شرکت یا آژانس دیجیتال مارکتینگ

تفاوت شرکت نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

مقدمه

امروزه اکثر کسب و کارها به صورت دیجیتالی و در فضاهای مجازی تبلیغ می شوند. یکی از راه های تبلیغات، استفاده از نرم افزار های مربوط به این حوزه است. این نرم افزارها کار را برای توسعه دهندگان راحت تر می کنند. در کنار نرم افزار های ارائه شده وجود تبلیغات مناسب کمک زیادی به رشد و پیشرف کسب و کارها می کند. در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره ی تفاوت شرکت نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ به شما عزیزان ارائه دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست

شرکت نرم افزاری چه نوع شرکتی است؟

کاربرد و وظایف شرکت نرم افزاری

مزایای سپرن کسب و کارها به شرکت های نرم افزاری

دیجیتال مارکتینگ و سئو چیست؟

انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

روش های بازاریابی دیجیتالی

کاربرد آژانس های دیجیتال مارکتینگ

معایب دیجیتال مارکتینگ

تفاوت شرکت نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ

هزینه های ثبت سفارش در آژانس های دیجیتال مارکتینگ


شرکت نرم افزاری چه نوع شرکتی است؟

نرم افزارها معمولا روی یک سیستم یارانه ای قرار گرفته می شوند و انجام کارهای مختلف را بر عهده دارند. شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده ی انواع این نوع خدمات به صورت نرم افزاری و سخت افزاری می باشند. این شرکت ها وظیفه ی پشتیبانی محصولات ارائه شده را نیز برعهده دارند. فارغ التحصیلان در رشته کامپیوتر می توانند، با گرفتن مجوز های مربوط به این کار، شرکت نرم افزاری خود را راه اندازی کنند.

کاربرد و وظایف شرکت نرم افزاری

از وظایف شرکت های نرم افزاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
خدمات مربوط به شبکه داده ها و پشتیبانی آن
طراحی و تولید قطعات یارانه ای سخت افزاری و نرم افزاری
طراحی و تولید قطعات مربوط به اینترنت
ارائه مشاوره و پشتیبانی خدمات در خصوص نرم افزار ها و سیستم های اینترنتی
تعمیرات سیستم های یارانه ای و کنترل آن ها

مزایای سپرن کسب و کارها به شرکت های نرم افزاری

از مزایای سپردن کسب و کار به شرکت های نرم افزاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این شرکت ها دارای پویایی بوده و خلاق در تولید محتوا های ارائه شده هستند.
  2. قابل اعتماد بودن این شرکت ها
  3. داشتن اعتبار پس از اخذ مجوز های لازم که باعث آرامش خاطر مشتری می شود.
  4. عقد قرار داد مطمئن و متعهد بودن به انجام دقیق آن

دیجیتال مارکتینگ و سئو چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتالی مجموعه اقداماتی است جهت بازاریابی با استفاده از ابزاری مانند اینترنت که نیاز مشتری را از طریق آن برطرف می سازند. آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه دهنده ی خدمات مختلف و همچنین تبلیغ محصولات و فروش آن ها از طریق خدمات اینترنتی می باشند. امروزه اکثر مردم خدمات مورد نیاز خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ برطرف می کنند. در ادامه ی فعالیت در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ،  سئو نقش اساسی ایفا می کند. سئو وظیفه ی بهینه سازی موتور های جست و جو گر را بر عهده دارد. این کار کمک زیادی به توسعه ی دیجیتال مارکتینگ می کند.
سئوی مناسب و حرفه ای باعث دیده شدن بهتر کسب و کارها در اینترنت می شود. هدف هم برای کسب و کارهای دیجیتال مارکتینگ همین است!


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی سئو به مقاله ی عوامل موثر در سئو سایت در سایت آترین فناوران مراجعه کنید.


انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ

آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ بازاریابی که انجام می دهند، از روش های مختلفی استفاده می کنند. یکی از آن ها راه اندازی کانال های دیجیتالی است. با استفاده از این کانال ها، در صورت داشتن سئوی مناسب و محتوای جذاب می توان بازاریابی خوبی برای کسب و کارها برقرار کرد. تا مخاطبان تنها با یک سرچ ساده به این کانال ها وارد شده و محصول مورد نیاز خود را دریافت کنند.
از انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ می توان به بازاریابی وابسته، نمایش تبلیغات، بازاریابی موتور جست و جو،سایت و فروشگاه اینترنتی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی اشاره کرد.


برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع بیشتر درباره تفاوت شرکت نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ، همین الان با ما تماس بگیرید:

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


روش های بازاریابی دیجیتالی

از انواع راه های بازاریابی دیجیتالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) فرستادن تبلیغات به ایمیل افراد مختلف به صورت رندم.
۲) سئوی مناسب جهت قرار گرفتن سایت و کسب و کار در نتایج اول سرچ گوگل.
۳) محتوای جذاب و قابل درک برای همه که مخاطبان را ترغیب به خواندن آن و سپس فروش محصول کند.
۴) تبلیغات محصول از طریق شبکه های اجتماعی که مردم روزانه با آن ها سروکار دارند مانند اینستگرام،تلگرام.
۵) ارائه تبلیغات از طریق محتوای مناسب ویدئویی، قبل از شروع فیلم و سریال ها در پلتفرم ها.
۶) انجام تبلیغات از طریق فایل های صوتی مانند انواع پادکست ها که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

کاربرد آژانس های دیجیتال مارکتینگ

آژانس های دیجیتال مارکتینگ با ارائه ی خدمات به مخاطبان نیاز های آن ها را خیلی سریع برطرف می کنند. شاید فکر کنید که بازاریابی اینترنتی محصولات، کار آسانی است اما باید بگوییم دقیقا بر عکس آن است. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ باید محصولی که می خواهد ارائه دهد را از نظر سئو، محتوا، جذابیت و اثر بخشی، برند سازی محصول و… به طریقی برای مخاطبان ارائه دهد که بدون معطلی آن را خریداری کنند.
از دیگر کاربرد این آژانس ها تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان هنگام خرید، مشاوره برای کسب و کار های نوپا، صرفه جویی در هزینه ها و… می باشد.

معایب دیجیتال مارکتینگ

از معایب آژانس های دیجیتال مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. آژانس های تبلیغاتی با پرداخت نکردن حقوق کارمندان خود و سخت گیری باعث رنجش آن ها می شوند. درنتیجه کارمندان هم وظایف مربوط به خود را به درستی انجام نمی دهند. انجام ندادن کار توسط کارمندان باعث دیر تحویل دادن آن به مشتری و بدقولی می شود.
  2. در این آژانس ها کارمندان کار مشخصی انجام می دهند و امکان رشد در این زمینه برای آن ها وجود ندارد. در نتیجه درکار خلاقیتی دیده نمی شود.
  3. خیلی از کارشناسان و مشاوران آژانس های دیجیتال مارکتینگ نحوه صحبت با مشتری را بلد نیستند و فقط می خواهند با سیاست هایی که دارند آن ها را وادار به عقد قرار داد کنند. همین کار باعث می شود افراد از بازاریابی محصول خود خودداری کنند.
  4. مدیران این حوزه باید به نحوه ی اصول مدیریتی آگاه باشند و از همه ی اعضای آژانس معلومات بیشتری در این زمینه داشته باشند. در غیر این صورت کیفیت کاری که ارائه می شود بسیار پایین می آید.
  5. توجه داشته باشید که آژانس های دیجیتال مارکتینگ ثبت شده نیست. افراد کمی در این آژانس مشغول به فعالیت هستند که خیلی از آن ها از تخصص خاصی برخوردار نیستند.
  6.  توجه داشته باشید این شرکت ها قرارداد های معتبری ندارند.

تفاوت شرکت نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ

شرکت های نرم افزاری معمولا ارائه هنده ی خدمات نرم افزاری هستند و طراحی و تولید آن ها را بر عهده دارند. آژانس های دیجیتال مارکتینگ از نرم افزار های تهیه شده توسط شرکت های نرم افزاری استفاده می کنند.
شرکت های نرم افزاری تشکیل شده از افرادی است که دارای تخصص و مهارت هستند. آژانس های دیجیتال مارکتینگ تشکیل شده از افرادی با سطح علمی معمولی است.
آژانس های دیجیتال مارکتینگ مدارک ثبت شده در هیچ فضایی نداشته و ممکن است روزی باشند و روز دیگر نباشند. در صورتی که شرکت های نرم افزاری دارای اعتبار بالایی بوده و همیشه معتبر است.
رشد و پیشرفت علمی در شرکت های نرم افزاری بسیار سریع تر از آژانس های دیجیتال مارکتینگ است.
خدماتی که آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهند تقریبا برای همه یکسان بوده و دارای یک قالب خاص است. هیچ رشد و پویایی در آن دیده نمی شود.
آژانس های دیجیتال مارکتینگ از دانش کم بعضی از مشتری ها سواستفاده می کنند تا پول بیشتر بگیرند ولی خدمات کم و غیر قابل قبولی ارائه می کنند.
برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک آژانس های دیجیتال مارکتینگ مقرون به صرفه نیستند.

تفاوت شرکت های نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ

هزینه های ثبت سفارش در آژانس های دیجیتال مارکتینگ

هزینه های سفارش در آژانس های بازاریابی اینترنتی با توجه به کیفیت و نوع خدماتی که می دهند، متفاوت است.
قبل از ثبت سفارش در این آژانس ها باید اطلاعات لازم در زمینه ی خدمات ارائه شده، توسط آژانس های دیجیتال مارکتینگ و نحوه ی عملکرد آنها اطلاعات کافی داشته باشید. تا در ادامه مسیر به مشکل بر نخوردید. باید هزینه ای که مصرف می کنید، به گسترش کسب و کار شما کمک کرده و هدر نرود. هزینه ی تبلیغات بسته به نوع تبلیغ و شرایط آن متفاوت خواهد بود.
درست است که آژانس های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای بزرگ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، اما باید در نظر داشت که این مقرون به صرفه بودن با ارائه خدمات مناسب همراه است؟
آژانس های دیجیتال مارکتینگ با توجه به جدید بودن این فضا برای عده ای از مردم، خدمات مناسبی به آن ها ارائه نمی دهند.

سخن آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده، امروزه یکی از راه های پرطرفدار برای گسترش کسب و کارها، سفارش تبلیغات به آژانس های دیجیتال مارکتینگ است. اما آیا این پرطرفدار بودن هیشه به نفع مشتری است؟ در کنار مزایایی که ممکن است آژانس های دیجیتال مارکتینگ ارائه دهند باید به معایب آن توجه زیادی شود. شرکت های نرم افزاری با ارائه انواع نرم افزارها درحوزه های اینترنتی کمک زیادی به آژانس های تبلیغاتی می کنند. از تفاوت شرکت نرم افزاری و آژانس دیجیتال مارکتینگ علاوه بر موارد گفته شده در بالا می توان به نحوه ارائه خدمات نیز اشاره کرد. توصیه می شود برای اطمینان بیشتر، کسب و کار های خود را به دست افراد ماهر در شرکت های نرم افزاری بسپارید. امیدواریم مطالب ارائه شده دراین مقاله برای شما دوستان عزیز مفید بوده باشد.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید