تبلیغات اپلیکیشن

راه های تبلیغات اپلیکیشن

راه های تبلیغات اپلیکیشن چیست؟

مقدمه

در عصر حاضر کلمه ی استارت اپ تقریبا برای همه اشناست و از طرفی بیشتر کسب و کار ها هم وارد دنیای دیجیتال شده اند …حالا از این اتفاق ها چه نتیجه ای می توان گرفت؟
نتیجه این است که در دنیای کنونی هر روز بیشتر از ۱۵ اپلیکیشن جدید ساخته و ارائه میشود و همین امر سبب سختی ساخت تبلیغ اپلیکیشن شده است در همین راستا توجه شما را به مقاله ای خلاصه و جامع در مورد تبلیغ اپلیکیشن جلب می کنم.

چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم ؟

اگر شما بخواهید به عنوان یک طراح اپلیکیشن، اپلیکیشن خود را به دست کاربران بیشتری برسانید چگونه باید یا این افراد ارتباط برقرار کنید؟ در جهت ساده کردن این کار کمپین های تبلیغاتی اپلیکشن باعث می شوند اپلیکیشن خود را در بزرگ ترین پلتفرم های گوگل از جمله گوگل پلی، یوتیوب و شبکه نمایش گوگل نمایش دهید. شما تنها کاری که باید انجام  دهید این است که یک قیمت پیشنهادی، چند سطر توضیحات و برخی ویژگی ها را به اپلیکیشن خود اضافه کنید و بقیه بهینه سازی شده اند تا به کاربران خود کمک کنند شما را پیدا کنند. برای شروع بهترین راه های افزایش نصب اپلیکیشن را بشناسید و یاد بگیرید که چگونه یک کمپین برنامه ایجاد کنید.

راه های افزایش نصب اپلیکیشن

کمپین های تبلیغاتی گوگل یکی از راه های افزایش نصب اپلیکیشن مباشد که در بالا مختصری به ان پرداختیم. از طریق این کمپین ها شما می توانید تبلیغات خود را در پلتفرم های مختلف به نمایش بگذارید. که این کار باعث جذب مشتری بیشتر می شود. حال سوال این است که تبلیغات اپلیکیشن در هر کدام از این پلت فرم ها چگونه نمایش داده می شود. تبلیغات اپلیکیشن کجا نمایش داده می شود؟ در صورتی که تبلیغات شما استاندارد های لازم را داشته باشد در پلتفرم های مختلف گوگل نمایش داده می شود.

تبلیغ اپلیکیشن شبکه جستجوی گوگل

  • جستجوی گوگل
  • شرکای جستجوی گوگل

گوگل برای جستجوی اصطلاحات مرتبط با برنامه یا دسته بندی آن، با تبلیغ شما مطابقت دارد. گوگل ادز کلمات کلیدی شما را با استفاده از چندین روش تولید می کند. از جمله استفاده از اصطلاحات جستجوی گوگل پلی که باعث شده افراد به سمت برنامه شما سوق پیدا کنند.

تبلیغ اپلیکیشن در گوگل پلی

  • نتایج جستجوی گوگل پلی
  • بخش برنامه های مرتبط با گوگل پلی: “شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید” و “مرتبط با این برنامه”
  • صفحه اصلی گوگل پلی: “پیشنهادی برای شما”

گوگل می تواند تبلیغات شما را به افرادی نشان دهد که اصطلاحات و اپلیکیشن هایی را که مرتبط با اپلیکشن شما هستند، نشان دهند. تبلیغات شما همچنین می تواند به افرادی که از صفحه جزئیات برنامه یک اپلیکیشن مشابه بازدید می کنند، نشان داده شود.

تبلیغ اپلیکیشن در کافه بازار

این محصول، موفق شده تا تبلیغ‌دهندگان را راضی نگه دارد، به گونه‌ای که ۸۰ درصد اپلیکیشن هایی که تبلیغات داشته اند، وقتی کمپین آن ها تمام شده، در کمتر از ۳ روز برگشته اند و دوباره تبلیغ داده‌اند که همین نشان می‌دهد از این سیستم رضایت دارند. برای نمایش اپلیکیشن ها در نتایج جستجو، معیارهای مختلفی در نظر گرفته می شود. بازدید، دانلود و نگهداشت سه فاکتور اصلی در این رابطه هستند: «مهم است که وقتی نتیجه ای را نمایش می دهند، کاربر صفحه کدام اپلیکیشن را می بیند، کدام را دانلود می کند و در نهایت پس از نصب، هرکدام را چه مدت نگه می دارند.»

کافه‌بازار برای قیمت گذاری جایگاه های تبلیغاتی، از روش بیدینگ یا قیمت پیشنهادی استفاده می‌کند. که پیش تر در سرویس های مشابه به کار گرفته شده است. کافه بازار حساسیت زیادی در حفظ تجربه ی کاربری دارد؛ به همین دلیل، عملکرد اپلیکیشن تبلیغ کرده را به‌دقت بررسی می کند. همچنین، برای حفظ جایگاه تبلیغاتی اپلیکیشنی که تبلیغ کرده است، میزان نصب آن‌ها را زیرنظر می‌گیرد.

تبلیغات در کافه بازار بدین صورت انجام می‌گیرد که پس از ورود به پنل کاربری، باید با انتخاب کلید واژه‌های مدنظر خود، فرایند بیدگذاری (ارائه‌ی قیمت پیشنهادی) را آغاز کنید. گفتنی است حداقل قیمت ۷۵۰ تومان برای هر جست‌ و جو است. 

تبلیغ اپلیکیشن در یوتیوب

صفحات یا محتوای مرتبط در یوتیوب

گوگل ادز می تواند تبلیغات شما را در یوتیوب در جایی که احتمالا کلیک می شود نشان دهد و به احتمال زیاد برنامه شما دانلود می شود.

تبلیغ اپلیکیشن شبکه نمایش گوگل

  • جیمیل
  • اپلیکیشن های دیگر
  • وب سایت های تلفن همراه سایت های خبری ، وبلاگ ها و سایت های دیگر در سراسر اینترنت

بر روی افزایش نصب تمرکز کنید

افزایش نصب اپلیکیشن این روز ها دغدغه تمام اشخاصی است که مدیریت یک برنامه یا اپلیکیشن را بر عهده دارند. با افزایش نصب به طبع مخاطبین و فروش بیشتر هم دست پیدا خواهید کرد و برای اینکه به این مهم دست پیدا کنید می توانید از تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادز استفاده کنید.

گوگل ادز پیشنهادات و هدفهای شما را بهینه می کند تا در افزایش کاربران اپلیکیشن به شما کمک کند. کارکرد افزایش نصب اپلیکیشن از طریق گوگل ادز اینگونه است که بایستی کمپین اپلیکیشن برای اپلیکیشن خود ایجاد کنید. پیشنهادی که تعیین کرده اید باید میانگین مبلغ مورد نظر برای هر بار نصب برنامه شما باشد. به عنوان گزینه ای پیشرفته در تجربه جدید گوگل ادز، می توانید کاربران را که احتمالا اقدام به نصب و اجرای یک عمل خاص دارند، هدف قرار دهید. در کمپین افزایش نصب اپلیکیشن گوگل سعی می‌کند. تبلیغات شما را به افراد مرتبط با اپلیکیشن‌تان و کسانی که علاقه مند به نصب اپلیکیشن تان هستند، نمایش دهد.

بر روی اقدامات درون برنامه ای تمرکز کنید.

در صورتیکه هدف شما پیدا کردن گروه خاص‏ تری از کاربران است. عملکرد اصلی برنامه را به عنوان یک رویداد تبدیل ردیابی می کنید، استفاده از این گزینه بهترین پیشنهاد است! منظور از تبدیل، برخورد و تعامل کاربر با تبلیغ شماست.

با فعال‌کردن این گزینه، بعدها گوگل ادز می‌تواند قیمت مناسب برای تبلیغات شما را ارزیابی کند؛ به این ترتیب، شما می‌توانید با هزینه مناسب، بهترین نتیجه را از تبلیغات بگیرید.


بیشتر بخوانید :آشنایی با تبلیغات گوگل ادز


بر روی ارزش اقدامات درون برنامه ای تمرکز کنید.

برای تبلیغاتی که بر روی ارزش اقدامات درون برنامه ای متمرکز شده است. Google Ads روی افرادی که احتمالا بهترین ارزش را در طول زمان تولید می کنند، متمرکز خواهد شد. پیشنهادی که تعیین کرده اید باید میانگین مبلغ تبدیل (برای مثال درآمد) باشد که می خواهید برای هر دلاری که برای تبلیغات صرف می کنید، دریافت کنید. به این هدف بازگشت به تبلیغات-هزینه (Target ROAS) گفته می شود. اگر هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید که کاربران ۰.۵ دلار از خریدهای داخل برنامه را در طول تبدیل برای هر ۱ دلار تبلیغی که خرج کرده اید، ROAS هدف را ۵۰٪ تعیین می کنید.

نصب بیشتر در ازای چه مقدار هزینه و درآمد؟

تبلیغ صحیح و کارآمد سبب افزایش تعداد نصب اپلیکیشن شما شده و کاربران بیشتری را به سمت شما جذب خواهد کرد. مانند سایر تجارت‏ ها، در این مسیر نیز شما باید برای رسیدن به درآمد های هنگفت، هزینه‏ های اولیه را بپردازید. بدین ترتیب که پس از اینکه به تعداد قابل توجهی از نصب رسیدید شما می توانید از سرویس ادموب گوگل استفاده کنید. با استفاده از سرویس ادموب گوگل شما می توانید تبلیغات مختلف و ترجیحا مرتبط را در اپلیکیشن خود به نمایش بگذارید و درآمد خوبی کسب کنید. بدین ترتیب هزینه هایی که برای تبلیغات اپلیکیشن خود انجام داده‏ اید به شما بازگشته و در واقع به درآمد دلخواه خواهید رسید. از سوی دیگر با ایجاد ارزش افزوده‏ای کاربردی در اپلیکیشن، کاربران حاضرند در ازای پرداخت هزینه از امکانات ارائه شده استفاده نمایند.

 

کلام آخر

تبلیغات درست کار دشوار و حائز اهمیتی است. به کمک تبلیغ در گوگل ادز می توانید هرچه سریع تر آگهی های تبلیغاتی خود را بسازید. آن‌ها را در بازار هدف نمایش دهید. و از نتایج این بازاریابی لذت ببرید. استفاده از گوگل ادز برای تبلیغات اپلیکیشن، می‌تواند تعداد دانلود اپلیکیشن را به نحوی چشمگیر و باور نکردنی افزایش دهد. گوگل ادز از غول‌های بازاریابی وب سایت‌های اینترنتی است.

حال که متوجه شدید! چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید و با راه های افزایش نصب اپلیکیشن و کاربران آشنا شدید، بهتر است دست به کار شده، از نتیجه شگفت زده شوید و به کسب درآمد بالا بپردازید.

  • برچسب ها :

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید