تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مقدمه

تبلیغ یکی از روش هایی است که از آن برای نشان دادن کسب و کار و بازدید بیشتر استفاده می شود. روش های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. تبلیغ در دنیای دیجیتالی امروزی به کمک شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بپردازیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

روش تبلیغات از گذشته تا به امروز

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مزایای آن

هدف از تبلیغات در سوشال مدیا

نکات مهم در تبلیغات اینترنتی

انواع پلتفرم های مناسب جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

سفارش طراحی سایت و راه اندازی شبکه های اجتماعی


تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مزایای آن

روش تبلیغات از گذشته تا به امروز

در هر دوره ی زمانی استفاده از تبلیغات برای گسترش کسب و کار و مطلع کردن مردم از وجود آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در زمان های گذشته در مجلات و روزنامه ها تبلیغات قرار می گرفت. پس از اختراع تلویزیون ها و جذابیت آن برای مردم تبلیغات از این طریق رونق پیدا کرد. بعد از با پیشرفت عجیب تکنولوژی در سال های اخیر و پیشرفته شدن تلفن های همراه تبلیغات در این فضا رونق گرفت. امروزه اکثر افراد چه بزرگ و چه کوچک تلفن های همراه هوشمند در اختیار دارند و با آن در شبکه های اجتماعی عضو هستند. صاحبان کسب و کار هم از این فرصت استفاده کردند و به تبلیغ کسب و کار و خدمات خود مشغول شدند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مزایای آن

امروزه با گسترش و تعدد شبکه های اجتماعی و همچنین استقبال کاربران از آن تبلیغات با آن راحت تر انجام می شود. برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی معمولا از افرادی که دنبال کننده ی بیشتری در این فضا دارند درخواست می شود تا برای کسب و کار ها تبلیغ انجام دهند. در نتیجه عده ی زیادی از مردم تبلیغ را مشاهده می کنند. در ادامه به تفاوت های تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات آفلاین می پردازیم.

۱. مخاطبان زیاد و خاص

از مزایای تبلیغ در شبکه های اجتماعی این است که محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد. در نتیجه کاربران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز و چه در ایران و چه در خارج از کشور تبلیغ شما را ببینند و با کسب و کارتان آشنا شوند. با این کار شما می توانید مخاطبان ویژه ی خود را پیدا کنید و در تلاش برای تبدیل آن ها به مشتری همیشگی باشید.

۲. تبلیغ راحت و سریع

تبلیغ در شبکه های اجتماعی راحت و ارزان تر است. به دلیل اینکه نیازی به چاپ و استفاده از کاغذ نیست و با چند کلیک ساده تبلیغات بارگذاری می شوند. مخاطبان هم می توانند همیشه به این تبلیغات دسترسی داشته باشند. شرکت های خدماتی و دیگر کسب و کار ها می توانند به راحتی محصول و ویژگی های آن را در این فضا منتشر کنند.

۳. دریافت اطلاعات مشتریان

با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید اطلاعات مشتریان خود را دریافت کنید و با آن ها در تعامل باشید. تبلیغات آفلاین یک طرفه است. یعنی مخاطب فقط تبلیغ را می بیند اما نمی تواند نظر خود را در رابطه با آن بگوید. اما در شبکه های اجتماعی مشتریان با فروشنده به راحتی در ارتباط هستند و می توانند نظر خود را در رابطه با محصول و خدمات در میان بگذارند.

۴. امکان آنالیز تبلیغات

پس از اینکه تبلیغ در شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود، مشتریان می توانند به راحتی نظرات و رفتار آن ها را در رابطه با محصول و خدمات بررسی و آنالیز کنند. همچنین می توانند با برگذاری نظر سنجی به رفع ایرادات آن بپردازند. علاوه بر این آنالیز و بررسی به صورت لحظه ای اتفاق می افتد.

۵. هدف قرار دادن برخی افراد

در مجلات، روزنامه ها، بیلبورد و… تمامی افراد تبلیغ شما را مشاهده می کنند. اما در سوشال مدیا فقط افرادی که به آن نیاز دارند مخاطب شما می شوند و این روند به فروش نزدیک تر است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مزایای آن

هدف از تبلیغات در سوشال مدیا

  1. آگاهی تعداد زیادی از کاربران به کسب و کار و کمک به برند سازی.
  2. افزایش ترافیک ورودی به سایت ها با استفاده از لینک دهی در تبلیغات صفحات اجتماعی. طبق تحقیقات یکی از موثر ترین عوامل در افزایش بازدید و ورودی به سایت ها از طریق نجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتد.
  3. جذب مشتریان جدید. تبلیغ در سوشال مدیا کمک می کند که مخاطبان بیشتری پیدا کنید. مخاطبانی که تبلیغ شما را به خوبی مشاهده کردند و به کسب و کار شما نیاز دارند. در نتیجه این مشتریان اکثرا خریداران واقعی هستند و می توانند سود آور باشند.
  4. سبقت گرفتن از رقبا. افرادی که کسب و کار خود رادر شبکه های اجتماعی تبلیغ نمی کنند از رقبای خود در این زمینه عقب می افتند. زیرا بازدید افراد در این شبکه ها بیشتر از روش های دیگر تبلیغات است.
  5. صفحات و شبکه های اجتماعی به برند سازی محصول و خدمات کمک می کنند. با این کار خدمات و محصولات شما با یک برند مشخص در ذهن مخاطبان جای می گیرد.
  6. به کمک تبلیغات نمایشی و دیجیتالی جذاب در سوشال مدیا می توانید افراد را به آن جذب کنید. حتی می توانید با پرداختن به موضوعی خاص آن ا را درگیر کنید و سپس تبلیغ خود را امجام دهید.

نکات مهم در تبلیغات اینترنتی

  1. لحن و نوع پیامی که در سوشال مدیا منتشر می کنید باید متفاوت با روش های دیگر تبلیغات باشد. در نتیجه باید با مخاطبان و جامعه ی هدف خود به درستی رفتار کنید.
  2. از طرح های گرافیکی خاص و جذاب برای تبلیغ خود استفاده کنید.
  3. اصول تولید محتوا را در شبکه های اجتماعی رعایت کنید.
  4. به نحوی مناسب و ساده محصول و خدمات خود را معرفی کنید تا تمامی کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
  5. با در نظر گرفتن قرعه کشی یا دادن جوایز به مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی آن ها را به فعالیت در صفحه ی خود ترغیب کنید.
  6. برای افرادی که از قبل مخاطب شما بودند و همچنین افرادی که جدیدا به آن جذب شدند تبلیغ ویژه ای در نظر بگیرید.

انواع پلتفرم های مناسب جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

۱. اینستگرام

یکی از شبکه های اجتماعی پرمخاطب اینستگرام می باشد. برای فعالیت در این فضا روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

  • استفاده از اینفلوئنسر ها
  • بهره مندی از صفحات مخصوص و مرتبط به کسب و کار یا خدمات شما
  • تبلیغات اسپانسری در اینستگرام

۲. تلگرام

در ابتدا تلگرام برنامه بود برای ارتباط و پیام رسانی اما بعد از چند بروز رسانی این برنامه قابلیت و ویژگی های خاصی از خود نشان داد. در نتیجه مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار گرفت. از دلایل محبوبیت تلگرام می توان به سادگی، امنیت و حفظ حریم خصوصی، سرعت بالا، پلتفرم های متنوع، امکانات منحصر به فرد مانند کانال و ربات و… اشاره کرد. انواع تبلیغات در تلگرام به صورت زیر انجام می شود.

  • تبلیغات بازدیدی
  • تبلیغات کلیکی
  • افزایش عضویت در کانال ها
  • تبلیغات در گروه و کانال های تاثیرگذار
  • طراحی و ساخت انواع ربات برای جذب مخاطب

۳. لینکدین

حوزه ی تخصص و نوع کار این برنامه مربوط به تجارت و کاریابی است. در نتیجه افرادی که به دنبال این حوزه هستند در این برنامه فعالیت دارند. در این برنامه امکانات مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را به خوبی گسترش دهید. امکان لینک دهی به وب سایت ها در این پلتفرم وجود دارد. در نتیجه علاوه بر تبلیغات موثر بازدید سایت شما نیز افزایش پیدا می کند.

۴. فیسبوک

تا قبل از اینکه فیسبوک در ایران فیلتر شود کاربران زیادی از آن استفاده می کردند. این پلتفرم در دیگر کشور های دنیا همچنان در حال استفاده است و در نتیجه برای گسترش کسب و کار بین المللی خود می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

۵. توئیتر

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی توئیتر است. امروزه این پلتفرم جذابیت زیادی برای کاربران پیدا کرده است. اگر در این فضا زرنگ باشید می توانید با چند کلمه و استفاده از جملات ساده اما ترغیب کننده کاربران را به خود و کسب و کارتان جذب کنید. برند های مختلف ایرانی با فعالیت در این فضا و گذاشتن توئیت های جذاب فروش خود را چندیدن برابر کردند.

انواع پلتفرم های مناسب جهت تبلیغات در شبکه های اجتماعی

سفارش طراحی سایت و راه اندازی شبکه های اجتماعی

هر چه قدر هم که شبکه های اجتماعی فعال و به روز باشند نمی توانند جای سایت ها را بگیرند. در نتیجه توصیه می شود هر کسب و کاری برای خود سایت داشته باشند. شرکت های مختلفی به طراحی سایت مشغول اند. برای سفارش طراحی سایت با تولید محتوا و سئوی مناسب برای آن باید از شرکت های معتبر کمک بگیرید تا وقت و هزینه ای که صرف می کنید به هدر نرود. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه شرکت آترین فناوران می باشد که سابقه ی بالایی در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن دارد. علاوه بر آن می توانید شبکه های اجتماعی مخصوص به کسب و کار خود را راه اندازی کنید تا هم از طریق سایت و هم از پلتفرم ها مخاطب جذب کنید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سفارش طراحی سایت و راه اندازی شبکه های اجتماعی 

سخن آخر

امروزه به دلیل گسترش فضای اینترنتی تبلیغات در آن رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. باید توجه داشته باشید که تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیازمند رعایت نکاتی است که در صورت رعایت نکردن آن پیشرفتی به همراه ندارد. روش ها و شبکه های مختلفی برای تبلیغات در این فضا وجود دارد. از معروف ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی می توان به اینستگرام، تلگرام، توئیتر، فیسبوک و… اشاره کرد. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما می توانید سوالات خود را در رابطه با شبکه های اجتماعی و روش تبلیغات در آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید