توسعه سایت و پورتال

توسعه سایت و پورتال

توسعه سایت و پورتال های تحت وب

مقدمه

دسترسی سریع به اینترنت در دنیای امروز به یک فرصت همه جانبه تبدیل شده است. فرصتی برای دسترسی به هر آنچه تمایل داریم و موقعیتی برای فروش هر آنچه در اختیار داریم! در راستای رفاه روز افزون جهان مدرن، میل به خرید و فروش آنلاین هموراه رو به افزایش است. وب سایت ها و پورتال های تحت وب نیز در راستای نیاز جامعه همه روزه در حال رشد هستند. در این مقاله قصد داریم با معرفی شرکت توسعه سایت و پورتال های تحت وب به این مهم بپردازیم. تا انتها همراه آترین فناوران باشید.

 

فهرست مطالب:

تفاوت سایت و پورتال های تحت وب

طراحی انواع وب سایت

معرفی انواع پورتال

خدمات ویژه شرکت آترین فناوران زنده رود


مقایسه سایت و پورتال های تحت وب

وب سایت و پورتال تفاوت های بسیاری دارند که کاربرد آن را از هم متمایز می کند. اما به عنوان شباهت آن دو می توان گفت که هم وب سایت و هم پورتال، مبتنی بر وب هستند. زمانی که از وب سایت صحبت می‌کنیم، منظورمان مجموعه‌ای از صفحات وب است، در حالی که وب پورتال‌ ها دروازه‌ هایی به شبکه جهانی وب هستند که خدماتی را ارائه می‌دهند.

وب سایت کمک می‌کند تا اهداف و ماموریت های خود را برای افراد زیادی به نمایش گذاشت. وب سایت بهترین روش برای حضور یک بیزنس در فضایی رقابتی است. فضای وب بستری آنلاین و بی نهایت جهت دسترسی سریع و بی واسطه به مخاطبان هدف است. معمولا افراد تفاوت وب سایت و پورتال را به خوبی نمی‌دانند. چرا که هر دوی آن ها پلتفرم‌ های مفیدی هستند اما برای اهداف بسیار متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در واقع وب سایت برای جذب تعداد زیادی مخاطب، مورد استفاده  قرار می گیرد. اما  در رابطه با وب پورتال، مخاطبان آن به تعدادی کاربران محدود می‌شوند که آن ها نیز به گروه‌ های خاصی تقسیم می‌شوند.

در  این قسمت به شکل خلاصه وار به بحث توسعه سایت و پورتال پرداخته شد. در ادامه مطلب قصد داریم توضیح دهیم  سایت و پورتال دقیقا چه هستند و هر کدام چه کاربرد های متمایزی دارند؟

طراحی پورتال تحت وب

طراحی وب سایت!!

شاید برای شما هم پیش آمده که به دنبال قیمت یک محصول با برند و مشخصات خاصی باشید؛ در این موقعیت اولین مکانی که به آن مراجعه می کنید کجاست؟ آیا برای پیدا کردن قیمت محصول مورد نظر خود به سرعت به فروشگاه نزدیک مراجعه می کنید؟ یا به سراغ تلفن همراه خود می روید؟!

بله همینطور است. شما اهداف و نیاز هایتان را در اینترنت جستجو می کنید. بنابراین ممکن است از گوگل که یک وب سایت است استفاده کنید. تا نتایج مورد نیاز  خود را دریافت کنید. ما امروزه در زندگی روزمره خود با سایت ‌های زیادی در ارتباط هستیم. برای پاسخ به اهداف مختلفی مثل خرید، پرداخت آنلاین، جستجوی اطلاعات یا استفاده از تسهیلات بانکی.

وب سایت ‌ها نه تنها برای کاربران مفید و دوست داشتنی اند. بلکه کسب و کارها نیز ابزار فوق العاده‌ای را در اختیار دارند. چرا که داشتن وب سایت به کسب و کار ها کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کرده و همچنین حضور خود را در فضای آنلاین افزایش بدهند. همچنین وب سایت ‌ها بهترین راه جهت افزایش فروش و درآمد است. تجارت ها همیشه به دنبال روش‌هایی برای افزایش امنیت وب سایت خود می گردند تا از افت عملکرد و یا هک شدن آن جلوگیری کنند.


شرکت آترین فناوران زنده رود ارائه دهنده انواع خدمات توسعه و طراحی وب سایت و پورتال های تحت وب با بالاترین کیفیت و امنیت است.

در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۱۶۵۶۰۲۱۲۸۴۲۱۶۵۶


طراحی انواع وب سایت

توسعه انواع سایت و پورتال های تحت وب

به طور کلی ما وب سایت را مجموعه‌ای از صفحات وب می دانیم که به یکدیگر لینک داخلی داشته و از یک دامنه واحد میزبانی می‌شوند. یک وب سایت با یک آدرس  URL قابل دسترسی است. وب سایت چندین صفحه وب را در یک مجموعه سازماندهی می‌کند و در نهایت به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق آنها راه خود را پیدا کنند. اکثر سایت‌ ها صفحاتی مثل“ارتباط با ما”،  “درباره ما”، “صفحه نخست” و…  دارند.

 

طراحی سایت با کیفیت بالا و قیمت مناسب!!

در سال ‌های گذشته طراحی یک وب سایت  مقوله ای سخت و هزینه بر محسوب می شد. چرا که اغلب طراحان وب برای طراحی سایت تمامی صفحات آن را از ابتدا روی فریم ورک نرم‌افزاری خود پیاده سازی می کردند. این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه بالا بر مشتری تبعات ناخوشایندی هم داشت. به شکلی که روند اجرای سایت از ساخت یک عکس شروع می شد و پس از آن، عکس به صورت کدهای ‌HTML پیاده سازی در نهایت به مشتری نمایش داده می شد.

در این شرایط ممکن بود مشتری از نتیجه نهایی راضی نباشد و این روند بارها و بارها تکرار گردد. علاوه بر آن تغییر نیازهای مشتری در طول اجرای پروژه (که موضوعی کاملا طبیعی محسوب می‌گردد) منجر به تغییرات بسیار اساسی در نحوه کد نویسی سایت می‌گردید. اما با پیشرفت سیستم ‌های مدیریت محتوا و نرم‌افزارهای متن باز ارائه شده در این زمینه، طراحی وب سایت به امری بسیار ساده تر از گذشته تبدیل شده است.

در حال حاضر شما می توانید قبل از اجرای پروژه، عملکرد نهایی وب سایت خود را مشاهده کنید. همچنین  مدت زمان اجرای کار کوتاه تر شده است و این موضوع به صورت مستقیم بر هزینه طراحی  وب سایت‌ ها تاثیر گذاشته است. همچنین افزودن امکانات جدید به سایت طراحی شده؛ به مراتب ساده‌تر و سریع تر است. انتخاب یک قالب مناسب که بتواند نیازمندی‌ های کسب و کار شما را تامین و پوشش بدهد تقریبا نیمی از مسیر انجام پروژه را طی می کند.


جهت سفارش طراحی سایت توسط شرکت آترین فناوران با ما در ارتباط باشید.


توسعه پورتال های تحت وب

همانطور که در بخش نخست مقاله به آن اشاره شد. وب پورتال‌ ها دروازه‌ هایی به شبکه جهانی وب هستند که خدماتی را ارائه می‌دهند. به بیان ساده‌تر می توان گفت که: پورتال مثل یک سیستم مدیریتی است که شرکت ‌ها یا سازمان ‌ها می‌توانند اطلاعات یا داده‌  را در آن ساخته، به اشتراک گذاشته و تبادل کنند. به شکلی که در آینده قابل استفاده مجدد باشند.

برخلاف انواع وب سایت‌، وب پورتال‌ها مکان‌هایی خصوصی بر روی بستر جهانی اینترنت هستند. که دسترسی به آن ها تنها از طریق URL منحصر به فرد خود امکان پذیر است. بنابراین کاربران برای ورود بایستی شناسه کاربری و رمز عبور خود را وارد کنند.

 

همانطور که اشاره کردیم پورتال‌های تحت وب، کاربرمحور اند. هر کاربر  رمز عبور مخصوص به خود را دارد که می‌تواند برای دسترسی به پورتال‌ مورد نظر از آن استفاده کند. این پورتال‌ها محتوای پویایی دارند، یعنی اینکه در هر بازدید از آن، محتوا تغییر می‌کند. شرکت ‌های بسیاری وجود دارند که وب پورتال‌های متنوعی  را بر اساس نیاز شما طراحی می کنند. آترین فناروان از جمله شرکت های با تجربه در زمینه طراحی انواع سایت و پورتال های تحت وب است.


جهت مشاهده انواع نمونه کار های توسعه سایت و پورتال توسط آترین فناوران به قسمت نمونه کارهای طراحی سایت مراجعه کنید.


معرفی وب پورتال‌های افقی

این پورتال‌ها به عنوان پورتال سازمانی افقی نیز شناخته می‌شوند. آن ها پورتال‌های عمومی هستند که می‌توانند به عنوان یک پلتفرم اشتراکی توسط شرکت‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرند تا انواع داده و اطلاعاتی که یک کاربر ممکن است حین جستجوی خدمات به آن نیاز داشته باشد را فراهم کند. از رایج‌ ترین نمونه‌های وب پورتال افقی، پورتال‌های شرکتی، پورتال‌های دولتی، پورتال‌های فرهنگی، پورتال‌های آموزشی و … است.

پورتال چیست؟

وب پورتال‌های عمودی

پورتال‌های سازمانی عمودی که ورتال هم شناخته می‌شوند، پورتال‌های کاربرمحوری هستند که اطلاعات مربوط به سلیقه،شرکت،  و یا خدمات خاصی را ارائه می‌دهند. این پورتال می‌تواند برای کاربری که دنبال اطلاعاتی درباره شرکت خاص یا موضوع خاصی است، مفید باشد. اگر کسب و کاری بخواهد محتوای خاصی را مرتبط با خدمات آن مرکز به اشتراک بگذارد، می‌تواند از متخصصان طراحی وب در خواست کند تا متناسب با الزامات کاری‌ موجود، وب پورتال عمودی بسازد. پورتال مناقصه و پورتال دانشگاهی از نمونه‌های این نوع پورتال هستند.

خدمات شرکت آترین فناوران زنده رود

شرکت آترین فناوران با بیش از ۷ سال تجربه کاری در زمینه طراحی انواع سایت و اپلیکیشن در شهر های مختلف کشور فعالیت می کند. طراحی و توسعه انواع سایت و پورتال تحت وب به تخصص و تجربه موفقی نیار دارد. تیم آترین فناوران همواره ارائه دهنده  انواع نمونه کار در زمینه طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… است.

تمامی موارد طراحی سایت تحت نظر کارفرما و به شکل روزانه مورد بررسی قرار می گیرد. شما عزیزان به عنوان کارفرما به صورت مستقیم با جریان و روند تولید محصول سفارشی خود در ارتباط هستید. شما می توانید  به طور مستقیم درفضایی مجازی با تیم تخصصی آترین فناوران صحبت کیند. دغدغه ها، نیاز ها و تغییرات دقیق مورد نیاز خود را مطرح و در کوتاه ترین زمان شاهد تحقق اهداف خود باشید.

خدمات آترین فناوران:

  • طراحی انواع سایت، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و…
  • طراحی پورتال تحت وب
  • طراحی و برنامه نویسی انواع اپلیکیشن
  • دریافت نماد اعتماد و درگاه پرداخت
  • سئو تخصصی
  • پشتیبانی قوی و رایگان پروژه همراه با قرارداد رسمی

 

جمع بندی

ما در این مقاله به مقایسه انواع طراحی و توسعه وب سایت و پورتال های تحت وب پرداختیم.  به طور کلی وب سایت ها و پورتال ها مزایای مخصوص خود را دارند. شما بسته به الزامات موجود در کسب و کارتان می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. وقتی می‌خواهید یک پلتفرم عمومی ایجاد کنید، وب سایت گزینه خوبی برای شما است. چرا که می‌توانید کسب و کارتان را بر روی اینترنت نمایش بدهید و کاربران بیشتری را از سراسر دنیا به خود جذب کنید. از سویی دیگر اگر به دنبال  پلتفرمی خصوصی برای کاربران خاص می‌گردید، پورتال برای شما مناسب است. شما به کمک پورتال های تحت وب بر آنچه کاربران مشاهده می‌کنند، کنترل دارید.

موفق باشید.

 

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید