ثبت شرکت در گوگل مپ

ثبت شرکت در گوگل مپ

آموزش کامل ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ

مقدمه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سوالی ذهنتان را درگیر کرده باشد و شما برای دریافت پاسخ به گوگل مراجعه کنید. امروزه اکثر انسان ها برای دریافت پاسخ سوالات خود آن را در گوگل جست و جو می کنند. گوگل هم امکاناتی مختلفی به صورت رایگان یا اشتراکی در اختیار کابران خود قرار می دهد. یکی از امکانات بسیار مفید و کاربردی گوگل مپ است. در گوگل مپ نقشه ی تمام قسمت های جهان بارگذاری شده است. در نتیجه شما می توانید به راحتی کسب و کارتان را در نقشه ثبت کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

ابزار گوگل مپ و کاربرد آن

اطلاعات لازم برای ثبت مکان در نقشه ی گوگل

آموزش ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ

پیگیری ثبت آدرس در نقشه ی گوگل

اهمیت ثبت شرکت در گوگل مپ

کسب و کار خود را به صورت سئو شده در گوگل مپ ثبت کنید

سفارش طراحی سایت و ثبت شرکت در گوگل مپ


ابزار گوگل مپ و کاربرد آن

پس از استقبال زیاد کاربران از فضای اینترنتی، گوگل نیز هر چند وقت یکبار با به روز رسانی های مختلف امکانات ویژه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از امکانات مفید ابزاری به نام گوگل مپ یا نقشه ی گوگل است. به کمک نقشه ی گوگل صاحبان کسب و کار می توانند محل و موقعیت کسب و کار خود را روی نقشه مشخص کنند. با جست و جوی کاربران در گوگل مکان هم مشخص می شود و به راحتی می توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

کاربرد گوگل مپ

  1. این ابزار کاربرد های مختلفی به کاربران ارائه می دهد. اولین کاربرد استفاده از نقشه ی گوگل این است که برای هر نوع وسیله ی نقلیه ای مسیر را برای کاربر مشخص می کند. در نتیجه کاربر می تواند تصمیم بگیرد با چه وسیله ای رسیدن به مقصد برای او راحت تر است.
  2. کارخانه، سازمان، شرکت ها، فروشگاه ها و تمامی مشاغل می توانند آدرس کسب و کار خود را به همراه اسم ثبت کنند تا کاربر بلافاصله پس از جست و جوی نام آن مسیر رسیدن به آن را نیز پیدا کند.
  3. در چند حالت تصاویری از شهر ها و خیابان ها بر روی گوگل من قرار دارد. حتی با زوم کردن بر روی نقشه می توانید جزئیاتی مانند کوچه ها، بانک، اسم برخی ساختمان ها و… را مشاهده کنید.
  4. استفاده از نقشه ی گوگل در موبایل و کامپیوتر امکان پذیر می باشد.
  5. بر روی تلفن های همراه با استفاده از گوگل مپ و جست و جوی مقصد، مسیر رسیدن به آن برای کاربر مشخص می شود. همچنین آدرس مسیر به صورت صوتی برای رانندگان توضیح داده می شود و می توانند به راحتی به مقصد خود برسند.
  6. برای افراد علاقه مند به فضای ماه، آسمان، ستارگان، سیارات و… نیز عکس هایی در گوگل مپ بارگذاری شده است که می توانید آن را مشاهده کنید.

اطلاعات لازم برای ثبت مکان در نقشه ی گوگل

  1. لوکیشن دقیق محل مورد نظر خود را باید شناسایی کنید.
  2. بهتر است نام محلی که می خواهید ثبت کنید به صورت فارسی و انگلیسی در اطلاعات نقشه وارد کنید.
  3. نوع دسته ای که شغل شما به آن مرتبط است را باید مشخص کنید.
  4. شماره تماس های ثابت و تلفن همراه باید در اطلاعات ثبت شود.
  5. برای دسترسی راحت تر کاربران باید روز و ساعت کاری را مشخص کنید.
  6. حتما باید آدرس سایت و صفحه های اجتماعی که در آن فعال هستید در گوگل مپ ثبت شود.

نکته!

پس از طراحی سایت بهتر است محل کار خود را در گوگل ثبت کنید. برای مثال کاربردی در گوگل گل فروشی های اصفهان را جست و جو می کند. در نمایش جست و جو لوکیشن گل فروشی های اصفهان همراه با نام سایت نمایش داده می شود. در نتیجه کاربر می تواند به راحتی وارد سایت شود و از طریق سایت گل مورد نیاز خود را سفارش دهد. ثبت نقشه در گوگل و طراحی سایت تاثیر متقابلی در جذب و بازدید کاربران دارند.


آموزش ثبت آدرس شرکت در گوگل مپ

در این قسمت می خواهیم مراحل ثبت آدرس در گوگل مپ را به صورت ویدئو و تصویری به شما عزیزان آموزش دهیم.

در ادامه قصد داریم مراحل ثبت شرکت در گوگل مپ را به کمک عکس برای شما عزیزان توضیح دهیم.

برای ثبت آدرس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

۱. وارد سایت google maps شوید.

مرحله اول در ثبت شرکت در گوگل مپ

 

۲. پس از آن می توانید هم از طریق کادر جست و جو و هم با زوم کردن بر روی نقشه موقعیت شرکت و هر نوع کسب و کار دیگری که دارید، پیدا کنید.

ثبت شرکت در گوگل مپ

۳. حال نوبت به اضافه کردن کسب و کارتان در مکان مورد نظر می رسد. باید در مکانی که می خواهید شرکت شما در آنجا ثبت شود کلیک راست کنید و یکی از گزینه های add a missing place یا add your bussiness  را انتخاب کنید. به دلیل فیلتر و تحریم هایی که برای ایران وجود دارد فقط می توانید از طریق add a missing place نقشه را گوگل ثبت کنید.

مرحله دوم ثبت شرکت در گوگل مپ

۴. پنجره ای به نام  add place برای شما نمایش داده می شود که شامل بخش های مختلفی است.

  • در قسمت اول باید نام شرکت خود را به طور کامل به صورت فارسی و انگلیسی وارد کنید.

مرحله ی سوم از ثبت شرکت در گوگل مپ

  • قسمت دوم برای مشخص کردن دسته بندی کسب و کار شما قرار گرفته است. شما باید با توجه به نوع شرکت خود دسته بندی آن را انتخاب و ثبت کنید.

مرحله آخر ثبت شرکت در گوگل مپ

  • در قسمت سوم باید روز و ساعت باز و بسته بودن کار و فعالیت شرکت را مشخص و ثبت کنید.
  • در قسمت چهارم برای برقراری ارتباط راحت تر کاربران با شرکت باید شماره تلفن همراه یا ثابت را ثبت کنید.
  • قسمت بعد برای واردن کردن آدرس وب سایت و شبکه های اجتماعی شما است. بهتر است آدرس وب سایت شرکت خود را به طور دقیق در این قسمت وارد کنید. افراد با وروذ به سایت شما می تواند نمونه ای از خدمات را مشاهده کنند. این کار تاثیر مثبتی در سئوی سایت و بهبود آن دارد.

ثبت شرکت در گوگل مپ

۵. پس از انجام مراحل بالا بر روی دکمه ی ثبت کلیک کنید و باید منتظر باشید تا کسب و کار شما با آپدیت بعدی گوگل مپ بر روی نقشه ثبت شود.

پیگیری ثبت آدرس در نقشه ی گوگل

پس از ثبت می توانید برای پیگیری آن در حساب کاربری بر روی گزینه Your contribution کلیک کنید. در این حالت سه وضعیت وجود دارد.

  1. در وضعیت اول این پیغام برای شما نمایش داده می شود. Pending به این معناست که هنوز درخواست شما مورد بررسی قرار نگرفته است.
  2. Approved که یعنی در خواست شما با موفقیت بررسی و به ثبت رسیده است.
  3. Not approved که یعنی درخواست شما بررسی شد اما مورد تایید قرار نگرفت.

اهمیت ثبت شرکت در گوگل مپ

امروزه مشتریان به شرکت ها و مشاغلی که در فضای اینترنتی فعالیت ندارند توجه نمی کنند. روزانه تعداد بسیار زیادی جست و جو در گوگل انجام می شود که بخشی از آن به صورت محلی است. جست و جوی محلی در گوگل به این معنا است که کاربر شرکت، رستوران، کتاب فروشی و یا هر کسب و کار دیگری را در منطقه ای که قرار دارد سرچ می کند. به کمک گوگل مپ و لوکیشن شرکت در آن افراد می توانند به راحتی خود را به مقصد مورد نظر برسانند. همچنبن آن ها ترغیب می شوند که از طریق نقشه ی گوگل به سایت شما وارد شوند. این کار تاثیر بسیار زیادی در سئو و افزایش بازدید سایت شما به همراه دارد. برای بهبود سئوی محلی توصیه می شود حتما از ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ استفاده کنید.

کسب و کار خود را به صورت سئو شده در گوگل مپ ثبت کنید

برای این کار توصیه می شود به نکاتی توجه کنید که با سئوی مناسب کسب و کارتان در نتایج اول جست و جو با لوکیشن قرار بگیرد.

  1. عکس هایی که برای کسب و کار خود در گوگل مپ اضافه می کنید بهتر است با کیفیت و جذاب باشد.
  2. ایمیلی با عنوان تایید کسب و کار در گوگل برای شما ارسال می شود که برای ثبت حتما باید آن را تایید کنید.
  3. لوگو و آرم تجاری خود را در قسمت تصاویر اضافه کنید.
  4. در صورتی که در شبکه های اجتماعی فعال هستید آدرس آن را وارد کنید.
  5. در کادر کوتاهی که وجود دارد توضیحاتی در رابطه با کار خود به صورت خلاصه قرار دهید.

اهمیت ثبت شرکت در نقشه گوگل

سفارش طراحی سایت و ثبت شرکت در گوگل مپ

کسب و کار هایی که در دنیای پیشرفته ی امروزی در فضای اینترنتی فعالیتی ندارند از نظر کاربران بی اهمیت هستند. برای جلب اعتماد کاربران باید حتما برای کار خود از طراحی سایت کمک بگیرید. شرکت های مختلفی وجود دارند که طراحی سایت را انجام می دهند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در این زمینه شرکت آترین فناوران است. شما می توانید سایت مورد نظر خود را به این شرکت سفارش دهید. همچنین در صورتی که تمایل داشته باشید شرکت و کسب و کارتان در گوگل مپ ثبت می شود و در صورت تمایل بر روی صفحه ی اول سایت شما نیز بارگذاری می شود.


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

ثبت شرکت در گوگل مپ جزء مراحلی است که توصیه می شود حتما انجام شود. این کار هم بر سئو و هم بر افزایش بازدید کسب و کارتان تاثیر مثبت می گذارد. مراحل ثبت مکان در گوگل آسان است. برای فهم بیشتر این موضوع ما مراحل را به صورت ویدئو و عکس برای شما عزیزان توضیح دادیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به راحتی شرکت و کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید