الگوریتم تپه و عملکرد آن

همه چیز در رابطه با الگوریتم تپه (hilltop)

مقدمه

با گسترش تکنولوژی استفاده ی افراد از این فضا نیز افزایش پیدا کرد. امروزه کاربران به دنبال رفع نیاز هی خود در اینترنت می گردند. گوگل هم برای اینکه کاربر راحت و سریع تر به دفش برسد الگوریتم های مختلفی را طراحی می کند. این الگوریتم ها باعث می شود کاربرد تجربه ی کاربری بهتری داشته و راحت تر به هدف خود برسد. یکی از این الگوریتم ها، الگوریتم تپه است. در این مقاله قصد داریم به بررسی الگوریتم تپه و عملکرد آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

الگوریتم تپه و عملکرد آن

نکات مهم در رابطه با الگوریتم تپه و بهینه سازی آن

تفاوت الگوریتم تپه و پیج رنک

تاثیر الگوریتم تپه بر سئو و محتوا سایت ها

سفارش طراحی سایت در اصفهان


الگوریتم تپه و عملکرد آن

با پیشرفت فضای اینترنتی طراحی انواع سایت در این فضا نیز افزایش پیدا کرد. به کمک طراحی انواع سایت برای هر نوع کسب و کاری دسترسی افراد به آن برای رفع نیاز ها راحت تر شد. امروزه اگر کسب و کاری برای خود سایت مخصوص نداشته باشد در بین مخاطبان اهمیتی نخواهد داشت. طراحی سایت به تنهایی کافی نیست و برای اینکه سایت ها در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار بگیرند باید بر روی آن سئو انجام شود. سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جوی گوگل و روشی برای قرارگیری در صفحه اول است. گوگل نیز برای اینکه تجربه ی کاربری افزایش پیدا کند و دسترسی راحت تر شود از طراحی الگوریتم های مختلف استفاده می کند. یکی از انواع الگوریتم ها، الگوریتم تپه است.

عملکرد الگوریتم تپه

در سال ۲۰۰۳ گوگل الگوریتمی را معرفی کرد که با آن اعتبار صفحات سایت ها بر اساس محتوا و اطلاعات داخل آن ها و همچنین لینک‌های خارجی مورد بررسی قرار می گیرد. در نتیجه سایت هایی که از این فرمان سرپیچی کنند و خطایی در آن ها رخ دهد توسط الگوریتم گوگل امتیاز منفی دریافت می کنند. کسب امتیاز منفی باعث می شود سئو سایت دچار مشکل شود و دیگر در صفحه ی اول قرار نگیرند. این الگوریتم بررسی می کند که آیا محتوا کپی یا منحصر به فرد است. همچنین به بررسی لینک ها می پردازد که لینک ها اسپم یا توسط ربات به سایتی داده نشود. با بررسی این موارد میزان اعتبار سایت ها نیز سنجیده می شود. هر چه تعداد لینک های خارجی مفید به سایتی بیشتر باشد، باعث کسب امتیاز بهتر از گوگل می شود.

الگوریتم تپه و عملکرد آن
۱. الگوریتم تپه و بررسی لینک ها

در سایت ها دو نوع لینک وجود دارد. یکی لینک های داخلی و دیگری لینک های خارجی است. لینک های داخلی در واقع همان لینک هایی است که به سایت صفحات مختلف سایت خود می دهید. لینک های خارجی به لینک هایی می گویند که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود. اهمیت لینک های خارجی بسیار زیاد است زیرا گوگل متوجه معتبر بودن سایت شما می شود. الگوریتم تپه بررسی می کند که چند درصد از لینک های وارد شده به سایت شما مناسب است. اگر قصد دور زدن قوانین گوگل و برای کسب رتبه از سئو را دارید پیشنهاد می شود این کار را به هیچ عنوان انجام ندهید. دریافت و خرید لینک هایی که توسط ربات به سایت فرستاده می شود عمدتا اسپم و برای سایت مضر هستند.

۲. الگوریتم تپه و محتوا با کیفیت

یکی دیگر از مواردی که الگوریتم تپه بررسی می کند، محتوا و کیفیت آن است. قبل از معرفی این الگوریتم سایت ها برای تولید محتوا وقت صرف نمی کردند و از سایت های دیگر محتوا کپی می کردند. با طراحی الگوریتم تپه گوگل به طور دقیق کیفیت محتوا ها را بررسی می کند. در نتیجه برای اینکه گوگل خطایی از سایت شما دریافت نکند باید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید. برای این کار می توانید از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید. امروزه تولید محتوا اهمیت ویژه ای دارد زیرا باعث می شود سایت ها از نظر سئو امتیاز دریافت کنند و در صدر نتایج جست و جو قرار گیرند.

نکات مهم در رابطه با الگوریتم تپه و بهینه سازی آن

حال که با الگوریتم تپه و عملکرد آن آشنا شدید خوب است نکات مهم در استفاده از آن را بدانبد و به آن عمل کنید. از نکات مهم الگوریتم تپه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. مستقل بودن سایت و ثبات آن باید در نظر گرفته شود.
  2. توجه کنید که آدرس IP سایت ها نباید دارای ۳ بلوک اول شود.
  3. بخش عمومی و نام دامنه سایت باید منحصر به فرد و متفاوت از دیگران در نظر گرفته شود.
  4. بین سایت اصلی و سایت هایی که لینک می دهند نباید ارتباطی وجود داشته باشد.
  5. بهتر است لیستی از سایت هایی که معتبر هستند و لینک مفید می دهند طراحی کنید.
  6. باید از هر نوع سایتی لینک دریافت کنید. در نتیجه بهتر است علاوه بر سایت های معتبر از سایت هایی که قدرت دامنه پایین تری هم دارند لینک به سایت شما داده شود.
  7. در شبکه های اجتماعی با کاربران ارتباط برقرار کنید تا از آن طریق لینک مفید دریافت کنید.
  8. عملکرد رقبای خود را بررسی کنید.

نکات مهم در رابطه با الگوریتم تپه و عملکرد آن و بهینه سازی

تفاوت الگوریتم تپه و پیج رنک

عده ای الگوریتم تپه را با پیج رنک اشتباه می گیرند و تصورشان بر این است که عملکرد یکسانی دارند. از تفاوت های الگوریتم پیج رنک و تپه این است که الگوریتم پیج رنک لینک دهی بین سایت ها را ارزیابی می کند و در واقع به عنوان یک الگوریتم ارتباط سنج عمل می‌کند؛ در حالی که الگوریتم تپه گوگل روی صفحات تخصصی و مرجع تمرکز می‌کند. الگوریتم پیج رنک عملکرد سایت ها را بر اساس تعداد لینک های خارجی های صفحات آن بررسی می کند. الگوریتم پیج رنک نسبت به تپه ضعیف تر است به دلیل اینکه نمی تواند کیفیت محتوا را بررسی کند و فقط بر روی لینک های خارجی تمرکز می کند. الگوریتم تپه در مرحله ی اول کار خود سایت های معتبر و مرجع را شناسایی می کند. پس از آن به بررسی صفحاتی که لینک سازی شده است صورت می گیرد.

تاثیر الگوریتم تپه بر سئو و محتوا سایت ها

همان طور که به آن اشاره کردیم الگوریتم تپه به طور دقیق محتوا و کیفیت آن را بررسی می کند. این به آن معناست که برای تولید محتوا باید توجه کنید تا محتوای شما کپی از دیگران نباشد. روش های مختلفی برای بررسی کیفیت محتوا وجود دارد. یکی از این روش ها چک کردن متن محتوای خود در سایت duplichecker است.
یکی از موارد دیگری که الگوریتم تپه بررسی می کند، لینک هایی است که به سایت ها وارد می شود که همان لینک های خارجی نام دارد. لینک سازی چه داخلی و چه خارجی بر روی سئوی سایت ها اثرگذار است. در نتیجه نمی توان از آن چشم پوشی کرد و حتی اگر قصد خرید بک لینک دارید، توصیه می شود آن را از سایت های معتبر خریداری کنید.

تاثیر الگوریتم تپه بر سئو و محتوا سایت ها

سفارش طراحی سایت در اصفهان

اولین قدمی که برای گسترش کسب و کار خود باید بردارید، طراحی سایت است. شرکت های مختلفی انواع سایت ها را با توجه به نیاز کاربران طراحی می کنند. یکی از سایت های معتبر در طراحی سایت و اپلیکیشن، شرکت آترین فناوران زنده رود است. این شرکت سابقه ای بالا در طراحی انواع سایت دارد و می توانید با خیال راحت طراحی سایت خود را به دست طراحان ماهر آن بسپارید. همچنین شما عزیزان می توانید با ورود به سایت در قسمت نمونه کار ها، نمونه ای از طراحی سایت و اپلیکیشن این شرکت را مشاهده کنید.


برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

برای بهبود تجربه کاربری گوگل الگوریتم های مختلفی طراحی می کند. الگوریتم تپه و عملکرد آن باید برای بهبود سئو سایت ها مورد بررسی قرار گیرد. الگوریتم تپه در واقع به بررسی کیفیت محتوا ها و لینک های خارجی می پردازد. این امر باعث شده که سایت ها دیگر نتوانند از محتوای کپی شده استفاده کنند. در صورتی که لینک های وارد شده به سایت ها اسپم و نامعتبر بوده و محتوا هم کپی از دیگران باشد، سایت در صفحه ی اول جست و جو گوگل قرار نمی گیرد و از گوگل اخطار دریافت می کند. در صورتی که سایت شما در صفحه اول نتایج جست و جو قرار نگیرد اعتماد کاربر را جذب نمی کند و باعث کاهش بازدید می شود. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی الگوریتم تپه و عملکرد آن بپردازیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با الگوریتم تپه و عملکرد آن با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید