طراحی سایت خبری

طراحی سایت خبری چیست و چگونه انجام می شود؟

مقدمه

رسانه و فضاهای مختلفی برای اطلاع رسانی در رابطه با مسائل روز و اخبار دنیا وجود دارد. در گذشته این اخبار و اطلاعات از طریق روزنامه اطلاع رسانی می شد. بعد از پیشرفت تکنولوژی رادیو و تلویزیون ها یکی از راه های اطلاع رسانی به شمار می رفتند. امروزه با گسترش فضای دیجیتالی و اینترنتی اخبار و اطلاعات به طور گسترده ای در این فضا رد و بدل می شود. یکی از انواع سایت هایی که امروزه مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، سایت خبری است. طراحی سایت خبری روش های مختلفی دارند که در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی آن بپردازیم. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست

طراحی سایت خبری

اهمیت طراحی سایت خبری

مزایای طراحی سایت خبری

انواع سایت های خبری

طراحی سایت با وردپرس یا به صورت اختصاصی؟

سئو و تولید محتوا برای سایت های خبری

سفارش طراحی سایت خبری

چرا افراد اخبار را به صورت آنلاین می خوانند؟

از سایت های خبری برای چه مواردی استفاده می کنند؟


طراحی سایت خبری

امروزه با گسترش فضای اینترنتی کمتر کسی برای دریافت اطلاعات و اخبار از روزنامه ها استفاده می کند. بیشتر افراد به راحتی با یک جست و جوی ساده در فضای اینترنتی تمامی اطلاعات و اخبار مورد نیاز خود را در کمتر از چند دقیقه دریافت می کنند. به همین علت طراحی سایت خبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تمامی افرادی که روزانه در گوگل در حال جست و جو هستند هدفشان دریافت خدمات و خرید و فروش نیست. بعضی افراد هم هستند که برای به دست آوردن اطلاعات و اخبار روز دنیا از این فضا استفاده می کنند. طراحی سایت خبری دارای اصولی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. در نتیجه توصیه می شود این کار را به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید. اگر قصد دارید سایتی پر بازدید داشته باشید باید از تیتر و اخبار جذاب استفاده کنید. علاوه بر جذابیت باید مطالبی که ارائه می کنید واقعیت داشته باشد. مطالب دروغین و بی اساس از نظر کاربران اهمیت زیادی ندارد و باعث می شود کاربران به سرعت از سایت شما خارج شوند.

طراحی سایت خبری

اهمیت طراحی سایت خبری

هدف اصلی در طراحی سایت های خبری جذب مخاطب با ارائه ی مطالب درست و صادقانه است. در نتیجه بهتر است سایتی که طراحی می کنید علاوه بر کاربر پسند بودن باید تمام نیاز هایی که مخاطب دارد را بر طرف سازد. برخی از سایت ها هستند که با تیتر های جذاب و وسوسه کننده مخاطبان را وادار به کلیک می کنند. اما به محض اینکه مخاطب وارد سایت می شود از دروغ بودن مطالب و عنوان آن آگاه می شود. در نتیجه بدون هیچ معطلی از این سایت خارج می شوند و این روند تاثیر بسیار منفی بر روی سئوی سایت می گذارد. علاوه بر سئو ارائه ی مطالب دروغین اعتماد کاربران را نسبت به سایت شما از بین می برد و به مرور زمان بازدید سایت شما به صفر می رسد. اگر هدف مالی مد نظر سایت های خبری باشد باید از رپورتاژ آگهی و تبلیغات استفاده کنند.


رپورتاژ آگهی چیست؟

یکی از روش های تبلیغات رپورتاژ آگهی است. برای بازدید بیشتر سایت خود می توانید رپورتاژ آگهی طراحی کنید و سپس آن را در سایت های معتبر که آگهی منتشر می کنید قرار دهید. این کار تاثیر بسیار زیادی بر افزایش نرخ کلیک و بازدید سایت شما می گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله ی رپورتاژ آگهی مراجعه فرمایید.


مزایای طراحی سایت خبری

  1. اگر سایت خبری شما بتواند تمام نیاز مخاطب را پاسخ دهد بازدید سایت شما افزایش می یابد.
  2. کسب درآمد از رپورتاژ آگهی با طراحی سایت
  3. کسب درآمد با انجام تبلیغات در سایت
  4. اگر مطالبی که ارائه می کنید صحت داشته باشد باعث جلب اعتماد مخاطبان می شود.
  5. طراحی سایت خبری باعث می شود کاربران بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز به راحتی از اخبار و اطلاعات آگهی پیدا کنند و محدودیت زمانی نداشته باشند.

سایت خبری باید چه ویژگی داشته باشد؟

در طراحی سایت های خبری باید به دارا بودن یک سری از ویژگی ها توجه داشته باشید که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

  1. طراحی گرافیکی که بر روی سایت شما انجام می شود باید مناسب با نوع سایت خبری شما باشد.
  2. ریسپانسیو باشد. یعنی بتوان از امکانات آن به راحتی با تبلت یا موبایل استفاده کرد.
  3. بهتر است سایت شما دارای رنگ سازمانی اختصاصی باشد. این کار تاثیر بسیار زیادی بر منحصر به فرد بودن آن می گذارد.
  4. محتوای مناسب در سایت ایجاد شود.
  5. دسترسی به منو و قسمت جست و جو به راحتی برای کاربر فراهم شود.
  6. در صفحه ی درباره ی ما و تماس با ما اطلاعات دقیقی از صاحبان سایت آورده شود تا افراد بتوانند راحت تر ارتباط برقرار کنند.
  7. امنیت سایت باید بالا باشد.
  8. بهتر است اخبار روز و مهم در صفحه ی اصلی برای کاربر نمایش داده شود.
  9. قسمتی برای تعامل کاربر با صاحبان سایت ایجاد شود تا آن ها بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند.
  10. برای بازدید بیشتر بهتر است سایت به صورت چند زبانه طراحی شود.
  11. سرعت لود شدن سایت باید بالا باشد.
  12. مقالات و اخبار درون سایت باید چندین بار در روز آپدیت شوند و مطالب جدید در آن قرار گیرد.

سایت خبری باید چه ویژگی داشته باشد؟


نکته!

در طراحی سایت خبری به این موضوع توجه داشته باشید که سایت شما شلوغ و پیچیده نباشد. شلوغ بودن صفحات و پراکندگی مطالب باعث می شود کاربر گیج و سردرگم شود. در نتیجه مطالب مورد نیاز خود را پیدا نمی کند و به سرعت از سایت شما خارج می شود.


انواع سایت های خبری

۱. خبرگزاری های رسمی

سایت هایی که به عنوان خبرگزاری رسمی طراحی می شوند باید مستقل و بی طرف باشند و به هیچ سازمان دولتی یا ارگانی هم وابسته نباشند. گرایش سیاسی خاصی نداشته باشند. همچنین گستره فعالیتی خبرهای آن، می‌تواند کلی یا تخصصی باشد؛ یعنی تمامی حوزه‌های خبری اعم از سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سرگرمی و … را پوشش دهد و یا می‌تواند صرفاً یک حوزه تخصصی را پوشش خبری دهد؛ که البته خبرگزاری‌ها در ایران کاملاً عکس این شرایط را دارند.

۲. پایگاه های خبری

این نوع پایگاه ها نسبت به خبرگزاری ها رسمیت کمتری دارند و معمولا به صورت خصوصی طراحی می شوند. همچنین نشر خبر در این نوع پایگاه ها سریع تر صورت می گیرد و معمولا همه نوع خبری را پوشش می دهند.

۳. روزنامه و مجلات

امروزه روزنامه و مجلات کمتر مانند گذشته از خبر های چاپی استفاده می کنند. هر کدام از این روزنامه ها برای خود به صورت اختصاصی دارای سایت هستند که اخبار را در آن منتشر می کنند. از مزایای بیشتر سایت های خبری در فضای اینترنتی نسبت به مجلات و روزنامه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. خبر های فوری و دیگر خبر ها بسیار سریع و کمتر از چند دقیقه پس از وقوع آن پخش می شود.
  2. کاربران می توانند بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی به سایت و اخبار دسترسی داشته باشند.
  3. به کمک دسته بندی های درون سایت امکان دسترسی به اخبار مورد نظر به راحتی وجود دارد.
  4. علاوه بر اخبار در داخل کشور می توان از اخبار در سراسر دنیا آگاه شد.
  5. قسمتی در این سایت ها برای تعامل و دریافت نظرات کاربران وجود دارد.
  6. امکان آپدیت اخبار در لحظه وجود دارد.
  7. علاوه بر محتوای متنی و تصویری، می‌توان از ویدئوهای خبری نیز در سایت خبری استفاده کرد این کار به جذاب تر شدن سایت شما کمک بسیار زیادی می کند.

طراحی سایت با وردپرس یا به صورت اختصاصی؟

دو روش برای طراحی سایت خبری وجود دارد. این دو روش به صورت طراحی سایت با وردپرس یا به صورت اختصاصی است.
بهتر است برای طراحی سایت های خبری که وابسته به سازمان اطلاعاتی مهمی هستند از طراحی اختصاصی استفاده شود. طراحی اختصاصی به معنای استفاده از کد و زبان های مختلف برنامه نویسی است که می تواند ویژگی های خاصی داشته باشد. به دلیل اختصاصی بودن تا حدی این نوع طراحی سایت از امنیت بالاتری برخوردار است.
راه دیگر برای طراحی سایت های مختلف به خصوص سایت خبری طراحی سایت با وردپرس است. وردپرس یکی از پرکاربردترین برنامه برای طراحی سایت به شمار می رود که امروزه در بین طراحان سایت اهمیت ویژه ای دارد. این برنامه امکانات ویژه ای در اختیار کاربر قرار می دهد که افزودن این امکانات تنها با نصب و فعال سازی افزونه های مربوطه صورت می گیرد. بیشتر سایت های خبری با این روش طراحی می شوند.

قالب های وردپرسی برای سایت های خبری

سایت های مختلف انواع قالب های آماده را به دو صورت رایگان و پولی در اختیار مخاطبان قرار می دهند. توصیه می شود برای سایت خود از قالب های رایگان استفاده نکنید زیرا امکان هک شدن سایت در آن ها زیاد و امکاناتشان کم است. در سایت های مختلف انواع قالب های پولی برای هر نوع سایتی وجود دارد که پس از خریداری می توانید آن را بر روی سایت خود نصب کنید. اگر قصد خرید قالب برای سایت خبری را دارید بهتر است از قالب هایی استفاده کنید که امکانات مختلفی در اختیار شما قرار دهند.

در طراحی سایت خبری چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد؟

  1. اخباری که منتشر می کنید باید درست باشد و به گونه ای نوشته شود که مخاطبان را جذب کند.
  2. دسته بندی های مربوط به هر موضوع باید به طور دقیق انجام شود که دسترسی کاربر به آن راحت تر شود.
  3. بهتر است برای دسترسی آسان تر چینش خبر ها به صورتی باید که جدید ترین و پر بازدید ترین خبر ها در روی آن قرار گیرد.
  4. باید در صفحه مربوط به هر خبر، تاریخ و ساعت آن خبر درج شده و از برچسب‌ها نیز به شکل اصولی استفاده شود. همچنین لینک آدرس خبرهای مرتبط و مشابه با خبر اصلی نیز در این صفحه قرار داده شود.
  5. طراحی این نوع سایت باید به صورت اصولی انجام شود و دارای امکانات مختلفی باشد. همچنین باید به ظاهر سایت نیز توجه شود.
  6. اگر سرعت سایت پایین باشد کاربران به سرعت از آن خارج می شوند. در نتیجه علاوه بر کاهش مخاطب سئوی سایت هم دچار مشکل می شود.
  7. برای این که یک سایت خبری دیده شود و بتوان نتیجه کار طراحی آن را که اطلاع رسانی و انتشار اخبار است دید، باید روی سئوی آن کار کرد تا در نتایج جستجوی موتورهای جستجویی مانند گوگل در صفحات اول ظاهر شود.

در طراحی سایت خبری چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد؟

سئو و تولید محتوا برای سایت های خبری

سئو

سئو به معنای بهینه سازی موتور های جست و جوی گوگل است و تمامی اقداماتی است که بر روی سایت ها برای قرارگیری آن ها در صفحه ی اول نتایج گوگل انجام می دهید. سئوی سایت های خبری باید به درستی انجام شود.

تولید محتوا

تولید محتوا تمامی مطالبی است که بر روی سایت شما بارگذاری می شود. فیلم، تصاویر، مقالات، اخبار و… از انواع محتوا در سایت به شمار می روند. در تولید محتوا برای سایت های خبری باید توجه داشته باشید که محتوای سایت شما تکراری و کپی از دیگران نباشد. همچنین باید از صحت محتوایی که قرار می دهید آگاهی داشته باشید. زیرا کاربران به محض اینکه متوجه دروغ بودن مطالب شوند به سرعت از سایت خارج می شوند.
سئو و تولید محتوا دو امر جدی برای افزایش رتبه ی سایت و بازدید بیشتر آن ها به حساب می آیند. بی توجهی به این موارد باعث می شود نتوانید امتیاز مناسبی از گوگل دریافت کنید و سایت شما با کاهش بازدید مفید مواجه شود.

سفارش طراحی سایت خبری

اگر قصد داشتن سایت و سفارش طراحی آن به صورت حرفه ای را دارید باید این کار ار به دست طراحان ماهر در این زمینه بسپارید. شرکت های مختلفی در ایران به طراحی انواع سایت های اینترنتی مشغول اند. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی انواع سایت ها به خصوص سایت خبری شرکت آترین فناوران است. این شرکت سال هاست به طراحی انواع سایت و اپلیکیشن به صورت اختصاصی و یا با وردپرس مشغول است که با خیال راحت می توانید طراحی سایت خود را به این شرکت بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه کار ها می توانید به سایت آترین فناوران مراجعه کنید.


برای دریافت مشاوره ی رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


چرا افراد اخبار را به صورت آنلاین می خوانند؟

خواندن اخبار به صورت آنلاین مزایای زیادی دارد. برای همین امروزه افراد بیشتر اخبار را به صورت آنلاین می خوانند تا اینکه بخواهند روزنامه بخرند یا از تلویزیون و رادیو استفاده کنند. از مزایای خواندن اخبار به صورت آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. این اخبار رایگان در دسترس مخاطب قرار می گیرد.
  2. امکان اشتراک گذاری آسان آن در شبکه های اجتماعی
  3. می توانید نظرات مختلف مخاطبان را در زمینه های مختلف بررسی کنید.
  4. اخبار در فضای اینترنتی قابلیت آپدیت و به روز رسانی ۲۴ ساعته را دارد.

از سایت های خبری برای چه مواردی استفاده می کنند؟

سایت های خبرگزاری برای نشر انواع اطلاعات از سایت های خبری استفاده می کنند. معمولا این نوع خبرگزاری ها به نشر اطلاعاتی در زمینه های مختلف در داخل و خارج کشور می پردازند. بعضی از این سایت ها فقط به منتشر کردن اطلاعات خاص در یک زمینه می پردازند. مثلا فقط اخباری در زمینه های ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و… تولید می کنند. اما برخی دیگر آن ها همه نوع اخباری منتشر می کنند و موضوع خبر برای آن ها اهمیتی ندارد. بعضی از شهرها و روستاها برای خود دارای سایت خبری هستند که اطلاعات مهم و رویداد ها را در آن بارگذاری می کنند تا علاوه بر دسترسی راحت تر شهروندان خود، شهر های دیگر نیز با عملکرد آن ها آشنا شوند.
عمده ی کاربرد سایت های خبری برای انتشار اخبار مختلف برای کاربران به صورت سریع و آسان است.

اهمیت دسته بندی موضوعات در سایت های خبری

افرادی که وارد سایت های خبری می شوند از قشر های مختلف با سنین متفاوت هستند. هر کاربر با هدفی مشخص وارد این سایت ها می شود. سایت های خبری باید به نیاز همه ی کاربران پاسخ دهند. مثلا افراد جوان بیشتر به دنبال اخبار ورزشی هستند و افراد مسن تر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با سیاست هستند. در نتیجه باید برای سایت خود دارای دسته بندی های مختلف باشد. از انواع این دسته بندی ها می توان به خبر های ورزشی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، هنری، آب و هوایی و جغرافیا و… اشاره کرد.
توجه داشته باشید که بعضی از خبر ها هستند که به طور ناگهانی گسترش پیدا می کنند و افراد به دنبال اطلاعات دقیق در رابطه با آن می گردند. در نتیجه بهتر است برای این نوع اخبار دسته بندی به صورت دسته ی متفرقه ایجاد کنند.

سخن آخر

از مزایای طراحی وب سایت خبری، برندینگ کسب و کار شما است. شما می توانید با طراحی سایت خبری اعتبار خود را خود را افزایش دهید و در بین افراد جامعه شناخته تر شوید. امروزه به دلیل گسترش فضای اینترنتی و دسترسی آسان تر افراد به آن سایت های خبری از اهمیت ویژه ای برخوردار اند. برای اینکه سایت خبری شما مناسب باشد باید ویژگی هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را دارا باشد. توجه داشته باشید که باید طراحی سایت خبری خود را به دست افراد ماهر در این زمینه بسپارید. یکی از شرکت های معتبر در طراحی سایت های خبری شرکت آترین فناوران است. در این مقاله قصد داشتیم به بررسی طراحی سایت خبری بپردازیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با طراحی سایت خبری و ویژگی های آن با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید