الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

مقدمه

پس از طراحی سایت باید آن را از لحاظ سئو مورد بررسی قرار داد. در صورتی که سئو و تکنیک های آن به خوبی رعایت نشود، سایت شما از طرف گوگل جریمه می شود. برای اینکه سایت ها بهتر در نمایش جست و جوی گوگل قرار بگیرند و همان چیزی را نمایش دهند که مخاطب از آن ها انتظار دارد باید از الگوریتم های مختلفی استفاده شود. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم پنگوئن است. در این مقاله قصد داریم به توضیح کامل الگوریتم پنگوئن گوگل بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

گوگل و الگوریتم های آن

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

چه مواردی شامل جریمه از الگوریتم پنگوئن گوگل می شود؟

چه تغییراتی نشانگر جریمه شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن است؟

رفع جریمه ی الگوریتم پنگوئن گوگل

هدف از ارائه ی الگوریتم پنگوئن گوگل

سفارش طراحی سایت با رعایت قوانین گوگل


گوگل و الگوریتم های آن

برای اینکه گوگل نتایج بهتری را با توجه به نیاز مخاطب به آن ها نمایش دهد از الگوریتم های مختلفی استفاده می کند. از انواع این الگوریتم ها می توان به الگوریتم پنگوئن گوگل، پاندا و مرغ مگس خوار اشاره کرد. در سال های گذشته معیار سنجش گوگل و رتبه دهی به محتوا و سایت از مقدار کلمات کلیدی در متن مشخص می شد. به این صورت که هر چه تعداد کلمات کلیدی بیشتر باشد به این معناست که محتوا ارزشمندتر است. این سنجش اشکالاتی به همراه داشت. زیرا محتوا ها می توانست کپی یا دارای جملاتی بی ربط به موضوع و فقط دارای کلمات کلیدی باشد. پس از آن روشی دیگر مطرح شد که با استفاده از بک لینک هایی که به سایت داده می شود مورد بررسی قرار گیرند. سنجش اعتبار سایت با استفاده از بک لینک ها مورد استقال زیادی قرار گرفت. اما عده ای از سئو کار ها به دنبال روشی برای دور زدن این قوانین و گرفتن امتیازات فیک از گوگل بودند. گوگل برای جلوگیری از این عمل الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد. و همچنین جریمه ای برای سایت های متخلف در نظر گرفت.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در سال ۲۰۱۲ برای جلوگیری از لینک های اسپم و استفاده ی بیش از حد کلمات کلیدی گوگل فیلتری به نام الگوریتم پنگوئن ارائه کرد. این الگوریتم مدام در حال به روز رسانی است. در ابتدای معرفی آن پس از بر طرف کردن خطاها ماه ها طول می کشید تا تغییرات اعمال شود. در نتیجه متخصصان نمی دانستند که خطا بر طرف شده یا نه. اما امروزه با به روز رسانی هایی که انجام شد تا حدی خطاهای ابتدایی بر طرف گردید. گوگل در حال حاضر به جای اینکه سایت را بر اساس لینک بررسی کند تمام صفحات آن را مورد بررسی قرار می دهد. هنگامی که تمام صفحات سایت ارزیابی شود در صورتی که صفحه ای خطا داشته باشد در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد. اما توجه داشته باشید که تمام صفحات سایت جریمه نمی شود.

چه مواردی شامل جریمه از الگوریتم پنگوئن گوگل می شود؟

۱. لینک سازی اسپم

یکی از روش های افزایش اعتبار و رتبه سایت لینک سازی است. اما نباید تمام توان را تنها بر روی لینک سازی گذاشت. ممکن است شما زمان زیادی را بر روی بر روی لینک سازی صفحات سایت خود گذاشته باشید اما از لحاظ محتوا و استفاده از کلمات کلیدی آن را بهینه نکرده باشید. در این صورت باز هم ممکن است رتبه ی منفی از گوگل دریافت کنید. در نتیجه علاوه بر لینک سازی باید موارد دیگری نیز مورد بررسی قرار گیرد.

۲. استفاده ی بیش از حد کلمات کلیدی

هنگامی که کلمات کلیدی خود را مشخص کردید باید به طور مناسب از آن استفاده کنید. یعنی نه خیلی کم و نه خیلی زیاد. در صورتی که بیش از حد کلمات کلیدی استفاده شود از طرف گوگل به عنوان خطا شناخته می شود. در هنگام تولید محتوا و استفاده از کلمات کلیدی به این موضوع توجه داشته باشید که نباید فقط برای موتور های جست و جو بنویسید. افرادی که از طریق محتوا جذب سایت شما می شوند به دنبال محتوایی مفید و کاربردی هستند. در نتیجه استفاده ی بیش از اندازه از کلمات کلیدی تاثیر منفی بر روی آن ها خواهد گذاشت.

چه مواردی شامل جریمه از الگوریتم پنگوئن گوگل می شود؟

از دیگر عوامل تاثیر گذار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرید بک لینک
  2. استفاد از برنامه های مخصوص لینک سازی
  3. لینک سازی با انکر تکست خاص
  4. مبادله ی لینک
  5. دریافت لینک از دایرکتوری های بی کیفیت
  6. انتشار لینک در مدت زمان کوتاه
  7. استفاده از سرویس هایی که به صورت اتوماتیک لینک دهی انجام می دهند.
  8. لینک های موقت
  9. کامنت های زیاد و بی ارزش در سایت
  10. لینک سازی در قسمت نظرات کاربران

نکته!

برای جلوگیری از استفاده ی بیش از اندازه از کلمات کلیدی می توانید از افزونه های مختلف بر روی وب سایت خود کمک بگیرید. یکی از این افزونه ها که بسیار کاربردی است yoast  می باشد. این افزونه به شما متذکر می شود که باید  ۲.۵% از متن شما بر کلمات کلیدی تاکید داشته باشد. در نتیجه به کمک این افزونه می توانید از بروز این خطا جلوگیری کنید.


yoast seo

چه تغییراتی نشانگر جریمه شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن است؟

اگر سایت شما از طریق الگوریتم پنگوئن جریمه شود تغییرات زیر را در آن مشاهده خواهید کرد.

  1. هنگامی که سایت شما با توجه به کلمه ی کلیدی مورد نظر مثلا از رتبه ی ۳ به رتبه ی ۵۶۱ تغییر پیدا کند.
  2. یکی از صفحات که شامل کلمه ی کلیدی است از ایندکس گوگل خارج شود در صورتی که بقیه ی صفحات در ایندکس باقی بمانند.
  3. ممکن است در بخش Search Queries یا Manual Actions گوگل وبمستر خود پیغامی با عنوان لینک سازی غیر طبیعی مشاهده کنید.

قسمت های مختلف سایت خود را مورد بررسی قرار دهید تا لینک سازی و کلمات کلیدی به درستی به کار رود. زیرا ممکن است گوگل صفحاتی مانند دربازه ما که به آن توجه زیادی ندارید را ارزیابی کند.

رفع جریمه ی الگوریتم پنگوئن گوگل

این الگوریتم در مرحله ی اول به بررسی لینک های مخرب سایت شما می پردازد. در نتیجه باید مشکل و خطاهای لینک ها را بر طرف کنید. برای اینکه بدانید کدام لینک مفید و کدام مضر است پیشنهاد می کنیم مقاله ی لینک های خوب و بد را مطالعه کنید. برای شناسایی بک لینک های نادرست باید موارد زیر را انجام دهید.

  1. پس از ورود به داشبورد گوگل وبمستر باید به بخش Links to Your Site مراجعه کنید.
  2. سپس در قسمت Who links the most بر روی گزینه ی more کلیک کنید.
  3. بعد از اینکه صفحه برای شما نشان داد شد بر روی گزینه ی Download more sample links کلیک کنید و پسوندی برای فایل خود در نظر بگیرید.
  4. صفحه ای که در این قسمت به شما نمایش داده می شود نشان دهنده ی تمام لینک هایی است که به سایت شما وارد شده است. باید تمامی لینک ها را به طور دقیق چک کنید و لینک های اسپم را در پوشه ای جداگانه قرار دهید.
  5. پس از اینکه به درستی مراحل را انجام دادید باید منتظر بمانید تا تغییرات از طریق گوگل اعمال شود. این کار ممکن است ۳ ساعت تا ۳ ماه زمان ببرد.

هدف از ارائه ی الگوریتم پنگوئن گوگل

به کمک الگوریتم پنگوئن گوگل لینک سازی های غیر طبیعی و استفاده ی بیش از حد کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار می دهد. یکی دیگر از اهداف گوگل از الگوریتم پنگوئن شناسایی سئوی کلاه سیاه برای دور زدن قوانین گوگل و کسب رتبه از این طریق است. در نتیجه پس از بررسی سایت ها در صورت مشاهده ی سئوی کلاه سیاه آن ها را جریمه می کند.

هدف از ارائه ی الگوریتم پنگوئن گوگل

سفارش طراحی سایت با رعایت قوانین گوگل

امروزه شرکت های مختلفی به طراحی سایت مشغول اند. اما آیا همه ی این شرکت ها سایتی مناسب برای شما طراحی می کنند؟ در جواب این سوال باید بگوییم قطعا تمامی شرکت ها نمی توانند سایتی مناسب طراحی کنند. عده ای از آن ها با دادن وعده های وسوسه کننده سایتی بی کیفیت به مخاطبان خود ارائه می کنند. یکی از ترفند های این نوع شرکت ها این است که وعده می دهند سایت شما کمتر از یک ماه در نتایج اول جست و جو قرار گیرد. این امر به هیچ وجه امکان پذیر نیست مگر آنکه از سئوی کلاه سیاه استفاده شود. در نتیجه اگر گوگل از این موضوع مطلع شود سایت شما به طور کامل از گوگل حذف می شود. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی طراحی سایت و اپلیکیشن شرکت آترین فناوران است. شما عزیزان با خیال راحت می توانید طراحی سایت خود را به دست متخصصین ماهر در شرکت آترین فناوران بسپارید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

یکی از انواع الگوریتم ها، الگوریتم پنگوئن گوگل برای جلوگیری از لینک سازی غیر طبیعی و استفاده ی بیش از حد کلمات کلیدی است. در زمان های گذشته استفاده ی زیاد از کلمه ی کلیدی در متن نوعی موفقیت محسوب می شد اما امروزه این روش به طور کامل از بین رفته است و محتوایی که کلمه ی کلیدی در آن زیاد باید از نظر گوگل مخرب شناخته می شود. اگر پس از بررسی سایت خود در قسمت گوگل وبمستر متوجه این خطا شدید باید سریعا از روشی که مطرح کردیم آن را بر طرف سازید. در این مقاله قصد داشتیم به توضیحی در رابطه با الگوریتم پنگوئن گوگل بپردازیم. امیدواریم از خواندن مطالب ارائه شده لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با الگوریتم پنگوئن گوگل با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید