سرچ والیوم و کاربرد آن

سرچ والیوم چیست و چه کاربردی دارد؟

مقدمه

طراحی سایت به تنهایی کافی نیست. برای اینکه سایت ها در صفحه اول قرار بگیرند لازم است مراحلی بر روی آن انجام شود. یکی از بخش های مهم در طراحی سایت، سئو و تولید محتوا انتخاب کلمه کلیدی مناسب است. کلمه ی کلیدی با توجه به نیاز کارفرما انتخاب می شود. البته بهتر است در انتخاب کلمه کلیدی کارفرما به نظرات سئوکار نیز توجه کند. سرچ ولیوم این امکان را می دهد که کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید که تعداد سرچ بالایی داشته باشد. انتخاب درست کلمه کلیدی تاثیر بسیار مثبتی بر کسب ترافیک ارگانیک سایت ها می گذارد و نمی توان از اهمیت آن در بخش های مختلف سایت چشم پوشی کرد. در این مقاله به بررسی دقیق سرچ والیوم و کاربرد آن می پردازیم. پیشنهاد می کنیم ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

فهرست

همه چیز در رابطه با کلمه کلیدی

سرچ والیوم و کاربرد آن

تاثیر سرچ والیوم و کاربرد آن بر سئو سایت

نحوه پیدا کردن سرچ والیوم با جست و جو بالا

سفارش طراحی سایت در اصفهان


همه چیز در رابطه با کلمه کلیدی

کلمات کلیدی نوعی از واژگان هستند که برای دستیابی راحت و سریع تر کاربر به هدف مورد استفاده قرار می گیرد. این کلمات تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت ها دارد. برای استفاده از کلمات کلیدی در سایت ها باید آن را با توجه به نوع سایت خود انتخاب کنید. در انتخاب کلمه کلیدی باید نکاتی را در نظر بگیرید. مثلا اینکه بهتر است کلمه کلیدی شما به نوعی انتخاب شود که در ذهن مخاطب جای بگیرد. گوگل برای اینکه بتواند راحت تر بر روی سایت ها و کلمات کلیدی آن ها تمرکز کند از الگوریتم های مختلفی استفاده می کند.

الگوریتم‌های پاندا، ونیز، مرغ مگس خوار و کبوتر از جمله الگوریتم هایی هستند که گوگل از آن ها برای بررسی محتوا، کلمه کلیدی و کپی نبودن آن استفاده می کند. استفاده از این الگوریتم ها باعث افزایش تجربه کاربری می شود و کاربر راحت تر می تواند به هدف خود برسد. این مورد از اصلی ترین اهداف راه اندازی گوگل است.

همه چیز در رابطه با کلمه کلیدی

محل استفاده از کلمه کلیدی در صفحه

  1. اولین بخشی که در هر صفحه به چشم مخاطب می خورد عنوان صفحه است. بهتر ست در عنوان کلمه کلیدی قرار گیرد.
  2. هنگامی که عبارتی را جست و جو می کنید در زیر اسم برخی سایت ها عباراتی نوشته شده است. به این عبارات توضیحات متا یا متا دیسکریپشن می گویند. باید توضیحاتی برای متا با توجه به کلمه کلیدی نوشته شود.
  3. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان اصلی باعث می شود مخاطب راحت و بهتر موضوع محتوا شما را درک کند.
  4. مقدمه شما بهتر است شامل ۲۰۰ کلمه و با توجه به عبارت کلیدی نوشته شود.
  5. برای بهبود سئو بهتر است از کلمه کلیدی در url استفاده شود.
  6. توصیه می شود برای بررسی بهتر گوگل و کسب امتیاز از آن در هدینگ و جمع بندی مقالات نیز کلمه کلیدی قرار داده شود.

نکته!

توجه کنید که محل قرارگیری کلمه کلیدی در صفحات و قسمت های مختلف سایت به طور مستقیم بر روی سئو سایت تاثیر می گذارد. سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست وجو است و معمولا تمامی سایت ها برای اینکه بازدید بیشتری پیدا کنند و در صفحه اول قرار گیرند به دنبال سئو مناسب بر روی سایت خود هستند.


سرچ والیوم و کاربرد آن

سرچ ولیوم به معنای تعداد جست و جویی است که کاربر نسبت به یک کلمه ی کلیدی انجام می دهد. گوگل برای پیدا کردن این نوع کلمات کلیدی ابزار های مختلفی طراحی کرده است. در نتیجه می توان با استفاده از آن کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار را مشخص کرد. کلمات کلیدی انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام آن می پردازیم.

۱. کلمات کلیدی کم سرچ

برخی از کلمات کلیدی به نوعی هستند که کمتر جست و جو می شود. این نوع از کلمات دارای سختی بالایی هستند. سختی بالا به این معنا است که برای کسب امتیاز از گوگل نیاز است زمان طولانی صرف شود. توصیه می شود در سایت خود هم از کلمات کلیدی کم سرچ و هم از کلمات کلیدی پرکاربرد با توجه به نوع کسب و کارتان استفاده کنید.

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ
  1. قصد و هدفی که هر کاربر دارد با فرد دیگر متفاوت است. هنگامی که شخصی طراحی سایت در اصفهان را سرچ می کند قطعا هدفش با کسی که طراحی سایت را جست و جو می کند متفاوت است. زیرا کاربر اول اصولا به دنبال شرکت طراحی سایت می گردد و شخص دوم به دنبال اطلاعاتی در زمینه ی طراحی سایت است.
  2. کلماتی که کم سرچ هستند معمولا کاربران کمی از آن ها استفاده می کنند. در نتیجه می توان از آن برای کسب امتیاز از گوگل استفاده کرد. توصیه می شود در انتخاب کلمه ی کلیدی علاوه بر استفاده از کلمات پر کاربرد از کلمات کم سرچ استفاده کنید.
  3. لانگ تیل یا کلمات کلیدی دم دراز شامل کلمات کلیدی هستند که تعداد بالایی دارند. امروزه اکثر کاربران هنگام جست و جو بیشتر عبارت جست و جو می کنند تا کلمات کوتاه. در نتیجه بهتر است کلمه ی کلیدی شما ۴ کلمه در نظر گرفته شود. استفاده از کلمه کلیدی طولانی باعث جذب بیشتر کاربران می شود زیرا هر عبارتی را که جست و جو کنند با سایت شما مواجه می شوند.
  4. اگر سایت شما شامل موضوع خاصی است بهتر است کلمات کلیدی خاص نیز علاوه بر انواع دیگر کلمات کلیدی در نظر بگیرید. این کار باعث می شود افرادی که به دنبال همان موضوع خاص هستند به سایت شما وارد شوند.
  5. لینک سازی اهمیت بسیار زیادی در سئو دارد. هنگامی لینک به کلمه ی کلیدی داده می شود باعث افزایش اهمیت آن برای موتور های جست و جو می شود. در نتیجه امتیاز سایت شما افزایش پیدا می کند.

سرچ والیوم و کاربرد آن

تاثیر سرچ والیوم و کاربرد آن بر سئو سایت

در واقع سرچ والیوم تخمینی حدودی از سرچ کلمات کلیدی توسط کاربران است. با استفاده از سرچ والیوم نمی توانید برای سایت خود امتیاز کسب کنید و فقط تعدادی حدودی از آن برایتان نمایش داده می شود. اما نمی توان گفت که سرچ والیوم در سئو تاثیری ندارد. به کمک ابزار های مختلف برای این کار می توانید میزان استفاده از کلمه کلیدی را بسنجید. سپس باید هم از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربر آن را زیاد جست و جو می کند و هم کلماتی که سرچ آن کم است. استفاده از کلمات کلیدی با جست و جوی زیاد باعث می شود از رقبای خود عقب نیفتید و همچنین اگر بهتر از دیگران تولید محتوا کنید از گوگل امتیاز دریافت می کنید. هنگامی که از کلمات کلیدی کم سرچ استفاده می کنید به دلیل اینکه رقبایتان از آن استفاده نکرده اند کسب امتیاز برای شما راحت تر است.

ابزار های سرچ والیوم

همان طور که اشاره کردیم گوگل ابزار های مختلفی برای شناسایی و جست و جوی کلمه ی کلیدی ارائه کرده است. از انواع این ابزار ها می توان به ابزارهایی مانند Keyword planner، Ahref و Semrush اشاره کرد. به دلیل فیلترینگ در ایران متاسفانه استفاده از این ابزار ها مشکل است. یکی از ابزار های پرکاربرد که می توانید از آن برای سرچ والیوم استفاده کنید، سایت جت سئو است. این سایت اطلاعات مفیدی در رابطه با کلمات کلیدی و اهمیت آن را مشخص می کند.

تاثیر سرچ والیوم و کاربرد آن بر سئو سایت

نحوه پیدا کردن سرچ والیوم با جست و جو بالا

۱. Word Stream

با استفاده از این ابزار می توانید کلمه ی کلیدی مورد نظر خود را جست و جو کنید. علاوه بر جست و جو کلمه می توانید با وارد کردن آدرس URL نیز به بررسی کلمات کلیدی مناسب بپردازید. استفاده از این ابزار بسیار راحت است و تمامی نتایج جست و جو و حتی قسمت های فیلتر شده را نیز نمایش می دهد.

۲. SEMRush

یکی از ابزار های کاربردی در جست و جو کلمات کلیدی SEMRush است. با استفاده از این ابزار می توانید حجم جست و جو کلمه کلیدی و فضای مناسب برای استفاده از آن را مشخص کنید. علاوه بر این موارد می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را مشاهده کنید. از کاربرد های دیگر SEMRush می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو
  2. کمک به اجرای بهتر عکس و محتوا
  3. تاثیر بک لینک و ایجاد آن برای سایت
  4. شناسایی محتوا پر بازدید
  5. بررسی سئو و رفع خطاهای آن

۳. MOZ Keyword Explorer

MOZ ابزاری محبوب و پر طرفدار بین طراحان سایت و سئوکار ها به شمار می رود. از ماز برای بررسی سئو و بهبود آن، بررسی عملکرد و نحوه ی جست و جو کاربران، شناسایی کلمات کلیدی مناسب و… استفاده می شود. شما می توانید حجم و میزان سختی کلمه ی کلیدی را با استفاده از این ابزار بررسی کنید. این ابزار به صورت رایگان و پولی قابل است که نسخه پولی آن کاربرد بیشتری دارد. متاسفانه در ایران به دلیل فیلترینگ نمی توان از MOZ و ابزار هایی مانند آن استفاده کرد.

۴. Google Trends

یکی از ابزار های مناسب و در دسترس برای سئو و بهینه سازی آن، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، آمار کلمات کلیدی و مقایسه ی چند کلمه، پیدا کردن ایده برای تولید محتوا مناسب، میزان محبوبیت کلمه کلیدی و… استفاده از Google Trends است. این ابزار دقت کافی دارد اما دقت آن از KEYWORD PLANER کمتر است.

۵. Google Keyword Planner

شما می توانید با استفاده از این ابزار کلمات کلیدی که مخصوص کسب و کارتان است را پیدا کنید که مهمترین کاربرد این ابزار به شمار می رود. از کاربرد های دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. پیدا کردن کلمات کلیدی
  2. کسب اطلاعات در رابطه با حجم جست و جو
  3. میزان رقابت در بین کلمات کلیدی
  4. بررسی میزان ترافیک سایت
  5. استفاده راحت تر از گوگل ادز
  6. مشخص کردن جست و جوی ماهانه هر کلمه کلیدی
  7. ساخت کمپین های تبلیغاتی
  8. بررسی رقبا و ایده گرفتن از آن ها

۶. ahrefs

معمولا از این ابزار برای تحلیل و برنامه ریزی سئو استفاده می کنند. با استفاده از این ابزار می توانید سئو خارجی، ورودی کاربر به سایت، مشاهده ی لینک های مضر، تحلیل رقبا، یافتن و تحلیل کلمه کلیدی و… را بررسی کنید.


علاوه بر موارد گفته شده ابزار دیگری برای بررسی سئو سایت به طور کلی وجود دارد. این ابزار گوگل سرچ کنسول است که با استفاده از آن می توانید به راحتی می توانید اطلاعاتی در رابطه با کلمه کلیدی مد نظر خود و بررسی ساختار سایت به دست آورید.


نحوه پیدا کردن سرچ والیوم با جست و جو بالا

سفارش طراحی سایت در اصفهان

اگر قصد طراحی سایت با کیفیت با سئو مناسب دارید توصیه می شود آن را به شرکت های معتبر بسپارید. طراحی سایت به تنهایی کافی نیست و برای اینکه سایت ها در نتایج اول جست و جو گوگل قرار گیرند باید بر روی آن ها سئو مناسب انجام گیرد. یکی از زیر مجموعه های سئو که تاثیر بسیار زیادی در کسب امتیاز از گوگل دارد تولید محتوا است. در طراحی سایت و تولید محتوا برای آن باید به والیوم سرچ و کلمه کلیدی توجه کنید. اگر طراحی سایت خود را به شرکت طراحی سایت حرفه ای بسپارید دیگر نگرانی برای کسب امتیاز از گوگل نخواهید داشت. یکی از شرکت های معتبر در طراحی سایت و اپلیکیشن شرکت آترین فناوران زنده رود است. این شرکت سابقه بالایی در طراحی انواع سایت و سئو آن را دارید و می توانید با مراجعه به سایت آترین فناوران نمونه کار های این شرکت را مشاهده کنید.


برای دریافت مشاوره رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

یکی از قسمت های مهم در طراحی سایت استفاده از کلمه کلیدی ماسب است. کلمه کلیدی کمک می کند تا کاربر راحت تر به سایت شما دسترسی پیدا کند. روش های مختلفی برای یافتن کلمه کلیدی وجود دارد. این کلمات انواع مختلفی دارند. برخی از کلمات کلیدی دم دراز هستند. به این معنا که طولانی و در حد ۴ کلمه در نظر گرفته می شوند. برخی دیگر از این کلمات کم سرچ هستند و برای کسب رتبه بسیار مناسب اند. سرچ ولیوم به شما در یافتن تعداد بازدید از کلمه ی کلیدی کمک می کند. در این مقاله به طور کامل به بررسی سرچ والیوم و کاربرد آن پرداختیم. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با سرچ والیوم و کاربرد آن با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید