همکاری در فروش

همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) چیست؟

مقدمه

انسان ها برای بقاء و زندگی از راه های مختلفی برای کسب درآمد برای بر طرف کردن نیاز های خود استفاده می کنند. تنها شروع یک کسب و کار کافی نیست و برای رونق و پیشرفت آن باید کارهای مختلفی انجام شود. اگر کسب و کاری دارید و هدف شما گسترش آن است باید بگوییم به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید و بهتر از از افرادی برای فروش بهتر محصولات و خدمات خود کمک بگیرید. استفاده از افرادی برای همکاری در فروش کمک زیادی به شما در این زمینه می کند. در این مقاله به طور کامل به همکاری در فروش و انواع روش های آن اشاره می کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

همکاری در فروش چیست؟

ویژگی های استفاده از همکاری در فروش

روش های مختلف همکاری در فروش

نحوه ی کسب درآمد بازاریاب های پورسانتی یا affiliate marketer

مزایا و معایب affiliate marketing

موفقیت در همکاری در فروش به چه شکل صورت می گیرد؟

افیلیت مارکتینگ همان تبلیغات است؟

سفارش طراحی سایت

مدل های گوناگون همکاری در فروش

ابزار و برنامه های مناسب برای همکاری در فروش

نکاتی برای همکاری در فروش که باید بدانید


همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش چیست؟

فرض کنید شما ارائه دهنده ی محصولات و خدماتی هستید. برای دیده شدن بهتر محصولات خود و فروش بیشتر آن نیاز دارید از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. عده ای از افراد هستند که تبلیغاتی برای محصول و خدمات شما آماده می کنند تا فروش آن بیشتر بیشتر شود. این افراد به ازای کاری که برای شما می کنند مبلغی دریافت کرده و به این روند همکاری در فروش می گویند. کمک گرفتن از افراد ماهر در این زمینه کمک زیادی به شما در فروش بهتر محصولات و شناخته شدن برند شما می کند. این عمل در فضای اینترنتی هم انجام می شود. زمانی که شما طراحی سایت خود را به اتمام رسانده و محصولات را بارگذاری کرده اید برای فروش بیشتر و بهتر آن می توانید از افراد ماهر در فروش آن کمک بگیرید. این افراد برای محصولات و برند شما تبلیغاتی را طراحی می کنند و در سایت های مختلف یا به صورت ایمیل و خیلی روش های دیگر به دست افراد می رسانند.

ویژگی های استفاده از همکاری در فروش

اگر فکر می کنید که همکاری در فروش فایده ای برای پیشرفت در کسب و کار شما ندارد باید بگوییم کاملا در اشتباه هستید!
استفاده از افراد ماهر در زمینه ی همکاری در فروش مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  1. در قبال پرداخت هزینه ی کمتر نسبت به روش های دیگر می توانید به سود آوری بالا برسید.
  2. افرادی که بازاریابی می کنند فقط مسئولیت تبلیغ و ارائه ی کالا و خدمات را به نحوی بر عهده دارند که برای مشتری جذابیت داشته باشد. در نتیجه لازم نیست نگران توسعه کسب و کار یا پشتیبانی آن باشند.
  3. برای همکاری در فروش نیازی نیست سرمایه گذاری کرده و پولی را در ابتدا پرداخت کنید. در نتیجه ریسک این عمل بسیار پایین است و می توانید به دنبال سود باشید.
  4. با انجام روش هایی مانند راه اندازی انواع کمپین ها می توانید به تبلیغ محصولی که در دست دارید بپردازید و افراد آن را از سایت در هر ساعتی از شبانه روز خریداری کنند. این کار نیازی به حضور شما ندارد و در هر جا که باشید می توانید به تبلیغ کالا بپردازید.
  5. شما می توانید به طور همزمان برای چند شرکت و سایت مختلف تبلیغات انجام دهید و لزومی ندارد که فقط با یک سایت در فروش بهتر همکاری کنید.
  6. یکی دیگر از مزیت های این شغل این است که جای پیشرفت زیادی دارید و با توجه به خدماتی که ارائه می دهید و نوع تبلیغات خود حتی می توانید پاداش دریافت کنید.

روش های مختلف همکاری در فروش

به طور کلی افرادی که در این زمینه شروع به فعالیت می کنند با ساخت و طراحی پادکست، تولید محتوای تبلیغی برای بارگذاری در شبکه های اجتماعی، طراحی بنر برای وب سایت و… کمک به فروش بیشتر محصولات می کنند و در قبال آن پورسانت و هزینه ای دریافت می کنند.

روش همکاری در فروش به صورت زیر است

  1. شما کالایی که قرار است از آن تبلیغ کنید را دریافت می کنید.
  2. سپس با توجه به نوع کالا و مخاطبانی که از آن استفاده می کنند تبلیغی مناسب برای آن در نظر می گیرید.
  3. تبلیغ را در سایت اصلی و همچنین در سایت های دیگر منتشر می کنید.
  4. افراد با دیدن سایت شما بر روی آن کلیک می کنند.
  5. این کار باعث افزایش نرخ کلیک، فروش بیشتر و شناخته شدن برند شما می شود.
  6. پس از آن مشتری کالا را خریداری می کند.
  7. این کالا ثبت می شود و پس از تایید فروشنده بازاریاب پورسانت دریافت می کند.

از دیگر روش های افیلیت مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱. صاحبان سایت

کسانی که دارای سایت های پر ترافیک هستند می توانند از این روش برای درآمد زایی سایت خود استفاده کنند.

۲. سایت های بر اساس محتوا

در وبلاگ، پورتال و وب سایت ها برای افزایش بازدی سایت از این روش استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که تولید محتوای مناسب کمک زیادی به جذب مخاطبان شما می کند. در نتیجه این سایت ها که هدف اصلی آن ها انتشار محتوا است در تلاش اند به کمک تولید محتوای مناسب مخاطبان را به سایت جذب کرده و بازدید سایت را بالا ببرند.

۳. بازاریابی با ایمیل

بازاریابی در این روش به این صورت است که پس از طراحی تبلیغ آن را به صورت رندوم به یک سری از ایمیل ها می فرستند. یا اینکه با ورود مخاطبان به سایت از آن ها می خواهند که ایمیل خود را وارد کرده تا اخبار سایت برایشان فرستاده شود. در نتیجه تبلیغات همرته با اخبار سایت برای آن ها ارسال شده و فروش افزایش می یابد.

۴. شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه مخاطبان زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند اهمیت زیادی در افیلیت مارکتینگ دارد. اگر بازاریاب در فضای مجازی شناخته شده باشد با تبلیغ برند شما تاثیر بسیار زیادی بر شناخته شدن و فروش بیشتر آن می گذارد.

۵.سایت های مخصوص نقد و بررسی کالا

در این نوع از سایت ها انواع محصولات قرار داده می شود. سپس محصولات مشابه با هم مقایسه می شوند و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار می گیرد. پس از آن لینک سایتی که محصول با مزایای بیشتری داشته قرار می گیرند تا مخاطبان به راحتی آن را خریداری کنند.

۶. خدمات خرید و پس از خرید

در این نوع از سایت ها فروشندگان در هنگام خرید مخاطب خدماتی را به صورت آنلاین برای آن ها انجام می دهند. پس از خرید مخاطب برای اینکه دوباره به سایت مراجعه کند تخفیفات و جوایزی برای آن در نظر گرفته می شود. گارانتی و پشتیبانی خدمات و محصولات کمک زیادی به جذب بیشتر مشتریان می کند.

 

نحوه ی کسب درآمد بازاریاب های پورسانتی یا affiliate marketer

نحوه ی کسب درآمد بازاریاب های پورسانتی یا affiliate marketer

روش های مختلفی برای کسب درآمد از همکاری در فروش وجود دارد و نیازی نیست که حتما مشتری کالا را خریداری کند تا بازاریاب پول بگیرد. در ادامه به توضیح انواع روش های کسب درآمد بازاریاب ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

۱. پرداخت هزینه در قبال فروش محصول

این روش پورسانتی است. یعنی بازاریاب به ازای فروشی که محصولات دارند از آن پورسانت دریافت می کند. اکثرا این روش مورد استفاده قرار می گیرد.

۲. پرداخت هزینه به ازای سر نخ

روش سر نخ دارای پیچیدگی هایی است. برای این کار بازاریاب باید مشتری را به بازدید از سایت فروشنده یا انجام اقدامات مشخص شده ترغیب کند. مثلا مشتری باید فرم تماس پر کند و یا برای نسخه ی آموزشی محصول یا دریافت خبر نامه ثبت نام کند.

۳. پرداخت هزینه به ازای کلیک

برای استفاده از روش بازاریاب باید تبلیغی طراحی کند و آن را در پلتفرم مخصوص به خود یا پلتفرم های دیگر برای دیده شدن به اشتراک بگذارد. به ازای هر کلیکی که فروشنده در سایت خود دریافت کند به بازاریاب پول می دهد. این کار علاوه بر فروش بهتر و بیشتر محصولات کمک زیادی به افزایش بازدید سایت و سئوی آن می کند.

 


بیشتر بدانید!

سئو به معنای بهینه موتور های جست و جوی گوگل است و کمک می کند که سایت ها در صفحه ی اول نتایج گوگل قرار بگیرند. در طراحی سایت حتما باید سئو مورد بررسی قرار بگیرد. سایت هایی که در صفحه ی اول نتایج گوگل هستند باعث اعتماد بیشتر مخاطبان و فروش بهتر محصولات می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سئو و انجام سئوی برای سایت خود می توانید به مقاله ی سئوی سایت در اصفهان مراجعه کنید.


مزایا و معایب affiliate marketing

مزایا

  1. افزایش مشتریان و شناخت محصولات توسط افراد مختلف در سراسر دنیا
  2. کمک به برند سازی محصولات
  3. افزایش اعتبار نسبت به فروشندگان دیگر
  4. نیاز نداشتن به سرمایه گذاری و نگرانی برای هدر رفتن آن
  5. افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر
  6. می توانید این کار را به صورت دورکاری و بدون نیاز به مراجعه و حضور در شرکت انجام دهید.
  7. زمان کاری مشخص برای این کار در نظر گرفته نمی شود و تعیین زمان بر عهده ی خود شخص است.
  8. کار در زمینه ی افیلیت مارکتینگ زیاد است.

معایب

  1. فروشنده تسلطی بر کار بازاریاب ندارد.
  2. برخی تبلیغات ممکن است در مدت کم و محدودی خوب باشند و پس از آن دیگر کمکی به فروش نکنند.
  3. ممکن است با تبلیغ مشتریان فقط وارد سایت شوند ولی از آن چیزی خریداری نکنند.
  4. در برخی موارد اسپمرها و ترافیک‌دزدها وارد سایت می شوند. یا با کلیک فیک و تقلبی به سایت وارد می شوند. در نتیجه نه تنها فروشی انجام نمی شود بلکه سئوی سایت نیز دچار مشکل خواهد شد.
  5. خلاقیت نداشتن در این کار باعث از دست رفتن مخاطبانتان می شود.
  6. مبالغی که به عنوان پورسانت دریافت می کنید متفاوت است.

موفقیت در همکاری در فروش به چه شکل صورت می گیرد؟

موفقیت در هر کاری بدون تلاش امکان پذیر نمی باشد. برای موفقیت در بازاریابی بهتر است پیشنهاد هایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم را جدی بگیرید.

۱. مخاطب خود را بشناسید

اولین و مهمترین مرحله برای بازاریابی موفق این است که بدانید برای چه کسانی تبلیغات آماده می کنید. بهتر است با توجه به نوع سایت و محصولی که قرار است به فروش برسد تبلیغ آماده کنید. در این مرحله سن مشتریان، جنسیت آن ها، دانش افراد و… بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر قرار باشد پکیج آموزشی را تبلیغ کنید اینکه پکیج مناسب دانش آموزان است یا دانشجویان اهمیت دارد. همچنین اگر مخصوص معلمان و اساتید است باید در تبلیغ خود از جملات و تعاریف مناسب استفاده کنید.

۲. با مخاطب خود صادق باشید

مخاطبان بسیار هوشیار و آگاه هستند. اگر احساس کنند در تبلیغ چیزی را بیان کردید که به آن اعتقادی ندارید به شما اعتماد نمی کنند.

۳. تولید محتوای با کیفیت

هر چه محتوایی که ارائه می کنید با کیفیت تر باشد باعث جذب مخاطبان و اعتماد بیشتر به سایت شما می شود. در نتیجه نرخ کلیک و فروش افزایش می یابد.

۴. استفاده از روش های مختلف بازاریابی

توصیه می شود از روش های مختلف بازاریابی که در قسمت های قبل به آن اشاره شد استفاده کنید. بهتر است تنها یک روش را برای تبلیغات در نظر نگیرید.

موفقیت در همکاری در فروش به چه شکل صورت می گیرد؟

افیلیت مارکتینگ همان تبلیغات است؟

افیلیت مارکتینگ شباهت زیادی با تبلیغات دارد و تنها تفاوت آن در نوع و روش تبلیغ است. در روش افیلیت مارکتینگ فرد به دنبال روش هایی برای تبلیغ محصولات کارفرما و افزایش کلیک و خرید محصول است. در تبلیغات معمولی ناشر تبلیغات، تبلیغ را منتشر می کند و مبلغ توافقی را دریافت می کند و به نتیجه‌ای که فروشنده از این تبلیغ می گیرد کاری ندارد. می توان گفت تبلیغات افیلیت مارکتینگ که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر می تواند در فروش و رشد کسب و کار تاثیر گذار باشد.

سفارش طراحی سایت

قبل از اینکه به فکر همکاری برای فروش خود باشید باید سایتی مناسب داشته باشید. طراحی سایت مناسب مراحلی دارد که باید مد نظر قرار گرفته شود. بهتر است برای طراحی سایت خود از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. مطمئنا هر چقدر تبلیغات سایت شما مناسب باشد اما طراحی آن مناسب و کارآمد نباشد موجب جذب مخاطب نمی شود. جذب نشدن مخاطبان به سایت شما فروش را کاهش می دهد. در نتیجه اولین قدم برای موفقیت داشتن سایتی مناسب از لحاظ سئو، تولید محتوا و طراحی گرافیکی است. برای سفارش طراحی سایت با کنترل سئو می توانید از طراحان ماهر شرکت آترین فناوران کمک بگیرید. شرکت آترین فناوران با سابقه ی بالا در طراحی انواع سایت به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند.


برای مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


مدل های گوناگون همکاری در فروش

همکاری در فروش به صورت وابسته

بهتر است برای درک بهتر این روش را با یک مثال برای شما توضیح دهیم. فرض کنید یک مجموعه ای تولید کننده ی لوازم شیرینی پزی است. پس از تولید آن را به مجموعه ی دیگر مانند شیرینی پزی یا قنادی ها می دهد. قنادی ها از محصولی که استفاده کردند تعریف می کنند و توضیحاتی در رابطه با آن می دهند. با این کار قنادی به نوعی برای مجموعه ی لوازم شیرینی پزی تلیغ انجام داده است. در نتیجه در این روش مجموعه ی دوم به مشتریان پیشنهاد می کند که از مجموعه ی اول خریداری کنند. اگر مجموعه ی دوم در رابطه با محصولات مجموعه ی اول صادقانه توضیح ندهد باعث از بین رفتن مخاطبان می شود.

همکاری در فروش به صورت نیمه وابسته

حال در نظر بگیرید که از افیلیت مارکتینگ استفاده شود. در این صورت تفاوت آن با روش قبل این است که مجموعه ی دوم وابسته به مجموعه ی اول نیست. با تنظیم قرار داد بین دو مجموعه، مجموعه ی دوم فقط محصول را معرفی می کند و هیچ فشاری برای خرید محصول توسط مشتری نمی باشد.

همکاری به صورت مستقل

در این روش مجموعه ی دوم فقط محصول را معرفی می کند. مثلا یک مجموعه ی لوازم قنادی می تواند محصولات آرایشی تبلیغ کند با اینکه هیچ وابستگی میان این دو مجموعه وجود ندارد.

مدل های گوناگون همکاری در فروش

ابزار و برنامه های مناسب برای همکاری در فروش

برای استفاده از ابزار و برنامه ها باید در ابتدا مخاطبان خود را بشناسید. مثلا باید بدانید که مخاطب شما بیشتر علاقه به محتوای تصویری یا محتوای نوشتاری دارد. از بهترین برنامه های افیلیت مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Elementor
  • Moosend
  • AWeber
  • Sendinblue

نکاتی برای همکاری در فروش که باید بدانید

  1. در انتخاب محصولی که قرار است برای فروش آن همکاری کنید دقت داشته باشید.
  2. درباره ی محصول تحقیق کنید.
  3. از روش های مختلف برای تبلیغ استفاده کنید.
  4. از ترند هایی که در این حوزه وجود دارد برای تبلیغ و تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.
  5. با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و نیازهای آن ها را بشناسید.

سخن آخر

عده ای از افراد هستند که تبلیغاتی برای محصول و خدمات شما آماده می کنند تا فروش آن بیشتر بیشتر شود. این افراد به ازای کاری که برای شما می کنند مبلغی دریافت کرده و به این روند همکاری در فروش می گویند. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که به طور کامل در این مقاله به آن پرداختیم. در این مقاله قصد داشتیم توضیحی در رابطه با همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. همچنین شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با همکاری در فروش با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید