

چگونه صفحه درباره ما برای سایت خود بنویسیم؟

خب مسلما اولین سوالی که باید به آن پاسخ داده بشود چگونگی طراحی صفحه درباره ما است. برای صحبت در این باره بهتر است اول، ماهیت این صفحه را مورد بررسی قرار بدهیم.

جدا از دنیای طراحی وب سایت، وقتی می خواهیم درباره موضوع خاصی مقاله ای بنویسیم؛ اولین قدم آگاهی از ماهیت آن موضوع است. فرضا اگر شما بخواهید درباره کروموزوم ها مطالبی را بنویسید اولین گام  این است که بفهمید کروموزوم ها دقیقا چه چیزی هستند؟پس اولین موضوع برای نوشتن صفحه اصولی “درباره ما” این است که بدانید این صفحه چه ماهیتی دارد؟

در واقع ماهیت صفحه درباره ما معرفی جامع و شفاف مجموعه شماست. شما باید به طور واضح و مشخصی فعالیت خود و تمایزتان نسبت به رقبا را مطرح کنید. از نقطه شروع  و مسیر تجاری خود صحبت کنید و به طور جامع ماهیتتان را معرفی کنید.

متاسفانه برخی از افراد صفحه درباره ما را با صفحه ارتباط با ما، یکی می دانند و در آن قسمت اطلاعات تماس خود را قرار می دهد. این کار علاوه بر اینکه اهداف طراحی صفحه درباره ما را محقق نمی کند؛ چهره نادرستی برای وب سایت شما ایجاد می کند.

هدف از نوشتن “درباره ما” چیست؟

پاسخ به این سوال خیلی از اشتباهات در زمینه نوشتن درباره ما را کاهش می دهد. شما باید بدانید که در صفحه درباره ما باید به چه نکاتی اشاره کنید تا به هدف مهم یعنی جلب اعتماد مشتری برسید.

صفحه درباره ما به معرفی نکات مهم و داستان کوچک مجموعه شما می پردازد تا به مخاطب این مطلب را برساند که اعتماد به شما برای او رضایت بخش خواهد بود.

تحقیقات نشان داده که اغلب افراد قبل از ثبت خرید یا درخواست خدمات از یک مجموعه؛ به صفحه درباره ما مراجعه می کنند. آن ها در این صفحه به دنبال جواب این سوالات می گردند: چرا باید از شما خرید کنم؟ و یا اینکه: چرا باید مجموعه فلان را انتخاب کنم؟

شما در نوشتن این صفحه باید همواره تلاش کنید تا به سوالات مطرح و مهم در ذهن مخاطب خود پاسخ دهید. درادامه به طور مفصل درباره نکات کلیدی نوشتن صفحه درباره ما می پردازیم.


بیشتر بخوانید: چگونه اعتماد مشتری را به خود جلب کنیم؟


نکات کلیدی در طراحی صفحه درباره ما

نکات کلیدی در طراحی صفحه درباره ما

برای نوشتن صفحه ایدآل درباره ما، نکات بسیاری وجود دارد. نمی توان یک معیار و ترازوی خاص برای آن طراحی کرد و از تمام وب سایت های دنیا توقع آن چارچوب را داشت. هر وب سایتی با توجه به نوع خدمات، مخاطبین و جغرافیای فعالیت خود، ممکن است نوع طراحی و چارچوب خاص خودش را داشته باشد. برای مثال یک وب سایت که مخاطبان آن دانش آموزان و رده سنی زیر ۱۸ سال را به خود جذب می کند، ممکن است نوع خاصی از معرفی را با لحن طنز، برای خود تعیین کند. و یا کسی که محتوای خبری منتشر می کند ممکن است لحن رسمی را برگزیند.

مشخص است که افراد نوع دیدگاه و نظر خاص خود را دارند و این وجه تمایز آن هاست. خیلی درست و به جا هم هست! اما صحبت ما در این مقاله معرفی قواعد کلی برای نوشتن یک صفحه اصولی و جذاب است. مطالبی که جلب اعتماد و افزایش مشتری ها را نتیجه می دهد. موارد فوق به صورت تیتر وار به این موضوع می‌پردازد.

هدف مراجعه به صفحه درباره ما را درک کنید!

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم. افراد اغلب برای افزایش آگاهی خود نسبت به مجموعه پیش رو، به صفحه “درباره ما” مراجعه می کنند. پس لازم است مطالبی را در این قسمت قرار بدهید که به طور خاص به فعالیت شما اشاره می کند و از تبلیغ محصولات خود یا ارائه مطالب غیر مرتبط پرهیز کنید.

جلب اعتماد مشتری

اعتماد مخاطب را به خود جلب کنید!

هر مراجعه کننده برای تبدیل شدن به مشتری، نیاز دارد به محصولات یا خدمات شما اعتماد کند. تا زمانی که جلب اعتماد به شکل صحیح صورت نگیرد فرایند تبدیل با شکست مواجه می شود.

شما باید در بخش درباره ما وب سایت خود، فرایند اعتماد سازی را انجام بدهید. ارائه نماد اعتماد، مدارک تخصصی خود، افتخارات مجموعه، سابقه کاری و هر چیزی که باعث می شود مخاطب با دید بهتری به شما نگاه کند. همه‌ ی آن ها باید در این بخش قرار بگیرند.

البته اگر در این قسمت دچار مشکل هستید می توانید از مشتریان خود کمک بگیرید!

شما می توانید نظرات مشتریان سابق خود را در قالب متن یا ویدیو در صفحه درباره ما، منتشر کنید. سابقه رضایت مشتری تاثیر بسیار زیادی در جلب اعتماد برای شما دارد.

همچنین در حوزه های مختلف همواره مشتریانی وجود دارند که ارائه خدمت به آن ها سبب افتخار یک مجموعه است. شما می توانید با نمایش مشتریان برتر وجه تمایز خود را آشکار کنید.

هر برند یک داستان

داستان خودتان را بنویسید!

مطالب مربوط به صفحه درباره ما، علاوه بر اینکه لازم است تا حد زیادی مختصر و مفید باشد. لازم است که داستان کوتاهی را روایت کند. همانطور که می دانید در دنیای بازاریابی فعلی داستان سرایی و درگیر کردن ذهن مخاطب بسیار حائز اهمیت است.

البته این مورد را در نظر داشته باشید که هدف شما معرفی شرکت و مجموعه خود بدون اغراق و زیاده گویی است. باید بدانید که روایت شکل گیری یک مجموعه همانقدر که باید جذاب باشد، لازم است اصولی و همه جانبه باشد. موارد زیر از جمله مواردی هستند که بهتر است در نوشتن داستان خود به آن ها توجه کنید:

  • نقطه ی شروع
  • مسیر تکامل شما
  • نقاط عطف مجموعه
  • ایده های خاص
  • اضافه شدن شخصیت های تازه به مجموعه
  • بحران های متفاوت
  • و…

تعیین اهداف (صفحه درباره ما سایت)

اهداف خاص خود را مطرح کنید!

هر کسب و کار علاوه بر اهداف تجاری، اهداف خاص و والایی نیز دارد. برای مثال یک شرکت ارائه ابزار آلات کشاورزی علاوه بر افزایش سود، همواره در تلاش است که راحتی بیشتر و کاهش زحمت برای این قشر جامعه را فراهم کند. همچنین یک شرکت بازیافت مواد پلاستیکی، هدف خود را حفظ بیشتر محیط زیست مطرح می کند!

در هر تجارتی که مشغول به کار هستید اهداف ارزشمندی وجود دارد که می توانید برای خود تعیین و برای آن تلاش کنید.

 

از چه وب سایت هایی برای نوشتن درباره ما الگو بگیریم؟

وب سایت های مختلفی وجود دارند که شما می توانید برای نوشتن یک “درباره ما” اصولی از آن الگو برداری کنید. به طور کلی پیشنهاد می شود با توجه به اطلاعات مربوط به نوشتن درباره ما، صفحه خاص خود را طراحی کنید. زیرا منحصرد به فرد بودن رتبه بالایی دارد. اما اگر تازه کار هسیتد و علاقه مند به الگو برداری؛ باید بگویم که نکته بسیار مهم، شباهت شما با کسب و کارمورد نظر است.

ممکن است صفحه درباره ما یک وب سایت بسیار خوب و بی عیب و نقص دیده بشود. اما آن صفحه اصلا مناسب الگو برداری برای شما نباشد. برای الگو برداری سعی کنید به وب سایت هایی مراجعه کنید که حوزه کار آن ها با شما مشابه، یا دست کم به شما مرتبط باشد.

جمع بندی

نوشتن درباره ما برای وب سایت شما از جمله صفحات مهم و با ارزشی است که گاهی به طور مستقیم بازدهی شما را نشانه می گیرد. از جمله نکات مهمی که در نوشتن این صفحه وجود دارد اعتماد سازی است. مطالب مربوط به صفحه درباره ما باسیتی در نهایت، اعتماد مشتری را به خود جلب کند. شما در این صفحه از وب سایتتان، باید داستان برند خود را روایت کنید. داستانی که شامل فرایند های رسیدن از نقطه شروع به نقطه فعلی کسب و کار شماست. در نوشتن این نوع داستان، تخصص و دقت خاصی لازم است. پیشنهاد می شود که اگر در این زمینه مهارت کافی را ندارید؛ از یک متخصص تولید محتوا یا تبلیغ نویس کمک بگیرید.


برای دریافت مشاوره رایگان، می توانید همین حالا با متخصیص  آترین فناوران تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


در این مقاله سعی کردیم به معرفی اساسی ترین نکات نوشتن “صفحه درباره ما” بپردازیم. اگر سوال و یا دیدگاهی درباره این موضوع در ذهن شما وجود دارد؛ خوشحال می شویم که در انتهای مقاله در بخش دیدگاه ها، آن را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید