مشاوره کسب و کار it

مشاوره کسب و کار it

مشاوره کسب و کار مبتنی بر it

مقدمه

فناوری اطلاعات (it) به امری جدا نشدنی از دنیای امروزی تبدیل شده است. این دنیای جدید جذابیت های بی مانندی دارد، که افراد را به سمت خود می کشاند. متاسفانه برخی از افراد تصور می کنند که کسب و کار مبتنی بر it همواره پر سود و خالی از خطر است! اما تجربه ها نشان داده است که این گونه نیست! در هر مسیر و هر راهی که باشید ممکن است به بیراهه کشیده بشوید، یا دست کم به اشتباه مسیر طولانی تر را انتخاب کنید. در راه تجارت چه مدرن و چه سنتی؛ همواره الگو گرفتن از افراد موفق و دریافت مشاوره از آن ها سبب قرار گیری در مسیر موفقیت برای شما می شود. ما در این مقاله قصد داریم با معرفی شرکت آترین فناوران و تیم حرفه ای آن، شرایط مشاوره کسب و کار مبتنی بر it را برای شما رقم بزنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

فهرست عناوین:

IT مخفف چه عبارتی است؟

چرا برخی از شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات شکست می‌خورند؟

اهمیت مشاوره کسب و کار مبتنی بر it

معرفی تیم مشاوره آترین فناروان زنده رود

مزایای مشاوره در کسب و کار مبتنی بر it


it مخفف چه عبارتی است؟

IT مخفف چه عبارتی است؟

واژه ی IT مخفف عبارت Information Technology و به معنای فناوری اطلاعات است.

به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با رایانه ‌های الکترونیکی و نرم‌افزار ها سروکار دارد. فرایندی که تلاش می کند تا ذخیره، حفاظت، تبدیل، انتقال پردازش و بازیابی اطلاعات به روشی مطمئن و با امنیت بالا انجام بگیرد.

فناوری اطلاعات از چهار عنصر اساسی انسان، ابزار، ساختار و ساز و کار تشکیل شده است. به طوری که در این فناوری، اطلاعات از بهم پیوستن عناصر  فوق ایجاد و جریان پیدا می کند.

  • انسان: منابع انسانی، اندیشه، مفاهیم و نوآوری
  • ابزار: سخت‌افزار، نرم‌افزار، ارتباطات و شبکه
  • ساختار:  جهانی، سازمانی، فراسازمانی و مرتبط
  • سازوکار: قوانین، مقررات، روش ها، سازوکارهای ارزش گذاری و مالی، سازوکارهای رشد و بهبود

 

چرا برخی از کسب و کار ها در حوزه it شکست می‌خورند؟

شرکت ها همواره تلاش می کنند تا از روش های مختلف برای مدیریت پروژه های خود استفاده کنند. اما با وجود آن باز هم ممکن است کسب و کارشان با شکست مواجه بشود. اما چرا؟ به طور کلی سه حوزه مدیریتی برای پروژه ها وجود دارد که  ممکن است برای مدیران پروژه مشکل ساز بشود.

مورد اول الزامات است. ما به طور مکرر کمبود اسناد، عدم وجود الزامات مشخص و عدم همکاری صحیح با مشتری و سایر نیاز ها را مشاهده می کنیم. به همین دلیل است که پیگیری الزامات در تمامی بخش های پروژه حیاتی است. الزامات پروژه باید به خوبی بررسی و مستند سازی بشوند.

مورد بعدی تغییرات است. همیشه تغییرات کوچک یا بزرگ در سازمان ها اتفاق می افتد. بهترین راه مقابله با این تغییرات این است که در ابتدای پروژه روش مواجه با تغییرات را مشخص کنیم. باید مشخص کنیم که چگونه در زمان وقوع تغییرات با آن ها برخورد خواهد شد.

 مورد بعدی ارتباطات است. ارتباطات از مسائل حیاتی در یک پروژه فناوری اطلاعات محسوب می شود. اگر مدیران پروژه های فناوری اطلاعات ارتباط خوب و موثری با ذینفعان خود نداشته باشند پروژه منسجمی حاصل نخواهد شد. همیشه ارتباطات در سازمان  باید به شکل مشارکتی اتفاق بیفتد تا موثر واقع بشود.

بنابراین با بررسی این سه حوزه امکان یافتن مشکل مسئله فراهم می شود. در نهایت برای بهبود میزان موفقیت در پروژه، لازم است که مدیران پروژه هر سه حوزه را نزدیک به هم مدیریت کرده. تا از دستیابی به یک نتیجه موفق اطمینان حاصل کنند.

تیم مشاوره کسب و کار مبتنی بر it با آگاهی از روند استاندارد در پروژه های فناوری اطلاعات؛ همواره تلاش می کنند تا مسیر درست را به شما نشان داده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

دریافت خدمات مشاوره IT


در صورتی که قصد سفارش طراحی سایت را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن: ۰۳۱۳۲۱۲۱۶۵۶۰۲۱۲۸۴۲۱۶۵۶


اهمیت مشاوره کسب و کار مبتنی بر it

خدمات مشاوره کسب و کار مبتنی بر it بهترین مسیر را برای مدیریت کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات، نظارت فنی و همچنین فعالیت ‌های مربوط با مدیریت پروژه ارائه می کنند. مشاوره در این زمینه کمک می کند تا یک سازمان در  رابطه با پروژه های نرم افزاری، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، وب اپلیکیشن و… مناسب ترین انتخاب و تصمیمات را داشته باشد. در ادامه به مهم ترین مزایای خدمات مشاوره IT در رابطه با سازمان ها می پردازیم.

مشاوره کسب و کار it مخصوص چه کسانی است؟

به طور کلی مشاوره در زمینه IT، برای افرادی که با فرایند تولید محصولات فناوری اطلاعات و یا خدمات این حوزه در ارتباط هستند اهمیت زیادی دارد.  مشاوره در این زمینه آگاهی و دانش افراد را در رابطه با پروژه را افزایش می دهد و سبب رضایت خاطر برای هر دو قشر تولید کننده و متقاضی می شود.

در واقع در فضای فناوری اطلاعات دو جامعه ی تولید کننده و متقاضی وجود دارد. تولید کننده ها افرادی هستند که محصولات و خدمات فناوری اطلاعات را به مشتریان خود، سازمان ها و شرکت های طرف قرار داد ارائه می دهند. آن ها بایستی بر فرایند پروژه خود نظارت درستی داشته باشند.

دسته بعدی افرادی هستند که این خدمات را دریافت می کنند. آن ها هم نیاز دارند که از کیفیت محصول یا خدمات دریافتی اطمینان حاصل کنند. افراد حق دارند که بر پیاده سازی محصولات توسط شرکت طرف قرارداد نظارت صحیح داشته باشند.

مشاوره فناوری اطلاعات

معرفی تیم مشاوره آترین فناروان زنده رود

شرکت آترین فناوران زنده رود، مشاور و مجری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات واقع در شهر اصفهان است. این شرکت از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

خدمات آترین فناوران:

  • طراحی انواع سایت، فروشگاهی، شرکتی، شخصی و…
  • طراحی پورتال تحت وب
  • طراحی و برنامه نویسی انواع اپلیکیشن
  • دریافت نماد اعتماد و درگاه پرداخت
  • سئو تخصصی
  • تبلیغات گوگل
  • تولید محتوا
  • پشتیبانی قوی و رایگان پروژه همراه با قرارداد رسمی
  • و…

 

پروژه های نرم افزاری و پروژه های فناوری اطلاعات همیشه قطعات متحرک زیادی دارند. گاهی اوقات برخی موارد در پروژه ها، عوامل و چالش هایی را ایجاد می کنند که سازمان ها همیشه قادر به کنترل آنها نیستند یا منابع داخلی کافی برای کنترل صحیح آنها را ندارند.

خدمات مشاوره کسب و کارهای مبتنی بر it مؤلفه های مهمی برای مدیریت بدون ریسک پروژه های فناوری اطلاعات فراهم می کنند. مشاوران مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات یک نقطه تماس واحد را فراهم می‌کنند تا مطمئن شوند که راه برای ارائه به موقع پروژه شما در محدوده و بودجه مورد نظر هموار شده است.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات مشاوره کسب و کار it در شرکت آترین فناوران همین حالا با متخصصان ما تماس بگیرید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


مزایای مشاوره در کسب و کارهای مبتنی بر it

مشاوره در زمینه کسب و کار های IT مزایای بسیاری را برای سازمان های مربوطه به دنبال دارد. موارد فوق از جمله ی آن ها هستند.

  • کاهش زمان تحویل پروژه و افزایش بهره وری
  • شناسایی ریسک و یافتن راه حلی برای مقابله و کاهش آن ها
  • محاسبه میزان سود، زیان و هزینه های کلی
  • بهبود نرخ بازگشت سرمایه
  • بهبود نرخ موفقیت در پروژه
  • استقرار پروژه های فناوری اطلاعات در سازمان
  • اطمینان از پیش برد پروژه بر اساس مفاد قرارداد
  • و…

تاثیر فناوری اطلاعات بر کسب و کار ها

یکی از ارکان های  اصلی توسعه کسب و کارها، استفاده از تکنولوژی به مخصوص فناوری اطلاعات است. فناوری اطلاعات یا همان IT در برگیرنده تمام فناوری های پیشرفته، انتقال داده ها ونحوه ارتباط در سامانه های ارتباطی است.

در دوران کنونی، جامعه به قشر مبتنی بر آگاهی و دانش تبدیل شده اند. در دنیا امروزی دسترسی به حجم بالایی از اطلاعات در کسری از ثانیه امکان پذیر است. همچنین ارتباط از دور ترین نقاط جهان بسیار ساده تر از دهه های گذشته به نظر می رسد.

در حوزه کسب و کار، ارتباطات نقش کلیدی و تعیین کننده ای دارند. توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات برای سازمان ها شرایطی را فراهم می کند تا مبادلات و فعالیت های تجاری  خود را با سرعت و انعطاف پذیری بسیار بیشتری انجام بدهند.

در حال حاضر شیوه های جدید و بی سابقه ای در حوزه تولید، انتقال و پردازش اطلاعات بکار گرفته می شود. این روش ها باعث افزایش کارآیی، اثربخشی، بهره وری و بالابردن سرعت ارتباطات و کاهش هزینه های موجود می شود. بنابراین می توان گفت که امروزه انقلابی در نحوه خرید و فروش کالا و یا خدمات ارائه شده توسط سازمان ها و اشخاص به وجود آمده است.

 

جمع بندی

در این مقاله به معرفی مزایا و اهمیت بالای مشاوره کسب و کارهای  مبتنی بر it پرداخته شد. واژه ی IT مخفف عبارت Information Technology و به معنای فناوری اطلاعات است. فناوری اطلاعات از چهار عنصر اساسی انسان، ابزار، ساختار و سازوکار تشکیل شده است. به طوری که در این فناوری، اطلاعات از بهم پیوستن عناصر  فوق ایجاد و جریان پیدا می کند. مشاوره در زمینه کسب و کار های IT مزایای بسیاری را برای سازمان های مربوطه به دنبال دارد. کاهش زمان تحویل پروژه و  افزایش بهره وری، شناسایی ریسک و یافتن راه حلی برای مقابله و کاهش آن ها، محاسبه میزان سود، زیان و هزینه های کلی از جمله آن ها هستند.

اگر سوال و یا دیدگاهی درباره کسب و کارهای مبتنی بر it برای شما وجود دارد؛ خوشحال می شویم که آن را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید