نرم افزار هوش تجاری

طراحی و برنامه نویسی نرم افزار هوش تجاری (BI)

مقدمه

با گسترش و پیشرفت در فضای فناوری و اطلاعات امروزه از آن استفاده های زیادی می شود. هوش تجاری یکی از نرم افزار های پرکاربرد در پیشبرد اهداف در کسب و کار است. پایه ی این روش بر اساس فناوری های نوین است. استفاده از نرم افزار های هوش تجاری به توسعه و تصمیم گیری بهتر در پیشرفت کسب و کار کمک بسیار زیادی می کند. در سازمان و شرکت ها علاوه بر مدیران، کارمندان نیز باید از این نرم افزار به نحو صحیح استفاده کنند. نرم افزار های هوش تجاری داده های داخلی از سیستم و داده های خارجی را تحلیل و بررسی می کنند و نتیجه ی آن را به صورت اطلاعات منظم در اختیار کاربران قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم به نرم افزار هوش تجاری و ویژگی های آن در سازمان و شرکت ها بپردازیم. پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

فهرست

نرم افزار هوش تجاری BI چیست؟

مزایا و معایب استفاده از برنامه هوش تجاری

ویژگی های نرم افزار هوش تجاری مناسب چیست؟

سفارش طراحی و برنامه نویسی نرم افزار ها


نرم افزار هوش تجاری BI چیست؟

برای مدیریت بهتر و همچنین پیشرفت در کسب و کار ها باید از نرم افزار های مختلف استفاده شود. این کار باعث می شود کار ها منظم تر پیش رود. همچنین تحلیل و بررسی روند آن با دقت بیشتری انجام شود. یکی از نرم افزار های مهم و بر پایه ی فناوری های امروزی هوش تجاری است. با استفاده از این نرم افزار مدیر و کارمندان در تمامی بخش ها می توانند تحلیل و بررسی مناسبی در رابطه با روند کار سازمان انجام دهند. به این ترتیب که این نرم افزار ها داده و اطلاعات در داخل و خارج سیستم را بررسی می کنند و پس از تحلیل، اطلاعات مناسب و مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می دهند. با استفاده از نرم افزار های Business Intelligence اطلاعات و داده های خام به صورت موارد کاربردی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در نتیجه دیگر اقدامات و تصمیم گیری ها بر پایه ی احساسات و فرضیات پیش نخواهد رفت. هدف از راه اندازی این نرم افزار هدایت تصمیم های تجاری به سمت و سویی مشخص برای پیشرفت شرکت و سازمان ها است.

نرم افزار هوش تجاری BI چیست؟

موارد کاربرد نرم افزار هوش تجاری

  1. در این نرم افزار داده ها به صورت حرفه ای و بسیار دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرند. استفاده از تحلیلات نرم افزار BI این امکان را در اختیار توسعه دهندگان کسب و کار قرار می دهد که بهتر و دقیق تر بتوانند به انجام استراتژی های مختلف در کار بپردازند.
  2. حفظ زیر ساخت های مربوط به BI توسط کاربران فناوری و اطلاعات انجام می شود.
  3. استفاده از این نرم افزار به شدت برای مدیران شرکت و سازمان ها توصیه می شود. زیرا با استفاده از این برنامه آن ها می توانند به راحتی تصمیمات لازم برای افزایش بازدهی و سود کسب و کار خود تلاش کنند.
  4. کاربران از نرم افزار BI می توانند به راحتی استفاده کنند. دو نوع کاربر به صورت کاربر معمولی و حرفه ای در سیستم هوش تجاری قرار دارند.

استفاده از نرم افزار هوش تجاری

در موارد زیر از نرم افزار هوش تجاری به طور گسترده استفاده می شود.

  1. با استفاده از این نرم افزار می توانید موارد مهم و کاربردی و معیار های بیزنسی را بررسی کنید.
  2. با در اختیار داشتن تحلیل داده ها می توانید تصمیمات استراتژیک برای کسب و کار خود بگیرید.
  3. کمک برای ارزیابی و بهبود فرایند های مختلف تجاری در کسب و کار
  4. دستیابی به اطلاعات و داده های سودمند در زمینه ی روند کار مشتریان، تجهیزات، زنجیره تامین و سایر عناصر عملیات تجاری
  5. با استفاده از نرم افزار های هوش تجاری در مراکز آموزشی می توان به تحلیل و بررسی رفتار و عملکرد داشنجویان پرداخته شود.
  6. استفاده از نرم افزار های هوش تجاری در سازمان و مراکز پزشکی به شدت توصیه می شود. زیرا با استفاده از آن اقدامات لازم برای مراقبت از بیماران و انجام عملیات های مختلف پزشکی به صورت دقیق تر صورت می گیرد.
  7. شرکت های هواپیمایی و هتل دار ها نیز با استفاده از نرم افزار های BI می توانند به راحتی به ردیابی ظرفیت پرواز و نرخ اشغال اتاق، تنظیم قیمت ها و زمان بندی ساعات کاری کارمندان استفاده کنند.
  8. در کارخانه ها باید از نرم افزار هوش تجاری به جهت انجام عملیات مختلف و برنامه ریزی تولیدات استفاده شود.

استفاده از نرم افزار هوش تجاری

مزایا و معایب استفاده از برنامه هوش تجاری

مزایا

  1. با استفاده از نرم افزار های BI سرعت تصمیم گیری در کار ها افزایش پیدا می کند.
  2. مناسب برای بهینه سازی فرایند های داخلی در کسب و کار ها
  3. پیشرفت در کار و سبقت گرفتن از رقبا
  4. کمک به افزایش فروش و شناسایی روش های مختلف برای بهبود آن
  5. توسعه استراتژی های بزینس های قوی و کاربردی تر
  6. تاثیرگذاری بالا در انجام عملیات مختلف
  7. شناسایی مشکلات به وجود آمده در سازمان و کمک به بر طرف کردن آن

معایب

  1. استفاده از نرم افزار های هوش تجاری برای کسب و کار های نوپا و کوچک توصیه نمی شود. زیرا هزینه ی استفاده از این نرم افزار ها بسیار زیاد است.
  2. راه اندازی این نرم افزار و توسعه ی آن بسیار مشکل است. همچنین ممکن است در استفاده از آن به دلیل پیچیدگی دچار مشکل شوید.
  3. استفاده از این سیستم بسیار زمانبر است و ممکن است حدود یک سال تا یک سال و نیم زمان برای راه اندازی آن نیاز باشد.

ویژگی های نرم افزار هوش تجاری مناسب چیست؟

۱. تهیه ی گزارشات به صورت سریع

شرکت و سازمان ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. هر کدام از این قسمت ها دارای داده و اطلاعات هستند. این داده و اطلاعات در قسمت به صورت پراکنده وجود دارد و در نتیجه برای نظم و سامان دهی مناسب و همچنین برای تحلیل بهتر باید دسته بندی شوند. نرم افزار های هوش تجاری به نظم دهی سریع و راحت تر این اطلاعات کمک می کند و شما می توانید به راحتی در هر زمان به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید. با استفاده از این امکان دیگر نیازی به تهیه ی گزارشات از کار برای مدیران و صاحبان کسب و کار نیست و در نتیجه تمرکز بر فعالیت هر بخش راحت تر صورت می گیرد.

۲. کمک به گرفتن تصمیمات بهتر

هنگامی که از نرم افزار های BI استفاده می کنید داده ها به صورت تحلیل شده در اختیار شما قرار می گیرد. در نتیجه شما با مطالعه و بررسی آن به راحتی می توانید برای گرفتن تصمیمات بهتر استفاده کنید. تصمیمات مناسب به شما برای پیشرفت در کار و افزایش درآمد زایی کمک بسیار زیادی می کند.

۳. افزایش بهره وری شرکت و سازمان ها

یکی از اقداماتی که هوش تجاری انجام می دهد این است که داده های نادرست را مشخص می کند. در نتیجه با بررسی داده و نتایج نادرست شرکت ها اقدام به بر طرف کردن آن می کنند. همچنین اقدامات و وظایفی که شرکت ها باید در پیشبرد اهداف خود به طور دقیق انجام شود را برای آن ها مشخص می کند. با تحلیل داده های BI می توانید نقاط ضعف و قدت کار خود را پیدا کنید و برای بر طرف کردن نقاط ضعف تلاش کنید.

۴. افزایش سرعت در بازگشت سرمایه

هدف تمامی شرکت و سازمان ها این است که سرمایه ای که برای کسب و کار خود خرج کرده اند به آن ها بازگردانده شود. بدون اینکه بررسی دقیق بر روی روند کار صورت گیرد اگر هر اقدامی انجام شود به پیشرفت منجر نمی شود. در نتیجه ممکن است نه تنها باعث پیشرفت شما نشود بلکه به آن ضرر هم برساند. توجه کنید که در یک سازمان تمامی قسمت ها به یکدیگر مرتبط هستند. در صورتی که یک بخش کار خود را به خوبی انجام ندهد بخش های دیگر نیز با مشکل رو به رو می شوند.

۵. کاهش هزینه های نیرو انسانی

برای تحلیل داده و گزارشات نیاز به استفاده از نیروی ماهر است. اگر از نرم افزار های هوش تجاری استفاده نشود باید از نیروی انسانی بسیار زیاد برای تحلیل و بررسی داده استفاده شود. این کار علاوه بر اینکه هزینه زیادی را به دنبال دارد، امکان بروز مشکل را افزایش می دهد. در نتیجه مناسب ترین راه استفاده از سیستم BI است.

ویژگی های نرم افزار هوش تجاری مناسب چیست؟

سفارش طراحی و برنامه نویسی نرم افزار ها

امروزه شرکت های مختلفی به طراحی و برنامه نویسی نرم افزار های هوش تجاری می پردازند. در صورتی که شما هم برای کسب و کار خود نیاز به سیستم BI با امکانات مختلف دارید باید سفارش طراحی آن را به شرکت های معتبر در این زمینه بسپارید. یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی برنامه نویسی انواع نرم افزار ها شرکت آترین فناوران است. شما می توانید با ورود به سایت آترین فناوران نمونه کار های شرکت را مشاهده کنید.


در صورتی که قصد سفارش طراحی نرم افزار را دارید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن:

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

یکی از نرم افزار های پرکاربرد که از آن باید در سازمان و شرکت های بزرگ استفاده شود، نرم افزار هوش تجاری است. این نرم افزار به صاحبان کسب و کار و همچنین کارمندان کمک می کند تا داده و اطلاعات را به صورت تحلیل شده در اختیار داشته باشند. این تحلیل و گزارشات کمک می کند تا مدیران از آن برای افزایش سود دهی و گسترش کار خود استفاده کنند. در این مقاله به طور کامل به بررسی نرم افزار هوش تجاری پرداختیم. امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده و از خواندن آن لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با نرم افزار هوش تجاری با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید