مشاوره مدیریت فناوری اطلاعات IT

مدیریت پروژه آی تی

مشاوره مدیریت پروژه های آی تی

مقدمه

حوزه ی فناوری اطلاعات، دنیای جدیدی را برای ما خلق کرده است. این دنیای جدید جذابیت های بی مانندی دارد، که افراد را به سمت خود می کشد. متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که این فضای مدرن همواره پر سود و خالی از خطر است! اما تجربه نشان داده است که این گونه نیست. در هر مسیر و هر راهی که باشید ممکن است به بیراهه کشیده بشوید، یا دست کم کند تر از آنچه که باید حرکت کنید. در مسیر تجارت همواره الگو گرفتن ار افراد موفق ودریافت مشاوره از باتجربه ها در آن حرفه، قرار گیری درمسیر موفقیت را برای ما میسر می کند. در این مقاله قصد داریم با معرفی مزایای مهم مشاوره مدیریت پروژه های آی تی، به این مهم بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست عناوین:

IT مخفف چه عبارتی است؟

مشاوره مدیریت پروژه های آی تی مخصوص چه کسانی است؟

اهمیت خدمات مشاوره فناوری اطلاعات(IT)

مزایای مشاوره مدیریت پروژه های آی تی

چرا برخی از پروژه‌ ها در حوزه فناوری اطلاعات شکست می‌خورند؟


مشاوره مدیریت فناوری اطلاعات آی تی

IT مخفف چه عبارتی است؟

واژه ی IT مخفف عبارت Information Technology و به معنای فناوری اطلاعات است.

به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با رایانه ‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد. فرایندی که تلاش می کند تا ذخیره، تبدیل، حفاظت، انتقال پردازش و بازیابی اطلاعات به روشی مطمئن و با امنیت بالا صورت بگیرد.


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات مشاوره مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات(IT)، با متخصصان آترین فناوران تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


مشاوره مدیریت پروژه های آی تی مخصوص چه کسانی است؟

به طور کلی مدیریت پروژه های IT، برای افرادی که با فرایند تولید محصولات فناوری اطلاعات و یا خدمات این حوزه در ارتباط هستند اهمیت زیادی دارد. مشاوره در این زمینه آگاهی و دانش افراد را در رابطه با پروژه افزایش می دهد و سبب رضایت خاطر برای هر دو قشر متقاضی و تولید کننده می شود.

در واقع در فضای فناوری اطلاعات دو جامعه ی تولید کننده و متقاضی وجود دارد. تولید کننده ها افرادی هستند که محصولات و خدمات فناوری اطلاعات را به مشتریان خود، سازمان ها و شرکت های طرف قرار داد ارائه می دهند. آن ها بایستی بر فرایند پروژه خود نظارت صحیح داشته باشند. دسته بعدی افرادی هستند که این خدمات را دریافت می کنند. آن ها هم نیاز دارند که از کیفیت محصول یا خدمات دریافتی اطمینان حاصل کنند. افراد حق دارند که بر پیاده سازی محصولات توسط شرکت قرار دادی خود نظارت صحیح داشته باشند. حقوق و دلایل بسیار زیادی در این باره وجود دارد که تا انتهای مقاله به بررسی بسیاری از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

اهمیت خدمات مشاوره فناوری اطلاعات

خدمات مشاوره مدیریت پروژه های IT  کمک می کند تا یک سازمان در رابطه با پروژه های نرم افزاری، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، وب اپلیکیشن و… مناسب ترین انتخاب و تصمیمات را داشته باشد. این شرکت ها بهترین راه حل را برای مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات، نظارت فنی و همچنین فعالیت ‌های مربوط با مدیریت پروژه ارائه می کنند. در ادامه به مهم ترین مزایای خدمات مشاوره IT در رابطه با سازمان ها می پردازیم.

مزایای مدیریت پروژه IT

مزایای مشاوره مدیریت پروژه های آی تی

مشاوره در زمینه پروژه های IT مزایای بسیاری را برای سازمان های مربوطه به دنبال دارد. موارد فوق از جمله ی آن ها هستند.

  • شناسایی انواع ریسک و یافتن راه حلی برای مقابله با آن
  • بهبود نرخ بازگشت سرمایه
  • کاهش زمان تحویل پروژه و  افزایش بهره وری
  • بهبود نرخ موفقیت در پروژه
  •  استقرار پروژه های فناوری اطلاعات در سازمان
  • محاسبه میزان سود، زیان و هزینه های کلی
  • اطمینان از پیشبرد پروژه بر اساس مفاد قرارداد
  • و…

چرا برخی از پروژه‌ ها در حوزه فناوری اطلاعات شکست می‌خورند؟

شرکت ها همواره تلاش می کنند تا از روش های مختلف مدیریت پروژه ها استفاده کنند. اما با وجود آن باز هم ممکن است پروژه ها با شکست مواجه بشود. اما چرا؟ به طور کلی سه حوزه مدیریتی برای پروژه ها وجود دارد که  ممکن است برای مدیران پروژه مشکل ساز بشود.

مورد اول الزامات است. ما به طور مکرر کمبود اسناد، عدم وجود الزامات مشخص و عدم همکاری صحیح با مشتری و سایر نیاز ها را مشاهده می کنیم. به همین دلیل است که پیگیری الزامات در تمامی بخش های پروژه حیاتی است. الزامات پروژه باید به خوبی بررسی و مستند سازی بشوند.

مورد بعدی تغییرات است. همیشه تغییرات کوچک یا بزرگ در سازمان ها اتفاق می افتد. بهترین راه مقابله با این تغییرات این است که در ابتدای پروژه روش مواجه با تغییرات را مشخص کنیم. باید مشخص کنیم که چگونه در زمان وقوع تغییرات با آن ها برخورد خواهد شد.

مورد بعدی ارتباطات است. ارتباطات از مسائل حیاتی در یک پروژه فناوری اطلاعات محسوب می شود.

اگر مدیران پروژه های فناوری اطلاعات ارتباط خوب و موثری با ذینفعان خود نداشته باشند پروژه منسجمی حاصل نخواهد شد. همیشه ارتباطات در سازمان  باید به شکل مشارکتی اتفاق بیفتد تا موثر واقع بشود.

بنابراین با بررسی این سه حوزه، امکان یافتن فرایند صحیح پروژه فراهم می شود. در نهایت برای بهبود میزان موفقیت در پروژه، لازم است که مدیران پروژه هر سه حوزه را نزدیک به هم مدیریت کرده، تا از دستیابی به یک نتیجه موفق اطمینان حاصل کنند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خدمات مشاوره مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات(IT)، با متخصصان آترین فناوران تماس بگیرید.

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۱۶۵۶۰۲۱۲۸۴۲۱۶۵۶

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید