شروع دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

مقدمه

امروزه به دلیل گسترش فضای اینترنتی روش بازاریابی با تحولاتی رو به رو شده است. دیجیتال مارکتینگ روش است که از آن برای تبلیغات و فروش بیشتر محصول و خدمات در فضای اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای شروع دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید با اصول و نکات آن آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح اینکه دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فهرست

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شروع دیجیتال مارکتینگ از نقطه صفر

تفاوت نوع آنلاین و آفلاین دیجیتال مارکتینگ

سفارش طراحی سایت برای شروع دیجیتال مارکتینگ و موفقیت در آن


دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به تمامی اقدامات و فعالیت هایی که در شبکه های اجتماعی و فضای اینترنتی برای فروش بیشتر محصولات و خدمات، تبلیغات و برندینگ آن انجام می شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. بازاریابی دیجیتالی خود زیر مجموعه های مختلفی دارد. با شناخت این زیر مجموعه ها و پیدا کردن علاقه ی خود در هر کدام آن می توانید بازاریابی دیجیتالی را آغاز کنید. در ادامه به توضیح انواع زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

۱. طراحی سایت

یکی از اقدامات مهم برای انجام دیجیتال مارکتینگ در فضای اینترنتی داشتن سایت است. طراحی سایت کمک می کند تا افراد زیادی با دیدن تبلیغ به سایت شما وارد شوند و نمونه ای از فعالیت شما را مشاهده کنند. کسب و کارهایی که در دنیای دیجیتالی امروزی سایت مخصوص برای خود ندارند اعتماد مخاطبان را به خود جلب نمی کنند. بدون طراحی سایت تبلیغات هم ارزش چندانی نخواهند داشت. در نتیجه یکی از اصلی ترین زیر مجوعه های حوزه ی دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و سئوی آن است.


سئوی سایت چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جست و جوی گوگل است. سایت ها برای اینکه توانند در صفحه ی اول نتایج گوگل نمایش داده شوند باید بر روی آن ها سئوی مناسب انجام شود. از انواع روش های سئوی سایت می توان به تولید محتوا، لینک سازی داخلی و خارجی، انتخاب کلمه ی کلیدی و استفاده ی مناسب از آن و… اشاره کرد.


۲. تبلیغات

روش های مختلفی برای تبلیغات در فضای اینترنتی وجود دارد. برای اینکه تبلیغ شما اثر گذار باشد باید علاوه بر جذابیت بتواند به نیاز کاربران پاسخ دهد. از روش های تبلیغاتی می توان به رپورتاژ نویسی، تبلیغات کلیکی، ارسال تبلیغات به ایمیل کاربران، تبلیغ در سایت های معتبر و پر بازدید، طراحی آگهی های تبلیغاتی و قرار دادن آن در شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد.

۳. شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی به دلیل استقبال زیاد کاربران یکی از مهمترین روش برای تبلیغات است. این شبکه ها به برند شما ارزش می دهند و کمک می کنند تا افراد بسیار زیادی آن را ببینند. برای موفقیت در شبکه های اجتماعی اصلی ترین نکته خلاقیت و استفاده از ترند های روز دنیا برای تبلیغات اثر گذار است.

۴. گوگل ادز

گوگل ابزار های مختلفی در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند به بهترین شکل از این فضا استفاده کنند. یکی از ابزار های تبلیغات گوگل ادز است که با آن می توانید تبلیغات خود را در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار دهید. توجه داشته باشید که استفاده از این ابزار دارای اصولی است که باید به آن توجه شود.

۵. بازاریابی محتوایی

یکی دیگر از اقداماتی که می توان برای بازاریابی دیجیتالی انجام داد استفاده از محتوای جذاب و مناسب است. شما می توانید با طراحی و انتشار یک محتوای مناسب به صورت عکس، فیلم، صدا، کتاب و… کاربران را به خود جذب کنید و در بین نوشته های خود به تبلیغ محصول و خدمات بپردازید.


توجه!

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ علاوه بر انجام روش های بالا برای تبلیغ حتما باید عملکرد خود را بررسی کنید. برای این کار ابزار های مختلفی مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس وجود دارد. به کمک این ابزار می توانید رفتار کاربران و نکات ضعف و قوت تبلیغات خود را بشناسید. بدون تجزیه و تحلیل پیشرفتی در کار صورت نمی گیرد.


دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شروع دیجیتال مارکتینگ از نقطه صفر

۱. آشنایی با فضای اینترنتی و بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی دارای اصول و نکاتی است که حتما باید به آن توجه شود و هر کسی نمی تواند به سادگی کارشناس دیجیتال مارکتینگ شود. در ابتدای کار باید با دیجیتال مارکتینگ به طور کامل آشنا شوید. از فرایند هایی که در دیجیتال مارکتینگ انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بازاریابی با استفاده از موتور های جست و جو و ایجاد تبلیغات به صورت پولی
  • تبلیغ سایت در قسمت های مختلف از فضای اینترنت
  • استفاده از تولید محتوا برای تبلیغ در کمپین های مختلف شبکه های اجتماعی
  • ارائه ی محصول و خدمات به صورت ایمیلی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و بازدید بیشتر
  • ایجاد تبلیغات در اپ های موجود در تلفن های همراه
  • تبلیغ و بازاریابی در رسانه های ویدئویی مانند یوتوب، ویمئو و…
  • دریافت کمیسیون به ازای تبلیغات افراد دیگر در سایت خود

۲. طراحی سایت اختصاصی متناسب با حوزه ی فعالیت

یکی از قسمت های اصلی برای شروع دیجیتال مارکتینگ و موفقیت در آن طراحی سایت اختصاصی است. اگر برای کسب و کار خود سایت ندارید همین الان دست به کار شوید. برای داشتن سایت معتبر و با کیفیت بهتر است طراحی آن را به دست متخصصین ماهر در این زمینه بسپارید. علاوه بر طراحی سایت سئو نیز نقش مهمی در پیشرفت شما خواهد داشت. با سئوی مناسب است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار می گیرد و در نتیجه افراد زیادی می توانند آن را مشاهده کنند. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید به تمامی قواعد سئو تسلط داشته باشد.

۳. تبلیغات با استفاده از ابزار های گوگل

اگر می خواهید تبلیغ شما به سرعت در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار گیرد باید از ابزار گوگل ادز استفاده کنید. داشتن گواهی مخصوص برای تبلیغات در این فضا کمک می کند که تبلیغ شما بیشتر و بهتر دیده شود.

۴. تبلیغ در شبکه های اجتماعی مخصوصا فیس بوک

در حال حاضر شبکه های اجتماعی مختلفی وجود دارد که کاربران بی شماری را به خود جذب کرده است. یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار فیسبوک است. در ایران مدتی است که این برنامه فیلتر شده است و افراد نمی توانند به راحتی برای تبلیغات از آن استفاده کنند. اما به دلیل داشتن کاربران در سراسر دنیا تبلیغی که قرار می دهید به صورت بین المللی مورد بازدید افراد زیادی قرار می گیرد. تبلیغ درست و مناسب در این فضا می تواند پیشرفت بسیار زیادی در کار شما ایجاد کند. توصیه می شود برای تبلیغ و بازاریابی دیجیتالی در شبکه های اجتماعی از فیسبوک و اینستگرام کمک بگیرید.

۵. فعالیت در دیجیتال مارکتیمگ به صورت یک فریلنسر

پس از انجام مراحل بالا شما باید بتوانید برای کاربران خود بازاریابی کنید. اگر مهارت لازم در مدیریت حساب کاربران مختلف را پیدا کنید و قدرت تحلیل خود را بالا ببرید می توانید در این حوزه به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کنید.
پیشنهاد می شود برای شناخت و آنالیز دقیق مشتریان و رفتار آن ها از ابزاری مانند گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

به تمامی مواردی که در بالا به آن شاره شد بازاریابی تی شکل (T-Shaped Skills) می گویند.

شروع دیجیتال مارکتینگ از نقطه صفر

تفاوت نوع آنلاین و آفلاین دیجیتال مارکتینگ

در بازاریابی دیجیتالی آنلاین و آفلاین بودن تفاوت چندانی ندارد و در هر دو صورت این کار انجام می شود. برای بازاریابی از این فضا به هر دو صورت می توان استفاده کرد. برای مثال زمانی که در حال کار با تلفن همراه خود هستید و اینترنت شما روشن است ممکن است تبلیغاتی بر روی موبایل شما نمایش داده شود. این به نوعی بازاریابی آنلاین است زیرا به اینترنت متصل هستید. اما در مواقع دیگر بدون اتصال به اینترنت ممکن است تبلیغاتی برای شما ارسال شود. مانند ارسال پیامک به تلفن همراه شما. درست است که برای این کار باید از ابزار های مختلفی استفاده شود اما شما برای دریافت آن نیازی به اینترنت ندارید.
تبلیغاتی که در سایت ها وجود دارد و با کلیک بر روی آن می توانید تبلیغ را مشاهده کنید نوعی از تبلیغات آنلاین به حساب می آید.

انواع دیجیتال مارکتینگ به صورت آنلاین

از انواع بازاریابی دیجیتالی آنلاین می توان به تبلیغات کلیکی، تبلیغات آنلاین ویدئویی، سئو، ایمیل مارکتینگ، تلویزیون های اینترنتی، شبکه های اجتماعی و… اشاره کرد.

انواع دیجیتال مارکتینگ به صورت آفلاین

از انواع بازاریابی که به صورت آفلاین انجام می شود می توان به بیلبورد ها، بازاریابی رادیویی و تلویزیونی، بازاریابی تلفنی، بازاریابی پیامکی و متنی و… اشاره کرد.

شروع دیجیتال مارکتینگ به صورت افلاین و آنلاین

سفارش طراحی سایت برای شروع دیجیتال مارکتینگ و موفقیت در آن

همان طور که در این مقاله به طور کامل به آن اشاره کردیم، یکی از راه های پیشرفت در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت است. امروزه شرکت های مختلفی طراحی سایت را انجام می دهند. یکی از شرکت های معتبر در طراحی انواع سایت و اپلیکیشن شرکت آترین فناوران است. شما عزیزان می توانید طراحی سایت مورد نیاز خود را به طراحان ماهر این شرکت سفارش دهید.


برای دریافت مشاوره ی رایگان همین حالا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره تلفن

۰۲۱-۲۸۴۲۱۶۵۶۰۳۱-۳۲۱۲۱۶۵۶


سخن آخر

بازاریابی دیجیتالی به دلیل گسترش فضای اینترنتی رشد زیادی پیدا کرده است. شروع دیجیتال مارکتینگ مستلزم رعایت اصول مهمی است. سئو، تولید محتوا، شبکه های اجتماعی، تبلیغات و… می توانند در پیشرفت دیجیتال مارکتینگ تاثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داشتیم به طور کامل به بررسی شروع دیجیتال مارکتینگ و تاثیر طراحی سایت بر آن بپردازیم امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با شروع دیجیتال مارکتینگ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو

الان با ما تماس بگیرید