نکات کلیدی قالب وردپرس

نکات کلیدی انتخاب قالب وردپرس مناسب

نکات کلیدی قالب وردپرس مناسب

مقدمه

اگر علاقه مند به حوزه ی تولید محتوا و طراحی سایت هستید، احتمالا نام وردپرس را زیاد شنیده اید. یکی از سیستم های رایج برای مدیریت محتوا، وردپرس نام دارد. این سیستم امکانات مختلفی به شما ارائه می دهد که یکی از آن ها انتخاب قالب مناسب برای وب سایت است. در این مقاله قصد داریم به نکات کلیدی انتخاب قالب وردپرس مناسب بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست

وردپرس چیست؟

کاربرد و اهمیت استفاده از وردپرس

قالب وردپرس چیست؟

نکات کلیدی قالب وردپرس

ویژگی های قالب مناسب وردپرس

قالب های آماده وردپرس کدامند؟

تعرفه طراحی سایت


وردپرس چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده وردپرس را برای شما عزیزان تعریف کنیم باید بگوییم، وردپرس سیستم مدیریت محتوای سایت است.  ما با به کارگیری این سیستم می توانیم به راحتی سایت های مختلف را با توجه به نیاز طراحی کنیم. سیستم مدیریت محتوایی که وردپرس دارد به ما این امکان را می دهد که سایت خود را از لحاظ محتوایی و فنی بررسی کرده و در صورت بروز خطا آن را برطرف سازیم. طراحی این برنامه از سال ۲۰۰۳ توسط دو توسعه دهنده به نام های مت مولنوگ و مایک لیتل آغاز شد. وردپرس تا این لحظه یکی از اصلی ترین برنامه های مورد استفاده کاربران برای طراحی و مدیریت محتوای سایت است.

 

کاربرد و اهمیت استفاده از ورد پرس:

این برنامه اهمیت و مزیت های فراوانی دارد به همین دلیل امروزه برای طراحان سایت بسیار کاربردی است.

کاربرد های وردپرس

مراحل نصب برنامه ها یکی از مشکلات اصلی کاربران است. خوشبختانه نصب وردپرس بسیار آسان بوده و کاربرانی که در این زمینه حرفه ای نیستند می توانند آن را به سادگی نصب و راه اندازی کنند.
وردپرس این امکان را می دهد که بدون نیاز به نوشتن کد های برنامه نویسی سایت خود را طراحی کنید.
امنیت یکی دیگر از ملاک های مهم در انتخاب سیستم مدیریت محتوا است که وردپرس از امنیت بالایی برخوردار است.
یکی دیگر از نقاط قوت آن نصب رایگان این برنامه است.
شما با نصب ورد پرس این امکان را پیدا کرده که در زمینه های مختلف سایت طراحی کنید.

کاربرد وردپرس

قالب وردپرس چیست؟

این سیستم از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. هر کدام کار خاصی را انجام می دهند تا در نهایت سایتی جامع در اختیار کاربر قرار گیرد. یکی از قسمت های وردپرس قالب آن است.
وقتی شما وارد سایتی می شوید، اولین چیزی که توجه شما را تا حد زیادی به خود جلب می کند، طراحی سایت است. استفاده از قالب مناسب با توجه به نوع سایت شما این امکان را به کاربر می دهد تا زمان زیادی را صرف دیدن قسمت های مختلف سایت شما کند. که این فرایند کمک زیادی به شناختن سایت شما توسط گوگل می کند. در انتخاب قالب باید نکات کلیدی انتخاب قالب وردپرس مناسب را بدانید تا در ادامه طراحی با مشکل مواجه نشوید.

نکات کلیدی قالب وردپرس

قالب وردپرس یکی از قسمت های مهم سایت است به همین خاطر اگر انتخاب درستی نداشته باشید ممکن است با مشکل مواجه شوید. در ادامه قصد داریم نکات کلیدی انتخاب قالب وردپرس مناسب را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی آن را انتخاب کنید.

زیبایی در سادگی است!

در انتخاب قالب به این نکته توجه داشته باشید که قالب شما ساده باشد. سادگی کمک می کند تا کاربر بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت پیدا کرده و سفارش دهد.

روانشانسی رنگ را دست کم نگیرید!

یکی از نکاتی که در روانشناسی هم زیاد به آن پرداخته میشود، روانشناسی رنگ ها است. سعی کنید در انتخاب رنگ قالب به این نکته توجه داشته باشید که رنگ قالب بسیار پر رنگ یا بسیار کم رنگ نباشد و بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که چشم مخاطب شما را اذیت نکند. در صورت رعایت نکردن، کاربر به سرعت از سایت شما خارج می شود که نتیجه ی خوبی را برای شما به عنوان طراح سایت به همراه ندارد.

پشتیبان مطمئن برای ادامه مسیر خود انتخاب کنید!

بهتر است قالب وردپرس شما دارای پشتیبانی باشد که در صورت بروز مشکل بتوانید آن را به سرعت برطرف سازید.
توجه داشته باشید که قالب وردپرس شما با مرورگرهای مختلف تطبیق داشته باشد که تمام کابران قادر به مشاهده و استفاده از امکانات آن باشند.

اهمیت سئو را فراموش نکنید!

از قالب های سئو شده و دارای اپدیت استفاده کنید. و به این نکته توجه داشته باشید که سرعت بارگذاری آن هم بالا باشد.
قالب مورد استفاده شما باید دارای افزونه های اصلی باشد. تا شما مجبور به ایجاد آن نباشید و فقط افزونه های فرعی را با توجه به نیاز به وردپرس اضافه کنید.
شاید به این نکته توجه نکنید، ولی در نظر داشته باشید که انتخاب یک فونت خوب از نکات کلیدی انتخاب قالب وردپرس مناسب است.

نکات کلیدی قالب وردپرس

ویژگی های قالب مناسب وردپرس:

در انتخاب قالب مناسب وردپرس باید به موارد زیر توجه کرد:

ریسپانسیو بودن قالب

تعداد زیادی از افراد برای ورود به سایت از موبایل یا تبلت استفاده می کنند. لازم است وب سایت ما واکنش گرا باشد. تا در هنگام استفاده آن با موبایل امکانات آن به خوبی نمایش داده شود.

سرعت بارگیری بالا

یکی از فاکتور هایی که گوگل به آن توجه زیادی می کند، سرعت بارگیری سایت است. همین طور برای کاربر این که سایت مورد نظر به راحتی بارگذاری شود، اهمیت زیادی در استفاده از آن دارد.

امکان شخصی کردن قالب

در استفاده از انواع قالب ها به این نکته توجه داشته باشید که قالب شما این امکان را داشته باشد که بتوانید بخش های مختلف آن را تغییر دهید. و یک قالب منحصر به فرد تهیه کنید.

سبک بودن قالب وردپرسی

با توجه به فضای هاست شما بهتر است قالب های انتخابی سبک بوده تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

راست چین بودن قالب

اگر می خواهید سایتی برای فارسی زبانان طراحی کنید، بهتر است قالب مورد نظر ویژگی راست چین بودن را دارا باشد. توصیه می شود برای طراحی سایت به زبان فارسی از قالب های انگلیسی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

سازگاری قالب با افزونه های پر استفاده

قالب انتخابی شما باید این امکان را داشته باشد که افزونه های مختلف به راحتی روی آن اضافه شود. در صورتی که این امکان برای شما فراهم نباشد، نمی توانید امکانات مختلف و جدید به سایت خود اضافه کنید. در نتیجه سایت شما با کاهش بازدید مواجه می شود.

تاثیر قالب در شبکه های اجتماعی

در نظر داشته باشید که قالب انتخابی امکان دسترسی به شبکه های اجتماعی را داشته باشد تا با نصب قالب بتوانید سایت خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار تا حد زیادی به شناخته شدن سایت شما کمک می کند.

قالب های آماده ورد پرس کدامند؟

وردپرس دارای امکاناتی است که با استفاده از ابزارک های آن می توانید قالب دلخواه برای سایت خود طراحی کنید. یا از قالب های آماده در سایت های دیگر استفاده کنید.
اگر قصد استفاده از قالب های آماده را دارید، امروزه سایت های مختلف قالب هایی را به دو صورت رایگان و پولی در اختیار طراحان سایت قرار می دهند.
قالب های رایگان دارای تنوع و امکانات محدودی هستند. برای راحتی و بهره مندی از قابلیت های بیشتر و طراحی سایت به صورت حرفه ای، از قالب های پولی استفاده کنید تا از مزیت های آن بهره مند شوید.
برای اطمینان بیشتر قالب مورد نظر خود را از سایت های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید با پشتیبانی سایت در تماس باشید.

نکته مهم: در انتخاب قالب مناسب وردپرس به هیچ عنوان از قالب های نال شده  استفاده نکنید. این قالب ها کپی شده ی نسخه ی اصلی است. معمولا توسط هکر ها ایجاد شده و غیر قانونی می باشد. قالب های نال شده معمولا به صورت رایگان یا با هزینه اندک در اختیار کاربران قرار می گیرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از این قالب ها استفاده نکنید زیرا علاوه بر به خطر افتادن امنیت سایت، دارای پشتیبانی نبوده و سئوی سایت شما را تا حد زیادی دچار مشکل میکند.

قالب آماده وردپرس

تعرفه طراحی سایت

یکی از عوامل تاثیرگذار در متفاوت بودن هزینه های طراحی سایت، نوع قالب آن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی سایت و تعرفه آن میتوانید به مقاله ی طراحی سایت فروشگاهی در اصفهان مراجعه کنید.


شرکت آترین فناوران با سابقه بالا در طراحی انواع سایت، به شما در طراحی و انتخاب قالب مشاوره رایگان می دهد. پس فرصت را از دست نداده و همین حالا با ما تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


نتیجه گیری:

با توجه به مطالب ارائه شده، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را به شما می دهد تا سایت مورد نظر خود را به راحتی طراحی کنید. درهنگام استفاده از این برنامه نیاز به دانستن کد های برنامه نویسی ندارید. انتخاب قالب مناسب اولین گام در طراحی سایت است. اولین چیزی که مخاطب با ورود به سایت شما جذب آن می شود قالب شماست. دانستن نکات کلیدی انتخاب قالب وردپرس مناسب باعث افزایش بازدید و پیشرفت سایت شما می شود.
امیدواریم توضیحات مقاله ی بالا برای شما مفید بوده و به پیشرفت شما کمک کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید